Best Kept Secret 2023

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
395
315
"We communiceren binnenkort over..."

Is het heel gek als ik er een klein beetje rekening mee houden dat er in 2023 geen BKS gaat zijn? Niet dat ik die kans heel groot acht, maar als het ze echt niet lukt om een programma voor elkaar te krijgen waarmee ze verwachten uit de rode cijfers te blijven..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Lurker op het forum hier en BKS ganger voor een aantal jaar. Ik zal de volgende keer achteruit kijken tijdens het feesten bij een pop-act om een glimps te krijgen van de beoordelende bks elite.

CRJ en Rosalia worden goed beoordeeld in de indie wereld. Het lijkt een beetje op dat of mensen hier vooroordelen hebben voor pop, of dat ze BKS saai en niet divers willen houden.
Ben groot popfan maar dat betekent niet dat ik al die popacts graag op BKS wil zien. Sommige acts zou ik zelf niet gewoon snel met BKS verbinden. CRJ is tof maar die zou ik ook liever elders zien. :)
 
  • Winning
Waarderingen: Mark's Kal

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
"We communiceren binnenkort over..."

Is het heel gek als ik er een klein beetje rekening mee houden dat er in 2023 geen BKS gaat zijn? Niet dat ik die kans heel groot acht, maar als het ze echt niet lukt om een programma voor elkaar te krijgen waarmee ze verwachten uit de rode cijfers te blijven..
Nee dat zal niet het geval zijn. Er zijn op de site als diverse items over komende editie. Er is bv al een pagina aangemaakt voor het programma.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Nee dat zal niet het geval zijn. Er zijn op de site als diverse items over komende editie. Er is bv al een pagina aangemaakt voor het programma.
Ze zullen best bezig zijn met een programma, maar dat sluit natuurlijk niet uit dat het ze niet lukt om het geheel rond te krijgen.

Niet dat ik er vanuit ga dat ze het gaan cancelen hoor. Maar in theorie zou het kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Ben Howard lijkt me een mooie headliner
Ik lees juist dat hij weer terug gaat naar de oude, meer commerciële sound? Vond zijn optreden met zijn vorige album in de Barn van Werchter echt magisch, maar als hij weer terug gaat naar "Keep your head up" stijl meezingers kunnen ze hem beter terug op Pinkpop zetten imo.

Heb zelf nog geen nieuw werk van hem gehoord trouwens hoor, kan meevallen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Ze zullen best bezig zijn met een programma, maar dat sluit natuurlijk niet uit dat het ze niet lukt om het geheel rond te krijgen.

Niet dat ik er vanuit ga dat ze het gaan cancelen hoor. Maar in theorie zou het kunnen.
Zeker is weinig in het leven.
 

Movleut

Playlistbediener
21 mei 2022
41
31
"We communiceren binnenkort over..."

Is het heel gek als ik er een klein beetje rekening mee houden dat er in 2023 geen BKS gaat zijn? Niet dat ik die kans heel groot acht, maar als het ze echt niet lukt om een programma voor elkaar te krijgen waarmee ze verwachten uit de rode cijfers te blijven..
Ik had precies hetzelfde eerste gevoel bij het lezen van dat bericht.

Maar het zou een heel onnozele actie zijn om het festival te cancellen op basis van de headliners. Dan onderschatten ze hoeveel mensen komen voor de sfeer..die altijd iets bijzonders is op bks.

Gaat niet gebeuren hoor dat ze hem cancellen, zeker niet met Maurits, die al gesuggeerd heeft dat bks misschien wel een festival wordt met minder grote headliners..toch ?!
 
Laatst bewerkt:

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Ik lees juist dat hij weer terug gaat naar de oude, meer commerciële sound? Vond zijn optreden met zijn vorige album in de Barn van Werchter echt magisch, maar als hij weer terug gaat naar "Keep your head up" stijl meezingers kunnen ze hem beter terug op Pinkpop zetten imo.

Heb zelf nog geen nieuw werk van hem gehoord trouwens hoor, kan meevallen.
Zo heel commercieel heb ik zijn muziek nooit gevonden. Ja alleen dat nummer dan. Maar de rest van dat album staat vol met pareltjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick, zero en elo

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.264
2.204
"We communiceren binnenkort over..."

Is het heel gek als ik er een klein beetje rekening mee houden dat er in 2023 geen BKS gaat zijn? Niet dat ik die kans heel groot acht, maar als het ze echt niet lukt om een programma voor elkaar te krijgen waarmee ze verwachten uit de rode cijfers te blijven..
Moest ik bij dit bericht ook even aan denken, maar je zet geen landingspagina klaar bij de Beekse Bergen als er vervolgens niets komt....
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

1-2-3-4

Playlistbediener
13 dec 2022
10
12
Ondertussen blijf ik dan hopen op: the Mysterines (Liverpool), Kids with buns (Vlaanderen), Mich (Amsterdam) en Peter Hammill (momenteel even in ruste).
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
395
315
Ik had precies hetzelfde eerste gevoel bij het lezen van dat bericht.

Maar het zou een heel onnozele actie zijn om het festival te cancellen op basis van de headliners. Dan onderschatten ze hoeveel mensen komen voor de sfeer..die altijd iets bijzonders is op bks.

Gaat niet gebeuren hoor dat ze hem cancellen, zeker niet met Maurits, die al gesuggeerd heeft dat bks misschien wel een festival wordt met minder grote headliners..toch ?!
Ik denk dat je gelijk hebt hoor, ik ga er o.a. om de redenen die jij noemt ook vanuit dat er wel gewoon een 2023 komt. Maar wat ze dan gaan 'communiceren'? Is het een optie dat ze aankondigen kleinschaliger te worden?

Ik bedoel, ook als ze dat niet aankondigen: 2022 verkocht al niet uit, met Cave, The Strokes en een goed gevulde zaterdag (Beach House, Fontaines, Big Thief..). Dat na twee jaar pandemie en nog voor de enorm stijgende kosten. Als ik dan de namen zie die hier genoemd worden en ook mijn geloof ik Blur begin te verliezen (Lokerse Feesten heeft al wat potentiële BKS-bezoekers die voor Blur zouden komen weggekaapt), dan zie ik niet zo snel hoe ze úberhaupt aan de 20.000 verkochte kaarten zouden kunnen komen. Dat is vanuit mij natuurlijk slechts nattevingerwerk, maar ik ben wel benieuwd hoe hier binnen de organisatie over wordt gedacht..
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
700
639
Volgens mij twijfelde de BKS directeur dit jaar toch al openlijk over het boeken van grote en dure namen als dat ten koste gaat van de extreem duurder wordende ticketprijzen? (Zoiets las ik in een interview dacht, dit icm met het feit dat de mainstage overdag niet echt heel boeiend is). Wellicht gaan ze (weer) een andere richting op? Opzich lijkt me een 3 daags festival zonder echte headliners en meerdere kleine tenten/open air stages mij best gaaf.

Maar goed, dit is verder puur gissen natuurlijk
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.264
2.204
Volgens mij twijfelde de BKS directeur dit jaar toch al openlijk over het boeken van grote en dure namen als dat ten koste gaat van de extreem duurder wordende ticketprijzen? (Zoiets las ik in een interview dacht, dit icm met het feit dat de mainstage overdag niet echt heel boeiend is). Wellicht gaan ze (weer) een andere richting op? Opzich lijkt me een 3 daags festival zonder echte headliners en meerdere kleine tenten/open air stages mij best gaaf.

Maar goed, dit is verder puur gissen natuurlijk
Zoiets heeft Maurits inderdaad wel gezegd, en ik kan me er wel iets bij voorstellen. Maar als je vervolgens een Nick Cave op dat podium op die locatie ziet besef je je meteen dat het ook uniek dat je zulke artiesten in die setting kan zien.

Een festival met meerdere kleine podia is inderdaad leuk, maar daarmee doe je die locatie eigenlijk geen recht.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.264
2.204
Wel bijzonder dat Primavera Porto het merendeel van headliners van Barcelona/Madrid (Kendrick, Blur, Rosalia, Pet Shop Boys) voor deze prijs weet neer te zetten. De early birds waren daar 120 euro voor een 4 dagen-ticket.

Vraag me af of het voor BKS nog verstandig is om in een weekend te blijven zitten met twee Primavera's en nog een stapeltje Scandinavische festivals die allemaal in dezelfde vijver vissen. Het toevoegen van PS Madrid zou voor BKS wel eens een game changer kunnen zijn.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
700
639
Wel bijzonder dat Primavera Porto het merendeel van headliners van Barcelona/Madrid (Kendrick, Blur, Rosalia, Pet Shop Boys) voor deze prijs weet neer te zetten. De early birds waren daar 120 euro voor een 4 dagen-ticket.

Vraag me af of het voor BKS nog verstandig is om in een weekend te blijven zitten met twee Primavera's en nog een stapeltje Scandinavische festivals die allemaal in dezelfde vijver vissen. Het toevoegen van PS Madrid zou voor BKS wel eens een game changer kunnen zijn.

BKS is al eerder eens van datum veranderd, dus wie weet haha. Ik zou er niet rouwig om zijn, dan kan ik mooi naar Bruce én BKS
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Gebruikers die dit onderwerp bekijken