Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Dirk wrote:
Misschien dat de 3voor12 song van het jaar lijst van Roosmarijn iets weggeeft ?
onder andere;
Lana del rey
Tame impala
en
Robyn.

Denk het niet, aangezien Roosmarijn weg is bij Friendly Fire…
O waar hangt die nu uit dan? Was me volledig ontgaan.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Ach inderdaad, sinds afgelopen Juli loopt ze bij EKKO.
Wel opmerkelijk dat je dat wist, visdave34, trouwens.
 

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
On the 7th and 8th of November there is the FifityFiftyLab 2019 festival in Brussels. The ides of the new showcase-festival is that 20 festivals together curate the program of FiftyFiftyLab, to present newcomers they like.

Best Kept Secret curate the show of Bristol based Scalping, making them look like a sure shot for next year's BKS (they are also booked by Friendly Fire).

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_kqC5eJIOGQ[/video]
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Hetiswaar heeft volgens mij geen bron bij Friendly Fire. Wat dat betreft is Friendly Fire vrij gesloten lijkt het. Is ook kleinere organisatie dus wellicht wat makkelijker te beheersen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Wie ? ff gegoogled....Ik zie nu dat jullie allemaal ook op andere fora heel actief zijn. Ik blijf lekker hier. Nog meer fora onderhouden is voor mi jgeen optie. Ik heb niet zoveel tijd. Ik lees jullie updates hier dan wel.
Wat ik wel even meepikte van Graz forum is dat BKS mogelijk financiele problemen heeft, als dat zo is komt Lana / The Strokes zeker niet en Robyn / Alt-J zeker wel. Hoeveel verdient BKS aan drank en eten, want van dat tientje voor een steenoven pizza blijft er wel 9 euro aan iemands protemonnee plakken denk ik ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Hetiswaar heeft volgens mij geen bron bij Friendly Fire. Wat dat betreft is Friendly Fire vrij gesloten lijkt het. Is ook kleinere organisatie dus wellicht wat makkelijker te beheersen.
Vooral in België is het zo lek als een mandje volgens mij.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Festivals hebben volgens mij allemaal wel perioden dat ze financieel het zwaar hebben. Zeker als je nog vrij jong bent. Een early bird actie is vaak een goede indicator.

Aangezien ze in 2020 weer gewoon er zijn en geen early bird hebben denk ik dat de grootste problemen weer voorbij zijn.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Wie ? ff gegoogled….Ik zie nu dat jullie allemaal ook op andere fora heel actief zijn. Ik blijf lekker hier. Nog meer fora onderhouden is voor mi jgeen optie. Ik heb niet zoveel tijd. Ik lees jullie updates hier dan wel.
Wat ik wel even meepikte van Graz forum is dat BKS mogelijk financiele problemen heeft, als dat zo is komt Lana / The Strokes zeker niet en Robyn / Alt-J zeker wel. Hoeveel verdient BKS aan drank en eten, want van dat tientje voor een steenoven pizza blijft er wel 9 euro aan iemands protemonnee plakken denk ik ?

Dat is een nogal narrig en speculatief stukje waar je aan refereert. Ik heb me ook wel verbaasd over de boekingen versus de potentiële opbrengsten van BKS. Maar ik ben geen festival financiën expert dus wil niet speculeren. Dat gebeurt in dat stukje wel. En dat vind ik niet netjes. Of melden hoe je aan die info komt en met concrete data komen of je mond houden. Nu is het eerder riooljournalistiek dan een serieus artikel. Neemt niet weg dat ik me ook wel eens zorgen maak over het beschikbare budget. Maar we zullen zien. Hopelijk verrassen ze ons weer dit jaar.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Een van de gehoopte BKS-headliners bleek gisteren verassingsact te zijn op LGW? Björk! Maar het was een dj-set en ik heb het niet gezien...
Dat ze maar meteen wat plannen voor de zomer maakt!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Nou ja, act.... ze heeft een uur plaatjes gedraaid. Overigens mag ze van mij met haar huidige show wegblijven van BKS. Ik ben na Volta min of meer afgehaakt en de show die ze toen gaf was soms al meer gericht op het randgebeuren dan op muziek. En dat vind ik toch nog steeds het belangrijkste aan een show.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Facebookbericht BKS met een laatste terugblik. Komt er nieuws aan?

Enerzijds mogen ze van mij best nog tot januari wachten, anderzijds ben ik toch stiekem ook wel erg nieuwsgierig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.555
Nou ja, act…. ze heeft een uur plaatjes gedraaid. Overigens mag ze van mij met haar huidige show wegblijven van BKS. Ik ben na Volta min of meer afgehaakt en de show die ze toen gaf was soms al meer gericht op het randgebeuren dan op muziek. En dat vind ik toch nog steeds het belangrijkste aan een show.

Heb haar in 2018 gezien in Gent en toen draaide het in ieder geval nog helemaal rond de muziek en amper rond het randgebeuren (tenzij je podiumaankleding ook al randgebeuren noemt). Haar stem blijft trouwens indrukwekkend!

Zie haar woensdag in Vorst. Die show zal andere koek zijn. Ook benieuwd!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Björk is idd een gedroomde headliner voor BKS. Is volgens mij ook het festival in Nederland waar ze het beste past.

Ik hoop ook op snel nieuws maar dat kan ook nog wel eens een paar weken duren. Zodra de huisstijl veranderd is het aanstaande.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.214
2.150
Björk is idd een gedroomde headliner voor BKS. Is volgens mij ook het festival in Nederland waar ze het beste past.

Ik hoop ook op snel nieuws maar dat kan ook nog wel eens een paar weken duren. Zodra de huisstijl veranderd is het aanstaande.

Prima voor BKS, maar als curator van LGW? (Wat 3voor12 suggereert) met een eigen show in bijv de Jacobikerk zou toch heel bijzonder zijn.
Maar kennelijk heeft LGW? eerder een aanbod van Bon Iver afgewezen om als curator op te treden, dus Björk zal ook niet passen.

Afgelopen jaar kondigde BKS meteen de dag na verandering van huisstijl de eerste hoofdact aan dus het kan wel snel gaan. En aangezien die Ziggoshow van Lana al uitverkocht is...
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
LGW past ze uiteraard ook heel goed. Die festivals liggen toch wel in elkaars verlengde met BKS als grote broer.

Ik hoop ook op snel nieuws. Dus pas aan die huisstijl!

 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, dat ze een droom headliner is voor BKS. En haar stem blijft idd indrukwekkend. Maar ik vind haar muziek van de afgelopen 10 jaar nogal onverteerbaar en haar show lijkt nu meer op een musical dan op een "klassiek" popconcert. Dus van mij hoeft het niet. Maar als ze komt sta ik waarschijnlijk toch wel weer voor de barrières van de ONE. Zo opportunistisch ben ik dan ook wel weer. ?
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Volstrekt off topic: lees nu de biografie van een ex van Björk (Tricky) en begrijp wel waarom hij wat bozig in het leven staat. Indrukwekkend boek. En Maxinquaye blijft een geniale plaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken