Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

Aik

Nieuw lid
12 jun 2022
2
3
En dan toch nog een punt van kritiek.
Ik zie ontzettend veel mensen met bandje van guest/press/crew/artists. Op sommige stages 20%

Dat is geen drama, maar wel dat een groot gedeelte hiervan met blikken Grolsch (vanuit backstage) over het terrein lopen. En deze overal deponeren.
Geeft afval, maar komt ook minachtend en provocerend over op overig publiek.

Voor de rest goede opzet en goede line-up! Ik wens mensen fijne zondag toe!
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Goeie dag gisteren!

Begonnen met L'Rain. Sympathieke band die lekker wegluisterde, maar ook niet veel meer dan dat. Ook wat technische problemen. Wel leuk dat ze een streepje Last nite in hun soundcheck staken :)

Daarna Walt Disco. Geweldige liveband! Soort combinatie van Talking Heads, Bowie, The Muppet Show en Monty Python. Ze kregen het publiek snel warm en gingen er zelf ook alsmaar enthousiaster door spelen. Dit soort bands is wat BKS moet zijn voor mij.

Keiyaa vond ik niet interessant, snel opzij gaan zitten in de schaduw.

The Goa Express was uitstekend. Jonge honden uit Manchester met veel branie, indierock zoals die begin jaren 2000 klonk (Strokes, Libertines, The Rifles, The Cribs... soms zelfs ook wat Smiths). Niet vernieuwend, wel heel leuk. Drummer en gitarist (of bassist, geen idee) van Fontaines stonden ook in het publiek.

Daarna 20 minuutjes Big Thief gezien. Erg druk in de tent en terecht, want ze waren weer prachtig bezig. Met pijn in het hart vertrokken naar de ONE om op de eerste rij te geraken bij The Strokes. Gelukkig zie ik Big Thief binnenkort terug in Brussel.

Fontaines ook volledig frontrow gezien. Het publiek at uit de hand van de zanger en ging volledig los, ook al was er bijna geen interactie. Beetje routineuze set met veel repetitieve nummers, maar het publiek leek het geweldig te vinden en er werd veel gecrowdsurft. Zeker niet slecht, maar ook blij dat het voorbij was, want met het vele geduw en getrek was het niet makkelijk vooraan te blijven staan.

Dan The Strokes vanop de eerste rij. Ik had me hier al weken op voorbereid, dus ging er sowieso vanuit dat ze te laat gingen zijn en dat Julian er weinig zin in ging hebben. Geweldige show, van begin tot eind meegebruld en genoten (gelukkig ook erg goed geluid vooraan). Julian was zijn typische ongemakkelijke zelf op het podium en de band speelde erg sterk. Vocaal vond ik Julian enorm goed in vorm en het leek soms zelfs alsof hij het naar zijn zin had. Ook leuk dat de bassist even een woordje deed. Deze show maakt deze hele editie in 1 klap helemaal goed, voor mijn vriendin en mij was dit een droom die uitkwam. Al kan ik me makkelijk voorstellen dat zo'n optreden met zo'n frontman een slechte/bevreemdende indruk kan nalaten op een minder voorbereid publiek en al zeker in vergelijking met meer gedisciplineerde, geroutineerde headliners. Nick Cave zal straks wel betere reacties krijgen vermoed ik :)

Daarna ook Beach House nog gezien. Klonk fantastisch en gelijkaardig aan hun zaalshow in Antwerpen van eind mei, maar het kwam niet helemaal binnen want we waren nog te veel platgeslagen door The Strokes.

Wat kut, dat verhaal van het parkeren :( en inderdaad ook veel crewleden, zelfs met blikken bier van halve liters...
 
Laatst bewerkt:

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
303
Mooidagje gehad de zaterdag. Fontaines dc waren geweldig, Cero Ismael deed zijn ding in de kleine casbah, Beachhouse subliem. Maar hoogtepunten waren voor mij Froukje en Metronomy. Volgens mij Metronomy nu drie keer gezien op BKS en elke keer worden ze beter.
van de Strokes zeg ik alleen dat ik op de steiger van de hideout een prachtig uitzicht had op het concert. Dat maakte het toch nog erg speciaal.
yinyin niet meer gezien. Was na Beachhouse geen doorkomen meer aan in de secret,
al me al een fijne dag met mooie moementen. Zo veel zin in de zondag…jeujj
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Dag twee was top! Froukje heeft een waanzinnige festival set. Big Thief was weer waanzinnig mooi/goed. Ontdekking van de dag was Porridge Radio, WOW, misschien wel mijn hoogtepunt. Wilde daar eigenlijk voor het einde weg voor The Strokes, maar gelukkig niet gedaan aangezien The Strokes uiteindelijk 20 minuten te laat begon. En dan The Strokes, tja....ik begrijp dat we dit een beetje hadden kunnen verwachten uitgaande van vorige shows deze tour, maar als je na 30 jaar (of hoe lang dan ook) weer eens in NL speelt en dan niet eens je set van 1h30 vol kan maken maar op 1h15 strand...en dan ook nog al dat slappe gelul tussen elk nummer door (wat een kneus die Julian) wat totaal het momentum uit de show haalt. Kwam op mij over als enorme minachting naar het publiek. Maar goed, dit schijnt "normaal" te zijn bij ze. Desondanks was het fantastisch die nummers (weer) eens live te horen en heb ik hard gedanst en nog harder meegezongen. Vond het fantastisch, en ook weer niet...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
The Strokes echt niet slecht, vond het echt vermakelijk! Verder Big Thief, wat een band, kippenvel. Verder verslag volgt.
Ik vond The Strokes ook echt niet slecht hoor. Sterker nog, ze speelden de nummers heel strak. Maar eerst al bijna een half uur te laat komen opdagen en dan dat slappe gelul van Julian tussen elk nummer door (waar had hij precies te veel van op?)... Twijfelde toch al tussen de lastige clash Strokes & Kikagaku Moyo, dus toch maar weggelopen. En geen spijt van.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Was een topdag gisteren!! Veel sterke optredens gezien, met een prachtig Beach House als uitschieter. dEUS, Fontaines dc, Big Thief en Metronomy ook allemaal top. En the Strokes waren hun arrogante zelve, maar toch goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz en Sandow

wiemkje

Playlistbediener
31 jan 2018
5
2
Strokes vond ik irritant arrogant, al blijven de nummers goed. Maar Metronomy en Big Chief waren zaterdag de echte toppers.
Verder vind ik dat de punk er deze editie bekaaid vanaf komt. Dat wat er is , wordt geprogrammeerd in the Casbah en die blijkt dan veel te klein te zijn, maw de animo hiervoor is groter dan de organisatie inschat!! Punk verdient letterlijk meer ruimte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en gretz

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Strokes vond ik irritant arrogant, al blijven de nummers goed. Maar Metronomy en Big Chief waren zaterdag de echte toppers.
Verder vind ik dat de punk er deze editie bekaaid vanaf komt. Dat wat er is , wordt geprogrammeerd in the Casbah en die blijkt dan veel te klein te zijn, maw de animo hiervoor is groter dan de organisatie inschat!! Punk verdient letterlijk meer ruimte.
Fontaines als uitzondering op de regel dan?
Die kregen de ruimte en pakten het volledig, heerlijke show!
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
597
572
Gisteren was n geweldige dag!
Begonnen met Walt Disco, heerlijk! Daarna Pip Blom, paar nrs van Froukje meegepakt, klonk erg goed maar niet mijn ding... Datzelfde geldt voor Big Thief ? (maar goed dat smaken verschillen).
Heerlijk gedanst bij Metronomy en over the Strokes is al veel gezegd, hebben de show niet afgekeken en nog 'n stukje Kikagaku Moyo meegepakt, spijt ervan dat ik niet eerder ben weggegaan want wat was dat fantastisch zeg!
Begin toch wel te merken dat ik de 50 ben gepasseerd, m'n rug en voeten trekken het niet meer zo lang... ?
Maar na 'n betere nacht dan de 1ste weer helemaal klaar voor dag 3!!!

Ach en nu vergeet ik ook nog te vermelden hoe fantastisch Fontaines dc waren!!!
 
Laatst bewerkt:

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Gistermiddag begonnen bij The Goa Express, een bandje uit Manchester (altijd een pluspunt) dat pas op het laatste moment aan de line-up werd toegevoegd. Lekker energiek en toegankelijk Brits gitaarbandje, precies van het soort waarvan er te weinig op het affiche staan. Viel ook goed bij het toegestroomde publiek.

Daarna richting One gelopen om wat te eten en om een stuk dEUS mee te pakken. Dat klonk goed en even getwijfeld om te blijven plakken, maar toch naar the Vices gegaan. Prima optreden met een fijne ballad als afsluiter.

Stukje Big Thief proberen te zien, maar het was erg druk rondom Two met veel mensen die van alles te bespreken hadden. Toen maar voor een goede plek bij Fontaines DC gegaan. Na een wat stroeve start zeker niet slecht, maar ook zeker niet zo (ontzettend) goed als tijdens de zaalshows eerder dit jaar.

Mooi plekje gevonden bij Porridge Radio maar dit raakte me minder dan vooraf gedacht, ondanks dat het spel goed was. Halverwege weer naar One gegaan om weer wat te eten en een plaats te zoeken bij the Strokes.

The Strokes.. weet nog steeds niet wat ik er precies van moet vinden. Casablancas die balanceert op de dunne rand tussen gekte en genialiteit. Meestal neigend naar het eerste maar dan toch soms het tweede? Zang bij vlagen zeer moeizaam, de band wel superstrak. Toffe podiumopstelling en visuals. Verhalen tussen liedjes door te lang en niet altijd goed te volgen.

Richting het einde van the Strokes me steeds meer richting de Two begeven en de drukte aldaar in de gaten gehouden. Kon daardoor vrij makkelijk een mooie plek vooraan bij Beach House vinden. Mooie opener met Once Twice Melody en daarna werd het eigenlijk alleen maar nog mooier en mooier. Fantastisch concert met fraaie visuals en absoluut hoogtepunt van de zaterdag.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Verslag van een prachtige dag!

Na een kleine 3 uur rijden aangekomen bij de mindervalide parking. Die ging op basis van kenteken en er was ruimte zat om te parkeren. Tentje waar ik de polsbandjes kreeg was ook verder niemand dus dat ging mooi vlot. Onder het viaduct door, klein stukje naar links en daar was het terrein al. Eerste keer BKS voor mij maar wat een prachtlocatie en dan al helemaal met zulk weer. Je kon ook meteen doorlopen en het begin van het terrein maar wat verkend want daar zou ik alleen bij nacht weer komen. Uiteindelijk bij de craft bier bar bij de kiosk radio het eerste biertje gepakt met een fraai uitzicht over het meer. Daarna naar de One en Two gelopen en zo dichtbij elkaar die podia was ideaal voor mij. Door het bos gelopen en echt prachtig al die verschillende hoekjes, (zit) plekjes, aankleding, eet- en drinkkraampjes overal.
Toen zag ik op het bord The Vices om 15.15 bij de gieterij en dat was over een halfuurtje. Was rustig dus een biertje gepakt bij het barretje er naast en zo kon ik ze toch nog even zien. Was leuk!
Door naar het einde van Pip Blom. Linksvoor gaan staan en was best een aardig kwartiertje. Rustig naar Boy Pablo gegaan om te ervaren hoe daar linksvoor het geluid was. In het zonnetje wel leuk en wat liedjes die ik al eens had gehoord en ze hadden in ieder geval veel lol. Even een snel hapje gehaald en daarna tijd voor de 1e volledige act; Froukje. Met een nog klein repertoir weet ze gewoon een heel fijne set te spelen en de tent in te pakken en op de kop te zetten. Mooi zo doorgaan, een goede volwaardige plaat uitbrengen en dan gaat dit een grote worden zoals velen hier allang wisten natuurlijk ;)
Ze was wat eerder klaar dan het volle uur en het was nog niet zo druk en daardoor weer een prima plek bij dEUS ingenomen. Erg goed, fijne set en met name Instant Street is echt geweldig. Wilde het tot het eind meemaken en wist dat daardoor een goede plek bij Big Thief lastig ging zijn. Sowieso heeell veell mensen overal die aan het keuvelen waren op de plekken waar ik een beetje goed kon komen/staan dus van achter in de tent gezien tot Not. Topband en nog eens in een zaal gaan kijken voor een betere beleving. Leuk ook dat ze de tekst kwijt was van het begin van Not en daarna even zichzelf bij elkaar moest rapen of iets dergelijks.
Niet tot het einde ivm beleving én om een goede plek bij Fontaines D.C. Ik kan mij mensen niet voorstellen die zeggen dat het eentonig is/was maar goed. Had zelf gehoopt op In Ar gCroithe Go Deo als opener maar lijken ze niet bij festivals te doen. Maar meteen de beuk er in, af en toe wat rustigere nummers er tussen, aan het eind nog 1 keer rammen met BITBL en meebleren met JDTL. Echt genoten!
Hapje gegeten en daarna klaarmaken voor hét optreden waar de dag vooral om ging. Uiteraard te laat, misschien moesten ze Julian nog bij de speciaalbieren bar vandaan trekken, maar wat een schijven hebben zij toch! Ik vond het fantastisch, ook het gebrabbel en het zwalken van de beste man. Had misschien net ieetttss minder vaak/lang gemogen om het tempo iets hoger te houden. Maar erg blij dat we dit (eindelijk) mee hebben mogen maken. Band superstrak en als Casablancas de tekst wel wist vond ik dat verrassend goed eigenlijk.
Ik begon mijn benen en rug wel heel erg te voelen maar ik moest en zou nog een stuk Beach House meepakken. Super opener met Once Twice Melody en onder andere Pink Funeral en Superstar nog meegepakt.
wat aan de zijkant van voor gestaan maar zoo hee echt fantastisch. Ik kon niet meer maar ik kan me voorstellen dat mensen met een goede.plek vooraan echt kippenvel moeten hebben gehad.

Dit was het voor mij deze zomer ivm operatie maar hopelijk volgend jaar weer en weer meer festivals en vooral concerten!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Oohja nog 1 ding helemaak vergeten. Kreeg de schrik van mijn leven bij het rondje door de Wilderlands!
Die zanger van Kensington liep daar... ik begon plots te vrezen voor een verrassingsconcert maar dat is ons gelukkig bespaard gebleven!

En de zanger van Son Mieux stond ook zo'n beetje 10-15 meter van het podium tijdens The Strokes
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.460
1.607
Als BKS besluit een stap terug te doen is Fontaines D.C een goede headliner voor een volgende editie. Het eerste half uur was gewoon goed en daarna werd het écht goed! The Strokes wisten mijn verwachtingen ruimschoots te overtreffen. Ja, Julian was straalbezopen, maar de band speelde strak en 2/3e van de set was gevuld met de klassiekers van de eerste drie platen. Ik hoef ze niet zo nodig nog eens te zien, maar dit was een fijne show.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Gisteren ook een dagje geweest.

Nieuw terrein is wennen, een dagje was te weinig om eraan te wennen. Dus wil geen te grote uitspraken doen, maar een verbetering lijkt het me niet. Secret was al meteen te klein voor de band die ik wou zien nl. The Goa Express). Wel blij dat dit soort bands (waar vele over zijden dat ze er te weinig stonden) wel zo'n publiek trekken hoewel ze maar een dag of 2 op voorhand waren aangekondigd.

dEUS was goed.Big Thief klonk heel goed maar ik had een zeer slechte plaats. Fontaines DC was goed, maar ben toch ook niet meer zo hard mee met deze band. Ik vind ze goed, maar vind de hype toch ietsje te groot. The Strokes, was muzikaal erg goed. Julian had er niet al te veel zin in, en probeert dit ook niet te verbergen. Ik ben van het soort dat bindteksten van dat soort best nog amusant vind. Heel blij dat ik ze eindelijk van mijn "to-see lijstje" heb kunnen schrappen. Beach House stukje meegepikt klonk heel lekker, maar weer geen goede plaats.


Besluit:
- Secret is te klein*
- Casbah is te klein en heeft niet echt meer het gevoel dat Casbah ooit was*
- TWO moet je echt gewoon minstens 5 minuten voor een show begint zijn, of je hebt slechte plaatsen. Waar je ver staat en omsingelt bent door groepjes die hun werkweek liever bespreken ipv een optreden kijken en het halve optreden zelfs met hun rug naar het podium staan.
- Niet op elke vierkante meter om de hoek moeten er per sé DJ's staan!!!!
- Altijd trouwe fan geweest. Al zeker 4x een combi gekocht alvorens er meer dan een handvol namen bekend waren... Die periode lijkt me jammer genoeg voorbij.

*ik denk niet per sé dat deze voor alles te klein zijn, maar wel als er zo weinig alternatieven bezig zijn (in band-vorm bedoel ik dan)
 

gretz

Campingartiest
5 mrt 2019
65
83
Tweede rij bij Nick Cave om een bijna perfecte editie van BKS af te sluiten.

King Gizzard was vrij legendarisch, net als Beach House een dag eerder. Black Midi ook waanzinnig! Verder nog een hoop goede shows gezien in de TWO van oa Froukje, Jessie Ware, Sigrid, Big Thief en Sky Ferreira

The Strokes maakten de negatieve verwachtingen helaas voor een deel waar, maar toch leuk om ze gezien te hebben.

Echt een verademing om hier 3 dagen in relatieve rust rond te banjeren (en binnen no time eten en drinken te scoren) als je net terug bent van een ietwat minder geslaagd Primavera
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Metronomy, wat een feest gisteren! Die hebben veel zieltjes gewonnen denk ik.

Uitgebreider verslag volgt nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

Gebruikers die dit onderwerp bekijken