Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Wat zijn de mogelijke headliners verwachten jullie?

The Strokes, Lana del Rey, Foals, Tame Impala (kleine kans)

Ik verwacht Lana eigenlijk wel nu.

Foals niet echt. Die stond vorig jaar als sub op DTRH, voelt een beetje wrang aan om die het jaar daarna te zien (als top of the bill dan nog) op BKS. Iets met trots denk ik.

Voor iedereen die hier stiekem op Sufjan Stevens hoopt, Gabi zei dit ook nog:

“Said sufjan is, just like frank, a very peculiar artist that you can’t just simply lure in with huge amounts of money, they simply do not work like that and they’re very complicated.”

Had tijdens zijn vorige Europese tour ergens gelezen dat hij enkel venues wil aandoen die resoneren met zijn muziek. Hij zou bijgevolg zelden festivals doen, aangezien hij een festivalsetting per definitie niet vindt passen bij zijn muziek.

Foals zou idd een magere headliner zijn. Hoeft van mij ook niet. Vind het dit jaar lastig om een voorspelling te doen.

Wilco en Caribou zijn afzonderlijk te licht als headliner, maar Caribou bij zonsondergang op ONE en dan Wilco in het donker zou ik wel een top combi (en headlinewaardig) vinden

Dat zou heel mooi zijn maar qua kaartverkoop te weinig om een dag te dragen.

Lana lijkt mij op dit moment ook de meest waarschijnlijke BKS-headliner. The Strokes lijkt ook een kanshebber.
Wellicht een Portishead of Arcade Fire (worden kennelijk genoemd voor APE) of een Beach House. Wilco lijkt mij een goede sub.

Tame impala kunnen we volgens mij afschrijven. Verwacht ik op DTRH; Caribou eigenlijk ook (staan begin juli op NOS Alive).

Foals lijkt mij sub voor Pinkpop. En hopelijk komt Friendly Fire niet met the 1975, die zij ook boeken, voor BKS.

Er is ook weinig bekend rond BKS wat er tourt en wat geschikt is voor het festival.

Wilco, Caribou en Mew vind ik vrij logische namen in dat kader. Maar dat zegt ook nog niets. Ik geef Mew dan nog het meeste kans. Eind mei stond The Flaming Lips nog in de UK lijkt me ook geinig. Pusha T als hip hop naam mag van mij ook.

Foals vind ik best leuk, maar past voor mij ook niet helemaal binnen het BKS profiel. Komen beter tot hun recht op Lowlands of Pinkpop dit jaar.

In ieder geval concreet. Zou ook zomaar iets kunnen worden aps: Lana Del Rey - Pixies - Underworld.

En Elbow wil ik ook nog niet uitsluiten. Prima namen maar geen droomlijst.

Dit citaat van een echte insider (Gabi van Primavera, uit samenvatting op efestival van zijn vraag/antwoord gisteren) is wel heel hoopvol. Betekent dat er veel mooi Indiespul in de buurt zou moeten zijn:

General info - Gabi mentioned that 5 bands that are classic from Primaveras will be reunited, so you can make your guesses on who they are, Primavera Indie bands. He also said this year he is gonna be extra indie which means basically that forget about 2019 and 2018 lineups cause it's going to be indie again (with some pop urban etc for sure but less than past editions)

Lana en Tyler lijken zo ongeveer zeker te zijn voor Primavera.

Gabi mentioned that 5 bands that are classic from Primaveras will be reunited, so you can make your guesses on who they are, Primavera Indie bands. He also said this year he is gonna be extra indie which means basically that forget about 2019 and 2018 lineups cause it’s going to be indie again (with some pop urban etc for sure but less than past editions)

Hoopvolle info!
Pavement zal wel 1 van de 5 zijn... Heel benieuwd wat de rest is. The Replacements mag ook nog eens een rëunie doen, maar zie ik eigenlijk niet gebeuren. Wat heb je dan nog Neutral Milk Hotel? The Postal Service? Sonic Youth?

Oké dat zal wel te hoopvol zijn maar toch :-D

Neutral Milk Hotel was toen fantastisch op Le Guess Who? May Day (jammer dat ze dat niet meer doen). Pavement was exclusief voor Primavera geloof ik.

Ja was inderdaad exclusief voor Primavera ja, maar had het ook over Primavera natuurlijk. Die andere 4 zullen hoogstwaarschijnlijk ook wel grote opties voor BKS zijn.

Nine Inch Nails dan maar opschrijven als grootste gerucht voor BKS 2021, zou iets anders zijn dan wat we gewoon zijn voor BKS maar zie het wel gebeuren.

Maar wat denken we van Pixies? Heeft natuurlijk al eerder geheadlined. Voor mij hoeft het niet zo, en zeker niet als headliner. Maar ik zou ze ook niet willen afschrijven.

Ik zie nu pas dat Arcade Fire ook genoemd is voor APE, zou ik persoonlijk nog net iets te vroeg vinden na de vorige keer.

Maar misschien weten ze ons wel te verrassen, vorig jaar zag ook bijna niemand Kraftwerk van te voren aankomen volgens mij.

Pixies, zo'n band die live nog altijd strak is maar bij elk album minder en minder "relevant" om het zo maar te noemen. Sinds hun vorige passage is BKS natuurlijk ook wel gegroeid.

Kunnen geen headliner meer zijn lijkt me, mogen wel zeker komen.

Hoopvolle info!
Sonic Youth?
ow, gast, te gek. Ik vond Thursten Moore al n feest voor de oren op BKS. En met de naam Kim Gordon die ook al rondwaart in t circuit.....hopen mag he,....

neracroft wrote:
Hoopvolle info!
Sonic Youth?

ow, gast, te gek. Ik vond Thursten Moore al n feest voor de oren op BKS. En met de naam Kim Gordon die ook al rondwaart in t circuit…..hopen mag he,….

Aahja Kim Gordon brengt een solo album uit herinner ik mij nu zeker? Daar gaat onze hoop :D

There will be a Black Crowes reunion, but I personally don't think they'll fit to BKS.

I have real problems to predict exciting headliner for BKS next year.

I'm still hoping Nick Cave will be announced (Ziggo Dome is sold out) and would love to see The Flaming Lips (only confirmed European show so far at the end of May), Björk (not that realistic, after not playing 2018, which would have fit much better) or The Chemical Brothers (no 2020 dates so far) headline BKS.

There are also some bands, that could headline BKS as returning bands (Portishead, The Pixies, The 1975, Noel Gallagher, Elbow,..), but I personally would prefer bands that haven’t played BKS before or have played DTRH in the last couple of years.

Other options could be the before mentioned Lana Del Rey, The Strokes, Tame Impala or a band like Kasabian, but those wouldn’t get me excited.

Sonic Youth would be amazing, but it's hard to believe that Thurston Moore and Kim Gordon will perform together again.

Users who are viewing this thread