Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Vind het ook wel opvallend. Ze is op dit moment onze best guess voor de headlinersplek, omdat ze een paar dagen eerder in Europa is en de link met Friendly Fire. Maar verder is nog helemaal niet zeker dat ze ook in Europa feativals doet en dat ze een paar maanden na Ziggo opnieuw een grote show in Nederland doet.
Mee eens, op deze manier wordt er een onterechte verwachtingsbubbel gecreeerd, en als ze dan opeens op DTRH staat is het een "gemiste kans voor BKS". Ik zie de link met Friendly Fire ook niet echt.
Alle optredens tussen nu en februari doet ze onder de LiveNation vlag, dan 1 keer Ziggo Dome onder Friendly Fire, en dan weer verder onder de LiveNaiton vlag.
Daarnaast acts die vorig jaar op DTRH/LL stonden, komen dit jaar echt niet naar BKS: tame Impala, Anderson Paak, The National, Billy Eilish, Foals, Vampire Weekend, Thom Yorke en Editors.
Uiteindelijk gaat het hier toch om voorpret:
The 1975
Flying Lotus
Belle & Sebastien
Chromatics
Weyes Blood
Black Midi
Alex cameron
Bauhaus
Crumbs
Grimes
Kim Gordon
King Gizzard
PUP
St Vincent
Whitney
DIIV
Caribou
Angel Olsen
Sufjan Stevens

Net deze artiest leren kennen, ga ze morgen zien als voorprogramma van Dumb (die overigens ook perfect passen op BKS).

Past in het plaatje Waxahatchee, The Beths, Ex Hex,Slotface, Bully,... en haar laatste album is geproduced (en hij zingt zelfs een keertje meer) door Will Toledo van Car Seat Headrest). Zou goed op Best Kept passen!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=asYxLEPOibs[/video]

Oeh goed nieuws van Lana. Zou ik een toffe headliner vinden. Heeft inderdaad een waanzinnig album afgeleverd, en met de prijzen voor haar show in de Ziggo Dome zie ik haar toch liever op een festival. Past denk ik ook enorm goed op Best Kept Secret.

Bekeek die ticketprijzen even, maar vrees dat dat gewoon de nieuwe norm is. Moest even voor iemand Billi Eilish kaartjes regelen en dat was nog duurder.
Gelukkig kan je Thom Yorke kaartjes volgens Festileaks "al voor €66" krijgen. Koopje.

Brees trouwens ook dat Anderson .Paak niet naar BKS komt, maar zou het wel een top headliner vinden.
Over Lana del Rey heb ik letterlijk geen mening want weet echt werkelijk niets van haar en haar muziek.

Ik zie de link met Friendly Fire ook niet echt.
Alle optredens tussen nu en februari doet ze onder de LiveNation vlag, dan 1 keer Ziggo Dome onder Friendly Fire, en dan weer verder onder de LiveNaiton vlag.
Nee, alleen de optredens in Frankrijk en Duitsland zijn onder de vlag van LiveNation. De optredens in het VK zijn via Primary Talent.

De link met Friendly Fire is dat Friendly Fire de Nederlandse boekingen doet voor Lana Del Rey. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

Zo te zien leest Ken19 mee met het festileaks-forum. Misschien kan hij wat duiding geven aan de plannen van Lana en van BKS. Heeft ook BKS dit jaar ‘goede kaarten’?

Nee, alleen de optredens in Frankrijk en Duitsland zijn onder de vlag van LiveNation. De optredens in het VK zijn via Primary Talent.
De link met Friendly Fire is dat Friendly Fire de Nederlandse boekingen doet voor Lana Del Rey. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
OK, dus alleen in het geval dat Lana Del Rey nog een optreden op n nederlands festival doet naast haar optreden in Ziggo Dome (17000x65 euro gemiddeld = meer dan een miljoen (!), dan is er n kans dat ze op BKS staat. In dat geval is het eigenlijk nog onwaarschijnlijker geworden....Ik zeg dat ze de nederlandse festivals in dat geval helemaal overslaat.
BKS heeft dan toch weer een "gemiste kans" bij te schrijven in de analen.

Prima trouwens als ze wel geboekt wordt. Ik probeer alleen de verwachting juist te zetten.

Nick Cave kunnen we helaas ook doorstrepen. Staat in april in de Ziggodome en tijdens BKS is hij in Italië.

Nick Cave kunnen we helaas ook doorstrepen. Staat in april in de Ziggodome en tijdens BKS is hij in Italië.

Op 14/06 staat hij al in Parijs dus 12 of 13/06 is nog mogelijk, niet?

Denk ook wel dat er een streepje kan door Cave. Was een droomheadliner geweest.

Cave en Yorke die beide afvallen doen wel pijn hoor.

Dat Oom Nick niet komt is natuurlijk vreselijk jammer, maar niet echt onverwacht. We. hebben we hier al uitvoerig besproken. Net als Thom Yorke ook niet onverwacht is, hoewel ik wel heel klein beetje hoop had op Thom Yorke.
Blijf het werkelijk bizar vinden dat Nick Cave tegenwoordig Ziggo Dome probleemloos uitverkoopt. Sterker je moet op tijd klaar zitten volgende week anders mis je die kaarten gewoon. Terwijl zijn laatste twee albums best suf zijn.

Suf? Die laatste 2 platen behoren imo tot het beste wat Cave ooit heeft gemaakt!!!!

Zit ook in het kamp 'de drie laatste platen zijn meesterwerken'.

Maar mijn favoriete Cave plaat ooit blijft misschien toch Your Funeral My Trial.

Psuh the sky away vind ik echt fantastisch. Skeleton tree vind ik nogal eentonig. Het werd vooral een beklemmende plaat omdat zijn zoon overleed (toen het album al bijna klaar was). Als je die laag, die tijdens de opnames nog niet eens bestond, eraf haalt wordt het vrij langdradig ietwat ideeënloos album imho. De laatste heb ik één keer beluisterd en ben ik daarna eigenlijk vergeten eerlijk gezegd. Dat klinkt niet echt als aanbeveling. Nocturama vind ik ook een draak van een plaat.

Temder prey, Push the sky away, Live Seeds, Let Love In, Boatman, Nor More Shaal We Part, Hemry's Dream en The Good Son vind ik wel allemaal pareltjes.

De laatste heb ik één keer beluisterd en ben ik daarna eigenlijk vergeten eerlijk gezegd. Dat klinkt niet echt als aanbeveling.

Ik vond die laatste na een eerste luisterbeurt ook niet geweldig. Maar ondertussen is het wel mijn plaat van het jaar. Ik luister trouwens het liefst zonder het verhaal van zijn zoon in gedachte.

Matt Beringer solo lijkt me anders ook wel mooi ;). Heeft een pracht plaatje afgeleverd met Phoebe Bridgers (die ook mag komen).

selurxela wrote:
De laatste heb ik één keer beluisterd en ben ik daarna eigenlijk vergeten eerlijk gezegd. Dat klinkt niet echt als aanbeveling.

Ik vond die laatste na een eerste luisterbeurt ook niet geweldig. Maar ondertussen is het wel mijn plaat van het jaar. Ik luister trouwens het liefst zonder het verhaal van zijn zoon in gedachte.

Ik zal het nog een seen keer proberen. Moet die plaat sowieso beter leren kennen voor het concert.

Volgens een insider op Efestivals zou Nine Inch Nails touren in 2020 en hadden ze op o.a. All Point East en Primavera gestaan... ware het niet dat zijn vrouw (weer) zwanger is en die tour nu voor 2021 schijnt te zijn.

Ik kan wel huilen. Dit op het strand had ik geweldig gevonden.

Users who are viewing this thread