Verslag van een prachtige dag!
Na een kleine 3 uur rijden aangekomen bij de mindervalide parking. Die ging op basis van kenteken en er was ruimte zat om te parkeren. Tentje waar ik de polsbandjes kreeg was ook verder niemand dus dat ging mooi vlot. Onder het viaduct door, klein stukje naar links en daar was het terrein al. Eerste keer BKS voor mij maar wat een prachtlocatie en dan al helemaal met zulk weer. Je kon ook meteen doorlopen en het begin van het terrein maar wat verkend want daar zou ik alleen bij nacht weer komen. Uiteindelijk bij de craft bier bar bij de kiosk radio het eerste biertje gepakt met een fraai uitzicht over het meer. Daarna naar de One en Two gelopen en zo dichtbij elkaar die podia was ideaal voor mij. Door het bos gelopen en echt prachtig al die verschillende hoekjes, (zit) plekjes, aankleding, eet- en drinkkraampjes overal.
Toen zag ik op het bord The Vices om 15.15 bij de gieterij en dat was over een halfuurtje. Was rustig dus een biertje gepakt bij het barretje er naast en zo kon ik ze toch nog even zien. Was leuk!
Door naar het einde van Pip Blom. Linksvoor gaan staan en was best een aardig kwartiertje. Rustig naar Boy Pablo gegaan om te ervaren hoe daar linksvoor het geluid was. In het zonnetje wel leuk en wat liedjes die ik al eens had gehoord en ze hadden in ieder geval veel lol. Even een snel hapje gehaald en daarna tijd voor de 1e volledige act;
Froukje. Met een nog klein repertoir weet ze gewoon een heel fijne set te spelen en de tent in te pakken en op de kop te zetten. Mooi zo doorgaan, een goede volwaardige plaat uitbrengen en dan gaat dit een grote worden zoals velen hier allang wisten natuurlijk
Ze was wat eerder klaar dan het volle uur en het was nog niet zo druk en daardoor weer een prima plek bij
dEUS ingenomen. Erg goed, fijne set en met name Instant Street is echt geweldig. Wilde het tot het eind meemaken en wist dat daardoor een goede plek bij
Big Thief lastig ging zijn. Sowieso heeell veell mensen overal die aan het keuvelen waren op de plekken waar ik een beetje goed kon komen/staan dus van achter in de tent gezien tot Not. Topband en nog eens in een zaal gaan kijken voor een betere beleving. Leuk ook dat ze de tekst kwijt was van het begin van Not en daarna even zichzelf bij elkaar moest rapen of iets dergelijks.
Niet tot het einde ivm beleving én om een goede plek bij
Fontaines D.C. Ik kan mij mensen niet voorstellen die zeggen dat het eentonig is/was maar goed. Had zelf gehoopt op In Ar gCroithe Go Deo als opener maar lijken ze niet bij festivals te doen. Maar meteen de beuk er in, af en toe wat rustigere nummers er tussen, aan het eind nog 1 keer rammen met BITBL en meebleren met JDTL. Echt genoten!
Hapje gegeten en daarna klaarmaken voor hét optreden waar de dag vooral om ging. Uiteraard te laat, misschien moesten ze Julian nog bij de speciaalbieren bar vandaan trekken, maar wat een schijven hebben zij toch! Ik vond het fantastisch, ook het gebrabbel en het zwalken van de beste man. Had misschien net ieetttss minder vaak/lang gemogen om het tempo iets hoger te houden. Maar erg blij dat we dit (eindelijk) mee hebben mogen maken. Band superstrak en als Casablancas de tekst wel wist vond ik dat verrassend goed eigenlijk.
Ik begon mijn benen en rug wel heel erg te voelen maar ik moest en zou nog een stuk
Beach House meepakken. Super opener met Once Twice Melody en onder andere Pink Funeral en Superstar nog meegepakt.
wat aan de zijkant van voor gestaan maar zoo hee echt fantastisch. Ik kon niet meer maar ik kan me voorstellen dat mensen met een goede.plek vooraan echt kippenvel moeten hebben gehad.
Dit was het voor mij deze zomer ivm operatie maar hopelijk volgend jaar weer en weer meer festivals en vooral concerten!