Best Kept Secret 2023

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Yesss. Maar is die zaal veel groter dan de Paradiso dan? Want die zaal was echt een pakje te klein gezien de grote vraag naar tickets.
2000 i.p.v. de 1500 van Paradiso. Het zal daarom inderdaad niet gebeuren, al zou het wel een perfecte zaal voor zo'n concert zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Yesss. Maar is die zaal veel groter dan de Paradiso dan? Want die zaal was echt een pakje te klein gezien de grote vraag naar tickets.
Grote zaal Paradiso is 1500, Ronda misschien 2000? Kan wellicht ook in de Gashouder, is 3500 volgens mij, King Gizzard legt datzelfde traject aan zaaltjes af in Nederland (al stonden die wel 2x in Paradiso en Ronda, en nu Gashouder en 013).

Moet er aan denken omdat ik bij die band ook angst had dat ze naar AFAS zouden gaan, maar die houden het gelukkig zo lang mogelijk klein. Zie ze volgende tour met nog 5 extra albums op zak wel naar de grotere zalen trekken helaas.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lion

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.926
1.060
Over The Smile nog: op Reddit iemand die met Thom gesproken heeft. En die zei dat The Smile in de zomer van 2023 weer gaat optreden, ‘maar vanaf wanneer hangt af van hoe snel het tweede album klaar is.’

Het slechte nieuws: volgens Thom geen focus op festivals. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze weer Glastonbury gaan skippen.
The Smile was ook te mooi om waar te zijn.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ja, van die drie is eigenlijk alleen Blur van die drie een grotere naam voor mijn gevoel.

Sigur Ros is op elk ander festival ook geen headliner en speelde hier in een (niet uitverkocht) Afas. Rosalia is ook een Afasact.
Blur is toch vele malen kleiner dan Radiohead of Arctic Monkeys?
Zeker als je kijkt op wat voor festivals ze dit jaar staan.
 

guystanding

Playlistbediener
20 nov 2019
15
8
Kleine zaaltjes tour door het hele land? Muziekgieterij, EKKO, Bitterzoet, Burgerweeshuis, noem maar op... Dromen mag!
Ik heb elke keer in Bitterzoet dezelfde ervaring: bij binnenkomst vind ik het fantastisch er weer te zijn, totdat de show begint en ik me afvraag waarom een concertzaal zúlke matige boxen heeft. Geluid is daar echt waar-de-loos. Wat dat betreft is EKKO een stuk beter.

Overigens, Unknown Mortal Orchestra heeft een aantal shows in Europa aankondigd Mei/Juni. Ik zie BKS die nog wel eens een headlinerspot geven.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Helaas idd… Doe maar lekker in de AFAS dan.
Yes please

Paradiso was echt veel te klein voor The Smile, zeker omdat ze er maar 1 show deden. Kleinere zalen zijn mooi hoor, maar als dat betekent dat een grote groep mensen gewoon geen kaartje kan krijgen dan heb ik liever een grotere show. Niks mis met de AFAS, dat zou gewoon prachtig worden.

Maar eerst een (of twee) keer de Gashouder nog zou ook wel een goeie zet zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.763
1.370
Ik heb elke keer in Bitterzoet dezelfde ervaring: bij binnenkomst vind ik het fantastisch er weer te zijn, totdat de show begint en ik me afvraag waarom een concertzaal zúlke matige boxen heeft. Geluid is daar echt waar-de-loos. Wat dat betreft is EKKO een stuk beter.

Overigens, Unknown Mortal Orchestra heeft een aantal shows in Europa aankondigd Mei/Juni. Ik zie BKS die nog wel eens een headlinerspot geven.
Bold statement. Er zit toch nog een hele resem acts tussen de headliners en Unknown Mortal Orchestra die qua grootte veel sneller zouden headlinen denk ik en ook op tour zijn... Ik denk dan aan Ty Segall, St. Vincent, The Mars Volta, Porcupine Tree,...

Of schat ik hen zo verkeerd in?
 
  • Leuk
Waarderingen: Movleut en Dr. Hannibal

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.622
2.762
Bold statement. Er zit toch nog een hele resem acts tussen de headliners en Unknown Mortal Orchestra die qua grootte veel sneller zouden headlinen denk ik en ook op tour zijn... Ik denk dan aan Ty Segall, St. Vincent, The Mars Volta, Porcupine Tree,...

Of schat ik hen zo verkeerd in?
Porcupine Tree is inmiddels ook headliner. Op Bospop; niet perse een klein festival.
UMO schat ik ook niet groot genoeg in om headliner te zijn
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
Porcupine Tree is inmiddels ook headliner. Op Bospop; niet perse een klein festival.
UMO schat ik ook niet groot genoeg in om headliner te zijn
St Vincent (helaas) ook niet. Ze hebben zelfs De Roma geannuleerd omdat het concert voor geen meter verkocht.

Echt heel veel grote namen zijn er niet op baan. Misschien moet BKS eerder de Flowfestival of Oyafestivalen toer op gaan en pakweg een FKA Twigs als headliner programmeren. En een heel sterke undercard bij elkaar krijgen. Dat kan, als je in de Primavera-vijver gaat vissen zijn er wel genoeg die 2 dagen na mekaar willen spelen. Maar of je met een mooie undercard in een drukke festivalmaand als juni 25k tickets verkoopt, is een andere vraag. En dat lijkt mij voor Maurits nog steeds het succespunt.

Of ze overhalen Blur natuurlijk toch om twee dagen na mekaar te spelen. Je weet natuurlijk nooit. Het kan ook nog het andere extreme zijn en die vreselijke Liam Gallagher programmeren die ook terug op tournee is.

Of om het nog erger te maken: Maneskin is nog 2 dagen vrij tijdens BKS.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken