Best Kept Secret 2021 - Nieuws en geruchten

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
Leuke podcast die goede inkijk geeft in afgelopen periode voor het festival en de sector. Meest opvallende is toch wel dat dit in principe het volledig programma is . Dat betekend toch wel een stuk minder optredens ten opzichte van afgelopen jaren. Ook minder podia wellicht?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.979
555
Leuke podcast die goede inkijk geeft in afgelopen periode voor het festival en de sector. Meest opvallende is toch wel dat dit in principe het volledig programma is . Dat betekend toch wel een stuk minder optredens ten opzichte van afgelopen jaren. Ook minder podia wellicht?
Nee joh, kan niet de volledige lineup zijn, toch? Zelfs voor 2020 verwachtten we nog wat (kleine) toevoegingen. Nu zijn er 15 artiesten van 2020 afgevallen en is er maar één voor terug gekomen. Kan me echt niet voorstellen dat dit het is.

Bovendien blijkt uit een reactie op Instagram dat ze in ieder geval nog met Khruangbin bezig zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Leuke podcast die goede inkijk geeft in afgelopen periode voor het festival en de sector. Meest opvallende is toch wel dat dit in principe het volledig programma is . Dat betekend toch wel een stuk minder optredens ten opzichte van afgelopen jaren. Ook minder podia wellicht?
Ben nog aan het luisteren...

Dat zou wel flink jammer zijn als dit het al is...
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
In de podcast geven ze dat wel aan. Zou ik ook vreemd vinden.

Is op het laatst als antwoord op vragen van luisteraars.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.979
555
In de podcast geven ze dat wel aan. Zou ik ook vreemd vinden.

Is op het laatst als antwoord op vragen van luisteraars.
Wat een gezeur over die wandeling vanaf de camping zeg. Zeker nooit achterop The Hive gezeten...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Leuke podcast! Antwoord Maurits op de vraag of er nog bands bij kunnen komen die komend jaar doorbreken:

Kijk, we houden ons nu aan deze line up en dit is de poster die nu naar buiten is. Daar zijn we heel blij mee. Maar wat ik zei: wat niet is, kan nog komen. Er zijn altijd dingen die nog kunnen wijzigen. Of dat er opeens wel weer plek is en dat we ergens heel enthousiast over worden. We laten het nog even open. Er is nog precies 1 jaar en er kan nog zoveel gebeuren. We focussen ons op wat we hebben en wat we zo goed mogelijk willen doen. Maar de deur is bij ons nooit op slot, dus wat dat betreft..

Verder werd er gezegd dat er sowieso verlies gedraaid gaat worden over de editie van 2020 / 2021.

Ook kwam ter sprake dat de intentie was om acts voor 2020 door te schuiven naar 2021, maar dat dit om achterliggende redenen niet altijd lukt. Ongeveer 80% wel.


 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
noid wrote:
In de podcast geven ze dat wel aan. Zou ik ook vreemd vinden.

Is op het laatst als antwoord op vragen van luisteraars.

Wat een gezeur over die wandeling vanaf de camping zeg. Zeker nooit achterop The Hive gezeten…
Daar zijn we Nederlanders voor he.

Daarom ook weer snel ingang 2 open gooien naast de TWO _O_
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Als dit het volledige programma is dan is dat gewoon erg jammer. Alles wat er dus dit jaar aan interessants doorbreekt of bij de schowcase festivals als ESNS indruk maakt kunnen we dus al op voorhand vergeten. En dat met zo'n 30 acts minder als vorig jaar. Geen goed teken mensen en ook kwalitatief dus een verarming, hoe goed het huidige programma ook is.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
noid wrote:
In de podcast geven ze dat wel aan. Zou ik ook vreemd vinden.

Is op het laatst als antwoord op vragen van luisteraars.

Wat een gezeur over die wandeling vanaf de camping zeg. Zeker nooit achterop The Hive gezeten…

Inderdaad, of op Pinkpop camping B / C.. afstand valt toch wel mee hoor.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.979
555
Als dit het volledige programma is dan is dat gewoon erg jammer. Alles wat er dus dit jaar aan interessants doorbreekt of bij de schowcase festivals als ESNS indruk maakt kunnen we dus al op voorhand vergeten. En dat met zo’n 30 acts minder als vorig jaar. Geen goed teken mensen en ook kwalitatief dus een verarming, hoe goed het huidige programma ook is.
Ik geloof er geen fluit van dat er niks meer bij komt. Dan moeten ze ook (wéér, na de THREE vorig jaar) in de podia gaan snijden. En dat terwijl alle tenten bij tijd en wijle al overvol waren. Gaat echt niet gebeuren.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Uit dat antwoord van Maurits hierboven maak ik ook op dat er nog wel wat bij komt, maar dat er voorlopig niet veel geboekt gaat worden.

Als dit het volledige programma is dan is dat gewoon erg jammer. Alles wat er dus dit jaar aan interessants doorbreekt of bij de schowcase festivals als ESNS indruk maakt kunnen we dus al op voorhand vergeten. En dat met zo’n 30 acts minder als vorig jaar. Geen goed teken mensen en ook kwalitatief dus een verarming, hoe goed het huidige programma ook is.

Het is nog wel de vraag of ESNS volgend jaar (in zijn huidige vorm) doorgaat. Onzekerheid over corona natuurlijk, en lopen een behoorlijk bedrag aan subsidies mis: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2020/juni/ESNS-en-ADE-dreigen-BIS-subsidies-mis-te-lopen.html
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Volgens mij hebben we er een vraag bij voor vanavond.

Maar kan me niet voorstellen dat dit het is, alleen al vanwege de Khruangbin reactie op Instagram. Maar zelfs als dit het wel is dan stata er heul veul fraais en kom ik de tijd wel door.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
visdave34 wrote:

noid wrote:
In de podcast geven ze dat wel aan. Zou ik ook vreemd vinden.

Is op het laatst als antwoord op vragen van luisteraars.


Wat een gezeur over die wandeling vanaf de camping zeg. Zeker nooit achterop The Hive gezeten…

Inderdaad, of op Pinkpop camping B / C.. afstand valt toch wel mee hoor.

De wandeling van de camping naar het festivalterrein vind ik echt prima. Even lekker de benen strekken en je alvast verheugen op wat er die dag gaat komen. Die wandeling van de bus/parkeerterrein naar de camping daarentegen.... Grrrrr. Met dat viaduct er ook nog in.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
Als dit het volledige programma is dan is dat gewoon erg jammer. Alles wat er dus dit jaar aan interessants doorbreekt of bij de schowcase festivals als ESNS indruk maakt kunnen we dus al op voorhand vergeten. En dat met zo’n 30 acts minder als vorig jaar. Geen goed teken mensen en ook kwalitatief dus een verarming, hoe goed het huidige programma ook is.

Ik geloof er geen fluit van dat er niks meer bij komt. Dan moeten ze ook (wéér, na de THREE vorig jaar) in de podia gaan snijden. En dat terwijl alle tenten bij tijd en wijle al overvol waren. Gaat echt niet gebeuren.

Ik vrees van wel. Het was eigenlijk ook voor deze editie al duidelijk dat er (veel) minder acts zouden staan. Hoop dat de vraag naar het waarom gesteld en beantwoord gaat worden.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
visdave34 wrote:

Dillinger wrote:
Als dit het volledige programma is dan is dat gewoon erg jammer. Alles wat er dus dit jaar aan interessants doorbreekt of bij de schowcase festivals als ESNS indruk maakt kunnen we dus al op voorhand vergeten. En dat met zo’n 30 acts minder als vorig jaar. Geen goed teken mensen en ook kwalitatief dus een verarming, hoe goed het huidige programma ook is.


Ik geloof er geen fluit van dat er niks meer bij komt. Dan moeten ze ook (wéér, na de THREE vorig jaar) in de podia gaan snijden. En dat terwijl alle tenten bij tijd en wijle al overvol waren. Gaat echt niet gebeuren.

Ik vrees van wel. Het was eigenlijk ook voor deze editie al duidelijk dat er (veel) minder acts zouden staan. Hoop dat de vraag naar het waarom gesteld en beantwoord gaat worden.

Maar kan jij dan de logica uitleggen van 28 acts op vrijdag (waar normaal gesproken iets minder acts worden geprogrammeerd omdat ze later beginnen) en maar 22 op zaterdag en 20 op zondag?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.979
555
Zondag is het programma natuurlijk wel veel eerder afgelopen, maar op zaterdag zijn het er echt nog wel te weinig.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
123
68
Ja er komen zeker op de zaterdag nog namen bij, dat kan niet anders. Dat is de langste dag omdat ze dan al rond een uur of 13:00 beginnen en ook een volledig nachtprogramma hebben.

Als ze minder acts hebben hoop ik dat ze vooral snijden op de One, die kan je dan overdag gewoon leeglaten. En dan zo vol mogelijk programma op Two en Five

 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:

visdave34 wrote:

Dillinger wrote:
Als dit het volledige programma is dan is dat gewoon erg jammer. Alles wat er dus dit jaar aan interessants doorbreekt of bij de schowcase festivals als ESNS indruk maakt kunnen we dus al op voorhand vergeten. En dat met zo’n 30 acts minder als vorig jaar. Geen goed teken mensen en ook kwalitatief dus een verarming, hoe goed het huidige programma ook is.


Ik geloof er geen fluit van dat er niks meer bij komt. Dan moeten ze ook (wéér, na de THREE vorig jaar) in de podia gaan snijden. En dat terwijl alle tenten bij tijd en wijle al overvol waren. Gaat echt niet gebeuren.


Ik vrees van wel. Het was eigenlijk ook voor deze editie al duidelijk dat er (veel) minder acts zouden staan. Hoop dat de vraag naar het waarom gesteld en beantwoord gaat worden.

Maar kan jij dan de logica uitleggen van 28 acts op vrijdag (waar normaal gesproken iets minder acts worden geprogrammeerd omdat ze later beginnen) en maar 22 op zaterdag en 20 op zondag?

Ik niet, maar ik hoop Maurits of Roel wel!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Sowieso is Best Kept Secret een festival dat een beetje inpikt of voorloopt op de laatste boeiende trends of hypes of opkomende artiesten.
In het nu nog resterende jaar zal er toch nog het een en ander gebeuren in muziekland.
Ongetwijfeld hebben ze wat ruimte gelaten daarvoor.
Bovendien zullen ook nog wat bands en artiesten hun tour voor volgend jaar nog niet helemaal vast hebben liggen.

Dit kwam in die podcast ook nog voorbij. Programmeur Roel zei hierover dat veel acts releases uitgesteld hebben of tussen nu en volgend jaar BKS alsnog werk uitbrengen. Black Midi, Fontaines, RBCF en Octavian werden in dit kader genoemd.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.188
Dillinger wrote:

visdave34 wrote:

Dillinger wrote:
Als dit het volledige programma is dan is dat gewoon erg jammer. Alles wat er dus dit jaar aan interessants doorbreekt of bij de schowcase festivals als ESNS indruk maakt kunnen we dus al op voorhand vergeten. En dat met zo’n 30 acts minder als vorig jaar. Geen goed teken mensen en ook kwalitatief dus een verarming, hoe goed het huidige programma ook is.


Ik geloof er geen fluit van dat er niks meer bij komt. Dan moeten ze ook (wéér, na de THREE vorig jaar) in de podia gaan snijden. En dat terwijl alle tenten bij tijd en wijle al overvol waren. Gaat echt niet gebeuren.


Ik vrees van wel. Het was eigenlijk ook voor deze editie al duidelijk dat er (veel) minder acts zouden staan. Hoop dat de vraag naar het waarom gesteld en beantwoord gaat worden.

Maar kan jij dan de logica uitleggen van 28 acts op vrijdag (waar normaal gesproken iets minder acts worden geprogrammeerd omdat ze later beginnen) en maar 22 op zaterdag en 20 op zondag?

Ik denk dat je hier wel een punt hebt. Tegelijk ligt op dit moment de hele machine behoorlijk stil. BKS heeft dus veiliggesteld wat ze mee kunnen nemen naar volgend jaar. En het antwoord over Khruangbin maakt inderdaad ook wel duidelijk dat er nog wel wat gebeurt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken