Niet helemaal mee eens,Dillinger wrote:
Timmetje wrote:
Ik vind de lineup van DTRH persoonlijk sterker eigenlijk. En dan moet de derde headliner nog komen.
Dat hoop je tenminste, die derde headliner die nog moet komen ?
Ik vind eigenlijk dat de line-ups zich steeds minder goed laten vergelijken. BKS kent een line-up die veel meer op de indie en alternative gericht is (Het Pitchfork profiel) terwijl DTRH toch meer radiovriendelijke pop heeft en steeds minder scherpe randjes kent. Het is in toenemende mate appels met peren vergelijken.
Dat vind ik iets te kort door de bocht. Big Thief, Wilco, FKA Twigs, Idles, Tyler Childers, Whitney en nog een best aantal namen hadden ook prima op BKS gepast. Sterker een hele reeks namen heeft nog niet eens zo lang geleden op BKS gestaan. En de afgelopen jaren heeft er veel op DTRH gestaan wat BKS denk ik ook graag had geboekt. Omgekeerd waren zijn twee van de BKS20 headliners recent ook geboekt voor DTRH. Ben het met je eens dat DTRH vaak een aantal meer toegankelijk (sub)headliners heeft, maar zo ontzettend ver liggen de line ups m.i. ook niet uit elkaar als het gaat om “relevantie”, “kwaliteit” en “nog een kreet die we niet kunnen objectiveren maar waar ik zo snel niet op kom”.
Als je de DTRH line-up zou pakken, en je zet er Lowlands boven dan geloof ik je zomaar. Dat kan je bij het BKS affiche toch niet echt zeggen. En dat komt vooral uit de onderkant van het BKS affiche vandaan (want het is natuurlijk ook weer niet zo dat niks van BKS op LL zou kunnen staan).
Maar zelfs ONE/TWO namen als Slowdive, The Jesus & Mary Chain, Ride, Mogwai, Spirtualized, Swans, Death Cab For Cutie, Ride, Dinosaur Jr., Arab Strap, Stephen Malkmus, Guided By Voices etc. vind ik echt nu "typische" BKS naam geworden.