Best Kept Secret 2023

De enige naam op wie ik blijf vallen voor BKS volgend jaar is Sigur Ros. Ze hebben er al eerder gestaan en zijn gewoon weer op tournee. En met de drie Primavera's zit je begin juni altijd wel goed als je een indie-headliner zoekt. Misschien moeten we Massive Attack wel gaan verwachten, show gecanceld en niet ingehaald uiteindelijk..
Met Sigur Ros en Massive Attack maak je mij zeker gelukkig! Als TWOD daar bij staat ben ik helemaal tevreden. Björk zou ik ook interessant vinden, ken haar muziek niet heel goed maar past wel in mijn straatje denk ik. Dat is dan weer het leuke van weinig concreet bevestigede geruchten heh, je kan van alles bij elkaar dromen!

Was mijn beeld ook.... Tot het optreden van Nick Cave begon.
Zal ik eens wat opbiechten? Ik keek best uit naar dat optreden, tot het begon, en ik merkte dat die trage muziek mij vooral bewust maakte van hoe moe ik was na dat hele weekend feest. Uiteindelijk van een flinke afstand zittend aan een picknick tafel de show in de verte half aan mij voorbij laten gaan... ik vind de muziek ontzettend mooi maar als afsluiter viel het echt verkeerd.

Nou heb ik ook The Strokes laten schieten voor Kikagaku Moyo, dus blijkbaar waren de gedroomde top headliners van BKS sowieso niet aan mij besteed. Ik sluit mij wat dat betreft dus zeker aan bij het "investeren in de breedte" argument. Als mijn mening jullie nog iets waard is na dit opgebiecht te hebben in ieder geval :oops:

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Mark's Kal
Volledig herkenbaar. Shows van Nick Cave op festivals hebben bij mij altijd voor zware inkakmomenten gezorgd, terwijl ik van zijn losse shows echt kan genieten. Ik zie liever ook een afsluiter/headliner met meer power. Radiohead in 2017 was overigens een uitzondering.

Zal ik eens wat opbiechten? Ik keek best uit naar dat optreden, tot het begon, en ik merkte dat die trage muziek mij vooral bewust maakte van hoe moe ik was na dat hele weekend feest.
Begon hij niet met het trio Get Ready For Love/There She Goes My Beautiful World/From Her To Eternity? Want echt een traag begin zou ik dat niet noemen.

Begon hij niet met het trio Get Ready For Love/There She Goes My Beautiful World/From Her To Eternity? Want echt een traag begin zou ik dat niet noemen.
Klopt, het begin had zeker energie.
Maar ik moet zeggen dat ik tijdens de rustigere secties verderop in de set ook wel de lengte van de show begon te voelen.
Ik denk dat ik er met een zitplaats meer van had genoten, want 2 uur lang stilstaan en luisteren werd toch een beetje een uitdaging zo aan het einde van het weekend. De energie die een show geeft is ook voornamelijk mentaal denk ik. Sommige nummers laten je energieker voelen, ook al sta je nog steeds gewoon stil. En dat gebeurt veel sneller als je de nummers ook echt kent, dus voor mij als niet-kenner waren er toch een aantal rustigere nummers waarbij mijn benen een beetje zwaar werden. Maar ik moet zeggen dat de nummers met pit ook weer veel energie gaven, zelfs als ik ze niet kende. Dat komt natuurlijk ook omdat Nick bij die nummers zo intens staat te performen dat je er automatisch in mee gaat.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Zal ik eens wat opbiechten? Ik keek best uit naar dat optreden, tot het begon, en ik merkte dat die trage muziek mij vooral bewust maakte van hoe moe ik was na dat hele weekend feest. Uiteindelijk van een flinke afstand zittend aan een picknick tafel de show in de verte half aan mij voorbij laten gaan... ik vind de muziek ontzettend mooi maar als afsluiter viel het echt verkeerd.
Zelfde verhaal hier voor TWOD op DTRH. En ik kan je verzekeren dat ik een groot fan ben, met al het vinyl van de beste jongens in huis en bijna jaarlijks de meest gedraaide artiest. Mja. Totaal geen behoefte om daar in zo’n setting naar te luisteren. Overdag daarin tegen wel tbh.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
In het begin had ik er ook nog wel zin in, maar dat zakte dus snel af. En echt z'n meest intense nummers zijn dat nu ook weer niet toch? Heb ze niet allemaal paraat om eerlijk te zijn...

Zelfde verhaal hier voor TWOD op DTRH. En ik kan je verzekeren dat ik een groot fan ben, met al het vinyl van de beste jongens in huis en bijna jaarlijks de meest gedraaide artiest. Mja. Totaal geen behoefte om daar in zo’n setting naar te luisteren. Overdag daarin tegen wel tbh.
Snap ik ook wel weer ja. Meer muziek om bij met een biertje in het gras te liggen, en dan s'avonds iets wat meer energie geeft.

Ja, dat had ik in 2015 ook. Van tevoren Motorpsycho en Leftfield, waarbij ik helemaal uit mijn dak ging. Toen was TWOD bijna slaapmuziek, terwijl ik me juist het meest verheugde op hun optreden. De zitbanken op het veld waren wel heel fijn toen 😁.

In het begin had ik er ook nog wel zin in, maar dat zakte dus snel af. En echt z'n meest intense nummers zijn dat nu ook weer niet toch? Heb ze niet allemaal paraat om eerlijk te zijn...
Nee dat zeker niet, alleen een goede binnenkomer die beter werkte dan Jesus Alone in 2018. Het duo Bright Horses en I Need You met Cave alleen achter de piano blijft mn favoriete livemoment van het jaar. Dat en White Elephant die de set afsloot.

Fuck ik wil dat nog eens zien.

Als ik vandaag het BKS zou mogen organiseren dan wordt dit mijn lijst. Benieuwd of er iemand zou komen?

Morrisey - Massive Attack

Inhaler - London Grammar -Sam Fender - Ahnoni - Oliver Sim - Tamino - Ry X - Sevdaliza - Killing Joke - Dermot Kennedy - Macklemore - Leftfield - The Cult - Fred again… - The Slow Show - Ásgier - S10 - Eefje de Visser - Ruben Block - Perfume Genius - Warhaus - Yeah Yeah Yeahs

THUS LOVE - DEADLETTER - Nakhane - Hercules and Love Affair - Nation of Language - Banji - Sudan Archives - EKKSTACY - Lynks - Lostboi Lino - Working Men’s Club - Naaz - Taxi Kebab - Wet Leg - High Hi -Blue Flamingo - !!! - Whispering Sons - Faux Real - Charlotte Adigéry - Finn Ronsdorf - Jan Verstraeten

Probleem is dat ik dan op mijn eigen festival niet alles zou kunnen zien. 46 in drie dagen is onmogelijk. Maar goed als er (net als vorig jaar) 11 uit deze lijst zouden komen dan ben ik superblij.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Cootje en MarkD
Bon Iver ook bevestigd voor een festival in Denemarken op 8 juni. BKS wordt misschien wel lastig dan qua schema?

Bon Iver ook bevestigd voor een festival in Denemarken op 8 juni. BKS wordt misschien wel lastig dan qua schema?
Als verwacht, die doet een blokje Scandinavie. Hoeven we niet op te rekenen.

Arooj Aftab staat ook op Syd for Solen; verwacht ik wel op BKS

8 en 10 juni in respectievelijk Denemarken en Zweden, op zich kan het nog steeds als afsluiter. Maar wordt moeilijk, vrees ik.

Dat denk ik wel. The Veils lijkt me ook een stuk bekender in Nederland dan in de rest van de wereld. Als ze touren, zitten daar meestal een stuk of 5 Nederlandse data bij :p

Waar zouden zij staan als ze op BKS staan? Ergens in de late namiddag in Two?

Ik zag in de mail opnieuw een enquête voorbij komen. Ze lijken het zelf ook niet zo te weten welke kant ze op moeten. Vraag me wel af of dat soort enquêtes veel zin hebben. Die worden, gok ik, alleen ingevuld door de diehard muziekliefhebber zoals hier. Of dat nou een representatief beeld oplevert?

Users who are viewing this thread