Best Kept Secret 2024

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Er zijn wel al meer namen dan vorig jaar bekend als ik me niet vergis. Ik ben benieuwd of er nog veel gaan bijkomen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
RIP BKS. De eerste greep was heel matig, deze tweede is ook weinig overtuigend. Het boeken van KI/KI is veelzeggend. Zonde.

Vincent Staples behoorde tot de top 5 acts van een eerdere BKS editie. Paolo Nutini werd als hoogtepunt genoemd van DTRH vorig jaar. En nog maar te zwijgen van die mooie, kleinere acts. St Vincent is toch ook een mooie naam?KI/KI voor mensen die willen dansen. Prima toch? Er staat dan vast ook wat anders om te checken als het niet je smaak is. Ik snap oprecht dat hele negatieve niet zo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.361
5.053
Ik snap wel een beetje de kritiek mbt minder aansprekende middelgrote namen. Maar net als bij de eerste worp, zit er zeer veel interessants bij qua acts die ik nog niet eerder kende. Mijn lijstje qua acts die ik wil ga ontdekken is nu echt enorm. Het wordt een heerlijk weekend onderdompelen in nieuwe acts. Daar kijk ik zeer naar uit.
De kleinere acts zijn leuk, of ok. Maar ook niet echte mustsees. De (middel)grote namen voegen eerlijk gezegd nauwelijks tot niets toe aan dit affiche. Van mij mogen ze de echt gewoon de TWO en The Floor plat gooien, en The Secret en Casbah naar voren halen en iets vergroten. Zodat je een compact festival terrein krijgt zoals in de eerste jaren, en dat er geen onnodige (en dure) meuk meer op het affiche staat. Laat dan lekker Slowdive afsluiten en richt je op het niche. Je betaald er nu de hoofdprijs voor terwijl het niks toevoegd.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
784
729
De kleinere acts zijn leuk, of ok. Maar ook niet echte mustsees. De (middel)grote namen voegen eerlijk gezegd nauwelijks tot niets toe aan dit affiche. Van mij mogen ze de echt gewoon de TWO en The Floor plat gooien, en The Secret en Casbah naar voren halen en iets vergroten. Zodat je een compact festival terrein krijgt zoals in de eerste jaren, en dat er geen onnodige (en dure) meuk meer op het affiche staat. Laat dan lekker Slowdive afsluiten en richt je op het niche.
Zo een festival bestaat al: Misty Fields❤️
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
207
363
Er ontstaat langzaamaan een heel gevarieerd programma voor mij zonder echte must-sees (of in ieder geval niet die ik niet al eerder heb gezien), behalve Justice, La Femme en Vince Staples.

Dit programma zal niet de geschiedenisboeken ingaan, maar man wat wordt het vermakelijk
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
De kleinere acts zijn leuk, of ok. Maar ook niet echte mustsees. De (middel)grote namen voegen eerlijk gezegd nauwelijks tot niets toe aan dit affiche. Van mij mogen ze de echt gewoon de TWO en The Floor plat gooien, en The Secret en Casbah naar voren halen en iets vergroten. Zodat je een compact festival terrein krijgt zoals in de eerste jaren, en dat er geen onnodige (en dure) meuk meer op het affiche staat. Laat dan lekker Slowdive afsluiten en richt je op het niche. Je betaald er nu de hoofdprijs voor terwijl het niks toevoegd.

Ik verwacht zelf dat er juist veel leuke verrassingen op het affiche staan. Misschien geen acts die vooraf als mustsees worden bestempeld maar die achteraf geweldig bleken te zijn. Ik denk echt dat het zo'n editie wordt.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
298
Ja tuurlijk is dat publiek lokken. En dat vind ik lui en makkelijk. En dat is het probleem dat BKS de laatste jaren hun naam te grabbel hebben gegooid. Het voegt ook weinig toe aan het affiche.
Jij vindt het meer voor de hand liggen dat technofans die Ki/Ki overal kunnen zien want overhyped en zo en ze draait toch al overal naar BKS komen om alleen haar set te zien? Ik vind dat niet voor de hand liggen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.361
5.053
Ik verwacht zelf dat er juist veel leuke verrassingen op het affiche staan. Misschien geen acts die vooraf als mustsees worden bestempeld maar die achteraf geweldig bleken te zijn. Ik denk echt dat het zo'n editie wordt.
Tsja zo kan je alles wel recht lullen. Gaat er gewoon om dat je een enorm hoog bedrag vraagt voor een line-up die je in vergelijking met vorige edities gewoon in het niets staat. Dan kan dat ene kleine bandje door Jan of Piet als beste optreden van het festival ervaren worden, maar dan nog kloppen de verhoudingen niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.361
5.053
Jij vindt het meer voor de hand liggen dat technofans die Ki/Ki overal kunnen zien want overhyped en zo en ze draait toch al overal naar BKS komen om alleen haar set te zien? Ik vind dat niet voor de hand liggen.
Volgens mij schreef ik dat niet. Maar mensen die The Floor wel zien zitten, of wel zin hebben in Disclosure, wel de DJVT willen zien. Die vinden zoiets tof... om lekker de "nacht in te dansen".

Het gaat om de hele koers. Dat is jammer
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

El Plopsma

Randprogramma
20 mrt 2017
122
177
De kleinere acts zijn leuk, of ok. Maar ook niet echte mustsees. De (middel)grote namen voegen eerlijk gezegd nauwelijks tot niets toe aan dit affiche. Van mij mogen ze de echt gewoon de TWO en The Floor plat gooien, en The Secret en Casbah naar voren halen en iets vergroten. Zodat je een compact festival terrein krijgt zoals in de eerste jaren, en dat er geen onnodige (en dure) meuk meer op het affiche staat. Laat dan lekker Slowdive afsluiten en richt je op het niche. Je betaald er nu de hoofdprijs voor terwijl het niks toevoegd.
Precies dit. Als je de line-up van de pre corona jaren bekijkt doen deze namen gewoon pijn. Dan had je steevast aansprekende headliners en een mooie undercard. Down The Rabbit Hole heeft slechts een kleine set namen bekendgemaakt, maar kleineert BKS bijna wat dat betreft. En natuurlijk is er op BKS genoeg te ontdekken. Maar is dat niet de intentie van elk festival?
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
298
Volgens mij schreef ik dat niet. Maar mensen die The Floor wel zien zitten, of wel zin hebben in Disclosure, wel de DJVT willen zien. Die vinden zoiets tof... om lekker de "nacht in te dansen".

Het gaat om de hele koers. Dat is jammer
Het ging mij erom dat je zei dat het publiek lokken is. Ik weet ook niet of jij het zei dat ze overal te zien is, maar dat sentiment proef ik hier. Ik snap dan niet hoe zij publiek gaat trekken. Je gaat als je van techno houdt toch niet naar BKS om haar te zien?

Verder houd ik van The Casbah, van Paolo Nutini en St. Vincent, maar zeer zeker ook heel erg veel van St. Paul & the Floor en was afgelopen zaterdag ook op Awakenings (al vond ik dat iets minder geslaagd). En als ik naar mijn vrienden kijk, zie ik dat wel vaker; een liefde voor muziek over de volle breedte.

Met andere woorden, ik juich de ontwikkeling dat je je als bezoeker ook in de nacht goed kunt vermaken alleen maar toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
151
298
Precies dit. Als je de line-up van de pre corona jaren bekijkt doen deze namen gewoon pijn. Dan had je steevast aansprekende headliners en een mooie undercard. Down The Rabbit Hole heeft slechts een kleine set namen bekendgemaakt, maar kleineert BKS bijna wat dat betreft. En natuurlijk is er op BKS genoeg te ontdekken. Maar is dat niet de intentie van elk festival?
Pre-corona is een andere tijd, komt nooit meer terug. DTRH is een ander festival met een budget dat enkel door het aantal bezoekers al ruim het dubbele is van BKS (en door de overdadige sponsoring daar misschien wel het driedubbele). Wat wil je nu zeggen?
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
207
363
Precies dit. Als je de line-up van de pre corona jaren bekijkt doen deze namen gewoon pijn. Dan had je steevast aansprekende headliners en een mooie undercard. Down The Rabbit Hole heeft slechts een kleine set namen bekendgemaakt, maar kleineert BKS bijna wat dat betreft. En natuurlijk is er op BKS genoeg te ontdekken. Maar is dat niet de intentie van elk festival?
Dit is echt een kwestie van smaak, want ik vind de line-up van BKS vooralsnog met kop en schouders boven die van DTRH uitsteken
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.361
5.053
Ik kijk even naar 2016. Ook niet de grootste headliners maar stonden er ook op het affiche: Minor Vicotries, Diiv, Wolf Parade, Christine And The Queens, Beach House, Mount Kimbie, Julien Baker, Glass Animals, Sleaford Mods, Bloc Party, Dinosaur Jr., Air, Destroyer, Roman Flügel, Low, Ho99o9, Unknown Mortal Orchestra, Unknown Mortal Orchestra, Yeasayer, Half Moon Run, Band Of Horses, Ásgeir, Two Door Cinema Club, Wilco, Jamie XX en vast nog wat ik vergeet.

Wat hebben we nu los van de headliners?
PJ Harvey Slowdive, Vince Staples, De Jeugd van Tegenwoordig, Amyl And The Sniffers, BadBadNotGood, Baxter Dury, Floating Points, Ki/Ki, La Femme, Osees, Parcels, Slowdive, St. Vincent, St. Paul & The Broken Bones, Tamino, The Haunted Youth, Warhaus als grotere namen?

Echt een te groot verschil hoor.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.572
2.051
Ik kijk even naar 2016. Ook niet de grootste headliners maar stonden er ook op het affiche: Minor Vicotries, Diiv, Wolf Parade, Christine And The Queens, Beach House, Mount Kimbie, Julien Baker, Glass Animals, Sleaford Mods, Bloc Party, Dinosaur Jr., Air, Destroyer, Roman Flügel, Low, Ho99o9, Unknown Mortal Orchestra, Unknown Mortal Orchestra, Yeasayer, Half Moon Run, Band Of Horses, Ásgeir, Two Door Cinema Club, Wilco, Jamie XX en vast nog wat ik vergeet.

Wat hebben we nu los van de headliners?
PJ Harvey Slowdive, Vince Staples, De Jeugd van Tegenwoordig, Amyl And The Sniffers, BadBadNotGood, Baxter Dury, Floating Points, Ki/Ki, La Femme, Osees, Parcels, Slowdive, St. Vincent, St. Paul & The Broken Bones, Tamino, The Haunted Youth, Warhaus als grotere namen?

Echt een te groot verschil hoor.
Ze zijn wel met de Staat van two, naar three day infinity gegaan in ieder geval!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken