Best Kept Secret 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.176
2.090
Vorig jaar op zaterdag geweest, vermoedelijk drukker dan deze editie, en bij elke act de Two gewoon binnen gekomen (linksvoor ook nog wel aardig vooraan) en zeker zo vroeg op de dag
TWO kan soms wel lastig zijn om binnen te komen. Verwacht wel een volle tent bij Caroline Polachek en Interpol. Verder zal het wel meevallen.

Ben vooral benieuwd naar the Secret. Die kan wel echt te klein zijn.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
157
41
TWO kan soms wel lastig zijn om binnen te komen. Verwacht wel een volle tent bij Caroline Polachek en Interpol. Verder zal het wel meevallen.

Ben vooral benieuwd naar the Secret. Die kan wel echt te klein zijn.
Voor hetzelfde geld zijn er gewoon zo weinig tickets gekocht dat het nergens echt te druk gaat zijn.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Ik zet de livestream van Primavera even aan en denk waar zit ik nou eigenlijk naar te kijken? Zie ik het tijdschema, Alex G... ik denk ben ik nou gek? Hoezo zouden zoveel mensen dít willen zien op BKS!? Blijk ik naar de tijden van de stream van gister te koekeloeren en is het ene Sparks 😅
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Ik zet de livestream van Primavera even aan en denk waar zit ik nou eigenlijk naar te kijken? Zie ik het tijdschema, Alex G... ik denk ben ik nou gek? Hoezo zouden zoveel mensen dít willen zien op BKS!? Blijk ik naar de tijden van de stream van gister te koekeloeren en is het ene Sparks 😅
'Ene Sparks' is wel een vrij legendarische band hoor. Had ontzettend cool geweest als die op BKS stonden!

Snap wel de verwarring als je Alex G verwacht. De livestream gisteren had inderdaad oa. Alex G, New Order, Blur, Turnstile,...
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Je moet er van houden denk ik, ik was er niet zo van onder de indruk op de stream in ieder geval
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Lekkende App met namen voor de Muziekgieterij:
Cumgirl8 16:00-16:45 vrijdag
Billy Nomates 17:15-18:00 vrijdag
The Cool Greenhouse 13:00-14:00 zaterdag


Welness/Nietes ben ik vorig jaar in de avond langs gelopen en is dan beste een verstopte geinige danspit (met in de hoek boven een stoombad?) DJ‘s staan ook in de app: Heifoda tunes, Rico Pericolo, Rik Blom, Papatengo, Mavochi, Couteux, Rolexx, mixolydian, Tim Holland, Juul, Guylian, Krismika, Mahabe, pep, guylian, juara, malou, ninsa, bastienne, tesra
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
335
260
Ik zat nog even verder te denken over vraag 6 van Processierups, de 'sleutelmomenten'. Als ik terugkijk naar de voorgaande edities (op 2018 na altijd geweest), dan zijn het vooral liedjes die een minuut of 3 tot 12 voor extase zorgden. Ik denk dan aan:

Radiohead - Exit Music op een muisstil strand
Arcade Fire - Rebellion (Lies) en een publiek dat na dat nummer nog heel lang luidop dat riedeltje scandeerde
Wolf Parade - Kissing The Beehive, ik helemaal los
King Gizzard and the Lizzard Wizard - The Dripping Tap - ik en band en voorste deel van het veld helemaal los
Franz Ferdinand - Take Me Out - ik en het volledige veld helemaal los
Wilco - Spiders (Kidsmoke)
Low - Monkey (tranen hoor)
Nick Cave - Into My Arms (idem)
Damien Rice - Cheers Darling (en dat hele verhaal over getting authentically drunk eromheen)

En ik zat te denken: welke liedjes zouden dit jaar voor zo'n ervaring kunnen zorgen? Momenteel hoop ik dan op:

The Comet Is Coming - Summon The Fire. Ik ben er nog niet uit of ik er zelf wel bij ga zijn, want ook wel benieuwd naar Aphex Twin. Maar voor de afhakers daar kan The Comet Is Coming wel eens dé alternatieve festivalclimax worden, en dan vooral met dit lied. De afgelopen weken al meermeels met mijn dochtertje van anderhalf als een olifant door de huiskamer lopen dansen op dit liedje.

Japanese Breakfast - Paprika. Geen idee hoe rijk georkestreerd het live allemaal klinkt, maar wat een heelijk liedje - dat de euforie/magie van livemuziek bezingt - is dit op plaat al.

Alvvays - Archie, Marry Me. Het prijsnummer van de set en voor mij een met mooie herinneringen: het gelegenheidsbandje van mijn familie speelde dit op mijn bruiloft.

Black Country, New Road - Turbines, Pigs. Vooraf kan dit optreden, zeker als ik reacties lees van mensen die ze al zagen, nogal hit or miss worden. Maar dit liedje, met die outro die doet denken aan het beste van Sigur Ros, kan zomaar waanzinnig gaan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en Dutchman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ik zet de livestream van Primavera even aan en denk waar zit ik nou eigenlijk naar te kijken? Zie ik het tijdschema, Alex G... ik denk ben ik nou gek? Hoezo zouden zoveel mensen dít willen zien op BKS!? Blijk ik naar de tijden van de stream van gister te koekeloeren en is het ene Sparks 😅
Sparks is fantastisch. :love:
Die hadden perfect op BKS gepast imo.

Al snap ik dat als je er koud op stream inspringt het best ff een wtf momentje kan opleveren.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.826
824
“Een sleutelmoment is een moment waarop een emotionele gebeurtenis plaatsvindt die een verschil maakt op iemands festivalbeleving. De emotionele gebeurtenis kan zowel positief als negatief zijn, maar in beide gevallen geldt: het festival is na het sleutelmoment anders dan daarvoor”
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
135
115
“Een sleutelmoment is een moment waarop een emotionele gebeurtenis plaatsvindt die een verschil maakt op iemands festivalbeleving. De emotionele gebeurtenis kan zowel positief als negatief zijn, maar in beide gevallen geldt: het festival is na het sleutelmoment anders dan daarvoor”
Slowdive een paar jaar geleden was zo’n sleutelmoment voor mij. Tranen met tuiten heb ik gelaten toen.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
294
288
Bij mij waren er sleutelmomenten bij Portishead, Lizzo, Arctic Monkeys en vooral LCD soundsystem.
Maar het allergrootste sleutelmoment was op de allereerste vrijdag 21 juni 2013. We waren nieuwsgierig en wilden Damien Rice en Portishead zien. Nou dan kun je net zo goed een weekendticket kopen. Op die vrijdag zeiden we na het eten, kom we gaan alvast kijken wat hetis en munten kopen. Onvoorbereid parkeren we de auto bij de achteringang. Lopen naar binnen en hetis gelijk raak bij de TWO. Munten kopen wat drinken en rondhangen en toen we naar huis gingen kwamen we langs een gitaarbandje opde ONE. De Arctic Monkeys. Wow. We liepen daarna terug naar de auto en waren allebei verliefd op dit festival. Die liefde is nooit over gegaan. Alles klopte voor ons. De sfeer, de bands, de foodtrucks, de mensen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken