Best Kept Secret 2024

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
600
617
Ik ben toch wel heel benieuwd wat hier nou gebeurd is en of BKS al op het moment van boeken wist dat ze een andere Disclosure zouden hebben dan die op Primavera zou staan. Ook omdat de reputatie van Disclosure als dj's in Nederland al niet best was. Ik kan me niet voorstellen dat Malou Miedema daar in dat reddingsbootje niet naar gevraagd heeft.
Maurits zei een paar dagen voor het festival begon toch echt bij KINK dat ze een live set zouden doen. Het lijkt me dat hij not amused was en wellicht daarom bij Baxter Dury stond, als statement.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Ik ben toch wel heel benieuwd wat hier nou gebeurd is en of BKS al op het moment van boeken wist dat ze een andere Disclosure zouden hebben dan die op Primavera zou staan. Ook omdat de reputatie van Disclosure als dj's in Nederland al niet best was. Ik kan me niet voorstellen dat Malou Miedema daar in dat reddingsbootje niet naar gevraagd heeft.
Natuurlijk heeft ze dat niet gevraagd. 3voor12 doet niet aan journalistiek maar meer aan lijfsbehoud. Hebben ooit kritische stukken over Pinkpop geschreven, en werden ze op de vingers getikt dat ze niet "te kritisch" meer moesten zijn. Sindsdien gaan ze alleen voor positiviteit, bang om de relaties met de festivals te schaden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Maurits zei een paar dagen voor het festival begon toch echt bij KINK dat ze een live set zouden doen. Het lijkt me dat hij not amused was en wellicht daarom bij Baxter Dury stond, als statement.
Ik denk dat Disclosure daar ook niet wakker van ligt. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit soort zaken zwart-op-wit heb laten leggen, het komt nogal amateuristisch over als ik eerlijk ben. Zeker gezien de reputatie die ze al hadden bedenk je je inderdaad wel 2x zou ik zeggen.

En Baxter Dury is natuurlijk veel toffer dan Disclosure.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
664
520
Ik denk dat Disclosure daar ook niet wakker van ligt. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit soort zaken zwart-op-wit heb laten leggen, het komt nogal amateuristisch over als ik eerlijk ben. Zeker gezien de reputatie die ze al hadden bedenk je je inderdaad wel 2x zou ik zeggen.

En Baxter Dury is natuurlijk veel toffer dan Disclosure.
Inderdaad, Lowlands heeft dit een paar jaar geleden wel gedaan. Ze zouden volgens mij om technische redenen of ziekte alleen een DJ-set kunnen doen, Lowlands heeft dat toen geweigerd.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
158
353
Het blijft gissen. Je weet niet wat er in de contracten stond, wat er in de aanloop is gebeurd, wat er zich backstage heeft afgespeeld etc. Als ik last minute moest kiezen tussen geen headliner of eentje die foute plaatjes draait dan had ik het ook wel geweten (en was ik ook bij Baxter Dury gaan kijken).
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Dit jaar toch zeker een stuk of 10 kinderen op BKS gezien hoor. Vorig jaar liep er zelfs een stel met een baby van max 6 maanden rond. Volkomen gestoord.
Daar heb ik er dit jaar ook één van gezien, echt heel ziek. Nog wel een stuk jonger dan 6 maanden had ik het idee. Waar de fuck zit je dan met je hoofd?

Over het drugsgebruik en het effect van de programmering: ik denk dat Indiaantje het wel bij het rechte eind heeft. Dat er steeds meer wat 'makkelijkere' acts wordt geboekt, lijkt ervoor te zorgen dat er meer bezoekers komen die naar een feest of festival gaan om ook even 'los te gaan' op wat pillen of een snuifje. Ik moet bekennen dat ik het zelf dit weekend nergens heb gezien, maar dat zal ook te maken hebben met het soort acts dat ik op mijn route heb gekozen.

Daarnaast vraag ik me ook serieus af of BKS nog wel goed genoeg zou verkopen als ze deze keuze NIET hadden gemaakt. Dat was vlak voor corona namelijk ook al wel een dingetje aan het worden en ik denk dat ze dat risico ná de coronajaren gewoon niet konden nemen. Dat ze een deel van de ONE programmering dus creëren om genoeg bezoekers te trekken om de lineup op de andere stages te financieren en daarmee een bestaansrecht voor deze omvang te behouden, vind ik persoonlijk een te verdedigen compromis. Hoe jammer het ook is dat een deel van de ONE programmering niet meer bij mij past en het ook deels een publiek aantrekt waar ik me niet mee identificeer (een compleet BKS-veld dat volledig los gaat bij een halfbakken show van De Jeugd deed mijn snob-hart wel een beetje pijn). Maar ik ben daar verder dus vandaan gebleven en heb bij bijna alle andere shows goed gevulde tenten met aandachtig publiek gezien. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een DTRH, waar ik bij mijn laatste keer bij (half)lege velden en tenten stond bij de (grote) alternatieve acts. Op English Teacher na overigens, wat helaas (maar ergens begrijpelijk op dat tijdstip) toch een beetje een vrijmibo sfeertje had. Het is een heikel evenwicht, maar als BKS het op deze manier (en hopelijk zelfs met iets meer indie-darlings als headliners) kan behouden, blijft het met afstand het mooiste grote festival van het land.

Ben dit jaar ook wat vaker in de Casbah geweest, wat elke keer geen enkel probleem was en ook nog met goed zicht op het podium. Wat een verademing! Zelfs nog een keer de pit in geweest ("doet ie anders nooit hoor") waar iedereen echt goed op elkaar lette, echt een topsfeer daar. Bij Deijuvhs trouwens, daar heb ik nog niemand over gehoord? Was een mooi feestje, zeker na dat saaie eerste uur van Paolo Nutini.

Kortom, ook ik heb echt weer een topweekend gehad! Enige minpuntje dus de programmering van de ONE (maar ook daar van Fatoumata Diawara, Warhaus en Justice echt nog wel genoten), maar zoals hierboven geschetst, kan ik daar ook wel een beetje mee leven.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
225
398
Nou hierbij dan ook mijn two-cents over BKS 2024;

Ik was met een super gezellige groep met een prima plekje op de camping en elke ochtend een heerlijke duik in het meer. Zonder de discussie van eerdere pagina's opnieuw aan te willen zwengelen, vind ik het zo heerlijk dat op BKS verschillende manieren van festival-vieren naast elkaar kunnen bestaan, zelfs binnen mijn vriendengroep. De een zoekt liever (al dan niet met hulpmiddelen) de randjes op en de ander is veel meer mellow, kan in mijn persoonlijke BKS-beleving juist op BKS allemaal naast elkaar bestaan .

Heb erg veel gezien, mezelf af en toe laten leiden door vrienden waar ik zelf iets anders had gekozen en ze soms juist meegesleept. Dat pakte af en toe goed uit (Infinity Song en Deijuvhs) en soms wat minder (Parcels en The Armed). Die laatste waren voor mij ook meteen de enige echte tegenvallers van wat ik heb gezien. Delen van Disclosure en DJVT buiten beschouwing gelaten, want daar waren mijn verwachtingen al rond het nulpunt.

De vrijdag was muzikaal voor mij het zwakste, zaterdag naar verwachting heel erg goed en zondag toch beter dan verwacht omdat The Indien, The Haunted Youth, maar met name Warhaus voor mij ver boven verwachting waren. Ik stond denk ik bij allen ook op een goede plek en met name Warhaus vond ik fantastisch goed spelen, waarbij hij duidelijk gewend is aan een groot podium en het toch aandurft zijn band af en toe (een klein beetje) uit de bocht te laten vliegen. Alledrie trouwens bands die eigenlijk niet in mijn spoorboekje stonden (want al te vaak gezien).

*****
Baxter Dury, CMAT, Infinity Song, Warhaus, Justice

****
The Indien, Sammy Virji, Coco Bryce, The Amazons, Royel Otis

***
Coloray, Haunted Youth, Tjade, Deijuvhs, Mildlife, La Femme, Badbadnotgood

**
Paolo Nutini, English Teacher, St Paul & The Broken Bones, Ali

*
The Armed, Parcels, Disclosure, DJVT
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
Daar heb ik er dit jaar ook één van gezien, echt heel ziek. Nog wel een stuk jonger dan 6 maanden had ik het idee. Waar de fuck zit je dan met je hoofd?
Volkomen achterlijk. Zoals Indiaan zegt, gewoon een minimumleeftijd instellen. Eigenlijk dus om kinderen tegen hun ouders te beschermen. Heb overigens een keer bij op LL bij Maximo Park achter een gezinnetje gestaan met twee meisjes van 10-12 jaar, maar die hadden het duidelijk heel erg naar hun zin (en droegen goede gehoorbescherming). Helemaal prima. Maar babies? Bizar. Je ziet het trouwens ook steeds vaker in voetbalstadions. De wereld is echt gek geworden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.331
9.060
Echt opvallend hoe er letterlijk geen livebeelden te vinden zijn online. Zelfs geen korte, amateuristische clipjes.

Voor de thuiszitters sowieso minder leuk mee te volgen eigenlijk. Oor en 3voor12 doen maar karig verslag, geen livefeed (was heerlijk van Primavera), geen uitzending op NPO zoals Pinkpop, Youtube staat vooralsnog leeg, Kink die geen hol doet.

Al goed dat we dit bruisende forum hebben vol verslagjes, maar toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: b_lars, yumi en Jelle

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.585
4.329
Inderdaad zonde. Kan me herinneren dat ik BKS in 2015 vrijwel het gehele weekend via livebeelden kon volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Echt opvallend hoe er letterlijk geen livebeelden te vinden zijn online. Zelfs geen korte, amateuristische clipjes.

Voor de thuiszitters sowieso minder leuk mee te volgen eigenlijk. Oor en 3voor12 doen maar karig verslag, geen livefeed (was heerlijk van Primavera), geen uitzending op NPO zoals Pinkpop, Youtube staat vooralsnog leeg, Kink die geen hol doet.

Al goed dat we dit bruisende forum hebben vol verslagjes, maar toch.
Inderdaad zonde. Kan me herinneren dat ik BKS in 2015 vrijwel het gehele weekend via livebeelden kon volgen.
Voor de thuisblijvers en de napret inderdaad minder leuk, maar ergens ook wel weer passend bij een festival dat Best Kept Secret heet en toch een beetje low key zou moeten blijven...
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.524
1.718
Die opnames van de One en Two zullen nog wel komen. Ik meen me te herinneren dat die vorig jaar ook pas na het festival werden geupload.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.857
2.520
Die opnames van de One en Two zullen nog wel komen. Ik meen me te herinneren dat die vorig jaar ook pas na het festival werden geupload.
Vanuit 3voor12 is er helemaal niks opgenomen begreep ik. Geen idee of er iets uit een andere hoek komt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.331
9.060
Voor de thuisblijvers en de napret inderdaad minder leuk, maar ergens ook wel weer passend bij een festival dat Best Kept Secret heet en toch een beetje low key zou moeten blijven...
Mja, what's in a name, echt low key is BKS niet natuurlijk. Weet dat ze dat vroeger toch een pak beter deden. Die tv uitzendingen waren meetal wel knap gemaakt. Misschien komt dat allemaal nog, weet dat ze op een later tijdstip uiteindelijk verslag deden van 2023.

DTRH ook hoor, trouwens. En Pinkpop dan weer wel, maar dat boeit me dan weer niet helemaal.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.331
9.060
Vanuit 3voor12 is er helemaal niks opgenomen begreep ik. Geen idee of er iets uit een andere hoek komt.
Oh, echt? Deed 3voor12 elk jaar toch echt goed. Ook het verzamelen van al die festivalshows. Was ik als Belg altijd jaloers op, want zo'n verzamelplek voor al die festivalbeelden hebben wij niet.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.585
4.329
Mja, what's in a name, echt low key is BKS niet natuurlijk. Weet dat ze dat vroeger toch een pak beter deden. Die tv uitzendingen waren meetal wel knap gemaakt. Misschien komt dat allemaal nog, weet dat ze op een later tijdstip uiteindelijk verslag deden van 2023.

DTRH ook hoor, trouwens. En Pinkpop dan weer wel, maar dat boeit me dan weer niet helemaal.
Lowlands ook altijd veel opnames (via NPO Extra). In België is dat toch ook prima geregeld bij de grotere festivals via pickx.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken