Best Kept Secret 2022 - Nieuws en Geruchten

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Ik vind de veranderingen op het terrein juist niet goed uitpakken. Nou moet ik zeggen dat ik, zonder ooit getest te zijn, op zijn minst een licht vorm van autisme denk te hebben en daardoor niet zo goed tegen verandering kan, maar bij binnenkomst had ik gelijk al niet het vertrouwde BKS gevoel dat ik alle voorgaande edities wel altijd heb gehad. Voor mij voelde het terrein rommeling/niet af/afgeraffeld/chaotisch aan. Er is TE VEEL. Typisch een geval van een festival (directeur) met bewijsdrang waar de kwaliteit het van de kwantiteit verliest. The Floor is op zich een hele mooie tent en locatie, maar omdat het zo centraal ligt en continu doorgaat, heb je er op veel plekken op het terrein "last" van. In de Casbah hoor je het en ook bij de One als het tijdens een nummer of tussendoor wat stiller is. Ik stoor me daar aan. Die andere area zijn wat mij betreft compleet overbodig en wat ze met de locatie van de oude FIVE gedaan hebben, een botsauto kermis attractie ding waar kleding verkocht wordt....die plek werd zo veel beter benut door de FIVE... De centrale "foodcourt" is weg en alles is daardoor (nog) veel meer verspreid over het terrein, de Casbah is veel te klein voor de programmering (in ieder geval vrijdag), al leverde het wel kolkende optredens op (o.a. Talk Show). The Secret is veel langwerpiger dan de Five was en ik vind dat ze die area echt wel beter hadden kunnen aankleden. Lijkt voor mij net een te groot verschil in grootte tussen One/Two en Secret/ Casbah. Kortom, na jaren twerken was het "oude" terrein echt perfect ingedeeld en benut en voor mij maken de veranderingen het er verre van beter op en ben ik echt een beetje het BKS gevoel kwijt. Leave well enough alone! Wellicht moet ik er gewoon nog even aan wennen... Qua optredens vond ik Sad Night Dynamite erg tof en zag Talk Show er van buiten de Casbah echt heel intens uit. Hoogtepunt en grootste verassing was Alt-J. Heb daar echt van genoten en vond het met deze lichtshow ook wel echt headliner waardig voor de vrijdag. Anyway, vandaag voornamelijk heen en weer tussen One en Two en dat gedeelte is ten minste nog redelijk hetzelfde gebleven :)!
 

Joost Kolen

Nieuw lid
11 jun 2022
2
0
Gast haha. Intents boekt DJ's, die kosten echt een stuk minder dan Cave of The Strokes. Daarnaast, je betaald bij elk café tegenwoordig €3,- voor een pilsje, en en halve liter is ook overal minimaal €5,-. Ook op Pinkpop dit jaar trouwens. Daarnaast maakt BKS bewustere keuzes qua eten, een groot aanbod met voor iedereen wat wils.
En hoe zit het met de vergelijking met Pinkpop en Werchter dan, die neem je niet mee. Eten trouwens verantwoorder dat klopt, maar kwalitatief zeker niet altijd beter. Daarnaast denk ik dat je gelijk hebt vwb DJ's Intents. Maar daar kost een kaartje € 70,-. Bij de grotere festivals denk ik dat de gages van de 300 Dj's best wel eens in de papieren kan lopen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Gisteren ook geweest. Nou ben ik een allemansvriend voor wat betreft de muziek. Daarom ben ik in het verleden ook naar verschillende festivals geweest. Lees festivals als Pinkpop, Werchter maar ook Defqon, Decibel en Intents. Dit was de eerste keer Best Kept. Wat me opviel was de diversiteit aan leeftijd en een soort van grote campingsfeer, leuke mensen. Maar wat me eigenlijk nog meer opviel was de prijs kwaliteit verhouding. Mijn persoonlijke mening is dat een kaartje van € 107 en een halve liter bier van € 6 totaal niet in verhouding staat met wat je daar voor terugkrijgt. Als ik dit vergelijk met een festival als Decibel, wat zich op het zelfde terrein plaatsvindt dan gaat hier de verhouding toch wel erg scheef. Je zet een "one" (mainstage) neer en daar presenteer je dan 3 acts voor de gehele dag??? Als ik zo het totale programma en aankleding van dit festival bekijk moet en met de horeca inkomsten (ondernemers zullen betalen voor een plaatsje) wel erg veel aan de strijkstok blijven hangen. Maar ben geen insider, dus dit zal wel niet kloppen. Twee weken geleden Intents gedaan en als je ziet hoe het daar is gesteld met aankleding (tuurlijk heel ander genre, maar toch het moet gebouwd worden) dan weet ik niet waar die € 107 op is gebaseerd. En dan de bedenken dat de bieromzet in Oisterwijk een stuk lager zal zijn, daar drinken ze vooral water. Festivals die wel het zelfde genre aanbieden zoals Werchter en Pinkpop hebben ook geen spectaculaire aankleding maar compenseren dat ruimschoots met de acts die ze aanbieden.
Mijn conclusie: gezellig duur.
De vrijdag zag er voor mij in verhouding ook niet zo denderend uit. 3 acts op de mainstage vind ik ook gek.

Vandaag en zondag heb je al een stuk meer, van 11.30 tot 04.00. Dat is een pak meer dan RW en PP. Daar heb je dan tegenover wat meer mainstream/bekendere namen.

Prijzen op RW en PP zullen ook wel niet mals zijn
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.010
3.696
En hoe zit het met de vergelijking met Pinkpop en Werchter dan, die neem je niet mee. Eten trouwens verantwoorder dat klopt, maar kwalitatief zeker niet altijd beter. Daarnaast denk ik dat je gelijk hebt vwb DJ's Intents. Maar daar kost een kaartje € 70,-. Bij de grotere festivals denk ik dat de gages van de 300 Dj's best wel eens in de papieren kan lopen.
Pinkpop en Werchter zijn duurder nog.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Best leuke eerste dag gehad. Terrein is nog wennen. The Secret is van binnen groter dan het van buiten lijkt. The Floor is een prachtige tent, maar vraag me ook af of je St Paul zo’n centrale plek op het festival moet geven. Veel nieuwe areas zijn wat overbodig. Genesis Owusu en Sad Night Dynamite waren tof. Alt-J visueel erg mooi, maar ook erg statisch. En waardering voor Mavis die op haar 82e nog op dat podium staat!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
302
Kei leuke eerste dag gehad met als hoogtepunt Genesis Owusu. Verder Altin Gun, 4b2m, Alt J, Jessie Ware en beetje van Mavis en Leon Bridges meegepikt.
maak me ernstig zorgen over de bands die ik in de casbah wil zien.. te klein.
veel geluidslekken naar andere plekken. Op een gegeven moment hoorde ik van drie plekken tegelijk muziek. Veel overrbodig djareaaas.
sfeer uitstekend. Had een kleine brok in mijn keel bij de entree.gewoon omdat we er weer zijn.
waar zijn die fucking hard cups gebleven? En helemaal eens met Indiaantje dat de dj,s zo veel ruimte krijgen terwijl met name de casbah veelte klein is. De secret vind ik een prima tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Ze stond niet hoog op mijn lijstje en ik ben al helemaal geen grote fan van haar muziek, maar ik wil toch even vermelden dat ik Sigrid het hoogtepunt van gisteren vind. Wat een energieke, pretentieloze popshow! Verder vond ik Emy, Altin Gun, Mavis Staples, Sad Nite Dynamite en DIIV aardig tot goed. Van Leon Bridges had ik meer verwacht, maar vond ik erg saai en heb ik dus niet lang volgehouden. Was het publiek trouwens altijd al gemiddeld zo oud en ongeïnteresseerd of is dat pas sinds dit jaar?

Met de nieuwe indeling kan ik leven, maar vond de oude toch een pak gezelliger. Die The Secret is veel te smal en lang, en vond The Five of de allereerste Three veel gezelliger. In the Casbah ben ik eigenlijk nooit geraakt...

En nu wachten op The Strokes!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
Eens met Indiaan en anderen die zeggen dat er, met name overdag, te weinig bands staan. Dat was vooraf mijn vrees en is ook werkelijkheid geworden. Helemaal zonde dat dan de Casbah zo druk en zo slecht te zien en horen is.

Dat maakt dat ik gister weinig acts gezien heb, alleen Mavis Staples, Leon Bridges en DIIV volledig. Met een ministukje Sigrid (tegenvallend) en een klein stukje Jessie Ware (erg jammer dat alle instrumentatie op tape staat).

Mavis Staples stond met een aanstekelijke vrolijkheid op het podium en zong goed, leuke setlist met wat covers (Slippery People, For What It's Worth) en natuurlijk werk van the Staple Singers.

Leon Bridges blonk niet uit op het grote podium, maar was er zeker niet slecht. Heeft wat fijne hitjes, al kende de set een wat moeizame start. Zou veel beter op DTRH of NSJ tot zijn recht zijn gekomen.

DIIV. Na afloop van Sad Night Dynamite gelijk vooraan gaan staan en geen moment spijt gehad. Band had er zin in en speelde uitstekend. Publiek ging daar goed in mee.

Al met al een beetje mixed feelings over deze dag. Benieuwd naar vandaag en hoe druk het gaat zijn. Kon vrijdag drie keer erg makkelijk mooie spots vooraan krijgen, al was dat wel mede doordat er weinig must-sees waren en wat zien bij de Casbah helaas onbegonnen zaak is.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Ik ben al van bijna het begin een trouwe BKS-bezoeker, maar dit jaar toch een editie overgeslaan. Als ik de reacties hier lees, heb ik er geen spijt van.

Het heerlijke aan BKS was de combinatie van het ontdekken van nieuwe bands, bijzondere zeldzame acts zien en vertrouwde, maar alternatieve namen. Ik neem aan dat dat bij een groot deel van de bezoekers het geval was?

Bij het zien van de line-up was al duidelijk dat het segment van kleinere, nieuwe verrassende acts volledig leeg gevreten is en dat de focus nu ligt op een paar headliners en een middensegment met acts die goed, maar ook wel veilige keuzes zijn.

Dat de spannende, te ontdekken artiesten dan ook nog eens weggemoffeld worden in veel te kleine tenten tussen de veel grotere DJ-ruimtes is voor mij niet alleen een spijtige verandering, maar ook een complete verwaarlozing van wat volgens mij de ziel en de kern van het festival was.

Er was een tijd waar ik niet wist waar eerst te gaan omdat er altijd wel een stuk of 3 bands tegelijk speelden die ik dolgraag wilde zien. Als ik nu naar de timetable kijk, heb ik dat gevoel totaal niet.

Ik hoop dat ze volgend jaar wat meer afstappen van de holle zweverige marketing en de focus op b e l e v i n g. Beleving op BKS draait voor mij rond verrast en omver geblazen worden door spannende muziek, niet om een hele hoop randanimatie, DJ-stages en de egotrips van de nieuwe festivaldirecteur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris De Brul

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb eigenlijk een heerlijke dag gehad met goede optredens van Iceage, Genesis Owusu, Sad Night Dynamite en een subliem DiiV.

Het terrein bevalt me ook goed. De looptroutes zijn goed en er zijn veel leuke hoekjes Al ben ik het zeker mee eens dat de Casbah echt te klein is zeker nu er de hele dag geprogrammeerd wordt.

Qua programma was gisteren zeker niet de beste dag maar dat was geen verrassing. Dat komt vandaag en morgen wel goed.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
758
684
6 euro voor 40cl, ik zoek een geldkoe...

Volmondig eens met de rest, the secret en (vooral) the casbah zijn gewoon te klein. Wie verzint dat zelfs?

Camping is toch ook wel overal aanschuiven. Is er maar één blok voor naar het toilet te gaan?
 

Bas Gerrits

Playlistbediener
22 okt 2017
20
1
ook tip om geen ijsblokje in je drankje te doen, had uiteindelijk net zoveel water als cola :')
casbah zelfs als je binnen stond kon je het achterin slecht horen, misschien de akoestiek van die golfplaten ook
heb me voor de rest wel goed vermaakt en lekker gegeten, vooral Sigrid superleuke show, maar vanaf nu wordt het pas echt genieten voor mij!
 

Bas Gerrits

Playlistbediener
22 okt 2017
20
1
hoe doen jullie het trouwens met the strokes en beach house? zie beide enorm graag maar vrees als ik niet eerder bij the strokes wegga dat ik dan slechte plek heb voor beach house
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
483
315
Gisteren een hele fijne eerste dag gehad, Mavis Staples was voor mij het hoogtepunt van de dag maar ook genoten van o.a. Alt-J en Genisis Owusu. Op zich vind ik the floor een leuk podium met vaak ook echt leuke muziek maar ben gisteren zelf vaak na een paar minuten weggelopen omdat ik me ergerde aan het publiek. Ik snap niet waarom mensen niet gewoon dansen ipv in groepjes staan te kletsen etc, ga dan naar de camping. Maar verder een prima dag en heel veel zin in vandaag en morgen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
hoe doen jullie het trouwens met the strokes en beach house? zie beide enorm graag maar vrees als ik niet eerder bij the strokes wegga dat ik dan slechte plek heb voor beach house
Uit eerdere edities weet ik dat het al een heel groot verschil maakt als je wat aan de linkterkant bij de ONE gaat staan en 3min voor het eind van de show vast naar de TWO verplaatst. Maar dan ligt het er dus aan wat je liever (goed/helemaal) wil zien, The Strokes of Beach House.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bas Gerrits

Gebruikers die dit onderwerp bekijken