Redelijk fris wakker wordend in mijn Airbnb in Tilburg, een verslag van een boven verwachting goede dag 1:
Iets voor vieren op het terrein en gelijk even langs the Secret gelopen. Inderdaad een hele goede upgrade t.o.v. vorig jaar, blij mee! Heel klein stukje Gretel Hanny gezien, mar te weinig om echt een oordeel over te geven. Klonk wel geinig. Vervolgens het terrein verder wat gaan verkennen en alvast gaan eten. Wat het terrein betreft niet heel veel anders dan vorig jaar, maar mijn indruk is dat het net allemaal wat beter klopt dan vorig jaar. Ze hadden het natuurlijk flink anders ingericht en het maakte op mij vorige jaar best een rommelige indruk, mar heb het idee dat ze al die puntjes nu wel op de i hebben gezet. En wat het eten betreft, ik moet weer zuinig gan zijn op mijn honger, want veel dat ik wil proberen!
Rest van de dag was voor mij een 1-2 tje tussen TWO en ONE, beginnend bij Charlotte Adigery & Bolis Pupul. Ik had ze al een keer gezien en was toen erg onder de indruk. Hoge verwachtingen dus en het was weer een hele goede show, maar de wow factor was er voor mij een beetje af (die had ik eerste keer wel echt). Wel een heerlijk begin van de dag. Vervolgens door naar de ONE voor The Voidz. The Strokes was vorig jaar een van mijn hoogtepunten. Ondanks dat ik Julian super irritant vond werden de nummers strak gespeeld en ik vind de muziek gewoon heerlijk. Ondanks dat ik The Strokes dus heel vet vind heb ik nog nooit echt naar The Voidz geluisterd. Veel minder (of in ieder geval veel kortere) intermezzo's dan vorig jaar en kon dit keer eerlijk gezegd wel echt om hem lachen. Muziek vond ik ook echt heel lekker en volgens mij was hij ook goed bij stem. Voor mij dus een onverwacht goede show, erg van genoten! Ik vond het geen probleem dat ze het uur niet volmaakten, want kon zo nog een goed plekje vinden in the TWO voor Unknown Mortal Orchestra! Heb ze al vaak live gezien en waren altijd een van mijn favoriete live acts, maar de laatste keer dat ik ze zag vielen ze wat tegen, dus had niet hele hoge verwachtingen dit jaar. Laatste album vind ik wel weer lekker, dus was wel erg benieuwd. Heerlijk set met goede doorsnee tussen oud en nieuw materiaal. Eerste kippenvel moment van de dag (maar niet van de set) gehad bij So Good At Being In Trouble, zo'n lekker nummer en publiek zat er ook heel lekker in. Zelfde weer bij Multi-love! Eerste hoogtepunt van de dag! Vervolgens The 1975. Ik ken hun muziek niet goed genoeg (wat ik ken heeft mij nooit getrieerd om meer te luisteren), en er zaten wel paar nummers tussen die ik lekker vond, maar deed mij verder niet heel veel. Niet helemaal aan mij besteed, dus ging op tijd weer terug naar TWO voor een mooi plekje bij Caroline Polachek. Tweede hoogtepunt van de dag! Zag haar vorige week op Primavera, maar daar viel het licht tegen. Ze stond op een te groot podium, het was nog licht en publiek zat er niet lekker in (waar ik stond dan). Dat was nu anders. Publiek was enorm enthousiast, TWO voelde perfect aan voor haar en in het donker van de tent kwam de show heel goed over. Verkorte set leidde tot aaneenrijging van hits van de laatste plaat (heerlijk album) aangevuld met een paar van de vorige. Weer zeker een paar kippenvel momenten (Sunset, I Believe, So Hot You're Hurting My Feelings). Ten slotte The Chemical Brothers. Van achteraan het veld staan kijken naar een indrukwekkende show. Erg spectaculair en af en toe voelde ik me zeker gedwongen om te dansen, maar all-in-all toch niet helemaal mij cup of tea. Zeker leuk om een keer gezien te hebben en zeker waardige afsluiter, paste heel goed op de ONE.