Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
We hebben Carly Rea Jepsen gehad, dus waarom niet gewoon Ronnie Flex ook een beurt gunnen.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Hoop komend jaar btw wel weer op een ietwat grotere hiphop-naam à la Tyler, The Creator of Vince Staples vorig jaar. Iets als Earl Sweatshirt, Denzel Curry, JPEGMafia, Danny Brown, Pusha T, BROCKHAMPTON of Joey Bada$$, iets in die trant. Verder zou ik qua niet-headliners wel blij worden van een Fontaines D.C., IDLES, The Slow Show, The Tallest Man On Earth, Beach House, Cage The Elephant, Orville Peck, Blood Orange, Car Seat Headrest, Suede, Nils Frahm, Eels, Moses Sumney, The Twilight Sad, Tom Misch of King Krule. Ja tering, het wishful thinking is alweer begonnen hoor.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Ik heb Alex G al genoemd, maar die wil ik toch even nog een keer noemen, want hij heeft gisteren een nieuw nummer uitgebracht en komt met een nieuw album in september.
Hij staat ook op het Friendly Fire International Roster, dus als hij in Europa is volgende zomer dan lijkt me dat wel een zekerheidje. Lijkt me wel geschikt voor de TWO overdag.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Ik las op Enola dat BKS het financieel moeilijk zou hebben. Geen idee of het klopt maar het zou de wat minder grote headliners van 2019 verklaren. Mogelijk moeten we grote ziggo headliners schrappen van het wensenlijstje. Als het gerucht niet klopt hoop ik op Tool.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.829
825
De early bird actie duidde daar al op. Hopelijk valt het mee. Zou het heel jammer vinden als het zou stoppen. De laatste jaren zijn toch vrij succesvol geweest qua kaartverkoop dus daar zou het niet aan moeten liggen.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Ik las op Enola dat BKS het financieel moeilijk zou hebben. Geen idee of het klopt maar het zou de wat minder grote headliners van 2019 verklaren. Mogelijk moeten we grote ziggo headliners schrappen van het wensenlijstje. Als het gerucht niet klopt hoop ik op Tool.

Her en der hoorden we .... Geruchten die nergens op gebaseerd zijn. De schrijver van het stuk is sowieso vrij negatief over de veranderingen op het terrein. Internet is een open riool waar iedereen een website kan opstarten en kan gaan roepen wat hij maar wil zonder iets te onderbouwen met feiten.

De grote headliners die in aanmerkingen hadden kunnen komen zoals The Cure en Tame Impala laat Mojo/Live nation echt niet op een concurrerend festival optreden. Ik denk dat de Early Bird actie eerder te maken had met het ontbreken van grote headliners en niet zo zeer met eventuele financiële problemen.

 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Ik las op Enola dat BKS het financieel moeilijk zou hebben. Geen idee of het klopt maar het zou de wat minder grote headliners van 2019 verklaren. Mogelijk moeten we grote ziggo headliners schrappen van het wensenlijstje. Als het gerucht niet klopt hoop ik op Tool.

Lijkt mij niet dit klopt. Friendly Fire heeft net een nieuwe festivaldirecteur aangesteld, en waarom zou FF met een spin off-festival als Loose ends komen als BKS zelf een probleem zou hebben. Vind dat Enola-verhaal sowieso kogal zuur.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
Ik las op Enola dat BKS het financieel moeilijk zou hebben. Geen idee of het klopt maar het zou de wat minder grote headliners van 2019 verklaren. Mogelijk moeten we grote ziggo headliners schrappen van het wensenlijstje. Als het gerucht niet klopt hoop ik op Tool.

Her en der hoorden we …. Geruchten die nergens op gebaseerd zijn. De schrijver van het stuk is sowieso vrij negatief over de veranderingen op het terrein. Internet is een open riool waar iedereen een website kan opstarten en kan gaan roepen wat hij maar wil zonder iets te onderbouwen met feiten.

De grote headliners die in aanmerkingen hadden kunnen komen zoals The Cure en Tame Impala laat Mojo/Live nation echt niet op een concurrerend festival optreden. Ik denk dat de Early Bird actie eerder te maken had met het ontbreken van grote headliners en niet zo zeer met eventuele financiële problemen.

Blijkbaar heb jij informatie die aantoont dat dit geruchten zijn die nergens op gebaseerd zijn? Ik lees Enola regelmatig en het is een respectabel en serieus muziek zine die doorgaans zeer positief schrijven over BKS. Geen flut website die maar wat aan lult. Maar goed, ik hoop natuurlijk van ganser harte dat het inderdaad nergens op slaat.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik heb weinig verstand van festivalfinanciën, maar ik heb me gezien de omvang van het festival ook wel vaak afgevraagd hoe ze een gezonde marge op BKS kunnen maken. Ook voelde de nieuwe THREE/FIVE/SEVEN bij mij meer als een als een bezuinigingsoperatie dan als een upgrade. Met geruchten kan ik echter niet zo veel. Vind dat ook niet netjes om zo op te schrijven (voor de rest viel de zuurheidsgraad van dat stuk me overigens reuze mee). Als ik naar de (sub) headliners kijk denk ik niet dat er dit jaar minder dan vroeger geïnvesteerd is. Bon Iver, Kraftwerk en Christine zijn echt geen goedkope acts en Interpol, CRJ, Raconteurs en Mac Demarco (die verrassend makkelijk Paradiso uitverkoopt) komen niet gratis langs. Maar ze blijven afhankelijk van wat er tourt. En die grote namen zijn er dit jaar iets minder dan de afgelopen jaren. Dan is er in het buitenland nog de nodige concurrentie én DTRH heeft zeker 3 miljoen extra omzet dus ook binnenlands kunne ze worden overboden. Wat BKS zo leuk maakt is ook de (financiële) zwakte, de relatieve kleinschaligheid. Die combinatie zorgde voor relatief kleine headliners. Om daar conclusies aan te verbinden over de financiële gezondheid van de organisator is echter onmogelijk. Dus of ze komen met een echte bron of ze houden hun mond.
 

timbo

Campingartiest
3 jun 2019
79
124
Wensenlijstje 2020: Bjork, The Strokes, The xx, Amen Dunes, Pinegrove, Savages, Helado Negro, Cherry Glazer, Rolling Blackouts CF, Whitney
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ik heb weinig verstand van festivalfinanciën, maar ik heb me gezien de omvang van het festival ook wel vaak afgevraagd hoe ze een gezonde marge op BKS kunnen maken. Ook voelde de nieuwe THREE/FIVE/SEVEN bij mij meer als een als een bezuinigingsoperatie dan als een upgrade.
Dit is eigenlijk precies wat ik me ook bedacht de afgelopen tijd. Een capaciteit van 25.000 mensen is nu eenmaal niet veel en als je ziet welke namen ze de afgelopen jaren hebben weten aan te trekken, vind ik dat best knap. Maar of dat zwarte cijfers oplevert, heb ik me ook afgevraagd.

En dat van die THREE/FIVE/SEVEN: dat werd natuurlijk slim aangekondigd als een extra podium, maar de nieuwe THREE kun je toch moeilijk een podium noemen. Is meer een verplaatsing van de Hangout feestjes van vorig jaar. Dus kun je inderdaad spreken van een downgrade van de THREE naar de SEVEN.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Waar staat dat precies. Linkje? Edit: gevonden

"Her en der hoorden we overigens dat het festival het financieel moeilijk heeft, dus dan is het al helemaal gek dat almaar op uitbreiding wordt "
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
7 podia is wat veel van het goede vind ik persoonlijk.
2 openlucht DJ podiums zijn overbodig (THREE bijvoorbeeld alleen 's nachts na de headliner zou ik nog wel oké vinden maar geen 2 podia met een hele dag een programmatie. Die THREE stond meestal in de gewone namiddag toch vrij leeg).

Ik zeg: THREE weg en SEVEN weg.
De SEVEN bands verdelen over FIVE en CASBAH en eventueel een soort minnie sessie podium in de bossen voor kleine acts (combo van kleine acts die daar hun enige show spelen en onaangekondigde grote namen die een 2e show spelen).

Minder podia gaat er ook voor zorgen dat meer mensen bij ONE hangen wat dat niet zo snel zo akelig leeg laat lijken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja die openlucht podiums zijn kut. Mogen voor mij inderdaad ook vertrekken. De opzet zoals ze begonnen zijn was erg prettig. Toen de kleine FIVE nog vlak bij de TWO stond, en de FOUR nog uit een paar containers bestond. Als je nu langs de FOUR loopt vind ik het beetje een Tomorrowlands podium lijken waar je snel voorbij wilt lopen. Ook Stage 3 vond ik helemaal niks.

Het zijn gewoon plekken die ik niet bij het idee van het festival vind passen. 1tje is misschien geen slecht idee om het "ik kom voor het feestje" volk een beetje weg te houden. Maar 2 is echt overkill. Vond de FIVE dit jaar ook erg veel last had van het geluid van de andere podia. Vooral bij de rustigere acts. Zelfs Bon Iver hoorde je door Jambinai heen.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ik heb zelf weinig meegekregen van geluidoverlast van andere podia bij FIVE. De echte geluidsoverlast bij FIVE vond ik alle babbelende mensen die niet meer in konden. Die tent (niet helemaal juiste benaming) was gewoon te klein.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
De nieuwe THREE voegde echt niets toe, hoewel het er vanaf halverwege de avond wel druk werd. Maar de eerste avond knalde het geluid zo knetterhard over het meer dat je voor je gevoel en gehoor er op de camping ook middenin zat.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dit is eigenlijk precies wat ik me ook bedacht de afgelopen tijd. Een capaciteit van 25.000 mensen is nu eenmaal niet veel en als je ziet welke namen ze de afgelopen jaren hebben weten aan te trekken, vind ik dat best knap. Maar of dat zwarte cijfers oplevert, heb ik me ook afgevraagd..

Ze hebben natuurlijk wel een relatief goedkoop programma naast de (sub)headliners. En een kapitaalkrachtig publiek die meer dan gemiddeld consumeert. Dat maakt het weer rendabeler. Desondanks lijkt het mij dat ze een smalle basis hebben. Maar goed, ik ben zoals eerder gezegd niet heel erg ingevoerd in festivalfinanciering dus misschien zit ik er helemaal naast.
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Heb het zelf nooit meegemaakt, maar de oude, open THREE zou prima kunnen werken weer? Ik weet niet precies waarom ze nou vonden dat THREE geheel dance/elektronisch moest worden, verschillende programmatie voor en na 19/20u ofzo kan niet? (In de middag THREE en FOUR beetje te veel van het goede/dubbelop?) Als er bij THREE een podium wordt geplaatst van de grootte van SEVEN kan je er allerlei soorten acts kwijt. Kleinere bands, solo, DJ, hiphop. De nieuwe FIVE vond ik prima, maar een categorie acts viel helaas tussen wal en schip omdat verschil tussen TWO en FIVE te groot is. SEVEN werkt wel goed voor de echt kleine acts, maar mag van mij een andere locatie. 3FM bij de Hangout vind ik een goede oplossing voor beide (al had ik na de vrijdag meer van de sessies verwacht de volgende twee dagen).

Met andere woorden, denk dat ik het ongeveer met nera eens ben: drie grotere podia/tenten, liefst huidige FIVE wat groter. Eén DJ, misschien in de avond/nacht een tweede (houden ze te veel vast aan St. Paul?), en één kleiner, intiem podium (à la Casbah, SEVEN) op een plek zonder al te veel soundbleed. Ik had het nu al druk genoeg, in 2017 en 2018 met de oude THREE was de keuze soms helemaal reuze. Al weet ik niet of ik op beze manier meer mensen richting ONE krijg, zal flink deel ook programmering en weer zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja die oude THREE was erg mooi in de eerste jaren. Een soort open Sahara tent. Vond ik ook echt passen bij het het strand gevoel op BKS. Dat vond ik met de SEVEN dit jaar ook niet.. en die aankleding van de SEVEN.. oef, pijnlijk enkel die LED strips.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken