Nou hierbij dan ook mijn two-cents over BKS 2024;
Ik was met een super gezellige groep met een prima plekje op de camping en elke ochtend een heerlijke duik in het meer. Zonder de discussie van eerdere pagina's opnieuw aan te willen zwengelen, vind ik het zo heerlijk dat op BKS verschillende manieren van festival-vieren naast elkaar kunnen bestaan, zelfs binnen mijn vriendengroep. De een zoekt liever (al dan niet met hulpmiddelen) de randjes op en de ander is veel meer mellow, kan in mijn persoonlijke BKS-beleving juist op BKS allemaal naast elkaar bestaan .
Heb erg veel gezien, mezelf af en toe laten leiden door vrienden waar ik zelf iets anders had gekozen en ze soms juist meegesleept. Dat pakte af en toe goed uit (Infinity Song en Deijuvhs) en soms wat minder (Parcels en The Armed). Die laatste waren voor mij ook meteen de enige echte tegenvallers van wat ik heb gezien. Delen van Disclosure en DJVT buiten beschouwing gelaten, want daar waren mijn verwachtingen al rond het nulpunt.
De vrijdag was muzikaal voor mij het zwakste, zaterdag naar verwachting heel erg goed en zondag toch beter dan verwacht omdat The Indien, The Haunted Youth, maar met name Warhaus voor mij ver boven verwachting waren. Ik stond denk ik bij allen ook op een goede plek en met name Warhaus vond ik fantastisch goed spelen, waarbij hij duidelijk gewend is aan een groot podium en het toch aandurft zijn band af en toe (een klein beetje) uit de bocht te laten vliegen. Alledrie trouwens bands die eigenlijk niet in mijn spoorboekje stonden (want al te vaak gezien).
Baxter Dury, CMAT, Infinity Song, Warhaus, Justice
The Indien, Sammy Virji, Coco Bryce, The Amazons, Royel Otis
Coloray, Haunted Youth, Tjade, Deijuvhs, Mildlife, La Femme, Badbadnotgood
**
Paolo Nutini, English Teacher, St Paul & The Broken Bones, Ali
*
The Armed, Parcels, Disclosure, DJVT