Ik vind de veranderingen op het terrein juist niet goed uitpakken. Nou moet ik zeggen dat ik, zonder ooit getest te zijn, op zijn minst een licht vorm van autisme denk te hebben en daardoor niet zo goed tegen verandering kan, maar bij binnenkomst had ik gelijk al niet het vertrouwde BKS gevoel dat ik alle voorgaande edities wel altijd heb gehad. Voor mij voelde het terrein rommeling/niet af/afgeraffeld/chaotisch aan. Er is TE VEEL. Typisch een geval van een festival (directeur) met bewijsdrang waar de kwaliteit het van de kwantiteit verliest. The Floor is op zich een hele mooie tent en locatie, maar omdat het zo centraal ligt en continu doorgaat, heb je er op veel plekken op het terrein "last" van. In de Casbah hoor je het en ook bij de One als het tijdens een nummer of tussendoor wat stiller is. Ik stoor me daar aan. Die andere area zijn wat mij betreft compleet overbodig en wat ze met de locatie van de oude FIVE gedaan hebben, een botsauto kermis attractie ding waar kleding verkocht wordt....die plek werd zo veel beter benut door de FIVE... De centrale "foodcourt" is weg en alles is daardoor (nog) veel meer verspreid over het terrein, de Casbah is veel te klein voor de programmering (in ieder geval vrijdag), al leverde het wel kolkende optredens op (o.a. Talk Show). The Secret is veel langwerpiger dan de Five was en ik vind dat ze die area echt wel beter hadden kunnen aankleden. Lijkt voor mij net een te groot verschil in grootte tussen One/Two en Secret/ Casbah. Kortom, na jaren twerken was het "oude" terrein echt perfect ingedeeld en benut en voor mij maken de veranderingen het er verre van beter op en ben ik echt een beetje het BKS gevoel kwijt. Leave well enough alone! Wellicht moet ik er gewoon nog even aan wennen... Qua optredens vond ik Sad Night Dynamite erg tof en zag Talk Show er van buiten de Casbah echt heel intens uit. Hoogtepunt en grootste verassing was Alt-J. Heb daar echt van genoten en vond het met deze lichtshow ook wel echt headliner waardig voor de vrijdag. Anyway, vandaag voornamelijk heen en weer tussen One en Two en dat gedeelte is ten minste nog redelijk hetzelfde gebleven !