Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Alvast voor komend jaar:

Northside gaat naar 4 tot 6 juni, dus een week voor BKS. Early birds al te koop. (Edit: al uitverkocht!)
Northside dus tegelijk met Primavera Sound; BKS met Primavera Porto.
Ziet ernaar uit dat Northside, All Points East, Heartland, de beide Primavera’s en BKS komend jaar weer veel namen gaan delen.

Governor’s Ball zit weer in eerste weekend van juni en is dus samen met Bonnaroo weer grootste concurrent in de VS.

Bergenfest volgend jaar 10–13 juni, dus in hetzelfde weekend als BKS.

selurxela wrote:
Thelonius Monster!

Dat is nog eens een blast from the past. Heb het meteen weer eens opgezet. Was echt gek van Beautiful Mess zo rond mijn 20e. En hun Pinkpop show is legendarisch. Zijn ze nog actief?!

Bob Forrest heeft gisteren op Instagram geplaatst: “Thelonious Monster about to rise from the dead” met dan wat foto’s in een repetitiekot!

Hoe toevallig
1f600.svg

Dat zou ik geweldig vinden. Als z Geraldine Fibbers dan ook nieuw leven inblazen ben ik helemaal blij.

Mijn nergens op gebaseerde eerste gok:
Myylo
Orville Peck
Ahnoni
The XX
Avril Lavigne
Slow Show
Waar kan ik kaartjes kopen?

Mijn nergens op gebaseerde eerste gok:
Myylo
Orville Peck
Ahnoni
The XX
Avril Lavigne
Slow Show
Waar kan ik kaartjes kopen?

Nee, nee, nee!!! We gaan niet na CRJ nu een jaar discussiëren over Lavigne. Komt the XX met een nieuw album? Dan goede kanshebber. Slow show sowieso ook.

Ik zou aan jouw lijstje ook Belle & Sebastian (staan alweer op wat festivals dit najaar) en Efterklang toevoegen.

AL is in ieder geval makkelijker typen dan CRJ.
Maar je kan er voor kiezen niet te discussiëren over 1 van de 100 acts. Belle & Sebastian zou leuk zijn ook. XX staan voor mij al zooo lang op mijn wishlist. Het moet er een keer van komen.

PS: ik had ingeschat dat Myylo voor meer controverse op dit forum gaat zorgen mocht die geboekt worden. Maar ik ga er lekker vrolijk van worden ??????????

Aardig interview met Maurits Westerik, de nieuwe BKS-directeur:

https://www.duic.nl/cultuur/utrecht-volgens-de-nieuwe-festivaldirecteur-van-best-kept-secret-festival-maurits-westerik/

Meest interessante citaat:
"Ik wil het bijvoorbeeld nog persoonlijker maken. En we gaan wat andere keuzes maken in de programmering. Ik vond de crossovers dit jaar goed werken: de verschillende soorten artiesten die er waren. Vrijdagavond heb ik binnen twee en een half uur drie hele verschillende artiesten kunnen zien. Het gaat erom dat je blijft ontdekken"

Ook benieuw wat zijn rol bij Beggars group gaat betekenen voor BKS. Bij de labels die daaronder vallen zitten veel potentiële (en oud-)BKS-artiesten.
zie https://www.beggars.com

Explosions in the sky op 1 mei naar TivoliVredenburg, grote zaal. Die mag medio juni wel doorkomen naar Hilvarenbeek!!

Even een vraagje voor de ervaren BKS'ers. Met mijn oude Pinkpopgroep begint een plan te ontstaan om volgend jaar naar BKS te gaan. De line-up en sfeer ziet er elk jaar weer jaloersmakend uit. Aangezien er een paar van deze groep ook echt oud zijn, kijken we naar een huisje. Op de site van BKS staan verschillende vormen van huisjes bij de Beekse Bergen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? En hoe snel verkopen deze? Moeten we op de dag van de voorverkoop zitten zweten achter de computer?

Even een vraagje voor de ervaren BKS’ers. Met mijn oude Pinkpopgroep begint een plan te ontstaan om volgend jaar naar BKS te gaan. De line-up en sfeer ziet er elk jaar weer jaloersmakend uit. Aangezien er een paar van deze groep ook echt oud zijn, kijken we naar een huisje. Op de site van BKS staan verschillende vormen van huisjes bij de Beekse Bergen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? En hoe snel verkopen deze? Moeten we op de dag van de voorverkoop zitten zweten achter de computer?

BKS is vanwege locatie, sfeer, line up en publiek inderdaad een prachtig festival. De huisjes zijn inderdaad erg prettig, maar wel aan de prijs. Wij hebben in die 'chalets' gezeten; die zijn heel basic maar wel dichtbij het terrein. Vooral de wat grotere huisjes liggen wat verder weg - dan kan het meenemen van een fiets handig zijn. Heb geen ervaring met het safari resort; volgens mij verkoopt die ook wat langzamer uit.

Voorverkoop is inderdaad wel een ding. De chalets en kleinere 'jungalows' waren afgelopen jaren in een paar uur tijd uitverkocht. Als je geen risico wil lopen moet je er de ochtend van de voorverkoop inderdaad gewoon bij zitten; online wachtrij van Beekse bergen is erg traag.

Maar: het is het wel waard!

Het lijkt erop dat de voorverkoop start op 30 november om 10 uur. Als je op de site van de Beekse Bergen kijkt staat dat er wanneer je zoekt op huisjes voor het BKS weekend.

Het lijkt erop dat de voorverkoop start op 30 november om 10 uur. Als je op de site van de Beekse Bergen kijkt staat dat er wanneer je zoekt op huisjes voor het BKS weekend.

Is meestal rond die tijd, maar dit jaar begon de voorverkoop voor de huisjes al op vrijdag.

Dat zou wel betekenen dat ze al zo goed als 1 headliner geboekt hebben, niet ? ......-uche- daftpunk -uche-.....

Dat zou wel betekenen dat ze al zo goed als 1 headliner geboekt hebben, niet ? ……-uche- daftpunk -uche-…..

Nee, eindelijk die headlineset van Sufjan Stevens!

The Strokes lijkt mij wel een logische naam. Primavera zal niet nog een keer willen misgrijpen en dan kunnen BKS en Northside mooi meeliften.

Dirk wrote:
Dat zou wel betekenen dat ze al zo goed als 1 headliner geboekt hebben, niet ? ……-uche- daftpunk -uche-…..

Nee, eindelijk die headlineset van Sufjan Stevens!

The Strokes lijkt mij wel een logische naam. Primavera zal niet nog een keer willen misgrijpen en dan kunnen BKS en Northside mooi meeliften.

Primavera heeft ze nog "relatief" recent gehad. Dus die gaan ze alleen maar booken als ze zeker zijn dat er tegen dan een nieuwe plaat is denk ik.

Iemand op Efestivals blijkt inside informatie te hebben over een festival dat plaatsvind 'early June' en een paar namen deelt met Primavera (welke namen van dit lijstje word gedeeld kan/wil hij niet zeggen).

Momenteel zou het gaan over: London Grammar, Fligh Facilities, Jamie XX, Bicep, Anderson Paak, Underworld.

Vooral Anderson Paak zou mooi zijn voor BKS denk ik dan. Zou de headliner-combo ook wat divers maken.
Mijn gok anderhalve maand geleden was al Tame Impala + The Black Keys + Anderson .Paak. Al komt The Strokes boven alles voor mij.

Iemand op Efestivals blijkt inside informatie te hebben over een festival dat plaatsvind ‘early June’ en een paar namen deelt met Primavera (welke namen van dit lijstje word gedeeld kan/wil hij niet zeggen).

Momenteel zou het gaan over: London Grammar, Fligh Facilities, Jamie XX, Bicep, Anderson Paak, Underworld.

Vooral Anderson Paak zou mooi zijn voor BKS denk ik dan. Zou de headliner-combo ook wat divers maken.
Mijn gok anderhalve maand geleden was al Tame Impala + The Black Keys + Anderson .Paak. Al komt The Strokes boven alles voor mij.
Down The Rabbit Hole zal vast wel Tame Impala wegkapen, want ze azen er al lang op. Anderson .paak lijkt me ook een artiest die DTRH er liever bij heeft.
Ik denk dat BKS sowieso ook een vrouwelijke / female-fronted headliner wilt. Misschien Portishead, Björk of wat controversiëler: Lorde of Lana Del Rey?
Wie weet worden er de komende jaren nog wat verrassingen op tafel gelegd: Daft Punk, My Bloody Valentine of Sufjan Stevens die alsnog touren.
Verder hoop ik ook nog op FKA Twigs.

Anderson .paak lijkt me ook een artiest die DTRH er liever bij heeft.

Die stond vorig jaar nog als headliner in Beuningen. Kan me niet voorstellen dat ze zo snel weer op hem teruggrijpen.

cloudyshoes wrote:
Anderson .paak lijkt me ook een artiest die DTRH er liever bij heeft.

Die stond vorig jaar nog als headliner in Beuningen. Kan me niet voorstellen dat ze zo snel weer op hem teruggrijpen.
Oeps, dat ben ik even vergeten! Toen was ik er niet.
Het zou dan best wel eens kunnen op BKS inderdaad.

Iemand op Efestivals blijkt inside informatie te hebben over een festival dat plaatsvind ‘early June’ en een paar namen deelt met Primavera (welke namen van dit lijstje word gedeeld kan/wil hij niet zeggen).

Hoop toch op wat interessantere namen. Dit is wel erg Lowlands... (niets ten nadele van Lowlands, I love it) maar BKS wist zich altijd prima te onderscheiden met hun eigen stijl. Maarja gezien de kaartverkoop dit jaar kan ik wel begrijpen dat ze het anders gaan aanpakken.

Users who are viewing this thread