Best Kept Secret 2024

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
605
382
Op eFestivals heeft iemand deze (waarschijnlijk fake) poster van Primavera gepost:

1796089892_ps24lineup-thumb-jpg-ee3826100b99321f6b5657c5dce1dc6f-jpg.6929

Ga er van uit dat het een fake is, maar iemand heeft hier wel veel tijd in gestoken en goed nagedacht over de lineup en wat er rond die tijd tourt, dus misschien zitten er wel wat namen tussen die ook daadwerkelijk op Primavera en dus misschien ook BKS zullen staan.
Ik denk dat AI er goed over heeft nagedacht! Als je goed kijkt staat er Artificial Intelligence bovenaan in PrimaVerasound Barcelona

Wel erg vet dat een AI dit kan maken!
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
Interessant ook dat ze op eFestivals denken dat Taylor Swift misschien wel zou headlinen. Ik kan me eigenlijk moeilijk een artiest verzinnen die ik minder graag als headliner zou hebben.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.043
3.390
Op eFestivals heeft iemand deze (waarschijnlijk fake) poster van Primavera gepost:

1796089892_ps24lineup-thumb-jpg-ee3826100b99321f6b5657c5dce1dc6f-jpg.6929

Ga er van uit dat het een fake is, maar iemand heeft hier wel veel tijd in gestoken en goed nagedacht over de lineup en wat er rond die tijd tourt, dus misschien zitten er wel wat namen tussen die ook daadwerkelijk op Primavera en dus misschien ook BKS zullen staan.
Over deze poster is trouwens ook al discussie geweest in het Primavera topic (nadat het is overgeplaatst vanuit het Pinkpop topic, lol), mocht je dat nog willen lezen
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
The Cure - Pulp - The Smile
Slowdive - PJ Harvey - Big Thief

Te veel gevraagd?
Helaas....

Van dit rijtje is PJ Harvey de grootste kanshebber.

Pulp en Slowdive weten we komende week, want het lijkt mij dat beide als ze op BKS staan ook door Primavera aangekondigd gaan worden.

The Cure is een wel erg grote naam voor BKS, en the Smile hoef je zo kort na die MOJO-show in AFAS ook niet te verwachten.
Big Thief tourt in augustus in Europa; die zullen dit keer wel naar Lowlands gaan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Helaas....

Van dit rijtje is PJ Harvey de grootste kanshebber.

Pulp en Slowdive weten we komende week, want het lijkt mij dat beide als ze op BKS staan ook door Primavera aangekondigd gaan worden.

The Cure is een wel erg grote naam voor BKS, en the Smile hoef je zo kort na die MOJO-show in AFAS ook niet te verwachten.
Big Thief tourt in augustus in Europa; die zullen dit keer wel naar Lowlands gaan.
Denk wel dat PJ Harvey gewoon headliner is op BKS als ze komt. Niet in de tweede rij.
 

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
135
206
Kaarten voor Air binnen (Paradiso, maart 2024). Zou ik wel op BKS willen zien.

Verder komt Panda Bear met een nieuw album, net als Weezer, Sticks en Nicolas Jaar. Alleen van harte welkom.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Denk wel dat PJ Harvey gewoon headliner is op BKS als ze komt. Niet in de tweede rij.
Geen idee wat die zoals doet qua verkoop eigenlijk. Met die dagkaarten heeft BKS natuurlijk wel grote trekkers nodig. En als je ziet dat zelfs een Strokes moeite hebben om hun dagje uit te verkopen...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Geen idee wat die zoals doet qua verkoop eigenlijk. Met die dagkaarten heeft BKS natuurlijk wel grote trekkers nodig. En als je ziet dat zelfs een Strokes moeite hebben om hun dagje uit te verkopen...
Denk dat dat met PJ Harvey wel goed zit. Enorme schare vaste fans. Mij zou het overtuigen, zeker omdat ik die optredens in Paradiso over het hoofd had gezien... En bij een festival voor 20-25 duizend mensen is zij toch het perfecte formaat?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
The Cure - Pulp - The Smile
Slowdive - PJ Harvey - Big Thief

Te veel gevraagd?
Slowdive stond de vorige keer, rondom alle hype dan nog, gewoon ergens in het midden van de dag in de TWO. En nu ineens als tweede grootste van een dag zou wel heel vrijgevig zijn.

Heb ook get gevoel dat mensen hier snel tevreden zijn. Dat lijstje is misschien qua concrete namen niet realistisch, maar qua grootorde zou dit wel het minst haalbare moeten zijn. Een Pulp/The Smile zijn ook voor BKS eerder kleine headliners
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Slowdive stond de vorige keer, rondom alle hype dan nog, gewoon ergens in het midden van de dag in de TWO. En nu ineens als tweede grootste van een dag zou wel heel vrijgevig zijn.

Heb ook get gevoel dat mensen hier snel tevreden zijn. Dat lijstje is misschien qua concrete namen niet realistisch, maar qua grootorde zou dit wel het minst haalbare moeten zijn. Een Pulp/The Smile zijn ook voor BKS eerder kleine headliners
The Cure / PJ Harvey / The Smile zou toch niet gek zijn?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
Oh god laat "Nostalgisch, maar komt met wat nieuws" alsjeblieft niet Weezer zijn...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
The Cure / PJ Harvey / The Smile zou toch niet gek zijn?
Nee, best realistisch. Maar mensen reageren of het bovenste lijstje 'te veel gevraagd zijn', terwijl het op The Cure na allemaal best kleine namen zijn, zeker voor de bovenkant. PJ Harvey en The Smile zouden zeker een bump up kunnen krijgen, héél graag, maar hoezo 'te veel gevraagd'?
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
Slowdive stond de vorige keer, rondom alle hype dan nog, gewoon ergens in het midden van de dag in de TWO. En nu ineens als tweede grootste van een dag zou wel heel vrijgevig zijn.

Heb ook get gevoel dat mensen hier snel tevreden zijn. Dat lijstje is misschien qua concrete namen niet realistisch, maar qua grootorde zou dit wel het minst haalbare moeten zijn. Een Pulp/The Smile zijn ook voor BKS eerder kleine headliners
Het voelt voor mij meer alsof Slowdive sinds hun reünie juist meer in populariteit is gestegen. Denk dat die nu een betere plek verdienen dan in 2018.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
The Cure - Pulp - The Smile
Slowdive - PJ Harvey - Big Thief

Te veel gevraagd?
Zo heel goed zijn, maar te groot? Betwijfel het.

The Cure is een grote headliner maar dat was Radiohead, The Strokes en Nick Cave ook, dus dat kan op zich.
The Smile is een eerder kleine headliner dus kan budget-gewijs ook wel.
Pulp kan zeker. En als die een grote Europese run doen (en niet al te exclusief zijn) zal die prijs ook wel meevallen.
-> headliner trio kan dus perfect

Slowdive en Big Thief stonden vroeger in de late namiddag/vooravond in de TWO dus kan zeker de sub positie of laatste spot op de TWO worden.
PJ Harvey als niet laatste kan ook wel want staat ook al samen met Pulp op een dag op een festival, dus zal zeker niet dé headliner moeten zijn.

Ik zie geen enkele reden waarom dit te veel of onmogelijk zou zijn. Maar zou wel een droomscenario zijn voor BKS en alle sterren zouden net goed aligend moeten zijn dan om ze allemaal binnen te halen.

Al zou het wat een eentonig lijstje zijn wat "genre" betreft liggen allemaal relatief dicht bij elkaar. Denk dat ze iets diverser uit de hoek willen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken