Best Kept Secret 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.633
Rosalia is duur, maar men gelooft mij niet. Tsja. En die directeur van Beauregard zei toch ook dat Blur duurder was dan Depeche Mode maar goedkoper dan Muse iirc? Sigur Ros zie ik wel gebeuren, lijken ook echt onder hun gewicht te boksen als ik posities op affiches zie.
Als Rosalia echt een miljoen vraagt om te headlinen dan zul je haar niet snel op de lineups hier terugvinden. Kost teveel voor wat het zal opbrengen lijkt me.

Lijkt me ook sterk dat Rock Werchter dat heeft betaalt voor een sub.

Is Rosalia echt zo duur @jimmywe?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Ja, en de realiteit is nu eenmaal dat het niet zo gemakkelijk is om dure acts naar Europa te halen. Primavera heeft niet voor niets Calvin Harris, Halsey en Skrillex bovenaan staan bij gebrek aan. Er is een enorme inflatie gebeurd in de concert- en evenementensector. Daar wordt hier te weinig mee rekening gehouden - zeker gezien de positie van BKS tov PP, DTRH, LL etc., veel kleiner. Dus ik verwacht helemaal geen "1 topnaam".

Denk niet dat Primavera Skrillex of Calvin Harris heeft geboekt uit noodzaak, maar dat ze die echt willen booken. Ze komen er ook wel mee weg om bv. The War On Drugs, Ghost of FKA Twigs op het hoogste rijtje te zetten, wat ze nu niet gedaan hebben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
Denk niet dat Primavera Skrillex of Calvin Harris heeft geboekt uit noodzaak, maar dat ze die echt willen booken. Ze komen er ook wel mee weg om bv. The War On Drugs, Ghost of FKA Twigs op het hoogste rijtje te zetten, wat ze nu niet gedaan hebben.
Wat als ze Arcade Fire hadden geboekt voor het Win Butler-ding.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
387
208
Ja, ze zijn nog wat aan het rommelen op de site. Ziet er nu weer anders uit dan een kwartier geleden.

Later vandaag dan maar de aankondiging dat er een drop van namen aankomt, met de allerlaatste kans om je te pre-registreren via de website?
Zal toch wel iets gaan komen ja. Op z'n minst een vooraankondiging.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.633
Wat als ze Arcade Fire hadden geboekt voor het Win Butler-ding.
Misschien een totaal onnozele gedachte, maar ik vraag me soms toch ook af of die festivals die nu tot januari wachten met een headliner gewoon straks met Arcade Fire op de proppen komen, in de hoop dat al het nieuws is overgewaaid. Hoop dat ik met die gedachte goed mis zit.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.318
Als Rosalia echt een miljoen vraagt om te headlinen dan zul je haar niet snel op de lineups hier terugvinden. Kost teveel voor wat het zal opbrengen lijkt me.

Lijkt me ook sterk dat Rock Werchter dat heeft betaalt voor een sub.

Is Rosalia echt zo duur @jimmywe?
Acts hebben geen vaste prijzen he. Hangt heel vaak af van de specifieke situatie. Dat voorbeeld van AM op Pinkpop 2014 is toch een mooie?
Ik heb amper weet van een act die zegt, hier wij kosten zoveel, te nemen of te laten.
Bovendien is het exacte kostenplaatje meestal een goed bewaard geheim, tenzij een organisator dat toch vertelt, en dat wordt niet echt geapprecieerd. Maar je kan wel schatten natuurlijk. Ben er redelijk zeker van dat Rosalia op RW geen miljoen vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Misschien een totaal onnozele gedachte, maar ik vraag me soms toch ook af of die festivals die nu tot januari wachten met een headliner gewoon straks met Arcade Fire op de proppen komen, in de hoop dat al het nieuws is overgewaaid. Hoop dat ik met die gedachte goed mis zit.
Een paar weken langer wachten helpt dan toch niet?
Het is heel waarschijnlijk dat er festivals zijn die AF al geboekt hadden voordat dat Pitchfork-artikel uitkwam en nu dringend op zoek zijn naar een vervanger. Net zoals het wegvallen van RATM voor een aantal festivals een probleem is.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
Misschien een totaal onnozele gedachte, maar ik vraag me soms toch ook af of die festivals die nu tot januari wachten met een headliner gewoon straks met Arcade Fire op de proppen komen, in de hoop dat al het nieuws is overgewaaid. Hoop dat ik met die gedachte goed mis zit.
Ik denk het niet haha. Als je ziet waar bv. een Hurricane / Southside mee afkomen waar je ook gewoon ziet dat er iets niet klopt, dan waren ze wel degelijk voor een reeks festivals geboekt. DTRH zal hen ook wel hebben gehad, vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

algemeneweenfan

Randprogramma
9 dec 2022
101
196
DEVO gaat spelen op een festival in noorwegen, lijkt mij ook een mooie naam voor Best Kept eigenlijk
 

Bijlagen

  • 3BD8C026-156D-4DB3-B611-BA0319B36F73.jpeg
    3BD8C026-156D-4DB3-B611-BA0319B36F73.jpeg
    495 KB · Weergaven: 7
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Als ik zo de website zie krijg ik sterk het gevoel dat ze willen dan we ons van te voren registreren. Hebben jullie dat ook?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Nog even een heel andere gedachte:

Morgen brengt the Smile een registratie uit van hun concert op het Montreux Jazz Festival.
Zou dat geen mooi moment zijn om een stapeltje optredens voor 2023 aan te kondigen?
Die is vandaag toch uitgekomen. Aanradertje trouwens, luistert heerlijk weg!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Over The Smile nog: op Reddit iemand die met Thom gesproken heeft. En die zei dat The Smile in de zomer van 2023 weer gaat optreden, ‘maar vanaf wanneer hangt af van hoe snel het tweede album klaar is.’

Het slechte nieuws: volgens Thom geen focus op festivals. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze weer Glastonbury gaan skippen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Over The Smile nog: op Reddit iemand die met Thom gesproken heeft. En die zie dat The Smile in de zomer van 2023 weer gaat optreden, ‘maar vanaf wanneer hangt af van hoe snel het tweede album klaar is.’

Het slechte nieuws: volgens Thom geen focus op festivals. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze weer Glastonbury gaan skippen.
Dan kan die ook van de lijstjes af. Helaas
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken