Best Kept Secret 2023

Eens. Verwachten we de eerste lading gelijk volgende week al, zodra de kerstvakantie afgelopen is? Wellicht volgende week vrijdag? Weet niet op wat voor dagen/tijdstippen BKS in het verleden namen dropte, en of daar wat uit op te maken valt. Maar voor het einde van deze maand zouden we het meeste moeten weten, als ik het goed begrepen heb.
De week na Eurosonic? Of eerst in de komende twee weken een aankondiging met de grotere namen, en daarna de grote bups.

Ik heb nog een stapel namen van vorig jaar teruggevonden die hetzelfde resultaat geven. Zoveel herhaling kan niet. Dus alleen de namen die er vorig jaar niet stonden zijn interessant...en betekenen heel misschien iets

Komt Kings of Leon misschien naar boven in die zoekactie omdat Leon Bridges er dit jaar stond? Net zoals iemand ook Amenra al zag langskomen?

Laatst bewerkt:
Ha lieve mensen!

Na jarenlang fervent meelezer te zijn me toch maar eens aangemeld om zelf ook een bijdrage te doen.

Interessant spelletje vandaag, maar als ik het zelf check, dan kom ik tot de conclusie dat het niet klopt. De namen staan blijkbaar op een gecachte versie van bestkeptsecret.nl/program uit december 2019 (als je een periode aan je zoekopdracht toevoegt kan je de cachedatum zien), lijkt me sterk dat ze destijds het programma voor aanstaande zomer al rond hadden. Wat Tame Impala e.a. toen overigens op de website deden, geen idee...tameimpalaniet.png

Ha lieve mensen!

Na jarenlang fervent meelezer te zijn me toch maar eens aangemeld om zelf ook een bijdrage te doen.

Interessant spelletje vandaag, maar als ik het zelf check, dan kom ik tot de conclusie dat het niet klopt. De namen staan blijkbaar op een gecachte versie van bestkeptsecret.nl/program uit december 2019 (als je een periode aan je zoekopdracht toevoegt kan je de cachedatum zien), lijkt me sterk dat ze destijds het programma voor aanstaande zomer al rond hadden. Wat Tame Impala e.a. toen overigens op de website deden, geen idee...Bekijk bijlage 3627
Welkom! Gouden username, top eerste bijdrage, betere entree kan niet ;)

Ha lieve mensen!

Interessant spelletje vandaag, maar als ik het zelf check, dan kom ik tot de conclusie dat het niet klopt. De namen staan blijkbaar op een gecachte versie van bestkeptsecret.nl/program uit december 2019 (als je een periode aan je zoekopdracht toevoegt kan je de cachedatum zien), lijkt me sterk dat ze destijds het programma voor aanstaande zomer al rond hadden. Wat Tame Impala e.a. toen overigens op de website deden, geen idee...Bekijk bijlage 3627
4 december 2019 is de datum van de bekendmaking van de eerste namen voor de editie van 2020.

Betekent dit dan niet puur dat de algemene programmapagina op die datum online is gezet? Als ik het goed heb, kregen we toen ook de nieuwe huisstijl. Ik denk dus eerder dat er voor elke editie vanaf die datum steeds met duezelfde programmapagina wordt gewerkt en vandaar dus ook die datum hierbij staat

• Leuk
Waarderingen: Movleut
The National doet geen festivals in Nederland, maar een zaalshow. Begin november gehoord van een van de bandleden.
Album in de zomer, AFASje in het najaar, festivals in 2024. Daar zou ik voor tekenen. Hopelijk geen Ziggo, maar zie ze die sprong eigenlijk wel eens wagen…

• Leuk
Waarderingen: gerrie
Sevdaliza is op Melt in het weekend van bks dus please laat haar ook naar Hilvarenbeek komen. Ze heeft geen program 2023 pagina maar dat zegt gelukkig niks 😀

Ha lieve mensen!

Goed gezien. Toch is het wel raar dat een Tame Impala wel naar boven komt en een Massive Attack (die december 2019 bekend werd gemaakt) niet.

Laatst bewerkt:
Goed gezien. Toch is het wel raar dat wen Tame Impala wel naar boven komt en een Massive Attack (die december 2019 bekend werd gemaakt) niet.
Mja als ik google op BKS en Tame Impala zie ik zo al een band of 6 die vergeleken is met TI. Dus kan zomaar in omschrijving staan.

Ook zie ik het staan bij die St. Paul feesten in de Smederij Tilburg. Dit kan ik koppelen aan FB posts. Of in die Spotify lijst of ik noem maar wat. Ben echt niet zeker dat deze methode klopt. Op een andere manier vind ik Tame Impala een te makkelijk te vinden google naam als je snapt wat ik bedoel.

En heeft die al optredens bekend gemaakt? Of dan krijg je een Werchter, BKs, Roskilde sport mini tourtje?

The National is toch gewoon heerlijk met altijd een andere set? Ongeacht dat ze veel optreden, is het altijd uniek.
The National heeft de afgelopen tien jaar in de Benelux hier al zo lang gestaan, dat het me persoonlijk nog heel weinig doet. Hoewel we eigenlijk ook een stukje dankbaar zouden moeten zijn dat ze zo vaak te zijn - een band die het live àltijd weet te doen.. Maar toch. Als je de headliners van PS gaat vergelijken dan met dit rijtje, mja.. Ik weet het niet.

Tame Impala heeft ook gewoon quasi ieder festival gedaan vorige zomer met een album uit 2020. Gaan ze daar nu nog eens mee touren? En KoL kan me al helemaal gestolen worden. Past gevoelsmatig ook niet zo goed (Bospop, niet beter?).

Arcade Fire is ook te vinden via de website search. Maar zij hebben geen data bevestigd voor augustus. De tourdata van Kings of Leon zouden kunnen passen, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze op BKS passen (alsof dat wat uitmaakt).

Maar toch. Als je de headliners van PS gaat vergelijken dan met dit rijtje, mja.. Ik weet het niet.
Maar is het helemaal eerlijk om dat te vergelijken? Misschien hebben ze wel geen kans gehad om Kendrick te boeken (via Mojo op Woo Hah toch?), Blur wordt waarschijnlijk Lowlands en Depeche Mode kiest er zelf voor om hier zaalshows te doen. Dan heb ik toch liever The National of Tame Impala dan Halsey, Calvin Harris of Rosalia.

Het is nog niet zeker allemaal, maar mocht het kloppen dan zou ik het best sterk vinden als BKS in dit (imo vrij magere) festivaljaar twee headliners die dit jaar vrijwel nergens anders staan hebben weten te boeken.

Maar is het helemaal eerlijk om dat te vergelijken? Misschien hebben ze wel geen kans gehad om Kendrick te boeken (via Mojo op Woo Hah toch?), Blur wordt waarschijnlijk Lowlands en Depeche Mode kiest er zelf voor om hier zaalshows te doen. Dan heb ik toch liever The National of Tame Impala dan Halsey, Calvin Harris of Rosalia.

Het is nog niet zeker allemaal, maar mocht het kloppen dan zou ik het best sterk vinden als BKS in dit (imo vrij magere) festivaljaar twee headliners die dit jaar vrijwel nergens anders staan hebben weten te boeken.
Bij The National heb ik het idee dat ze al vaker dan 1x op BKS hebben gestaan. Kont waarschijnlijk door die 2 afgelaste covid edities waar ze zouden staan.

Ik ga niet ontkennen dat de poel van headliners schaars schijnt te zijn waardoor je het soort noodoplossing (mag ik hopen) als Calvin Harris plots daar bovenaan ziet staan. Als je ziet dat een Kendrick Lamar (Woo Hah) en TWOD (Pinkpop) gewoon worden weggekaapt door je concurrenten, dan helpt 't er natuurlijk niet op.

• Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

Users who are viewing this thread