Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Nick Cave zou echt da bomb zijn. In Vredenburg ontkende hij vorige week wel snoeihard dat hij bezig is met het opnemen van een nieuwe plaat. Dan lijkt een tour ook helaas ook niet waarschijnlijk.

Haha inderdaad. Helaas. Maar het is daarom ook een droom. Nog meer zelfs dan een Strokes of Sufjan Stevens voor mij (al mogen die ook komen!)

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
American Football zie ik ook graag terugkomen. Ik heb die in 2017 niet kunnen zien omdat ik toen al bij Radiohead moest staan wachten om een fatsoenlijk plekje te hebben. Die verdienen een veel betere plek op BKS.

Die opkomst toen was echt nog triestiger als dit jaar bij Liz Phair. Ik had echt medelijden met de band!

Mijn gok die op totaal niets gebaseerd is voor 2020: Tame Impala + The Black Keys + Anderson .Paak
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Nick Cave zou echt da bomb zijn. In Vredenburg ontkende hij vorige week wel snoeihard dat hij bezig is met het opnemen van een nieuwe plaat. Dan lijkt een tour ook helaas ook niet waarschijnlijk.

Haha inderdaad. Helaas. Maar het is daarom ook een droom. Nog meer zelfs dan een Strokes of Sufjan Stevens voor mij (al mogen die ook komen!)

T.o.v. van mijn droom headliner (Cocteau Twins) is oom Nick nog altijd een stuk realistischer. Dat wel.

Anderson .Paak zou de hiphop/r&b/urban weer wat naar voren schuiven want daar ontbrak het dit jaar toch wel een beetje aan.En zijn live show vond ik weergaloos.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Kan me best voorstellen dat de Pixies na de tour van dit jaar volgend jaar een festivaltour doen. Ze zijn al eens headliner geweest, maar ze zouden nog steeds passen.

Ik droom wel gewoon van Aphex Twin, Daft Punk of Pulp (25 jaar Different Class). En Blackpink mag ook, aangezien ik die dit jaar heb moeten missen vanwege een bruiloft. Neem aan dat niemand dat een probleem vindt.

Qua iets kleinere artiesten kan ik me voorstellen dat Sleater-Kinney langskomt, eens zien of die een Liz Phair-spot krijgen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Denk dat Modest Mouse ook wel een goede kans maakt volgend jaar. Dit jaar gaan ze al mee op tour met The Black Keys en hebben wat nieuwe muziek uitgebracht. Inmiddels dan al 6 jaar geleden voor het laatst in NL gespeeld. Plus hebben nog wat goed te maken met BKS.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
The Strokes worden volgens mij elk jaar weer standaard als eerste genoemd als mogelijke headliner voor komende editie. Ik hoop dat we ooit een keer gelijk gaan krijgen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
The Strokes, Sufjan Stevens, The Black Keys, PJ Harvey, Frank Ocean, Lorde, Fleet Foxes, Sigur Rós, Ben Howard, Kendrick Lamar, The xx, ach, lekker met namen strooien. Ben benieuwd in elk geval :)
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
PJ Harvey mag van mij zo rwee uur vullen op de ONE. Laatste tour is ook alweer uit 2016 dus het is wel weer es tijd om weer te gaan speulen.
 

mart

Playlistbediener
28 mrt 2016
26
0
The Strokes, Sufjan Stevens, The Black Keys, PJ Harvey, Frank Ocean, Lorde, Fleet Foxes, Sigur Rós, Ben Howard, Kendrick Lamar, The xx, ach, lekker met namen strooien. Ben benieuwd in elk geval
1f642.svg

The Strokes, The Black Keys, Frank Ocean, Sigur ros en The XX mogen zeker komen ja!

Verder ben ik altijd wel fan van The DMA'S.
Ook benieuwd of onze nieuwe directeur zelf gaat optreden met Bewilder. Vond het de vorige keer in de TWO echt een goed optreden. Heb ze daarna nog opgezocht in Hedon Zwolle, wat kleinere setting maar blijft goed!

Verder gewoon een lijstje:
Foals
Lit
Franz Ferdinand
Fidlar
Mt. Eddy
Thundermother (band bestaande uit dames willen ze graag)
Dig the Kid
Artisan Kin
Tusky

En verder juist muziek wat ik nog niet ken zodat ik lekker veel kan ontdekken zoals elk jaar.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Vorig jaar stond Tyler, The Creator nog als voorlaatste act van de dag op ONE. Inmiddels is hij weer een pak populairder geworden, zijn nieuwste album kwam zelfs binnen in de top 5 van de albumlijst. Gaat hij promoveren tot headliner?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Zie Mojo een Muse niet laten lopen voor Pinkpop of zelfs Down The Rabbithole, lijkt mij echt uitgesloten voor BKS. Ik heb eigenlijk nog amper een idee wat volgend jaar qua headliners mogelijk is, maar Sufjan als afsluiter zou natuurlijk ultiem zijn.

Sufjan en Björk zouden de ultieme afsluiters zijn. Maar Radiohead of Portishead mag ook wel weer terug komen!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Vorig jaar stond Tyler, The Creator nog als voorlaatste act van de dag op ONE. Inmiddels is hij weer een pak populairder geworden, zijn nieuwste album kwam zelfs binnen in de top 5 van de albumlijst. Gaat hij promoveren tot headliner?
Mag van mij prima terugkomen, maar weet niet of dat al headliner-material is. Zie hem daarbij volgend jaar eerder op WOO HAH of Lowlands mits dat in zijn schema past (als hij al een Europese festivaltour gaat doen). Hoop die man in elk geval volgend jaar ook weer aan het werk te zien. Fantastisch album weer :)
 

nielss

Nieuw lid
4 jun 2019
3
0
Zoals al aangehaald, zijn ook voor mij Sigur Ros en Sufjan Stevens de droom headliners.

Verder mag dat aangevuld worden met:
Beach House
Portishead
Death Cab For Cutie
Local Natives
Phoebe Bridgers
Whitney
Car Seat Headrest
Idles
Low
Mogwai
Raketkanon
Explosions In The Sky
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Op mijn lijstje voor volgend jaar:
- Modest Mouse
- Ben Howard
- Car Seat Headrest

Die zie ik in elk geval graag nog eens live allemaal, geen idee of ze touren of zo verder. Als headliner lijkt Björk me wel mooi. Verder wacht ik het lekker af en ga ik ofwel een weekend ofwel een dagje.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Titus Andronicus lijkt me ook wel wat voor 2020 editie. Nieuw album kijk ik al naar uit.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Zit al maanden te wachten op Europese data voor Titus Andronicus, ga elke 2 weken weer checken op de site. Maar hoop wel op een zaalshow, een festivalshow gaat te kort worden. Als ze headliner worden neem ik dat terug en neem ik een levenslang abonnement op BKS.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Zijn The Black Keys niet wat te gewoontjes? Best wat lekkere nummertjes die ik ken van de radio, maar zo een hele set? Heb altijd begrepen dat ze niet een enorm geweldige live reputatie hebben. Na wat jaren afwezigheid wel een wat meer bijzondere boeking die misschien wat fans naar Hilvarenbeek doet trekken. Als The Strokes één van de headliners is, zei sowieso niet en vice versa.

Aangezien de (unieke) headliners schaarser aan het worden zijn en nieuwere namen een kans moeten krijgen, ben ik ook voor komend jaar voor het doorschuiven van Beach House naar de headlinerpositie. Die twee weken later is het ook net wat vroeger donker nog... Zeker als daar naast nog twee wat grotere namen staan, voorzie ik weinig problemen. Weet niet of het goed is voor de dagkaarten/qua uitverkoop, maar ik vertrouw BKS wel dat ze daar nog wat interessante namen omheen zetten dan.

Björk lijkt mij een match made in heaven, dit moet ooit eens gaan gebeuren. :p

In de nabespreking met mijn festivalbuddy de volgende ochtend kwamen we eigenlijk ook tot diezelfde namen met Björk, Ben Howard, Sigur Ros, Fleet Foxes, Lorde, Tame Impala. Nick Cave lijkt me ook een prima match. En niet eens over gehad, maar standaard: Sufjan Stevens. (Alle Europese fans zitten te wachten...) En PJ Harvey was de naam die ik wilde noemen en uren op heb zitten puzzelen en niet op kon komen. Voor nog eens iets hards: Nine Inch Nails.

Het gaat natuurlijk al snel over de headliners, maar daarvoor ga ik helemaal niet naar BKS. Wil eigenlijk altijd eentje waar ik echt naar uit kijk, en de rest maakt me dan minder uit. Concentreer me ook liever op de rest van het programma (met aardig wat namen die ik nu nog moet gaan ontdekken).

Zoals eerder gezegd ook: Car Seat Headrest, gek dat ze nog niet geweest zijn.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Oja! Lana Del Rey bedachten we nog. Al waren daar de meningen over verdeeld geloof ik... (Staat tot op heden nog steeds op het roster van Friendly Fire op de webiste.)
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
The Strokes, Tame Impala en King Gizzard & the Lizard Wizard. Gizz stond in 2017 nog als afsluiter in de TWO, en zal minstens zes albums uit hebben gebracht sinds die show. Kan best wel passen als de "goedkope" headliner, ze verkopen nu tóch echt grotere zalen uit met elke tour.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken