Best Kept Secret 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.936
Ja, van die drie is eigenlijk alleen Blur een echt grote naam. Sigur Ros is op elk ander festival ook geen headliner en speelde hier in een (niet uitverkocht) Afas. Rosalia is ook een Afasact.
Precies, en zelfs Blur lijkt toch ook vooral een grote naam voor de liefhebbers, geen ticket kanon waar je de hoofdprijs voor betaalt als je ziet waar die nog meer spelen buiten de UK.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Ja, van die drie is eigenlijk alleen Blur een echt grote naam. Sigur Ros is op elk ander festival ook geen headliner en speelde hier in een (niet uitverkocht) Afas. Rosalia is ook een Afasact.
Plus Sigur Ros tourt vooralsnog pas vanaf juli. RW is hun eerste show van 2023.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.936
Alleen is Sigur Ros zowat uitgesloten aangezien die duidelijk pas in juli touren. (Anders hadden Prima en Northside hen ook wel gehad).
Kans op Blur is ook aanzienlijk verkleind maar het gaat er volgens mij nu meer over wat qua formaat realistisch is dan welke namen er precies passen qua tourschema.

Edit: maar goed punt verder, dacht dat die wel degelijk in de running waren nog, jammer weer :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.633
Ik blijf een hangende plaat maar Lana met een nieuw album zou voor mij echt de perfecte headliner zijn. Blur ernaast. Misschien een Tyler the Creator? Zou dat werken als headliner op BKS?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
De website is (iets) aangepast.
Tot nu toe kon je met dat stomme rondje doorklikken en kreeg je eerst een beeld van Nick Cave.
Nu komt er eerst een beeld van de Casbah met..... nogmaals de oproep om te preregistreren.
Schiet niet op zo....
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Mijn gokje zou zijn:
- Blur: de kans is inderdaad kleiner geworden maar ik ga er wel vanuit dat BKS er alles aan heeft gedaan om deze binnen te slepen.
- Ben Howard: heeft nog geen festivaldata staan maar de geruchten gaan dat die eraan komen. Kan verklaren waarom het zo lang duurt.

Als derde:
- Placebo: misschien niet de eerste keuze maar ze spelen festivals in juni en zijn een Ziggo-act die met hun nieuwe album eigenlijk best op BKS zouden kunnen passen.
- Pet Shop Boys: idem redenering eigenlijk als Placebo. Vind ik ook wel een categorie Kraftwerk optie, soort van.

Zoals gezegd tourt Sigur Ros nog niet in juni. Rosalia, Little Simz en FKA Twigs is leuk en aardig maar geen headlinermateriaal voor mijn gevoel.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.971
2.721
De website is (iets) aangepast.
Tot nu toe kon je met dat stomme rondje doorklikken en kreeg je eerst een beeld van Nick Cave.
Nu komt er eerst een beeld van de Casbah met..... nogmaals de oproep om te preregistreren.
Schiet niet op zo....
Als je vervolgens doorklikt dan krijg je vanuit de Casbah achtergrond wel weer dat "stomme rondje" met Nick Cave erin. Met daarna achtereenvolgens een kunstwerk, Wolf Alice, The Floor, The Strokes, eetkraampjes, black midi, nog meer eetkraampjes, Fontaines en waarschijnlijk nog heel veel meer. Edit: ik had het opgegeven, klikte nog een keer en kwam toen weer in de Casbah.

Nou laat die namen maar komen, want als dit het niveau is dan heb ik wel echt behoefte aan namen. Ik zit al weken alleen maar likkebaardend naar andere lineups te kijken en in sommige gevallen ook kaartjes te kopen. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen hierdoor al afgehaakt zijn voor BKS.

Edit 2: als ik dan toch een halve 2023-ready pagina wilde maken dan haalde ik die timetable van 2022 wel uit de linker bovenhoek. Daarnaast staat die tekst in de Info nu al twee jaar op standje "mijn vader op zijn mobiele telefoon en e-reader".
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Edit 2: als ik dan toch een halve 2023-ready pagina wilde maken dan haalde ik die timetable van 2022 wel uit de linker bovenhoek. Daarnaast staat die tekst in de Info nu al twee jaar op standje "mijn vader op zijn mobiele telefoon en e-reader".

Ze hebben daar zelfs nog de prijzen van 2022 staan... Zeker niet 2023-ready zo, nee
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
Akkoord. Maar als je de voorbije jaren ook Radiohead, Arctic Monkeys (2x) én Nick Cave kan boeken, dan verwacht je op z’n minst toch 1 ‘topnaam’.

Sigur Ros stond er al eens, dus zo vreemd zou dat niet zijn.
Ja, en de realiteit is nu eenmaal dat het niet zo gemakkelijk is om dure acts naar Europa te halen. Primavera heeft niet voor niets Calvin Harris, Halsey en Skrillex bovenaan staan bij gebrek aan. Er is een enorme inflatie gebeurd in de concert- en evenementensector. Daar wordt hier te weinig mee rekening gehouden - zeker gezien de positie van BKS tov PP, DTRH, LL etc., veel kleiner. Dus ik verwacht helemaal geen "1 topnaam".
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
Ik zie ook niet echt in waarom Blur - Rosalia - Sigur Ros opeens teveel gevraagd zou zijn inderdaad. Dat rijtje zit qua prijs en ticket verkoop eerder onder de headliners van eerdere affiches dan erboven, naar mijn beleving.
Rosalia is duur, maar men gelooft mij niet. Tsja. En die directeur van Beauregard zei toch ook dat Blur duurder was dan Depeche Mode maar goedkoper dan Muse iirc? Sigur Ros zie ik wel gebeuren, lijken ook echt onder hun gewicht te boksen als ik posities op affiches zie.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Timetable 2022 is nu ook weggehaald.
Ja, ze zijn nog wat aan het rommelen op de site. Ziet er nu weer anders uit dan een kwartier geleden.

Later vandaag dan maar de aankondiging dat er een drop van namen aankomt, met de allerlaatste kans om je te pre-registreren via de website?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.500
6.318
Probleem is dat BKS altijd, gewild of ongewild, mooie headliners heeft kunnen halen. Dus er leeft een bepaald verwachtingspatroon, hoor je ook duidelijk als je met mensen praat over BKS.
Ik zou het prima vinden om niet de waaw headliners te hebben maar wel een mooi programma in de breedte. Maar gaat dat werken?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.804
Calvin Harris is toch ook gewoon een grote naam?
Calvin Harris is een dj die makkelijk een vliegtuig kan nemen om ergens te spelen en zich geen zorgen moet maken om logistieke problemen zoals dat bij bands wel is/kan zijn. Bands die niet meer over de plas geraken is echt geen vreemd gegeven hoor en dat reflecteert zich imo ook op de poster van Primavera.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken