Nouja… de verwachting lag hier niet geweldig hoog. Maar naar mijn mening zijn dit dramatische headliners. Zo jammer dat ze grijpen naar bands als Goldband en Oscar & The Wolf. Dat ligt zover buiten het origineel BKS DNA. Veel mensen vonden het vervelend dat we soms riepen dat iets niet echt iets voor BKS was. En dit is wat je krijgt als je dat niet teveel doet.
Ik heb alle begrip dat er bepaalde headliners niet zijn gelukt. Maar ook nu weer… wees eerlijk, communiceer en ben creatief. Laat Spinvis met een speciaal Orkest optreden, Zet een Amenra neer met speciale headline show, vraag Interpol om TOTBL spelen om maar wat te noemen en maak je kaart goedkoper. Dit is bijna de slechtste optie die je kon kiezen.
Een Chemical Brothers heb ik niet per direct iets op tegen,
Maar als er al een Aphex Twin staat.. tsja ik vind dit dus geen BKS naam. Aphex Twin zelf moest ik nog eens live zien, dus op dat gebied ben ik er blij mee, maar in mijn beleving is dit eveneens “geen headliner”.
De undercard vind ik dan weer stukken beter dan de laatste paar edities. Alleen dat lijkt nu een beetje ondergesneeuwd te worden. Dat is gewoon jammer.