Best Kept Secret 2024

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
The Cure - Pulp - The Smile
Slowdive - PJ Harvey - Big Thief

Te veel gevraagd?
Zo heel goed zijn, maar te groot? Betwijfel het.

The Cure is een grote headliner maar dat was Radiohead, The Strokes en Nick Cave ook, dus dat kan op zich.
The Smile is een eerder kleine headliner dus kan budget-gewijs ook wel.
Pulp kan zeker. En als die een grote Europese run doen (en niet al te exclusief zijn) zal die prijs ook wel meevallen.
-> headliner trio kan dus perfect

Slowdive en Big Thief stonden vroeger in de late namiddag/vooravond in de TWO dus kan zeker de sub positie of laatste spot op de TWO worden.
PJ Harvey als niet laatste kan ook wel want staat ook al samen met Pulp op een dag op een festival, dus zal zeker niet dé headliner moeten zijn.

Ik zie geen enkele reden waarom dit te veel of onmogelijk zou zijn. Maar zou wel een droomscenario zijn voor BKS en alle sterren zouden net goed aligend moeten zijn dan om ze allemaal binnen te halen.

Al zou het wat een eentonig lijstje zijn wat "genre" betreft liggen allemaal relatief dicht bij elkaar. Denk dat ze iets diverser uit de hoek willen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Het voelt voor mij meer alsof Slowdive sinds hun reünie juist meer in populariteit is gestegen. Denk dat die nu een betere plek verdienen dan in 2018.
Ja, misschien dat ze dan een plekje stijgen (al was 2018 ook gewoon na de reünie en toen hing er toch veel meer hype rind heb ik het gevoel). Maar tweede grootste van je dag slaat nergens op. Een mooie spot in de TWO, derdelaatste ofzo. Slowdive best een klein bandje toch. Botanique / Roma grootte.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ja, het was niet al te serieus inderderdaad :p
Hoewel ik wel hoop heb op 2 van deze 6 namen. Maar 1 van de 6 is al realistischer. En ik houd rekening met 0 van de 6.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Ja, misschien dat ze dan een plekje stijgen (al was 2018 ook gewoon na de reünie en toen hing er toch veel meer hype rind heb ik het gevoel). Maar tweede grootste van je dag slaat nergens op. Een mooie spot in de TWO, derdelaatste ofzo. Slowdive best een klein bandje toch. Botanique / Roma grootte.
Volgende show van hen is wel Koninklijk Circus, dus ze groeien wel.
Maar een TWO head zijn ze nog niet denk ik.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ja, misschien dat ze dan een plekje stijgen (al was 2018 ook gewoon na de reünie en toen hing er toch veel meer hype rind heb ik het gevoel). Maar tweede grootste van je dag slaat nergens op. Een mooie spot in de TWO, derdelaatste ofzo. Slowdive best een klein bandje toch. Botanique / Roma grootte.
Misschien heb je gemist dat ze ook weer een nieuw, uistekend, album uit hebben en dat hun shows snel uitverkopen voor komende tour.
Slowdive is 100% op z'n plek als headliner TWO.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
"Ga niet te veel zweven", zei mijn opa altijd. The Cure en Smashing Pumpkins komen echt niet naar BKS. Ik gok: The National, PJ Harvey en Pulp. Maar de namen onder de hoofdnamen zijn eigenlijk altijd veel interessanter. Waar komt Jane's Addiction opeens vandaan op die poster ? "AI, bouw een mooie, geloofwaardige PS line-up maar voeg er wel Jane's Addiction aan toe."
 
  • Haha
Waarderingen: Jelle

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
528
475
"Ga niet te veel zweven", zei mijn opa altijd. The Cure en Smashing Pumpkins komen echt niet naar BKS. Ik gok: The National, PJ Harvey en Pulp. Maar de namen onder de hoofdnamen zijn eigenlijk altijd veel interessanter. Waar komt Jane's Addiction opeens vandaan op die poster ? "AI, bouw een mooie, geloofwaardige PS line-up maar voeg er wel Jane's Addiction aan toe."
Jane’s Addiction speelt op Bearded Theory festival eind mei dus zo gek is dat niet.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Misschien heb je gemist dat ze ook weer een nieuw, uistekend, album uit hebben en dat hun shows snel uitverkopen voor komende tour.
Slowdive is 100% op z'n plek als headliner TWO.
Volgens mij zijn de meeste 'headliners' van de Two acts geweest die één of twee keer Paradiso kunnen uitverkopen, dus wat dat betreft past Slowdive hartstikke goed.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Geen idee wat die zoals doet qua verkoop eigenlijk. Met die dagkaarten heeft BKS natuurlijk wel grote trekkers nodig. En als je ziet dat zelfs een Strokes moeite hebben om hun dagje uit te verkopen...
Strokes zijn dan ook niet perse een publiekstrekker toch? Liep op RW blijkbaar ook niet echt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
De verkoop van Air plays Moon Safari ging mokertje hard en naast kaarten gepakt helaas. Nu maar hopen op BKS.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Bizar hoe die 'album shows' altijd als een tureluut gaan he. Als het gewoon een show van Air geweest, met een greatest hits set dus, dan was de belangstelling maar half zo groot geweest.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
Bizar hoe die 'album shows' altijd als een tureluut gaan he. Als het gewoon een show van Air geweest, met een greatest hits set dus, dan was de belangstelling maar half zo groot geweest.
Ja ik app het net naar mijn kameraad dat ik verbaasd ben dat Air anno 2023 zo snel uitverkocht blijkbaar. Had ik ook niet echt verwacht eerlijk gezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en mattman

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
206
359
Het zou toch -na vorig jaar- fantastisch zijn als aanstaande dinsdag BKS eerder namen weet te droppen dan Pinkpop
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Aan de snelheid waarmee The Smile (aan die prijs) de AFAS voltrekt, lijkt het me wel een voldoende grote headliner voor BKS...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken