Best Kept Secret 2024

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.500
3.693
Als een Blur de Ziggo al niet voor de helft vol krijgt, vrees ik voor het publiek wat Pulp op de been krijgt...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Als een Blur de Ziggo al niet voor de helft vol krijgt, vrees ik voor het publiek wat Pulp op de been krijgt...
De Ziggo was voor 3/4e gevuld met Blur. Bovenste ring alleen was afgedekt maar verder zat het vrijwel helemaal vol.

Maar denk inderdaad ook dat Blur meer publiek trekt als dat Pulp doet... Al wekt Pulp toch iets meer nostalgie op, die staan er hoger op de ladder dan Blur bij mij.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.043
3.391
De Ziggo was voor 3/4e gevuld met Blur. Bovenste ring alleen was afgedekt maar verder zat het vrijwel helemaal vol.
Achterin de zaal was er echt nog wel genoeg ruimte, maar er was nog best wat man op de been inderdaad.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.500
3.693
De Ziggo was voor 3/4e gevuld met Blur. Bovenste ring alleen was afgedekt maar verder zat het vrijwel helemaal vol.

Maar denk inderdaad ook dat Blur meer publiek trekt als dat Pulp doet... Al wekt Pulp toch iets meer nostalgie op, die staan er hoger op de ladder dan Blur bij mij.
Nog nooit zo vrij kunnen bewegen vooraan bij een show in de Ziggo ook.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
133
87
Als het hier toch over britpopbands gaat; ik hoop Suede nog een keer te zien op BKS.

Daarnaast hoop ik voor volgend jaar op Fleet Foxes, Beirut, Death Cab for Cutie, The Walkmen. Lijken me best realistische namen qua tourplanning
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

gesp

Support act
11 jun 2018
1.212
510
Denk dat Pulp als headliner echt geen meter zou verkopen.
Denk het ook.

Dat is het nadeel van dagtickets verkopen - elke dag moet min of meer gelijkwaardig zijn.

Er is op die manier weinig ruimte om bands als Pulp en bijvoorbeeld The Smashing Pumpkins, Blur en Wilco te laten headlinen. Hebben allen headlinerstatus en sluiten perfect aan bij de doelgroep maar verkopen op zichzelf waarschijnlijk (te) weinig dagtickets. Hoop dat BKS zich niet al teveel door laat leiden, anders kom je terecht in een wel hele kleine groep van mogelijke headliners.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Pulp is inderdaad een headliner die wel een goede undercard nodig heeft, maar niet per se een te kleine headliner, best vergelijkbaar met die van vorig jaar qua aantrekkingskracht. (Is mijn schatting, persoonlijk steekt Pulp ver boven die van vorig jaar uit :p)
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
998
692
Dat is het nadeel van dagtickets verkopen - elke dag moet min of meer gelijkwaardig zijn.

Er is op die manier weinig ruimte om bands als Pulp en bijvoorbeeld The Smashing Pumpkins, Blur en Wilco te laten headlinen. Hebben allen headlinerstatus en sluiten perfect aan bij de doelgroep maar verkopen op zichzelf waarschijnlijk (te) weinig dagtickets.
Vorig jaar had blijkbaar meer dan 90% van de bezoekers een weekendticket, dus dan valt het nog wel mee. In 2017 zullen ze met Run The Jewels ook niet heel veel dagtickets verkocht hebben, die konden destijds niet eens de Ronda (capaciteit 2000) uitverkopen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Maarja als BKS bands als Pulp al laat schieten onder het mom van kaartverkoop dan zie ik het toch wel somber in voor BKS.

Dit is toch juist wat BKS, BKS maakt? En waarom we dit festival liefhebben met z’n allen. En niet om de Oscar & The Wolfs van deze wereld lijkt me.

Voor mij een band die nog hoog op mijn mustsee lijstje staat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.803
Nuja, Aphex Twin was ook een gewaagde gok al had je daarnaast ook nog een band als The Mars Volta op het menu. Christine & The Queens stond een rijtje lager.. Krijgt die dag toch, in de breedte, wel een smoel denk ik zo. Die zaterdag had als grote indie naam Interpol moet je eigenlijk zeggen - wat gewoon mager is/was. En vrijdag had je met The Chem Bro's ook een prima verkoop met daarbij ook op het programma The Voidz, The 1975 en Caroline Polachek - ook niet slecht. Valt een beetje te zien dus hoe je zo'n dag aanvult als je een iets mindere headliner hebt. Het zou op zich kunnen hè, maar dan heb je wel zoiets als een Fleet Foxes en nog een band nodig om Pulp bij te staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
En toch hebben ze wel de Pulps van deze wereld nodig om zo nu en dan interessant te zijn. Ze durfde het ook aan om The Strokes te boeken. Of inderdaad een Aphex Twin.

De “best een ok dagje” heeft zo nu en dan een prikkeling nodig vind ik. En met Pulp heb je voor NL begrippen weer iets unieks in handen. Dat hebben ze echt wel nodig om de mindere dagen mee recht te trekken.

Want als ze het om de kaartverkoop willen doen gaan ze het afleggen tegenover de mojo events.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp

Strandtent

Randprogramma
15 mrt 2016
139
187
Ik zou Pulp een vreemde headliner vinden. Denk niet dat veel mensen in Nederland zijn die enige nummer van hun naast Common People kunnen herkennen.

Maar ja, als ze een goede show kunnen neer zetten, zijn ze wat mij betreft meer dan welkom.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Ik zou Pulp een vreemde headliner vinden. Denk niet dat veel mensen in Nederland zijn die enige nummer van hun naast Common People kunnen herkennen.

Maar ja, als ze een goede show kunnen neer zetten, zijn ze wat mij betreft meer dan welkom.
Het maakt ook niet per se uit of de gemiddelde Nederlander de band kent toch? Aphex Twin is ook zeker geen naam waarvan de gemiddelde Nederlander op de hoogte is.

Vraag is inderdaad wel welke richting BKS precies op wil, maar in mijn optiek is Pulp een ideale headliner. Niet categorie Nick Cave of Radiohead, maar wel een stuk beter dan Oscar and the Wolf en Alt-J.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brundlecat en gesp

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Ik zou Pulp een vreemde headliner vinden. Denk niet dat veel mensen in Nederland zijn die enige nummer van hun naast Common People kunnen herkennen.

Maar ja, als ze een goede show kunnen neer zetten, zijn ze wat mij betreft meer dan welkom.
Ik denk juist dat het BKS meer kent dan alleen Common People en het ,ondanks de leeftijd van de band, een hele frisse headliner is. De shows zijn heerlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brundlecat

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
735
466
Future Islands zou ik ook erg fijn vinden, ook al is dat niet de meest spannende naam. Die zou ik graag dit keer op de TWO zien spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: splinter013

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
784
917
Haal Pet Shop Boys maar 's naar het strand :) Hartstikke nostalgisch en eigenwijs.

20231102_140426-jpg.6787
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken