Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.996
There will be a Black Crowes reunion, but I personally don’t think they’ll fit to BKS.

I have real problems to predict exciting headliner for BKS next year.

I’m still hoping Nick Cave will be announced (Ziggo Dome is sold out) and would love to see The Flaming Lips (only confirmed European show so far at the end of May), Björk (not that realistic, after not playing 2018, which would have fit much better) or The Chemical Brothers (no 2020 dates so far) headline BKS.

There are also some bands, that could headline BKS as returning bands (Portishead, The Pixies, The 1975, Noel Gallagher, Elbow,..), but I personally would prefer bands that haven’t played BKS before or have played DTRH in the last couple of years.

Other options could be the before mentioned Lana Del Rey, The Strokes, Tame Impala or a band like Kasabian, but those wouldn’t get me excited.

Sonic Youth would be amazing, but it’s hard to believe that Thurston Moore and Kim Gordon will perform together again.
They tried Björk earlier on, but didn't succeed. As it seems Björk is not a big of fan of The Netherlands I guess.. 3rd time in a row that she didn't came to our country.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
338
De Social Media activiteit neem in ieder geval weer toe, dus ik denk dat er zo langzaam aan de eerste paar namen gaan komen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Ze zijn al weken actief op social media met terugblikken op afgelopen festival. Zolang ze nog terugblikken en er geen nieuwe huisstijl is verwacht ik nog niets.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Met haar bevestiging voor We love green (week voor BKS) kunnen we Lana del Rey wel gaan noteren als eerste BKS-headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Lana Del Rey moet er nu toech gewoon staan, niet? Ik zou het een prachtige headliner vinden voor een BKS.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.996
Lijkt me wel ja. Weet nog niet wat ik er echt moet vinden. Ben wel enigzins benieuwd, maar ook niet echt fan.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Lana Del Rey moet er nu toech gewoon staan, niet? Ik zou het een prachtige headliner vinden voor een BKS.

Ik ook, twijfel dit jaar beetje tussen DTRH en BKS, dus denk dat het wel een beetje met de line-up te maken heeft waar ik heen trek dit jaar.
Of als het echt heel lekker is, ga ik gewoon naar allebei ;-)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Lana del Rey lijkt nu wel zeker idd. Mooie naam waar ik zelf nog te weinig van ken. Laat me graag verrassen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De nieuwe Michael Kiwanuka krijgt overal juich recensies. Die heeft nu toch voldoende materiaal en standing voor een mooie sub plek volgens mij.
En Cocorosie is weer actief. Verre van mijn smaak, maar past precies in het BKD profiel.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Ik denk dat we Metronomy ook wel kunnen verwachten. Zitten in het roster van Friendly Fire, nieuwe album en concerten worden goed ontvangen, en Insecurity doet het goed op Kink en klinkt alsof het is gemaakt voor de festivals.

Hebben al eens sub op ONE gestaan. Misschien op TWO op vrijdag of zaterdag na de ONE-Afsluiter?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.315
4.996
Ik denk dat we Metronomy ook wel kunnen verwachten. Zitten in het roster van Friendly Fire, nieuwe album en concerten worden goed ontvangen, en Insecurity doet het goed op Kink en klinkt alsof het is gemaakt voor de festivals.

Hebben al eens sub op ONE gestaan. Misschien op TWO op vrijdag of zaterdag na de ONE-Afsluiter?
Hebben er al 2x eerder gestaan, dan mogen ze voor mij voor wat anders gaan.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Metronomy mag idd wel maar liever iets nieuws. Michael Kiwanuka graag!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Metronomy mag idd wel maar liever iets nieuws. Michael Kiwanuka graag!

Metronomy hoeft van mij ook niet perse hoor, maar het is een act uit de eigen stal waar op dit moment best wat positieve aandacht voor is. En op een goede plek in het programma kan het wel een leuk optreden worden.

Kiwanuka zou mooi zijn, maar hij stond vorig jaar nog op Pinkpop. Ik denk dat Mojo hem weer zelf zal willen programmeren, dus BKS kan alleen als er een hele goede (sub-)plek op het programma gereserveerd wordt. Als sub voor Lana del Rey dan maar?!
 

simon1617899902

Playlistbediener
29 okt 2018
8
0
Sprak de zanger van the amazons na t optreden on rotown.
Hij gaf aan dat ie graag weer op bks zou spelen.
met potlood opschrijven ?
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Metronomy mag van mij ook hoor. Prima band en steeds populairder.

Michael Kinuwaka zal idd lastig worden door Mojo. Wellicht kunnen ze ruilen?!
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
Dit citaat van een echte insider (Gabi van Primavera, uit samenvatting op efestival van zijn vraag/antwoord gisteren) is wel heel hoopvol. Betekent dat er veel mooi Indiespul in de buurt zou moeten zijn:

General info – Gabi mentioned that 5 bands that are classic from Primaveras will be reunited, so you can make your guesses on who they are, Primavera Indie bands. He also said this year he is gonna be extra indie which means basically that forget about 2019 and 2018 lineups cause it’s going to be indie again (with some pop urban etc for sure but less than past editions)

Lana en Tyler lijken zo ongeveer zeker te zijn voor Primavera.
Bauhaus? Bikini Kill? Supergrass?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Ik ben nog steeds niet overtuigd van Lana Del Rey op BKS2020. Ze staat in februari onder de Friendly Fire vlag in de Ziggo Dome. Daarna gaat ze onder LiveNation verder in Europa. Zouden ze daarna dan weer een festival in Nederland doen voor max. 25000 man ? Ik weet niet hoe dat werkt verder, dus laat me maar kwaken. Daarnaast weet ik ook niet of dit de gedroomde headliner is in ons calvinistische Nederland en of ze heel veel mensen gaat trekken.
Waarom zouden ze niet gewoon Primaverasound (capaciteit: 65000) en daarna Parklife (capaciteit: 50000) doen bijvoorbeeld. En BKS helemaal overslaan ?

Op een persoonlijke noot: Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld Catfish and the Bottlemen weer n keer willen zien op BKS. Nadat ik ze op de 2e BKS al gezien had als mini-bandje, maar ja in Nederland zijn ze nog geen hoofdact-waardige act. Caribou en Metronomy lijken heel goed te passen.




 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Misschien dat de 3voor12 song van het jaar lijst van Roosmarijn iets weggeeft ?
onder andere;
Lana del rey
Tame impala
en
Robyn.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Misschien dat de 3voor12 song van het jaar lijst van Roosmarijn iets weggeeft ?
onder andere;
Lana del rey
Tame impala
en
Robyn.
Denk het niet, aangezien Roosmarijn weg is bij Friendly Fire...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken