Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
In een artikel gisteren in NRC over programmering van vrouwelijke acts op festivals zegt Roosmarijn over headliners: “Vorig jaar hadden we grote publiekstrekkers als Arctic Monkeys en Radiohead. Dit jaar hebben we bewust ‘kleinere’ hoofdacts: Kraftwerk, Bon Iver en Christine & the Queens. We willen minder afstand tussen hoofdact en de rest. Meer als totaalpakket: de een is groter dan de ander, maar ze staan niet mijlenver van elkaar af.”

Ik vraag me af of dit echt een bewuste keuze was, of dat het vooral ook afhankelijk was van wat er beschikbaar was (ze zullen the Strokes ongetwijfeld geprobeerd hebben). Op vrijdag en zaterdag was er echt wel een forse kloof tussen headliner en sub. Op zondag was er een duidelijk blokje van ca 5 middelgrote acts, waarvan CATQ de grootste show had.

Ik kan me voorstellen dat een aanpak als zondag, met meerdere middelgrote namen, vaker gekozen gaat worden. Biedt misschien ook wel kansen om bijvoorbeeld een Beach House als dagafsluiter neer te zetten.

Vraag me af hoe lang de aanpak van FOUR blijft werken. Het nachtprogramma focust zich steeds meer op de hoek rond THREE, FIVE, SEVEN, Casbah, en FOUR is wel erg verweven met St Paul.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.180
In een artikel gisteren in NRC over programmering van vrouwelijke acts op festivals zegt Roosmarijn over headliners: “Vorig jaar hadden we grote publiekstrekkers als Arctic Monkeys en Radiohead. Dit jaar hebben we bewust ‘kleinere’ hoofdacts: Kraftwerk, Bon Iver en Christine & the Queens. We willen minder afstand tussen hoofdact en de rest. Meer als totaalpakket: de een is groter dan de ander, maar ze staan niet mijlenver van elkaar af.”

Ik vraag me af of dit echt een bewuste keuze was, of dat het vooral ook afhankelijk was van wat er beschikbaar was (ze zullen the Strokes ongetwijfeld geprobeerd hebben). Op vrijdag en zaterdag was er echt wel een forse kloof tussen headliner en sub. Op zondag was er een duidelijk blokje van ca 5 middelgrote acts, waarvan CATQ de grootste show had.

Ik kan me voorstellen dat een aanpak als zondag, met meerdere middelgrote namen, vaker gekozen gaat worden. Biedt misschien ook wel kansen om bijvoorbeeld een Beach House als dagafsluiter neer te zetten.

Zullen sowieso grotere acts ook wel geprobeerd hebben, maar dit praat lekker weg natuurlijk.

Mag van mij anders wel!
VRIJDAG: The Strokes .... groot gat ... kleinere bands
ZATERDAG: Foals - Grizzly Bear - Idles - Car Seat Headrest
ZONDAG: The War On Drugs - Band Of Horses - Nils Frahm - Modest Mouse

Of zijn Foals en The War On Drugs ook al "grote" namen?
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
The War on Drugs stond in een redelijk volle Ziggo, dus zou dat inderdaad wel als grotere naam beschouwen.

Opzich vond ik het qua headliners dit jaar prima, hoewel alleen Bon Iver me genoeg boeide om de show af te kijken, bedoel meer qua formaat dan. We zijn gewoon extreem verwend de laatste jaren (remember dat we niet zo lang terug headliners als Noel Gallagher, The Libertines en Jamie XX hadden).

Ze mogen de headliners van dit formaat wel doorzetten, met af en toe een wat grotere naam erbij (dus een The War on Drugs of Nick Cave). Ik weet echter niet of ik The Strokes zo'n verstandig idee vind. Sure, ze zijn al lang niet meer hier geweest en die dag verkoopt wel uit, maar The Strokes hebben een immens prijskaartje, voor zover ik gehoord heb. Zijn ze voor die ene 00's band waarvan de populariteit niet geheel zeker is bereid zijn om zo'n risico te nemen (met als bijgevolg een kariger dagprogramma a la 2017?)?

Mja, goed. Het zou natuurlijk wel prachtig zijn. Een van de mogelijke kandidaten voor volgend jaar is volgens mij Vampire Weekend (hoewel die Afas show door MOJO geboekt is) . Verder durf ik nog niet veel te zeggen, soms komt er nu eenmaal nog een act waarvan je totaal niet verwacht had dat die ging touren.

Als ik mag dromen hoop ik natuurlijk wel op een Strokes, Sufjan Stevens of Nick Cave, maar als we realistisch blijven is een Vampire Weekend, War on Drugs, Foals, PJ Harvey, Damien Rice, King Gizzard (zie die wel doorgroeien tot een headliner, gezien Jamie XX het kon, kan King Gizz dat ze er zeker ook) of wat dan ook met een fijne undercard ook dikke prima.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Zit al maanden te wachten op Europese data voor Titus Andronicus, ga elke 2 weken weer checken op de site. Maar hoop wel op een zaalshow, een festivalshow gaat te kort worden. Als ze headliner worden neem ik dat terug en neem ik een levenslang abonnement op BKS.

Titus Andronicus als headliner? Leuke fantasie, maar dat gebeurt in de VS nog niet eens. Overigens denk ik dat een showtje van een uur van hun ook al wel prima is, ze hebben over het algemeen vrij korte nummers.

We hebben Carly Rea Jepsen gehad, dus waarom niet gewoon Ronnie Flex ook een beurt gunnen.

Lol
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Processierups wrote:
In een artikel gisteren in NRC over programmering van vrouwelijke acts op festivals zegt Roosmarijn over headliners: “Vorig jaar hadden we grote publiekstrekkers als Arctic Monkeys en Radiohead. Dit jaar hebben we bewust ‘kleinere’ hoofdacts: Kraftwerk, Bon Iver en Christine & the Queens. We willen minder afstand tussen hoofdact en de rest. Meer als totaalpakket: de een is groter dan de ander, maar ze staan niet mijlenver van elkaar af.”

Ik vraag me af of dit echt een bewuste keuze was, of dat het vooral ook afhankelijk was van wat er beschikbaar was (ze zullen the Strokes ongetwijfeld geprobeerd hebben). Op vrijdag en zaterdag was er echt wel een forse kloof tussen headliner en sub. Op zondag was er een duidelijk blokje van ca 5 middelgrote acts, waarvan CATQ de grootste show had.

Ik kan me voorstellen dat een aanpak als zondag, met meerdere middelgrote namen, vaker gekozen gaat worden. Biedt misschien ook wel kansen om bijvoorbeeld een Beach House als dagafsluiter neer te zetten.

Zullen sowieso grotere acts ook wel geprobeerd hebben, maar dit praat lekker weg natuurlijk.

Mag van mij anders wel!
VRIJDAG: The Strokes …. groot gat … kleinere bands
ZATERDAG: Foals – Grizzly Bear – Idles – Car Seat Headrest
ZONDAG: The War On Drugs – Band Of Horses – Nils Frahm – Modest Mouse

Of zijn Foals en The War On Drugs ook al “grote” namen?

The War On Drugs... Nou, dan kan ik zondag in ieder geval vroeg naar huis, haha. Maar 3x "mannen met gitaren" gaat denk ik sowieso niet meer gebeuren. Nu staan The Strokes naar het schijnt wel bekend om het vragen van hoge gages, dus die zou ik niet meteen meer verwachten. (Maar na Radiohead en Arctic Monkeys, waarom ook niet? Nederland en België lange tijd geleden - hoe groot is de vraag hier nog?) Zou leuk zijn als ze met The Strokes dan ook meteen met The Voidz en Albert Hammond Jr twee mid-size acts binnenhalen waar aardig wat mensen tevreden mee kunnen zijn. TWOD deed wel Ziggo Dome, FOALS een hele Ziggo lijkt me nog niet, The Strokes een vraagteken (zou als boeker mss gokken op AFAS en dan een tweede show doen?).

Een rijtje als Björk - Beach House - The Strokes zou ik ongekend sterk vinden, en dan zou ik ineens voor het eerst drie headliners hebben die ik van voor tot achter zou willen zien. (Dus zal vast niet gebeuren.)

Volgens mij hadden we voor BKS2019 het ook al over een dag 'zonder headliner' maar met drie tot vijf grotere acts waar we onze vingers bij af likten... Helaas is dat zo moeilijk voor een festivalposter om dat goed te verkopen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Prima enquete, meeste dingen die we hier noemen kunnen we kwijt. Alleen op line-up wordt niet heel veel feedback gevraagd, maar dat kan bij andere vragen wel worden meegegeven.

We kunnen onze tip 5 weer kwijt. Ben benieuwd naar die van jullie. Ik kom op:

Sufjan Stevens
Björk
Beach House
Boygenius
Portishead
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Volgens mij had ik zoiets

Sufjan Stevens
The Strokes
Denzel Curry
The Tallest Man On Earth
Balthazar
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Ik ben uiteindelijk gegaan voor:

Sufjan Stevens
Beach House
Björk
Local Natives
Emma Ruth Rundle

Van mij mogen ze ook een lijst van twintig of vijftig toestaan... :p

Zou ook graag willen weten wat ze hier precies mee doen. Vinden ze gewoon leuk om te lezen? (Kan me niet zo goed voorstellen dat ze echt boeken op basis van wat het publiek hier invult, in ieder geval niet voor het direct daaropvolgende jaar.)
 

nielss

Nieuw lid
4 jun 2019
3
0
Goeie enquete, idd!

Mijn opgegeven top 5:
- Sigur Ros
- Sufjan Stevens
- Idles
- Death Cab For Cutie
- Car Seat Headrest
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Sufjan Stevens, Tame Impala, Björk, Nick Cave en Thom Yorke
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
PJ Harvey, Anderson .Paak. Big Thief, the Strokes (niet echt fan, maar wil het boxje wel ticken) en ben #5 vergeten (drank maakt meer kapot dan je lief is....). Oja, These New Puritans.
Ik heb eigenlijk alles wat ik wil zien al gezien en het meeste meer dan 1x, dus ik heb niet echt hele sterke wensen meer. Ja nog een keer of 10 Neil Young zien, maar vind ik geen BKS ding.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
PJ Harvey, Anderson .Paak. Big Thief, the Strokes (niet echt fan, maar wil het boxje wel ticken) en ben #5 vergeten (drank maakt meer kapot dan je lief is….). Oja, These New Puritans.
Ik heb eigenlijk alles wat ik wil zien al gezien en het meeste meer dan 1x, dus ik heb niet echt hele sterke wensen meer. Ja nog een keer of 10 Neil Young zien, maar vind ik geen BKS ding.

Ben niet zo van de herhalingen, maar Big thief mag volgend jaar inderdaad gewoon weer terugkomen!!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Een jaar van te voren aangeven wie je wil zou willen zien zonder de inside info die programmeurs wel hebben is overigens altijd toch weer lastig.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Ik heb doorgegeven:

Idles
Beach House
(Sandy) Alex G
Danny Brown
Fontaines DC
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.722
2.290
Ik ben uiteindelijk gegaan voor:
Sufjan Stevens
Beach House
Björk
Local Natives
Emma Ruth Rundle

Oh Emma Ruth Rundle, hele goede keuze. Ik heb maar weer mijn wildste onrealistische fantasieën ingestuurd:

- Sufjan Stevens
- My Bloody Valentine
- Pavement
- The Replacements
- King Krule
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken