Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.936
6.179
Underworld, Loyle Carner, Fatima Yamaha en 박혜진 park hye jin aangekondigd voor Forbidden Fruit (Ierland).

Vorig jaar werd er First Aid Kit, Spiritualized en Julien Baker met het festival gedeeld. Overlap is dus mogelijk, maar waarschijnlijk zeer miniem.

edit: foutje van de firma inderdaad. Er waren maar twee namen in overlap.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Underworld, Loyle Carner, Fatima Yamaha en 박혜진 park hye jin aangekondigd voor Forbidden Fruit (Ierland).

Vorig jaar werd er First Aid Kit, Spiritualized en Julien Baker met het festival gedeeld. Overlap is dus mogelijk, maar waarschijnlijk zeer miniem.
First Aid Kit stond niet op BKS toch?
 

Tumbleweedovski

Playlistbediener
13 aug 2016
32
45
Yes! Ik kan blijkbaar kan ik weer inloggen. Werkte laatste keer niet wat ik ook probeerde en daarna ook niet meer geprobeerd tot nu.

Dirk wrote:
Voor de “kleinere” namen begint nu ook de 2020 indie vijver een beetje vorm te krijgen:

DDW2019 en London Calling hebben allebei hun namen gegeven. Vooral DDW18 leverde veel kleinere acts aan BKS19. Hopen dat de lineup van London Calling ook voor BKS in aanmerking komt:

London Calling; Automatic – Bess Atwell – Black Currant – EUT – Heavy Lungs – Khana Bierbood – Night Moves – RVG – Sheer Mag – Squid -the Murder Capital – Do Nothing – Far caspian – Imperial Wax – Larkoins – orville Peck – Porridge radio – The Blue Stones – the Twilight Sad – WH Lung – Yak

Van London Calling mag de helft van de namen wel doorkomen van mij, Squid het meest van al.
Twee dagen London Calling erop zitten. Ik vond het een geslaagde editie. Wat mij betreft zo door mag komen naar BKS:

EUT - Is eigenlijk een standaard poprockbandje zoals vele, maar wisten live echt te overtuigen. Veel minder zoet dan ik verwacht had.
Bess Atwell - Singer/Songwriter No. ontelbaar, maar simpelweg met ontzettend sterke liedjes en gewoon heel mooi vormgegeven.
The Murder Capital - De uitmuntende drummer is waarmee deze band zich onderscheidt van hun genregenoten.
Heavy Lungs - Ook weer een lekker potje beuken.
Sheer Mag - Een parodie op zowel 80s power metal als op Gossip, maar stiekem toch wel lekker, al komt die zangeres eigenlijk net tekort live.
Personal Trainer - Blijft een feestje.
W. H. Lung - Lekkere grooves legde deze gasten neer.
Yak - Right up in my alley! Op plaat al ontzettend lekker, maar live is dit een en al euforie. Mijn op maat gemaakte oordop is helaas wel gesneuveld in de pit.
Do Nothing - Lekkere grooves legde deze gasten neer.
Imperial Wax - Ook weer een lekker potje beuken.

Squid had ik hoge verwachtingen van, maar vond ik toch wat tegenvallen. The Twilight Sad was goed, maar was het hem gewoon net niet op een of andere manier.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Bedankt. Ik zal me ns verdiepen in je tips van London Calling.
Squid vind ik erg goed trouwens, die zanger doet me denken aan Ian McKaye, maar dan de softe, jonge, niet kale versie. Ik vind Squid helemaal niet lijken op Talking Heads trouwens. Het lijkt meer op Crack Cloud , dat vorig jaar op BKS19 stond.

Gaat er iemand naar LGW hier ? Ben benieuwd naar Girl Band, Tropical Fuck Storm, Follakzoid, Efterklang en Moon Duo. Dat zijn allemaal namen die gewoon op BKS kunnen staan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Caribou tourt in ieder geval zeker. Zojuist bekend gemaakt voor NOS Alive. Die kan natuurlijk op veel festivals staan (DTRH, Lowlands, WAE). Maar gezien die al 2x eerder op BKS stond blijft het een redelijke kanshebber,
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Wilco staat tussen 19 en 21 juni in de VS. (Black Deer Festival), week na BKS. Hopelijk is hij daarvoor nog in Europa te vinden met zijn nieuw album maar ik vrees er voor.

Edit: O het is een "Americana" feest in de UK. Dus gewoon in de buurt dus. Laat maar komen!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Wilco staat tussen 19 en 21 juni in de VS. (Black Deer Festival), week na BKS. Hopelijk is hij daarvoor nog in Europa te vinden met zijn nieuw album maar ik vrees er voor.

Je vergist je Indiaantje. Black Deer is in Kent en dus in de VK. Voor BKS dus juist goed nieuws, want ze zijn in de buurt. Zou mooi zijn!

Zie ook: https://blackdeerfestival.com/
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Wilco zou geweldig zijn. Zou ik zelfs een headline positie gunnen maar qua kaartverkoop zal dat te mager zijn ben ik bang. Wellicht als kleine headliner naast bv Strokes.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Indiaantje89 wrote:
Wilco staat tussen 19 en 21 juni in de VS. (Black Deer Festival), week na BKS. Hopelijk is hij daarvoor nog in Europa te vinden met zijn nieuw album maar ik vrees er voor.

Je vergist je Indiaantje. Black Deer is in Kent en dus in de VK. Voor BKS dus juist goed nieuws, want ze zijn in de buurt. Zou mooi zijn!

Zie ook: https://blackdeerfestival.com/
Yes dacht dat ik al een edit had geplaatst, blijkbaar niet. Ik was in Americana getrapt (te snel gelezen denk ik).

Zou prima zijn.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Gaat er iemand naar LGW hier ? Ben benieuwd naar Girl Band, Tropical Fuck Storm, Follakzoid, Efterklang en Moon Duo. Dat zijn allemaal namen die gewoon op BKS kunnen staan.

Ja, ben er ook bij! Naast de namen die jij noemt zouden ook Lightning Bolt (als nachtprogramma op Five) en Nicolas Jaar (met een ander project), of zelfs zoiets als Minyo crusaders makkelijk op BKS kunnen staan.
Ben heel benieuwd!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.366
5.054
Portishead komt volgend jaar mogelijk met een nieuw album volgens Gabi, festivaldirecteur van Primavera:

" New Portishead album may arrive next year. Gabi said that has some "spies" over there.". ook is de naam Max Richter gevallen. Zou ik ook ontzettend tof vinden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Voor iedereen die hier stiekem op Sufjan Stevens hoopt, Gabi zei dit ook nog:

"Said sufjan is, just like frank, a very peculiar artist that you can't just simply lure in with huge amounts of money, they simply do not work like that and they're very complicated."
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Kan iemand mij vertellen waar die Frank Ocean obsessie vandaan momt? Channel Orange is m.i. een briljant album, maar Blonde vind ik nogal nietszeggend. En dat vond ik eerlijk gezegd ook van zijn show in HMH. Een show die volgens mij ook lang niet was uitverkocht. Waarom is ineens zoveel populairder geworden?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De "they are very complicated" zinsnede klinkt overigens niet echt als een compliment....
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Portishead mag van mij zo weer komen. Vond dat destijds echt steengoed. Of keigoed zoals ik waarschijnlijk moet zeggen in Hilvarenbeek.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
De “they are very complicated” zinsnede klinkt overigens niet echt als een compliment….

Misschien zijn er wel aparte voorwaarden. Kan ik me wel voorstellen als je pa en ma je Sufjan noemen; die dachten zeker al dat dat wel eens een apart kind zou kunnen worden.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
Wat zijn de mogelijke headliners verwachten jullie?

The Strokes, Lana del Rey, Foals, Tame Impala (kleine kans)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken