Best Kept Secret 2023

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Ik ga niet ontkennen dat de poel van headliners schaars schijnt te zijn waardoor je het soort noodoplossing (mag ik hopen) als Calvin Harris plots daar bovenaan ziet staan. Als je ziet dat een Kendrick Lamar (Woo Hah) en TWOD (Pinkpop) gewoon worden weggekaapt door je concurrenten, dan helpt 't er natuurlijk niet op.
Wel wat raar dat je TWOD wel een goede boeking zou vinden, en Tame Impala minder (omdat hun album van 2020 al getoured hebben...)

Sinds hun laatste wapenfeit:
Tame Impala deed enkel Afas (3x blijkbaar wel) en Pukkelpop in Benelux, beide in augustus -> 1 EU-run + op en af naar Primavera
The War On Drugs deed Ziggo Domo en Sportpaleis in april, en festivals als Rock Werchter en Down The Rabbit Hole in Juni/juli -> 2 runs, die ook veel uitgebreider leken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.956
6.223
TWOD past beter bij het profiel van BKS dan Tame, that's all (touren die zelfs, vanwaar komt die naam opeens zelfs?).
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.062
3.759
TWOD past beter bij het profiel van BKS dan Tame, that's all (touren die zelfs, vanwaar komt die naam opeens zelfs?).
Nah, TWOD is muziek voor Pinkpop mannen die met hun rug naar het podium staan. Tame Impala is muziek voor mensen die ook naar een long table dinner zouden gaan. Maurits approves
 
  • Haha
Waarderingen: Jelle

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.099
8.761
TWOD past beter bij het profiel van BKS dan Tame, that's all (touren die zelfs, vanwaar komt die naam opeens zelfs?).
Vind beide eigenlijk echt extreem goed bij BKS passen. Al passen ze beide ook wel op DTRH en zelfs Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.285
2.216
TWOD past beter bij het profiel van BKS dan Tame, that's all (touren die zelfs, vanwaar komt die naam opeens zelfs?).
TWOD heeft afgelopen jaar in Ziggo gestaan en als headliner op DTRH. Kan me goed voorstellen dat BKS die dit jaar laat lopen.
Laatste festivals van zowel Tame Impala als the National waren Lowlands 2019. Dus dat kan best!
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
160
107
The National heeft de afgelopen tien jaar in de Benelux hier al zo lang gestaan, dat het me persoonlijk nog heel weinig doet. Hoewel we eigenlijk ook een stukje dankbaar zouden moeten zijn dat ze zo vaak te zijn - een band die het live àltijd weet te doen.. Maar toch. Als je de headliners van PS gaat vergelijken dan met dit rijtje, mja.. Ik weet het niet.

Tame Impala heeft ook gewoon quasi ieder festival gedaan vorige zomer met een album uit 2020. Gaan ze daar nu nog eens mee touren? En KoL kan me al helemaal gestolen worden. Past gevoelsmatig ook niet zo goed (Bospop, niet beter?).
Ik lees hier wel vaker over dat Tame Impala al zoveel heeft getourt met dat album. Maar dat valt toch reuze mee? Je hebt het over quasi ieder festival, maar daar zat geen enkel Nederlands festival tussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi en Dr. Hannibal

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Vind beide eigenlijk echt extreem goed bij BKS passen. Al passen ze beide ook wel op DTRH en zelfs Pinkpop.
Als je het zo bekijkt vind ik Tame Impala zelf méér een BKS naam dan TWOD.
Passen beide op BKS: ✔️
Passen beide op DTRH: ✔️
Past TWOD op Pinkpop: ✔️
Past Tame Impala op Pinkpop: gevoelsmatig toch iets minder -> dus neigt meer naar een BKS band vind ik dan

TWOD heeft afgelopen jaar in Ziggo gestaan en als headliner op DTRH. Kan me goed voorstellen dat BKS die dit jaar laat lopen.
Als je de ratio bekijkt "waardige headliner" vs. budget dat ze vragen denk ik dat TWOD wel een heel goeie was geweest. Om zowel geen geklaag te krijgen over "zijn die nu ook al headliner ofwat?" én ook nog een hele mooi duit over te houden voor de undercard.

We zullen het binnen dit en 2 weken wel weten zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.956
6.223
Ik lees hier wel vaker over dat Tame Impala al zoveel heeft getourt met dat album. Maar dat valt toch reuze mee? Je hebt het over quasi ieder festival, maar daar zat geen enkel Nederlands festival tussen.
Laat ik verduidelijken dat de mogelijkheid er de afgelopen jaren wel was om de band te strikken voor NL festival, maar dat het er nooit van is gekomen. Ma bon, met Currents hebben ze het ook tot in het oneindige gerekt over hoeveel ze met die plaat kunnen touren - dus misschien doen ze nu wel hetzelfde.

Again, waarom praten we over Tame Impala ook alweer? Nog geen tourdata aangekondigd en geen enkel festival aangekondigd voor zover ik weet?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Laat ik verduidelijken dat de mogelijkheid er de afgelopen jaren wel was om de band te strikken voor NL festival, maar dat het er nooit van is gekomen. Ma bon, met Currents hebben ze het ook tot in het oneindige gerekt over hoeveel ze met die plaat kunnen touren - dus misschien doen ze nu wel hetzelfde.

Again, waarom praten we over Tame Impala ook alweer? Nog geen tourdata aangekondigd en geen enkel festival aangekondigd voor zover ik weet?
Door de een google search die resultaat gaf (maar hoogstwaarschijnlijk niet relevant is). Bracht wel weer wat leven in de brouwerij.

Ik heb altijd wel rekening blijven houden met Tame Impala. Tel alles van hieronder op en het zou gewoon zomaar kunnen:
- Weinig BKS-headliner materiaal die touren/beschikbaar zijn, dus ik verwacht minstens één headliner waar nu nog niets van gekend is.
- Tame Impala kan perfect en zou ook niet raar zijn dat Primavera ze niet heeft want daar stonden ze vorig jaar.
- In deze periode zijn ze nog niet langs Europese festivals geweest sinds het laatste album (alleen augustus + Primavera)
- festivals als RW, Open'er,... missen hier en daar nog een grote naam/headliner.
- Laatste album is van 2020, ik zie het gewoon gebeuren dat die in januari een nieuw album aankondigen met single en dan wat tourdata erbij.
 

Movleut

Playlistbediener
21 mei 2022
41
31
Xavier rudd staat alleen op werchter tot nu toe. Dus schrijf die maar met potlood op voor een avondje afsluiten in de Two.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.831
828
Door de een google search die resultaat gaf (maar hoogstwaarschijnlijk niet relevant is). Bracht wel weer wat leven in de brouwerij.

Ik heb altijd wel rekening blijven houden met Tame Impala. Tel alles van hieronder op en het zou gewoon zomaar kunnen:
- Weinig BKS-headliner materiaal die touren/beschikbaar zijn, dus ik verwacht minstens één headliner waar nu nog niets van gekend is.
- Tame Impala kan perfect en zou ook niet raar zijn dat Primavera ze niet heeft want daar stonden ze vorig jaar.
- In deze periode zijn ze nog niet langs Europese festivals geweest sinds het laatste album (alleen augustus + Primavera)
- festivals als RW, Open'er,... missen hier en daar nog een grote naam/headliner.
- Laatste album is van 2020, ik zie het gewoon gebeuren dat die in januari een nieuw album aankondigen met single en dan wat tourdata erbij.
Ze hebben ook al tourdata in 2023. In maart doen ze Zuid-Amerika.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.412
5.166
Xavier Rudd lijkt me toch geen TWO afsluiter. Heeft alleen een semi hitje gemaakt door die reclame (sorry voor de fans als ik ze te kort doe). Hooguit voor in de middag op de main in het zonnetje, maar meer dan dat zie ik ook niet in voor deze act.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Xavier Rudd lijkt me toch geen TWO afsluiter. Heeft alleen een semi hitje gemaakt door die reclame (sorry voor de fans als ik ze te kort doe). Hooguit voor in de middag op de main in het zonnetje, maar meer dan dat zie ik ook niet in voor deze act.
Laten we die plaatsen inderdaad houden voor bands à la Darkside, Bicep, Osees, The Comet Is Coming, NxWorries, Unknown Mortal Orchestra,...
(en Soulwax moet ook nog iets komen goedmaken zeker?)
 

Movleut

Playlistbediener
21 mei 2022
41
31
Xavier Rudd smiddags op de main in de zon kan ook prima natuurlijk. Inderdaad beter eigenlijk. Zet altijd een goede live show neer met veel contact met het publiek.. en een eigen originele sound en mix van muziek met lekker wat reggae ..ik zie die spontane blotevoetendansjes op het strandzand al voor me. Maar goed ik ben old school fan..zag hem voor het eerst lowlands early 2000's denk ik :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Dr. Hannibal

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
535
483
Xavier Rudd smiddags op de main in de zon kan ook prima natuurlijk. Inderdaad beter eigenlijk. Zet altijd een goede live show neer met veel contact met het publiek.. en een eigen originele sound en mix van muziek met lekker wat reggae ..ik zie die spontane blotevoetendansjes op het strandzand al voor me. Maar goed ik ben old school fan..zag hem voor het eerst lowlands early 2000's denk ik :)
Je zal net zien dat het regent dan. Denk niet dat meneer Rudd er zal staan.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
335
341
Over bands die lang geen album hebben uitgebracht gesproken: komen de The Flaming Lips nog naar deze kant van de oceaan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken