Best Kept Secret 2021 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter mmax
  • Startdatum Startdatum
De voor mij interessantste acts zijn nu veel beter verdeeld over die drie dagen. Blij mee!

Vraag me wel af of dit nu echt de volledige line-up is. Zo ja dan leveren ze kwantitatief wel fors in. Vraag me verder af wat er in de Casbah zou moeten spelen? Surfbort, maar verder?
3voor12 spreekt over "Best Kept Secret heeft het grootste gedeelte van het affiche van 2021 onthuld." Het zal dus nog wel aangevuld worden.

selurxela wrote:
Ik vind de zondag nu wel vrij zwak. Vrijdag en zaterdag daarentegen zijn top.
En we kunnen nog maanden verder speculeren over de aanvullingen die nog gaan komen.

Smaken verschillen maar ik vind zondag nu juist heel sterk met Massive Attack, Belle & Sebastian, Diiv, Black Midi, Black Country, New Road enz

Die zondag is inderdaad sterker en vooral evenwichtiger geworden. In de geplande editie van dit jaar zaten vrijwel alle interessante gitaaracts op vrijdag en vooral zaterdag.

Vrijdag:
The National. Black Lips, OM, Tropical Fuck Storm, Dj Python, 100 Gecs, Soccer Mommy, Squid

Zaterdag:
The Strokes, Dj Shadow, Jarvis Cocker, Girl Band, Pottery..

Zondag:
Massive Attack, Diiv, The Avalanches, Black Country New Road, Irrevissible Eantaglements, Jessica Pratt

Zijn mijn voorlopige mustsees.. Vind de kleine namen van zaterdag juist weer wat minder.

Baal het meeste van Weyes Blood en in mindere met van Beach Bunny, Maggie Rogers en Hamilton Leithauser. Wel heel blij met Jamie xx. Ik vind de namen nu ook beter verdeeld. Iedere dag vergelijkbaar aantal namen die ik heel graag wil zien (7 a 8) plus nog enkele namen die ook nog de moeite waard zijn.
Ik verwacht inderdaad nog wel namen erbij, er zijn nog genoeg artiesten die hun tour/planning nog niet weten.

Die zaterdag is echt jam packed voor mij...

Vrijdag:
The National - BADBADNOTGOOD - Metronomy - Black Lips - Pip Blom - Soccer Mommy - Squid

Zaterdag:
The Strokes - DJ Shadow - Fontaines - Jarvis - Girl Band - RBCF - Sampa The Great - Barker - Pottery - SORRY

Zondag:
Massive Attack - Belle & Sebastian - DIIV - The Avalanches - Black Country New Road, Courtney - Marie Andrews

noid wrote:

selurxela wrote:
Ik vind de zondag nu wel vrij zwak. Vrijdag en zaterdag daarentegen zijn top.
En we kunnen nog maanden verder speculeren over de aanvullingen die nog gaan komen.

Smaken verschillen maar ik vind zondag nu juist heel sterk met Massive Attack, Belle & Sebastian, Diiv, Black Midi, Black Country, New Road enz

Die zondag is inderdaad sterker en vooral evenwichtiger geworden. In de geplande editie van dit jaar zaten vrijwel alle interessante gitaaracts op vrijdag en vooral zaterdag.

Met zwak bedoel ik vooral dat er maar één act is die ik echt wel zien (Maasive Attack). Er zijn zat dingen waar ik nieuwsgierig naar ben, maar weinig must sees.

Vrijdag: Badbadnotgood, Metronomy, Om, the National, Ocatavian, Tropical Fuck Storm, Soccer Mommy

Zaterdag: RBCF, Fontaines DC, Jarvis Cocker, Sampa the Great, the Strokes, DJ Shadow, Barker, the Homesick

Zondag: Massive Attack, Kokoko!, BCNR, Mura Masa, Irreversible Entanglements

Vrijdag:
The National, BADBADNOTGOOD, Tropical Fuck Storm, Tinariwen, Jamie XX (laatste single was sterk!) en benieuwd naar Octavian.

Zaterdag:
The Strokes, Dj Shadow, Jarvis Cocker, Sampa The Great, Fontaines DC, RCBF

Zondag:
Massive Attack, Belle & Sebastian, The Avalanches, Diiv, Black Country New Road, Irrevissible Eantaglements, Jessica Pratt

Die zondag is liefde.

selurxela wrote:
Khruangbin de enige afvaller van de dingen die ik graag wilde .

Op Instagram reageert BKS dat ze nog met Khruangbin bezig zijn.
Dus volgens mij zijn alle afvallers nog mogelijk voor 2021.

Khruangbin mag er zeker nog wel erbij. Hoop daarnaast van de afvallers nog heel erg op Amyl and the Sniffers (moet passen in de tour met Greenday) en Objekt/Ezra Miller.

Jamie xx is toch echt wel een hele goeie toevoeging daartegenover. Al vrees ik enorm voor overlap met The National, er vanuit gaande dat Jamie xx in the TWO zal staan

Ik ken niet zoveel acts op de vrijdag en zaterdag. Wat zijn de echte pareltjes om te beluisteren en waar kan ik het beste beginnen?

Vanavond hosten we Best Kept Secret Bingo. Maurits Westerik spint zelf de platen en ook BKS-teamlid van het eerste uur Jorinde Hiddema is van de party. Bij de bingo win je punten voor je Festileagues team, maar er is ook een hele bulk aan platen te winnen, waaronder een vinylpakket van The National en de nieuwste platen van The Strokes, The Homesick en Black Lips en een zeldzame testpersing van DIIV. Let op: als je wilt winnen, moet je een account hebben bij Festileagues en een kaart claimen.

Los van het spel zullen we ook gewoon kletsen over Best Kept Secret, de nieuw aangekondigde line-up en herinneringen ophalen uit het verleden. Bij de livestream is ook een chat, waar je al je vragen aan Maurits en Jorinde kunt stellen. Mochten er al prangende zaken zijn die we zeker even moeten voorleggen, drop ze maar hier of in PM. Hopelijk tot vanavond! :)

Alle info:
https://festileaks.com/2020/06/speel-deze-vrijdag-best-kept-secret-bingo-met-maurits-westerik/

Top 20 van BKS2020 waar ik het meest naar uit keek. Mogen allen door naar BKS2021!

1. Jarvis Cocker
2. Massive Attack
3. Belle & Sebastian
4. The National
5. Fontaines DC
6. BADBADBADNOTGOOD
7. DIIV
8. Irreversible Entanglements
9. The Strokes
10. Catfish & Bottleman
11. Dope Lemon
12. Squid
13. Automatic
14. Black Country, New Road
15. Metronomy
16. The Avalanches
17. Ghum
18. Tropical Fuck Storm
19. Kokoko!
20. Soccer Mommy

Ben op mijn wenken bediend! :)
Daarbij nog de zeer fijne toevoeging van Jamie XX.
Hoop wel dat het nachtprogramma nog een boost krijgt en er ruimte is voor de bandjes die komend jaar door gaan breken. Maar daar ga ik eigenlijk wel vanuit.

@Jos
Vraag: Wat is er nog aan ruimte voor nieuwe acts die het komende jaar gaan doorbreken? En: komen er nog bands in de Casbah?

Vanavond hosten we Best Kept Secret Bingo. Maurits Westerik spint zelf de platen en ook BKS-teamlid van het eerste uur Jorinde Hiddema is van de party. Bij de bingo win je punten voor je Festileagues team, maar er is ook een hele bulk aan platen te winnen, waaronder een vinylpakket van The National en de nieuwste platen van The Strokes, The Homesick en Black Lips en een zeldzame testpersing van DIIV. Let op: als je wilt winnen, moet je een account hebben bij Festileagues en een kaart claimen.

Los van het spel zullen we ook gewoon kletsen over Best Kept Secret, de nieuw aangekondigde line-up en herinneringen ophalen uit het verleden. Bij de livestream is ook een chat, waar je al je vragen aan Maurits en Jorinde kunt stellen. Mochten er al prangende zaken zijn die we zeker even moeten voorleggen, drop ze maar hier of in PM. Hopelijk tot vanavond!
1f642.svg
Meest voor de hand liggende vraag is natuurlijk over de (nu nog) ontbrekende namen ten opzichte van de 2020 lineup. Met name naar Khruangbin, Weyes Blood, Hamilton Leithauser en Park Hye Jin ben ik benieuwd. Misschien best ook maar snel uit de weg ruimen deze vraag, dan kan het daarna gaan over wie er WEL gewoon bij zijn... :)

Bij de livestream is ook een chat, waar je al je vragen aan Maurits en Jorinde kunt stellen. Mochten er al prangende zaken zijn die we zeker even moeten voorleggen, drop ze maar hier of in PM.

Misschien is het leuk om te vragen of ze wat over de geplande veranderingen van het terrein kunnen vertellen, wat ze dit jaar wilden doen. En of er voor volgend jaar weer zaken anders op de agenda staan?

Een echte verrassing was leuk geweest, maar ben blij met de verschuivingen. Hierdoor heb ik iedere dag wel een naam of acht á negen die ik wil zien, al gaat dat ook deels afhangen van wat ik op Primavera kan zien.

De vraag die iedereen natuurlikk beantwoord wil zien vanavond: gaat Gem nog splenop BKS 21?

Users who are viewing this thread