Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Heartland maakt José Gonazlez bekend. Dat lijkt me echt heerlijk voor op de main overdag. Cat Power mag van dat lijstje ook wel komen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.472
1.628
Kim Gordon 25 mei met een eigen show in Paradiso, zie het eigenlijk niet meer gebeuren dat ze ook nog op BKS staat dan.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Meevallertje is dan weer de nieuwste drop van DTRH waar welgeteld nul namen bijzitten waar ik pijn in mijn buik van krijg dat die niet op BKS staan.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Ik wilde net ditzelfde posten. ne deze DTRH aankondiging ben ik nog meer benieuwd naar de komende batch namen voor BKS. Ook al kan het weekend al niet meer stuk .
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
BKS heeft tot nu toe wel de beste line-up van de grote alternatieve festivals. Knap aangezien ze het kleinste en geen Mojo/Live Nation festival zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Ik vind de lineup van DTRH persoonlijk sterker eigenlijk. En dan moet de derde headliner nog komen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
Dus denken jullie nog dat we deze week een counter op DTRH krijgen van BKS?

Mijn top 5 "vrij realistische" wishlist:
1. Dinosaur Jr
2. Pluralone
3. Car Seat Headrest*
4. Frankie & The Witch Fingers
5. Biffy Clyro

* nog geen shows geplanned maar kondigde net een nieuw album aan die uitkomt op 1 mei...
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik vind de lineup van DTRH persoonlijk sterker eigenlijk. En dan moet de derde headliner nog komen.

Dat hoop je tenminste, die derde headliner die nog moet komen ;-)

Ik vind eigenlijk dat de line-ups zich steeds minder goed laten vergelijken. BKS kent een line-up die veel meer op de indie en alternative gericht is (Het Pitchfork profiel) terwijl DTRH toch meer radiovriendelijke pop heeft en steeds minder scherpe randjes kent. Het is in toenemende mate appels met peren vergelijken.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Vergelijken is idd steeds moeilijker omdat ze steeds meer een eigen profiel krijgen. Toch vind ik BKS en DTRH nog het meeste op elkaar lijken en is die vergelijking dus nog wel te maken.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Timmetje wrote:
Ik vind de lineup van DTRH persoonlijk sterker eigenlijk. En dan moet de derde headliner nog komen.

Dat hoop je tenminste, die derde headliner die nog moet komen ?

Ik vind eigenlijk dat de line-ups zich steeds minder goed laten vergelijken. BKS kent een line-up die veel meer op de indie en alternative gericht is (Het Pitchfork profiel) terwijl DTRH toch meer radiovriendelijke pop heeft en steeds minder scherpe randjes kent. Het is in toenemende mate appels met peren vergelijken.

Dat vind ik iets te kort door de bocht. Big Thief, Wilco, FKA Twigs, Idles, Tyler Childers, Whitney en nog een best aantal namen hadden ook prima op BKS gepast. Sterker een hele reeks namen heeft nog niet eens zo lang geleden op BKS gestaan. En de afgelopen jaren heeft er veel op DTRH gestaan wat BKS denk ik ook graag had geboekt. Omgekeerd waren zijn twee van de BKS20 headliners recent ook geboekt voor DTRH. Ben het met je eens dat DTRH vaak een aantal meer toegankelijk (sub)headliners heeft, maar zo ontzettend ver liggen de line ups m.i. ook niet uit elkaar als het gaat om "relevantie", "kwaliteit" en "nog een kreet die we niet kunnen objectiveren maar waar ik zo snel niet op kom".
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Maar deze DTRH worp is wel vrij dramatisch moet ik zeggen. Als BKS-ganger ben ik daar onbeschaamd blij mee.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Dillinger wrote:

Timmetje wrote:
Ik vind de lineup van DTRH persoonlijk sterker eigenlijk. En dan moet de derde headliner nog komen.


Dat hoop je tenminste, die derde headliner die nog moet komen ?

Ik vind eigenlijk dat de line-ups zich steeds minder goed laten vergelijken. BKS kent een line-up die veel meer op de indie en alternative gericht is (Het Pitchfork profiel) terwijl DTRH toch meer radiovriendelijke pop heeft en steeds minder scherpe randjes kent. Het is in toenemende mate appels met peren vergelijken.

Dat vind ik iets te kort door de bocht. Big Thief, Wilco, FKA Twigs, Idles, Tyler Childers, Whitney en nog een best aantal namen hadden ook prima op BKS gepast. Sterker een hele reeks namen heeft nog niet eens zo lang geleden op BKS gestaan. En de afgelopen jaren heeft er veel op DTRH gestaan wat BKS denk ik ook graag had geboekt. Omgekeerd waren zijn twee van de BKS20 headliners recent ook geboekt voor DTRH. Ben het met je eens dat DTRH vaak een aantal meer toegankelijk (sub)headliners heeft, maar zo ontzettend ver liggen de line ups m.i. ook niet uit elkaar als het gaat om “relevantie”, “kwaliteit” en “nog een kreet die we niet kunnen objectiveren maar waar ik zo snel niet op kom”.

Helemaal mee eens. De gehele bovenkant van BKS had in een ander jaar op DTRH kunnen staan. En ook dit jaar heeft DTRH weer enkele namen die niet misplaatst zouden zijn op BKS.

BKS is dit jaar met vlag en wimpel geslaagd, waar DTRH met de hakken over de sloot een voldoende gaat krijgen. Was vorig jaar precies andersom, naar mijn mening / smaak.

Dus denken jullie nog dat we deze week een counter op DTRH krijgen van BKS?

Vermoed volgende week.

Mijn top-5 enigszins realistische wishlist:

1. Johnny Marr
2. Nérija
3. The Jesus & Mary Chain
4. Shabaka & The Ancestors
5. Golden Dawn Arkestra






 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken