Op ongeveer volgorde van wat ik ervan vond. Niet overal even uitgebreid (ik raakte gaandeweg een beetje uitgeschreven).
Nick Cave and the Bad Seeds (ONE, Zondag) Hierboven al beschreven, mooi en intens.
Black Midi (TWO, Zondag) Niet per se fan van de platen van Black Midi, maar toen ik de nummers die ze regelmatig spelen vorige week achter elkaar draaide, klonk het toch wel goed. Dat maakten ze zeker waar. De band is ook heel leuk om naar te kijken op het podium, hebben er duidelijk plezier in.
Yin Yin (Secret, Zaterdag) Lekker feest, precies de juiste band op het juiste moment.
Amenra (TWO, zondag) Lekkere begrafenis, precies de juiste band op het juiste moment.
2ManyDJs (TWO, zondag) Hierboven al beschreven, superlekker.
Yasmin Williams (Casbah, vrijdag) Mooie, rustige show.
Jessie Ware (TWO, vrijdag) Had graag meer uit de begintijd gehoord, maar wat een fijne strakke show. En was die danser nou dezelfde als bij Robyn tijdens haar Honey-tour (oa DTRH 2019)?
Strokes (ONE, zaterdag) In het begin dacht ik nog, die Casablancas is eens niet chagrijnig, fijn. Het werd vervolgens steeds meer een gênante vertoning, maar wel heel strak gespeeld. Beter een bezopen zanger dan een bezopen drummer, zeg ik dan maar.
Pip Blom (TWO, zaterdag) Triomftocht, gewoon in de TWO. Lekkere jaren '90-vibes.
Gustaf (Cashbah, Vrijdag) Prima band, maar de enthousiaste reactie van het publiek maakte het explosief. Misschien ook weer een beetje too much, het publiek had duidelijk knaldrang en overdreef een beetje, zo heftig was de band nou ook weer niet.
Black Mamba (Floor, vrijdag) Lekkere set met precies het soort muziek dat ik leuk vind, alleen jammer van het té cheesy einde.
Nagasaki Swim (Casbah, zondag) Prima set.
Jasper V (Floor, vrijdag) Fijne plaatjes.
Cinnaman (Lake District, vrijdag) Meer fijne plaatjes.
dEUS (ONE, zaterdag) Leuke best of-set.
Genesis Owusu (Secret, vrijdag) Prima set.
Fontaines DC (ONE, zaterdag) Was gewoon een prima set, maar niet de revelatie die anderen ervan maken. Maar passen prima op de ONE.
King Gizzard and the Lizzard Wizzard (ONE, zondag) Ik wist dat ze bestonden, maar tot dit jaar had ik nog nooit een nummer van KGatLZ gehoord, het viel gewoon niet in mijn interessegebied. Totdat een track van hun remixalbum in mijn Spotify Release Radar kwam, door de remixer. Het hele remixalbum een paar keer luisteren + het origineel (waar ik niet veel aan vond) ter vergelijking maakte dat Spotify vervolgens al het navolgende in mijn RR dropte en als je een track van 18 minuten supertof vindt, dan is er toch wel wat voor een band te zeggen. En het hielp natuurlijk voor een goede spot bij Nick Cave (extra mededeling dat Nick Cave geweldig was). De fans die om me heen stonden waren vooraf ook aanstekelijk in hun enthousiasme. Niet het hele concert was even spannend, maar het enthousiasme van de band maakte een hoop goed. En ze speelden The Dripping Tap.
Froukje (TWO, zaterdag) Best leuke liedjes, een enthousiast publiek en goede podiumpresentatie. Leuk om een keer gezien te hebben, en als er een (goed) album is ga ik misschien nog eens een keer kijken.
Joost van Bellen B2B St Paul UK Rave Set (Floor, zaterdag) Hier had ik de beschrijving niet gelezen, wat ik misschien beter wel had kunnen doen om enigszins teleurstelling te voorkomen. Ik had in mijn hoofd het idee dat het om zeg maar de periode 1990-1992 zou gaan, dat is wat ik rave noem, maar in de beschrijving stond het al aangekondigd dat het hele tijdsspectrum van begin jaren negentig tot nu toe aan bod zou komen. Toch prima vermaakt en Maurits maakte zijn uitspraak dat hij er als bezoeker stond waar, hij moest ook om 4 uur weggeveegd worden.
Jamie XX (TWO, vrijdag) Ik zat er een kwartier lekker in, maar daarna was het start-stop-start-stop. Jamie mixte niet goed, waardoor je elke keer opnieuw begon. Wel prima nummers, dus weglopen deed ik niet, ik hoopte telkens dat het het begin was van op zijn minst een lekker kwartiertje.
Giant Rooks (Secret, vrijdag) Vooraf vond ik niet zoveel aan de muziek, maar omdat er niks anders was toch even gaan kijken. De muziek is gewoon Qmusic-gitaarpop, maar elke nummer werd gebracht alsof het de apotheose van een headlinerset was. Met zulk enthousiasme moet je er wel kunnen komen, maar ik heb het einde niet gehaald.
Sef (TWO, zaterdag) Sef heeft leuke nummers, maar niet meer dan een paar per album. Een hele set opbouwen rond bijna alleen maar nummers van één album is dan niet zo'n goed idee. Vind hem ook leuker in zijn eentje met een keyboard dan met een hele band + strijkers, dat past niet zo bij zijn nummers, waarin hij het toch klein houdt.
Cassandra Jenkins (Secret, zondag) Je zou saai kunnen zeggen. Of rustgevend. Ik neig nog net naar het laatste, maar heb alle begrip voor wie het eerste vond.
ALT-J (ONE, vrijdag) Alt-J heb ik nooit was aan gevonden, toch even kijken. Toffe visuals, dat wel. Aan het einde van de reguliere set weggegaan om nog wel in de TWO te kunnen staan bij Jamie XX.
Luz (Casbah, zondag) Nog saaier dan Cassandra, gewoon een meisje achter een piano. Toen ik besloot om weg te gaan was zij ook klaar, na 25 minuten.