Best Kept Secret 2024

RIP BKS. De eerste greep was heel matig, deze tweede is ook weinig overtuigend. Het boeken van KI/KI is veelzeggend. Zonde.

Vincent Staples behoorde tot de top 5 acts van een eerdere BKS editie. Paolo Nutini werd als hoogtepunt genoemd van DTRH vorig jaar. En nog maar te zwijgen van die mooie, kleinere acts. St Vincent is toch ook een mooie naam?KI/KI voor mensen die willen dansen. Prima toch? Er staat dan vast ook wat anders om te checken als het niet je smaak is. Ik snap oprecht dat hele negatieve niet zo.
 
Ik snap wel een beetje de kritiek mbt minder aansprekende middelgrote namen. Maar net als bij de eerste worp, zit er zeer veel interessants bij qua acts die ik nog niet eerder kende. Mijn lijstje qua acts die ik wil ga ontdekken is nu echt enorm. Het wordt een heerlijk weekend onderdompelen in nieuwe acts. Daar kijk ik zeer naar uit.
De kleinere acts zijn leuk, of ok. Maar ook niet echte mustsees. De (middel)grote namen voegen eerlijk gezegd nauwelijks tot niets toe aan dit affiche. Van mij mogen ze de echt gewoon de TWO en The Floor plat gooien, en The Secret en Casbah naar voren halen en iets vergroten. Zodat je een compact festival terrein krijgt zoals in de eerste jaren, en dat er geen onnodige (en dure) meuk meer op het affiche staat. Laat dan lekker Slowdive afsluiten en richt je op het niche. Je betaald er nu de hoofdprijs voor terwijl het niks toevoegd.
 
De kleinere acts zijn leuk, of ok. Maar ook niet echte mustsees. De (middel)grote namen voegen eerlijk gezegd nauwelijks tot niets toe aan dit affiche. Van mij mogen ze de echt gewoon de TWO en The Floor plat gooien, en The Secret en Casbah naar voren halen en iets vergroten. Zodat je een compact festival terrein krijgt zoals in de eerste jaren, en dat er geen onnodige (en dure) meuk meer op het affiche staat. Laat dan lekker Slowdive afsluiten en richt je op het niche.
Zo een festival bestaat al: Misty Fields❤️
 
Er ontstaat langzaamaan een heel gevarieerd programma voor mij zonder echte must-sees (of in ieder geval niet die ik niet al eerder heb gezien), behalve Justice, La Femme en Vince Staples.

Dit programma zal niet de geschiedenisboeken ingaan, maar man wat wordt het vermakelijk
 
De kleinere acts zijn leuk, of ok. Maar ook niet echte mustsees. De (middel)grote namen voegen eerlijk gezegd nauwelijks tot niets toe aan dit affiche. Van mij mogen ze de echt gewoon de TWO en The Floor plat gooien, en The Secret en Casbah naar voren halen en iets vergroten. Zodat je een compact festival terrein krijgt zoals in de eerste jaren, en dat er geen onnodige (en dure) meuk meer op het affiche staat. Laat dan lekker Slowdive afsluiten en richt je op het niche. Je betaald er nu de hoofdprijs voor terwijl het niks toevoegd.

Ik verwacht zelf dat er juist veel leuke verrassingen op het affiche staan. Misschien geen acts die vooraf als mustsees worden bestempeld maar die achteraf geweldig bleken te zijn. Ik denk echt dat het zo'n editie wordt.
 
Ja tuurlijk is dat publiek lokken. En dat vind ik lui en makkelijk. En dat is het probleem dat BKS de laatste jaren hun naam te grabbel hebben gegooid. Het voegt ook weinig toe aan het affiche.
Jij vindt het meer voor de hand liggen dat technofans die Ki/Ki overal kunnen zien want overhyped en zo en ze draait toch al overal naar BKS komen om alleen haar set te zien? Ik vind dat niet voor de hand liggen.
 
Ik verwacht zelf dat er juist veel leuke verrassingen op het affiche staan. Misschien geen acts die vooraf als mustsees worden bestempeld maar die achteraf geweldig bleken te zijn. Ik denk echt dat het zo'n editie wordt.
Tsja zo kan je alles wel recht lullen. Gaat er gewoon om dat je een enorm hoog bedrag vraagt voor een line-up die je in vergelijking met vorige edities gewoon in het niets staat. Dan kan dat ene kleine bandje door Jan of Piet als beste optreden van het festival ervaren worden, maar dan nog kloppen de verhoudingen niet.
 
Jij vindt het meer voor de hand liggen dat technofans die Ki/Ki overal kunnen zien want overhyped en zo en ze draait toch al overal naar BKS komen om alleen haar set te zien? Ik vind dat niet voor de hand liggen.
Volgens mij schreef ik dat niet. Maar mensen die The Floor wel zien zitten, of wel zin hebben in Disclosure, wel de DJVT willen zien. Die vinden zoiets tof... om lekker de "nacht in te dansen".

Het gaat om de hele koers. Dat is jammer
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness
De kleinere acts zijn leuk, of ok. Maar ook niet echte mustsees. De (middel)grote namen voegen eerlijk gezegd nauwelijks tot niets toe aan dit affiche. Van mij mogen ze de echt gewoon de TWO en The Floor plat gooien, en The Secret en Casbah naar voren halen en iets vergroten. Zodat je een compact festival terrein krijgt zoals in de eerste jaren, en dat er geen onnodige (en dure) meuk meer op het affiche staat. Laat dan lekker Slowdive afsluiten en richt je op het niche. Je betaald er nu de hoofdprijs voor terwijl het niks toevoegd.
Precies dit. Als je de line-up van de pre corona jaren bekijkt doen deze namen gewoon pijn. Dan had je steevast aansprekende headliners en een mooie undercard. Down The Rabbit Hole heeft slechts een kleine set namen bekendgemaakt, maar kleineert BKS bijna wat dat betreft. En natuurlijk is er op BKS genoeg te ontdekken. Maar is dat niet de intentie van elk festival?
 
Volgens mij schreef ik dat niet. Maar mensen die The Floor wel zien zitten, of wel zin hebben in Disclosure, wel de DJVT willen zien. Die vinden zoiets tof... om lekker de "nacht in te dansen".

Het gaat om de hele koers. Dat is jammer
Het ging mij erom dat je zei dat het publiek lokken is. Ik weet ook niet of jij het zei dat ze overal te zien is, maar dat sentiment proef ik hier. Ik snap dan niet hoe zij publiek gaat trekken. Je gaat als je van techno houdt toch niet naar BKS om haar te zien?

Verder houd ik van The Casbah, van Paolo Nutini en St. Vincent, maar zeer zeker ook heel erg veel van St. Paul & the Floor en was afgelopen zaterdag ook op Awakenings (al vond ik dat iets minder geslaagd). En als ik naar mijn vrienden kijk, zie ik dat wel vaker; een liefde voor muziek over de volle breedte.

Met andere woorden, ik juich de ontwikkeling dat je je als bezoeker ook in de nacht goed kunt vermaken alleen maar toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Precies dit. Als je de line-up van de pre corona jaren bekijkt doen deze namen gewoon pijn. Dan had je steevast aansprekende headliners en een mooie undercard. Down The Rabbit Hole heeft slechts een kleine set namen bekendgemaakt, maar kleineert BKS bijna wat dat betreft. En natuurlijk is er op BKS genoeg te ontdekken. Maar is dat niet de intentie van elk festival?
Pre-corona is een andere tijd, komt nooit meer terug. DTRH is een ander festival met een budget dat enkel door het aantal bezoekers al ruim het dubbele is van BKS (en door de overdadige sponsoring daar misschien wel het driedubbele). Wat wil je nu zeggen?
 
Precies dit. Als je de line-up van de pre corona jaren bekijkt doen deze namen gewoon pijn. Dan had je steevast aansprekende headliners en een mooie undercard. Down The Rabbit Hole heeft slechts een kleine set namen bekendgemaakt, maar kleineert BKS bijna wat dat betreft. En natuurlijk is er op BKS genoeg te ontdekken. Maar is dat niet de intentie van elk festival?
Dit is echt een kwestie van smaak, want ik vind de line-up van BKS vooralsnog met kop en schouders boven die van DTRH uitsteken
 
Ik kijk even naar 2016. Ook niet de grootste headliners maar stonden er ook op het affiche: Minor Vicotries, Diiv, Wolf Parade, Christine And The Queens, Beach House, Mount Kimbie, Julien Baker, Glass Animals, Sleaford Mods, Bloc Party, Dinosaur Jr., Air, Destroyer, Roman Flügel, Low, Ho99o9, Unknown Mortal Orchestra, Unknown Mortal Orchestra, Yeasayer, Half Moon Run, Band Of Horses, Ásgeir, Two Door Cinema Club, Wilco, Jamie XX en vast nog wat ik vergeet.

Wat hebben we nu los van de headliners?
PJ Harvey Slowdive, Vince Staples, De Jeugd van Tegenwoordig, Amyl And The Sniffers, BadBadNotGood, Baxter Dury, Floating Points, Ki/Ki, La Femme, Osees, Parcels, Slowdive, St. Vincent, St. Paul & The Broken Bones, Tamino, The Haunted Youth, Warhaus als grotere namen?

Echt een te groot verschil hoor.
 
Ik kijk even naar 2016. Ook niet de grootste headliners maar stonden er ook op het affiche: Minor Vicotries, Diiv, Wolf Parade, Christine And The Queens, Beach House, Mount Kimbie, Julien Baker, Glass Animals, Sleaford Mods, Bloc Party, Dinosaur Jr., Air, Destroyer, Roman Flügel, Low, Ho99o9, Unknown Mortal Orchestra, Unknown Mortal Orchestra, Yeasayer, Half Moon Run, Band Of Horses, Ásgeir, Two Door Cinema Club, Wilco, Jamie XX en vast nog wat ik vergeet.

Wat hebben we nu los van de headliners?
PJ Harvey Slowdive, Vince Staples, De Jeugd van Tegenwoordig, Amyl And The Sniffers, BadBadNotGood, Baxter Dury, Floating Points, Ki/Ki, La Femme, Osees, Parcels, Slowdive, St. Vincent, St. Paul & The Broken Bones, Tamino, The Haunted Youth, Warhaus als grotere namen?

Echt een te groot verschil hoor.
Ze zijn wel met de Staat van two, naar three day infinity gegaan in ieder geval!
 
Ik kijk even naar 2016. Ook niet de grootste headliners maar stonden er ook op het affiche: Minor Vicotries, Diiv, Wolf Parade, Christine And The Queens, Beach House, Mount Kimbie, Julien Baker, Glass Animals, Sleaford Mods, Bloc Party, Dinosaur Jr., Air, Destroyer, Roman Flügel, Low, Ho99o9, Unknown Mortal Orchestra, Unknown Mortal Orchestra, Yeasayer, Half Moon Run, Band Of Horses, Ásgeir, Two Door Cinema Club, Wilco, Jamie XX en vast nog wat ik vergeet.

Wat hebben we nu los van de headliners?
PJ Harvey Slowdive, Vince Staples, De Jeugd van Tegenwoordig, Amyl And The Sniffers, BadBadNotGood, Baxter Dury, Floating Points, Ki/Ki, La Femme, Osees, Parcels, Slowdive, St. Vincent, St. Paul & The Broken Bones, Tamino, The Haunted Youth, Warhaus als grotere namen?

Echt een te groot verschil hoor.
Een aantal van die namen zijn nu wel een stuk groter dan toen.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en dfrvanloon
Ik kijk even naar 2016. Ook niet de grootste headliners maar stonden er ook op het affiche: Minor Vicotries, Diiv, Wolf Parade, Christine And The Queens, Beach House, Mount Kimbie, Julien Baker, Glass Animals, Sleaford Mods, Bloc Party, Dinosaur Jr., Air, Destroyer, Roman Flügel, Low, Ho99o9, Unknown Mortal Orchestra, Unknown Mortal Orchestra, Yeasayer, Half Moon Run, Band Of Horses, Ásgeir, Two Door Cinema Club, Wilco, Jamie XX en vast nog wat ik vergeet.

Wat hebben we nu los van de headliners?
PJ Harvey Slowdive, Vince Staples, De Jeugd van Tegenwoordig, Amyl And The Sniffers, BadBadNotGood, Baxter Dury, Floating Points, Ki/Ki, La Femme, Osees, Parcels, Slowdive, St. Vincent, St. Paul & The Broken Bones, Tamino, The Haunted Youth, Warhaus als grotere namen?

Echt een te groot verschil hoor.
Met de blik van nu kijken naar de midcard van 2016 is natuurlijk behoorlijk vertekenend.
 
Het ging mij erom dat je zei dat het publiek lokken is. Ik weet ook niet of jij het zei dat ze overal te zien is, maar dat sentiment proef ik hier. Ik snap dan niet hoe zij publiek gaat trekken. Je gaat als je van techno houdt toch niet naar BKS om haar te zien?

Verder houd ik van The Casbah, van Paolo Nutini en St. Vincent, maar zeer zeker ook heel erg veel van St. Paul & the Floor en was afgelopen zaterdag ook op Awakenings (al vond ik dat iets minder geslaagd). En als ik naar mijn vrienden kijk, zie ik dat wel vaker; een liefde voor muziek over de volle breedte.

Met andere woorden, ik juich de ontwikkeling dat je je als bezoeker ook in de nacht goed kunt vermaken alleen maar toe.
Ik ga ook weleens naar Awakenings, maar ik ga ook weleens naar Roadburn. Dat wil niet zeggen dat ik die Awakenings namen dan op Roadburn hoef te zien.

En met Ki/Ki lok je geen technopubliek, maar feestpubliek die aansluit op andere acts. Nogmaals als Ki/Ki er had gestaan en je had dan wel Bikini Kill gehad in plaats van Mula B, of je had wel Beth Gibbons gehad in plaats van DJVT, of je had Pulp had in plaats van Discoslure gehad. Dan had Ki/Ki ook minder erg geweest en is het een incident, nu is het een (er voor gekozen) structureel probleem.
 

Users who are viewing this thread