Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Lana del Rey mag best komen maar liefst dan “op zondag”.

Waarom op zondag? Maakt in principe toch niet uit toch? En als er al iets op zondag kan, dan liever iets knallende als The Strokes.

'Lana Del Rey - Thom Yorke - The Strokes' zou een perfect drietal zijn. Of met Nick Cave in de plek van één van de headliners.

Vind Kaiser Chiefs helemaal niet passen op BKS trouwens.

Pff, voor Lana del Rey - Thom Yorke - The Strokes zou ik ook linea recta tekenen. Dan zit het er wel in dat ik drie dagen ga.. Inderdaad, Nick Cave in de plaats van een van die drie (dan het liefst ipv Thom Yorke omdat ik die inmiddels tweemaal gezien heb) zou ik ook geweldig vinden. Als er dan voor het overige programma nog dingen komen als Orville Peck, black midi, Fontaines D.C., BROCKHAMPTON, Belle & Sebastian, JPEGMAFIA, Wilco, The Slow Show, Eefje De Visser, The Murder Capital, IDLES, Dylan LeBlanc, King Krule, Meetsysteem, Durand Jones & The Indications, Balthazar, Black Pumas, slowthai, The Tallest Man On Earth, Nilüfer Yanya, Yak, Kacey Musgraves en Tindersticks, dan ben ik helemaal in mijn nopjes. Ik zat een beetje in mijn doorslaan-modus.

Waarom op zondag? Maakt in principe toch niet uit toch? En als er al iets op zondag kan, dan liever iets knallende als The Strokes.
Vind Kaiser Chiefs helemaal niet passen op BKS trouwens.
Het is persoonlijk-sentiment-tijd bij mij.
Nee, ik eigenlijk ook, niet maar ik ben stiekem een beetje fan van Kaiserchiefs en ik zou ze best willen zien op mijn favoriete festival. Maar die zullen rond die tijd wel weer op isle of Wight staan waarschijnlijk.
En "op zondag", tsja, wat zal ik zeggen: dan kan ik eerder weg ? Ik vind echt niet alle muziek goed. Maar dan toch, ik denk dat Lana toch "te groot" is voor BKS, die gaat naar Werchter als ze ergens naartoe gaat, of Lowlands in Nederland. Ze staat zowel op Friendly Fire roster, als op t LiveNation roster. LiveNation neemt haar over (werkt dat zo ?) vanaf Februari 2020.

Ik zie Yin YIn ook zo geboekt worden. trouwens.

Is Kaiser Chiefs heel veel anders dan een Bloc Party of een Franz Ferdinand dan? (En als Carly Rae Jepsen kan, dan kan echt alles...). Van mij hoeft het verder ook niet hoor, het is een band waar je nooit op hoopt, maar als je er staat is het altijd weer erg vermakelijk.

Anyway ik verwacht ze niet. Zou mooi zijn dat de "grote" headliner misschien wel op de zondag staat. 2 jaren met LCD Soundsystem en en Christine & The Queens toch twee zondagen gehad waarbij het publiek wel erg massaal naar huis ging op het laatst. Toch zonde voor het aanzicht van een erg mooi festival.

My word, zijn we weer een paar maanden terug in de tijd? Pinkpop topic staat weer vol met Kensington-argumenten en hier wordt de naam van Carly weer gedropt... ;-)

Anyway, bands als Bloc Party en Franz Ferdinand zul je ook niet zo snel meer op BKS zien, ben ik bang. Op zich wel jammer, één of twee van dat soort guilty pleasures per jaargang zou wat mij betreft wat meer lucht door het programma blazen (toch, Eric van Eerdenburg?). Dus Kaiser Chiefs verwacht ik ook echt niet meer op BKS.

Anyway, bands als Bloc Party en Franz Ferdinand zul je ook niet zo snel meer op BKS zien, ben ik bang. Op zich wel jammer, één of twee van dat soort guilty pleasures per jaargang zou wat mij betreft wat meer lucht door het programma blazen (toch, Eric van Eerdenburg?). Dus Kaiser Chiefs verwacht ik ook echt niet meer op BKS.

Exact vind het ook wat jammer, zo 1 of 2 luchtige bandjes op een weekend konden er wel in bij mij. En zijn meestal bekendere namen. Waardoor andere bands in een tent kunnen staan en dan gaan we minder 3-kwart lege ONE's meer krijgen wat dit jaar echt opmerkelijk wel het geval was.

My word, zijn we weer een paar maanden terug in de tijd? Pinkpop topic staat weer vol met Kensington-argumenten en hier wordt de naam van Carly weer gedropt…
1f609.svg

Haha, ik wilde enkel zeggen dat dan wel wat meer moet kunnen. Van mij mag soms ook uit het niks even 1 metal naampje op de main staan ofzo, dat doet BKS vooralsnog ook niet (Primavera wel regelmatig).

Ik zat op de Ringrocker forums te kijken van onze oosterburen, daar zag ik Placebo voorbij komen als gerucht voor Hurricane. Als die een volledige greatest hits show doen lijkt me dat ook nog steeds een fijne headliner voor BKS.

Haha, ik wilde enkel zeggen dat dan wel wat meer moet kunnen. Van mij mag soms ook uit het niks even 1 metal naampje op de main staan ofzo, dat doet BKS vooralsnog ook niet (Primavera wel regelmatig).

Ik zat op de Ringrocker forums te kijken van onze oosterburen, daar zag ik Placebo voorbij komen als gerucht voor Hurricane. Als die een volledige greatest hits show doen lijkt me dat ook nog steeds een fijne headliner voor BKS.

Placebo zou dan wel zeker mijn 'natte' droom zijn, samen met Lorde en Nick Cave/Thom Yorke als headlinertrio.
En mocht er ooit een metalband headlinen, laat dat dan maar Nightwish zijn :wink:

visdave34 wrote:
My word, zijn we weer een paar maanden terug in de tijd? Pinkpop topic staat weer vol met Kensington-argumenten en hier wordt de naam van Carly weer gedropt…
1f609.svg

Verbaast me echt dat BKS het niet eerder heeft aangedurfd om een Deafheaven te boeken, zou in mijn optiek echt perfect passen bij het festival.

Zoiets ja, of een Mastodon. Het hoeft echt geen headliner te zijn (dis geen Nightwish) dan is die balans er wel uit. Maar gewoon lekker raggen overdag moet kunnen.

Zoiets ja, of een Mastodon. Het hoeft echt geen headliner te zijn (dis geen Nightwish) dan is die balans er wel uit. Maar gewoon lekker raggen overdag moet kunnen.

Nine inch nails dan misschien?
Nightwish past volgens mij echt niet op BKS

Edit: Placebo zou zeker een mooie naam zijn

Gohja zo 1 metal band... Ik weet niet. De helft van het publiek gaat het maar niks vinden (dus zou iets moeten zijn dat ergens "weggezet" kan worden. En alle metalfans zijn pissed dat hun favoriete band zonder enige andere bands die ze leuk vinden op een festival staan waar een kaartje bijna €100/dag voor is.

Ik herinner me wel een interview met Roosemarijn (of hoe noemt ze weer?) over een paar van hun gedroomde headliners en daar noemde ze Björk en Tool...

Gohja zo 1 metal band… Ik weet niet. De helft van het publiek gaat het maar niks vinden (dus zou iets moeten zijn dat ergens “weggezet” kan worden. En alle metalfans zijn pissed dat hun favoriete band zonder enige andere bands die ze leuk vinden op een festival staan waar een kaartje bijna €100/dag voor is.

Ik herinner me wel een interview met Roosemarijn (of hoe noemt ze weer?) over een paar van hun gedroomde headliners en daar noemde ze Björk en Tool…
Mja waarom zou het op Primavera wel kunnen en op BKS niet.

En het gaat niet om de rete commercieele metal bands hier natuurlijk. Moet wel met een scherper randje zijn. Of acts zoals Heilung zou ook erg vet zijn op BKS.

neracroft wrote:
Gohja zo 1 metal band… Ik weet niet. De helft van het publiek gaat het maar niks vinden (dus zou iets moeten zijn dat ergens “weggezet” kan worden. En alle metalfans zijn pissed dat hun favoriete band zonder enige andere bands die ze leuk vinden op een festival staan waar een kaartje bijna €100/dag voor is.

Ik herinner me wel een interview met Roosemarijn (of hoe noemt ze weer?) over een paar van hun gedroomde headliners en daar noemde ze Björk en Tool…

Mja waarom zou het op Primavera wel kunnen en op BKS niet.

En het gaat niet om de rete commercieele metal bands hier natuurlijk. Moet wel met een scherper randje zijn. Of acts zoals Heilung zou ook erg vet zijn op BKS.

Ik zeg niet dat het op BKS niet kan en Primavera wel, ik vind het bij hen ook een rare zet. Er gaan echt duizenden metalheads zijn die super pissed waren dat Slayer naar Primavera kwam, zeker als je nog met exclusiviteit werkt is dat echt een beetje een dick-move zou ik zelfs durven zeggen.

Zou wat hetzelfde zijn als een festival als 3 headliner Taylor Siwft, Billie Eilish en Tool heeft (ongeacht van de undercard). Maar je kan alleen maar combi tickets kopen. Laat de metalband in kwestie dan op een metalfestival spelen, of in een zaal. Behalve als je meerdere metal-achtige bands bookt natuurlijk. Anders vind ik het een beetje een verlies-verlies model.

De vraag is of met Maurits Westerik aan t roer er dit jaar iets rondom het festival verandert. Misschien met toegang tot nieuwe booking agencies en dus een nieuwe visvijver met bands.
Alhoewel, de booking agencies waar Bewilder bijzit doen voornamelijk Americana

https://www.thehiddentrack.nl/artists
Boom! agency

Die nieuwe single van Caribou is echt heel fijn. Zit nu stiekem te dagdromen over Caribou op de ONE in het ondergaande zonnetje, gevolgd door die vette show van Thom Yorke in het donker op dat strand. Heerlijk.

Verder: nu we het toch over zwaardere acts hebben: Nine Inch Nails (al genoemd door Processierups) lijkt me ook een droomheadliner. Ik ben alvast fan. :-)

De vraag is of met Maurits Westerik aan t roer er dit jaar iets rondom het festival verandert. Misschien met toegang tot nieuwe booking agencies en dus een nieuwe visvijver met bands.
Alhoewel, de booking agencies waar Bewilder bijzit doen voornamelijk Americana

https://www.thehiddentrack.nl/artists
Boom! agency

Hij heeft kennelijk een belangrijke bij Beggars Group, waar labels als 4AD, Matador, XL recordings en Rough Trade door vertegenwoordigd worden. Maar er staan nu ook al veel artiesten van die labels op BKS.

Overigens: XL recordings geeft ook de albums van Thom Yorke uit...

Indiaantje89 wrote:

visdave34 wrote:
1f609.svg

Verbaast me echt dat BKS het niet eerder heeft aangedurfd om een Deafheaven te boeken, zou in mijn optiek echt perfect passen bij het festival.

Deafheaven zou een hele mooie boeking zijn en naar mijn mening niet echt een gevalletje ow we hebben ook nog een metalband. Deafheaven is het zwarte schaap in de metalwereld. Geprezen door veel mensen, maar gehaat door nog veel meer mensen. Een typische Pitchfork en /mu favourite ook. Wat het voor mij gewoon een prima BKS boeking maakt. Zet ze ergens als voorlaatste band in de TWO ofzo, of misschien de spot daarvoor, en dat gaat gewoon goedkomen.

Verder vind ik Kaiser Chiefs echt not-done voor een BKS, terwijl Bloc Party en Franz Ferdinand eventueel nog net zouden kunnen. Prima band hoor, maar het is tegenwoordig gewoon meer een Paaspop band. Ze stonden zelfs op Appelpop een paar jaar terug. Daar zie ik Bloc Party en Franz Ferdinand niet staan hoor. Bovendien zijn hun debuutplaten redelijk credible indie klassiekers terwijl Kaiser Chiefs een paar hitjes hebben die iets minder credible indie klassiekers zijn.

Oh en The Strokes, Lana en Nick Cave zou een droomtrio zijn maar helaas veel te ambitieus. Zelfs een combinatie van twee van die namen is ambitieus als je er een tamelijk kleine derde headliner bijzet. Maar ja, een man mag dromen

Met die bevestiging van Lollapalooza erbij weten we in ieder geval dus dat Thom Yorke, the Strokes en Lana del Rey komend jaar festivals doen.

Vampire weekend ook, maar bks past moeilijk in hun tourschema.

Users who are viewing this thread