Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.493
Gokje: de acts die uitgekozen zijn door The National zitten hier nog niet in, en worden los gedropt als extra momentje. Dat verklaart waarom Eve Owen er nog niet bij zit en waarom er nog geen ONE sub bijzit (want ik blijf erbij dat Patti Smith daarvoor een grote kans maakt).

Verder een erg fijne lijst weer hoor. Misschien (voor mij) een tikje minder sterk in qua middlecard dan vorig jaar, maar ik zie elke dag toch een act of 5-10 die ik erg graag wil zien.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Hoe brak is de website ook weer... Op de homepage staan alle namen, maar als je verder klikt naar full line-up ontbreekt er een heel deel (DIIV, Black Lips...).
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Ik ben een ontzettend grote Pulpfan, maar is Jarvis Cocker anno 2020 echt een sub? Voor zover ik kan terugvinden, speelt hij quasi nooit Pulpnummers (of ééntje) en zijn solowerk is toch vrij matig onthaald?

Al ben ik nu wel aan het twijfelen om te gaan... Toch een beetje een persoonlijk held :)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.212
2.147
Hoe brak is de website ook weer… Op de homepage staan alle namen, maar als je verder klikt naar full line-up ontbreekt er een heel deel (DIIV, Black Lips…).

Die line up-pagina wordt nog gevuld. Maar erg overzichtelijk is het niet nee.
Hoe zeker weten we eigenlijk dat the National daadwerkelijk een deel van de vrijdag cureert? Nemen ze niet alleen een paar gasten mee voor hun set?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Zo te zien staan Yin Yin en Om er tussen. Khruangbin niet.
Denk niet dat Khruangbin komt hoor, die plaat lag er inderdaad, maar volgens mij lag er ook doodleuk een plaat van Muse. Anders hadden ze Khruangbin dikwijls bekendgemaakt.

Ik ga me eens verdiepen in de namen. :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.046
Catfish of Jarvis zijn hoogstwaarschijnlijk geen sub, die namen staan gewoon alfabetisch hoor.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.046
Denk niet dat Khruangbin komt hoor, die plaat lag er inderdaad, maar volgens mij lag er ook doodleuk een plaat van Muse. Anders hadden ze Khruangbin dikwijls bekendgemaakt.
Er lagen platen van BBNG, Khruangbin, The National, The Avalanches en natuurlijk The Strokes woensdag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Processierups wrote:
Zo te zien staan Yin Yin en Om er tussen. Khruangbin niet.

Denk niet dat Khruangbin komt hoor, die plaat lag er inderdaad, maar volgens mij lag er ook doodleuk een plaat van Muse. Anders hadden ze Khruangbin dikwijls bekendgemaakt.

Ik ga me eens verdiepen in de namen.
1f642.svg
Ik zou niet zozeer missen.

 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Processierups wrote:
Zo te zien staan Yin Yin en Om er tussen. Khruangbin niet.

Denk niet dat Khruangbin komt hoor, die plaat lag er inderdaad, maar volgens mij lag er ook doodleuk een plaat van Muse. Anders hadden ze Khruangbin dikwijls bekendgemaakt.

Ik ga me eens verdiepen in de namen.
1f642.svg
Ik denk het ook, het was misschien eerder een verwijzing naar hun veelbesproken optreden op BKS 2018.

Sandow wrote:
Hoe brak is de website ook weer… Op de homepage staan alle namen, maar als je verder klikt naar full line-up ontbreekt er een heel deel (DIIV, Black Lips…).

Die line up-pagina wordt nog gevuld. Maar erg overzichtelijk is het niet nee.
Hoe zeker weten we eigenlijk dat the National daadwerkelijk een deel van de vrijdag cureert? Nemen ze niet alleen een paar gasten mee voor hun set?
Nog iets heel brak: als je op het menu-icoon klikt dat rechtsboven staat, verschijnen de belangrijkste menu-items links van je scherm (helemaal de andere kant dus) in een minder opvallende kleur dan minder belangrijke items als nieuwsbrief, souvenirs (dat ook op een opvallendere plaats staat op je scherm). Ongelofelijk.



Catfish en Jarvis zijn hoogstwaarschijnlijk geen sub, die namen staan gewoon alfabetisch hoor.
Ze staan groot op de line-up pagina.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Processierups wrote:
Zo te zien staan Yin Yin en Om er tussen. Khruangbin niet.

Denk niet dat Khruangbin komt hoor, die plaat lag er inderdaad, maar volgens mij lag er ook doodleuk een plaat van Muse. Anders hadden ze Khruangbin dikwijls bekendgemaakt.

Ik ga me eens verdiepen in de namen.
1f642.svg

Dat was 'The Universe Smiles Upon You' die er lag, het debuut van Khruangbin, maar lijkt inderdaad wel op 'The Resistance' van Muse :)

Ik zie ook niet in waarom Khruangbin zo snel terug zou komen zonder echt nieuw materiaal uit te brengen (ze brengen wel een EP uit met Leon Bridges, maar die speelt op Bonnaroo). Al zou ik er niets op tegen hebben om ze in de late namiddag te zien spelen op de ONE.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Yannick wrote:
Catfish of Jarvis zijn hoogstwaarschijnlijk geen sub, die namen staan gewoon alfabetisch hoor.

Ik verwacht Catfish wel als sub hoor.
Zonde van de spot, net zoals Metronomy naar mijn smaak te hoog staat.

Objekt x Ezra Miller (live) is ook nog een mooie toevoeging. Is Wovenhand een vergissing geweest, of ze stonden ze er daadwerkelijk op?
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Ik had nog gehoopt op Johnny Marr en Dinosaur Jr. als gouwe ouwe, maar vrees dat we die nu ook wel kunnen schrappen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Sjoerd wrote:

Processierups wrote:
Zo te zien staan Yin Yin en Om er tussen. Khruangbin niet.


Denk niet dat Khruangbin komt hoor, die plaat lag er inderdaad, maar volgens mij lag er ook doodleuk een plaat van Muse. Anders hadden ze Khruangbin dikwijls bekendgemaakt.

Ik ga me eens verdiepen in de namen.
1f642.svg


Dat was ‘The Universe Smiles Upon You’ die er lag, het debuut van Khruangbin, maar lijkt inderdaad wel op ‘The Resistance’ van Muse
1f642.svg


Ik zie ook niet in waarom Khruangbin zo snel terug zou komen zonder echt nieuw materiaal uit te brengen (ze brengen wel een EP uit met Leon Bridges, maar die speelt op Bonnaroo). Al zou ik er niets op tegen hebben om ze in de late namiddag te zien spelen op de ONE.
Aah alright, my bad dan!
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Sjoerd wrote:

Processierups wrote:
Zo te zien staan Yin Yin en Om er tussen. Khruangbin niet.


Denk niet dat Khruangbin komt hoor, die plaat lag er inderdaad, maar volgens mij lag er ook doodleuk een plaat van Muse. Anders hadden ze Khruangbin dikwijls bekendgemaakt.

Ik ga me eens verdiepen in de namen.
1f642.svg


Dat was ‘The Universe Smiles Upon You’ die er lag, het debuut van Khruangbin, maar lijkt inderdaad wel op ‘The Resistance’ van Muse
1f642.svg


Ik zie ook niet in waarom Khruangbin zo snel terug zou komen zonder echt nieuw materiaal uit te brengen (ze brengen wel een EP uit met Leon Bridges, maar die speelt op Bonnaroo). Al zou ik er niets op tegen hebben om ze in de late namiddag te zien spelen op de ONE.
Ze hebben de hype ook al flink wat uitgerekt. Ze zijn nu toch wel al veel naar de Benelux geweest de laatste twee jaren en dan die weinig nuttige dubversie van hun recentste plaat... Om dan nog eens de zomerfestivals te touren lijkt me wat teveel van het goede. Voor mij hoeft het alleszins niet. Zet dan liever Kokoroko op BKS, ook een sterk opkomende band die veel fans van Khruangbin zouden kunnen pruimen.
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Ik hoop in een volgende drop nog op een paar middelgrote hiphop namen als Earl sweatshirt of Freddie gibs, misschien een sub er bij op vrijdag en zaterdag (hoop dat Catfish geen sub is) en dan heeft bks een van de mooiste Line ups dit jaar te pakken imo
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Sinds ik weet dat Khruangbin pruiken dragen is de magie er voor mij af. (grapje)

Heel blij met DIIV! (nu hij clean is betere performance vermoed ik) Hopelijk staan ze in de TWO want dit donkere album zou het niet goed doen op de main, Into the Sun...
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
IK vind Catfish and the Bottlemen heel leuk -punt- Valt in de categorie Circa Waves, die zijn ook leuk. Misschien ben ik meer een britpop/rock-liefhebber dan de meeste forumleden hier. Het wordt tijd dat ze door gaan breken op t vaste land van Europa, ik heb ze nu al te vaak in de UK gezien en daar zijn ze groot, en terecht naar mijn mening.

Ik ben heel blij dat Yin Yin, Squid en Pottery zijn doorgekomen van de ITGWO lineup van vorig jaar. Dat waren echt 3 van de beste acts dat weekend. Squid op BKS was een van mijn grootste wensen (The Murder Capital hoorde daar ook bij trouwens, maar die ga ik zien op Grauzone festival binnenkort, waar ook Los Bitchos staan trouwens :) ).

Vorig jaar moest na de eerste grote batch namen goed zoeken naar wat ik leuk vond, en maakt ik me zorgen vanwege Christine als hoofdact.
Mijn conclusie, ze kunnen blijkbaar niet iedereen blij maken, maar mij maken ze heel blij met deze lijst.

De groep waarmee ik ga heeft even de voorkeuren naast elkaar gelegd. We hebben nu al een te vol programma:
vrijdag : The National - BADBADNOTGOOD - Black Lips - Tropical Fuck Storm - Soccer Mommy - Squid - Yin Yin (Dope Lemon (Angus Stone komt weer n keertje, ghi) - Giant Rooks - Surfbort)
zaterdag: The Strokes - Catfish &TB - Fontaines DC - Girl Band - Rolling Blackouts CF - Beach Bunny - Black Country, New Road - Pottery (Sheer Mag - SORRY)
zondag: Massive Attack - Belle & Sebastien - Metronomy (dat nieuwe album vind ik gewoon goed) - Amyl & The Sniffers (Yellow Days - Automatic - Los Bitchos)

Ik verwacht Kim Gordon ook nog. En als Thursten Moore Group (met de samenstelling die op Grauzone staat) dan ook nog geboekt kan worden op dezelfde dag, dan gaan we misschien nog een uniek Sonic Youth live optreden zien. Huppakee, ik heb het idee er maar even uitgegooid, Maurits....als je meeleest ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken