Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Geen Thom Yorke op BKS... Dat is wel een serieuze bummer.

Al zal die AFAS show wel geweldig zijn. (RW is nu wel een grote kanshebber btw)

Iemand die weet wanneer de eerste naam vorig jaar ongeveer gelost werd? Ik begin echt zin te krijgen in voorpret...

Iemand die weet wanneer de eerste naam vorig jaar ongeveer gelost werd? Ik begin echt zin te krijgen in voorpret…

26 november (begin van de week) en op het einde van de week kwamen ze nog met een pakketje van 4 af Kurt Vile, Interpol, Mac DeMarco en Cigarettes After Sex als ik me niet vergis.

BKS is altijd vrij laat dus je gaat nog een poosje mogen wachten hoor.

Vind dat iedereen er wel makkelijk aan voorbij gaat dat the Strokes straks al 14 jaar niet in Nederland hebben gespeeld. Sowieso in Europa steeds enkel losse data, en zie het anno 2019 niet als de band die even 5k kaartjes wegzet.

Ik kan me niet meer heugen waar, maar ik heb ergens wel eens gelezen dat juist de Strokes een pokkehekel hebben aan het rumoerige Nederlandse publiek en hier hele slechte ervaringen hebben. Zowel Angles als Comedown Machine hebben we in Nederland nooit live kunnen horen. Verder helpt het volgens mij mee dat ze elders voor grotere publieken en grotere gages ook terecht kunnen.

Patti Smith misschien? L7 en Fu Manchu mogen ook wel maar wete niet goed in hoeverre die vandaag de dag nog op BKS passen

Thom Yorke in AFAS is toch wel jammer. Vond zijn Carre show nogal eemtonig, maar hij is wel echt een BKS act die het geweldig zou doen op het strand.

Als Tim Knol 1,5 uur Americana en country mag draiien misstaat Tyler Childers als live act ook niet m.i.
Wat medium sized acts die ik best graag zie terugkeren: Metronomy, Big Thief en Whitney. Komt trouwens nieuwe Damon Albarn solo plaat. Zijn DTRH vond il majestueus.

Volgens mij zal Whitney op Down the Rabbit Hole staan. Zelfde periode Roskilde, onlangs sterk optreden in de India op Lowlands. Zie ze wel hoog staan als Paradiso uitverkoopt in november.

Balen van Thom Yorke; Lana del Rey zou wel een goede en relevante boeking zijn.
Op het efestivalsforum worden Arcade Fire en Nine inch nails genoemd als kanshebbers voor All points east.

Whitney lijkt inderdaad waarschijnlijk voor DTRH. En met twee topplaten in een half jaar mag Big Thief inderdaad gewoon terugkomen.

Met die Italiaanse datum voor Lana Del Rey, de link met Friendly Fire en haar gigantische succes bij critici, denk ik dat we de eerste headliner zo ongeveer wel kennen.

Mooie headliner ook, en een publiekstrekker. ?

Dan ben ik er sowieso 1 dag bij.
Lana heeft de mooiste plaat van het jaar afgeleverd imo.

Ook opvallende Tweet vanuit Kink?

https://twitter.com/KINKpuntnl/status/1184330907601244160

"en waarom @LanaDelRey misschien wel op @BKSfestival staat"

Zij zeggen dat na aanleiding van het bericht van festileaks dat ze 3 dagen ervoor in Italië staat. Meer info hebben zij ook niet

Zij zeggen dat na aanleiding van het bericht van festileaks dat ze 3 dagen ervoor in Italië staat. Meer info hebben zij ook niet
Dat durf ik niet zo te zeggen. dat oude 3FM kliekje is nog best close met elkaar. Waarom zou een serieus radio station gehoor geven aan een "dom gerecht".

Natuurlijk is dit geen bevestiging hoor, maar het zou me niet verbazen dat...

Brian wrote:

Dat durf ik niet zo te zeggen. da oude 3FM kliekje is nog best close met elkaar. Waarom zou een serieus radio station gehoor geven aan een “dom gerecht”.
Omdat KINK een samenwerking heeft met festileaks en zo nu en dan dus berichten deelt die zij interessant vinden. Nu is het met een Italiaanse datum 3 dagen voor BKS en een link met Friendly Fire wel meer dan een "dom gerucht" en inderdaad best aannemelijk geworden dat Lana op BKS zou kunnen staan.

Ik formuleerde me verkeerd, maar het is opvallend dat ze juist dit item aanpakken, enkel omdat ze toevallig rond die tijd in Italië staan?

Ik formuleerde me verkeerd, maar het is opvallend dat ze juist dit item aanpakken, enkel omdat ze toevallig rond die tijd in Italië staan?
Goeie vraag... Op zich wel één van de eerste échte aanwijzingen van een KINK-fähige act die rond een relevant Nederlands festival een show heeft aangekondigd zonder Nederlandse datum in die periode. Maar ik sluit uiteraard zeker niet uit dat ze daar al meer weten dan wij...

Oeh goed nieuws van Lana. Zou ik een toffe headliner vinden. Heeft inderdaad een waanzinnig album afgeleverd, en met de prijzen voor haar show in de Ziggo Dome zie ik haar toch liever op een festival. Past denk ik ook enorm goed op Best Kept Secret.

Vind het ook wel opvallend. Ze is op dit moment onze best guess voor de headlinersplek, omdat ze een paar dagen eerder in Europa is en de link met Friendly Fire. Maar verder is nog helemaal niet zeker dat ze ook in Europa feativals doet en dat ze een paar maanden na Ziggo opnieuw een grote show in Nederland doet.

Users who are viewing this thread