Best Kept Secret 2023

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
258
168
Silvana Estrada: mooie sobere nummers, met veel positiviteit en dankbaarheid gebracht. Perfecte dagopener. Mijn medefestivalganger is een beetje verliefd geworden.

Gretel Hänlyn: enthousiast uitgevoerde pop-, rock-, noise-, shoegaze- en grungesongs. Door technische problemen konden ze wat minder nummers spelen dan gepland, maar Gretel nam achteraf ruim de tijd om met de fans voor het podium een praatje te maken.

Joey Valence & Brae: hoogtepunt van de dag. Wat een energie, wat een flow. Brae die met tranen in de ogen het publiek aanschouwde, gewoonweg prachtig. Ik verwachte een afstandelijke en afgelikte show, maar dat werd het dus zeker niet.

The Voidz: Fijn om Julian Casablancas eens zonder zonnebril en in goed licht te zien. Knap ook dat hij zijn teksten kon onthouden. Erg genoten van zowel de muziek als het gedrag, maar ik vond The Strokes ook geweldig vorig jaar.

The 1975: Ik heb het geprobeerd en na 4 nummers opgegeven. Elk nummer was platter dan het vorige. Alles klonk wel echt strak, maar een perfect gedraaide drol blijft een drol.

Caroline Polachek: Niet echt mijn ding, maar de nummers zitten wel gewoon goed in elkaar en werden sterk gebracht, gezien de omstandigheden. Ik heb me alleszins niet verveeld. Aan de reactie van het publiek te zien, zag ik hier een toekomstige superster aan het werk.

Chemical Brothers: Leuk om eens te horen en te zien, maar een uurtje volstond. Qua beleving vond ik er niet veel aan, terwijl Maurits toch net daarop inzet?
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Die presale start volgens BKS tegen dezelfde prijs als tickets dit jaar. Dat gaat dan daarna nog duurder worden?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Secret: minder gezellig, maar wel groter.
Casbah: leek me ook wel groter, geen boom meer die erdoor loopt, geen bar meer binnen, ook iets langer precies,.. of was dat vorig jaar ook al zo?
Randanimatie: stoort minder dan vorig jaar.

Hermanos Guttiérez: tof om te starten, maar zoveel praters in die tent (terwijl het in de tent een pak heter was dan er buiten), niet gewoon van BKS publiek.

Personal Trainer: ging lekker los. Rare setlist keuzes vond ik soms.

Joey Valence & Brae: winnaars van dag 1

The Voidz: lekker hoor. Zeker geen hoogschieter, maar meer dan degelijk. En Julian zijn escapades waren wel weer geinig.

Caroline Polachek: niet het sleutelmoment dat iedereen hier verwachte, maar goede show ondanks de omstandigheden.

Chemical Brothers: werkte gewoon kei goed. Mooie headliner. Stond wel teringluid


Oh, een onwaarschijnlijk veel stof op het terrein, was vroeger nooit zo extreem denk ik. Zal door de droogte komen.
 
Laatst bewerkt:

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Redelijk fris wakker wordend in mijn Airbnb in Tilburg, een verslag van een boven verwachting goede dag 1:

Iets voor vieren op het terrein en gelijk even langs the Secret gelopen. Inderdaad een hele goede upgrade t.o.v. vorig jaar, blij mee! Heel klein stukje Gretel Hanny gezien, mar te weinig om echt een oordeel over te geven. Klonk wel geinig. Vervolgens het terrein verder wat gaan verkennen en alvast gaan eten. Wat het terrein betreft niet heel veel anders dan vorig jaar, maar mijn indruk is dat het net allemaal wat beter klopt dan vorig jaar. Ze hadden het natuurlijk flink anders ingericht en het maakte op mij vorige jaar best een rommelige indruk, mar heb het idee dat ze al die puntjes nu wel op de i hebben gezet. En wat het eten betreft, ik moet weer zuinig gan zijn op mijn honger, want veel dat ik wil proberen!

Rest van de dag was voor mij een 1-2 tje tussen TWO en ONE, beginnend bij Charlotte Adigery & Bolis Pupul. Ik had ze al een keer gezien en was toen erg onder de indruk. Hoge verwachtingen dus en het was weer een hele goede show, maar de wow factor was er voor mij een beetje af (die had ik eerste keer wel echt). Wel een heerlijk begin van de dag. Vervolgens door naar de ONE voor The Voidz. The Strokes was vorig jaar een van mijn hoogtepunten. Ondanks dat ik Julian super irritant vond werden de nummers strak gespeeld en ik vind de muziek gewoon heerlijk. Ondanks dat ik The Strokes dus heel vet vind heb ik nog nooit echt naar The Voidz geluisterd. Veel minder (of in ieder geval veel kortere) intermezzo's dan vorig jaar en kon dit keer eerlijk gezegd wel echt om hem lachen. Muziek vond ik ook echt heel lekker en volgens mij was hij ook goed bij stem. Voor mij dus een onverwacht goede show, erg van genoten! Ik vond het geen probleem dat ze het uur niet volmaakten, want kon zo nog een goed plekje vinden in the TWO voor Unknown Mortal Orchestra! Heb ze al vaak live gezien en waren altijd een van mijn favoriete live acts, maar de laatste keer dat ik ze zag vielen ze wat tegen, dus had niet hele hoge verwachtingen dit jaar. Laatste album vind ik wel weer lekker, dus was wel erg benieuwd. Heerlijk set met goede doorsnee tussen oud en nieuw materiaal. Eerste kippenvel moment van de dag (maar niet van de set) gehad bij So Good At Being In Trouble, zo'n lekker nummer en publiek zat er ook heel lekker in. Zelfde weer bij Multi-love! Eerste hoogtepunt van de dag! Vervolgens The 1975. Ik ken hun muziek niet goed genoeg (wat ik ken heeft mij nooit getrieerd om meer te luisteren), en er zaten wel paar nummers tussen die ik lekker vond, maar deed mij verder niet heel veel. Niet helemaal aan mij besteed, dus ging op tijd weer terug naar TWO voor een mooi plekje bij Caroline Polachek. Tweede hoogtepunt van de dag! Zag haar vorige week op Primavera, maar daar viel het licht tegen. Ze stond op een te groot podium, het was nog licht en publiek zat er niet lekker in (waar ik stond dan). Dat was nu anders. Publiek was enorm enthousiast, TWO voelde perfect aan voor haar en in het donker van de tent kwam de show heel goed over. Verkorte set leidde tot aaneenrijging van hits van de laatste plaat (heerlijk album) aangevuld met een paar van de vorige. Weer zeker een paar kippenvel momenten (Sunset, I Believe, So Hot You're Hurting My Feelings). Ten slotte The Chemical Brothers. Van achteraan het veld staan kijken naar een indrukwekkende show. Erg spectaculair en af en toe voelde ik me zeker gedwongen om te dansen, maar all-in-all toch niet helemaal mij cup of tea. Zeker leuk om een keer gezien te hebben en zeker waardige afsluiter, paste heel goed op de ONE.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Die presale start volgens BKS tegen dezelfde prijs als tickets dit jaar. Dat gaat dan daarna nog duurder worden?
Krijg net een email. De eerste 500 weekend tickets gaan bij de presale weg voor €200,-. Tip voor iedereen die toch gaat en wat op zijn geld moet letten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
609
449
Goedemorgen allemaal,

Zin in strakjes 😀

En zowaar al een uitnodiging van Maurits ontvangen voor BKS24 in de mail!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
Heerlijk om alles hier mee te lezen. Verwacht vandaag dat Young Fathers de show gaat stelen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Caroline Polacheck op 1 bij 3voor12??? Hebben die teveel zand in hun oren gehad. Met alle respect hoor, maar het was toch heel duidelijk te horen dat ze om bekende redenen gewoon niet goed bij stem was? Dan ook nog eens een gekorte set. Niet dat zij daar iets aan kan doen hoor, maar dan zet je haar toch niet op 1?

Het moest en zou Polacheck worden lijkt het wel, maak niet uit hoe of wat.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Voor de Tilburgers hier, hoe donker zijn de fietspaden rondom Beekse Bergen? Of anders gezegd, hoe noodzakelijk is het dat ik de batterijen van mijn fietslampjes vandaag nog even vervang?
 

Tobuzzter

Playlistbediener
2 feb 2023
47
44
Zuur commentaar bij 3voor12 over The Voidz (en gaat trouwens ook slecht in op de inhoud). Het kan niet zo slecht zijn geweest, toch?
Ja, echt heel bitter. Die voelde zich persoonlijk aangesproken door de grappen en grollen van Julian denk ik. Was gewoon top, al kan ik me ook wel voorstellen dat het niet voor iedereen is.
 

Tobuzzter

Playlistbediener
2 feb 2023
47
44
Voor de Tilburgers hier, hoe donker zijn de fietspaden rondom Beekse Bergen? Of anders gezegd, hoe noodzakelijk is het dat ik de batterijen van mijn fietslampjes vandaag nog even vervang?
Flink wat donkere stukken, vooral het eerste stuk vanaf het terrein en over de brug. Daarna wel verlicht, maar niet optimaal. Ik raad je aan goed licht te fixen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Heerlijke dag gehad met als hoogtepunten Wodan Boys, Joey Valence & Brae, De Staat, The Voidz en veruit de beste show Sylvia Kreutsch.

Zin in vandaag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

Gebruikers die dit onderwerp bekijken