Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.720
Tame Impala + The Black Keys + Anderson .Paak.

Leuk trio maar ergens vind ik het ook een beetje 'saai'. Zoals Indiaantje ook zegt: weinig mis met deze namen, integendeel, maar BKS kan een stuk spannender boeken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.673
1.206
neracroft wrote:
Tame Impala + The Black Keys + Anderson .Paak.

Leuk trio maar ergens vind ik het ook een beetje ‘saai’. Zoals Indiaantje ook zegt: weinig mis met deze namen, integendeel, maar BKS kan een stuk spannender boeken.

Niet mijn grootste wens ze, gewoon een gokje op buikgevoel afgaande.

Hoorde vorig jaar wel verschillende keren dat er wat "rock" ontbrak in het headlinertrio. Dus denk sowieso dat we een typisch gitaarbandje mogen verwachten. De enige 2 "geruchten" (al is het nog vroeg om over echte geruchten te praten) lijken mijn dan Black Keys en The Strokes... Ik wil niets liever dan die laatste, maar durf er niet al te veel meer op hopen.

Anderson .Paak gaan ze echt wel proberen als hij available is. Want ze hebben graag diversiteit in hun line up Anderson .Paak is gewoon heel sterk ook live (al kan Woo Hah hier misschien zelfs ook op azen?)

En Tame Impala gaat inderdaad een dubbelstrijd worden tussen hen en DTRH. Maar ik zie ze deze zomer al. Dus een 2e keer zo snel hoeft voor mij ook niet denk ik.

+ weet ook dat ze een nieuwe directeur hebben, hij gaat ook een klein beetje op safe willen spelen (in hoeverre dat kan Best Kept zijnde) anders gaat zijn naam meteen door de modder gehaald worden!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.482
1.640
Vind dit rijtje ook meer bij een van de Scandinavische festivals in die periode (Northside) passen dan BKS.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
+ weet ook dat ze een nieuwe directeur hebben, hij gaat ook een klein beetje op safe willen spelen (in hoeverre dat kan Best Kept zijnde) anders gaat zijn naam meteen door de modder gehaald worden!
(laten we edit:) laat me hopen dat hij een kleine aanpassing doet aan de line-up-diversiteit, ik bedoel minder disco queens en franse-hijgmeisjes. en meer guys en bitches met gitaren.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
166
41
neracroft wrote:
+ weet ook dat ze een nieuwe directeur hebben, hij gaat ook een klein beetje op safe willen spelen (in hoeverre dat kan Best Kept zijnde) anders gaat zijn naam meteen door de modder gehaald worden!

(laten we edit:) laat me hopen dat hij een kleine aanpassing doet aan de line-up-diversiteit, ik bedoel minder disco queens en franse-hijgmeisjes. en meer guys en bitches met gitaren.
"bitches"...?

Je kan er dan nog een stigmatiserend label op kleven, maar die "disco queens" en "franse-hijgmeisjes" doen tenminste iets anders dan het zoveelste gitaarbandje. Op BKS vind ik het juist fijn en spannend om kwalitatieve artiesten te zien in de meest uiteenlopende genres. Voor mij hoeft de affiche niet vol gitaren te staan, nu vond ik het evenwicht wel goed. En de gitaarbands die er dit jaar stonden waren dit jaar interessant: Crack Cloud, Shame, Ron Gallo, iets luchtiger The Beths...

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.720
neracroft wrote:
+ weet ook dat ze een nieuwe directeur hebben, hij gaat ook een klein beetje op safe willen spelen (in hoeverre dat kan Best Kept zijnde) anders gaat zijn naam meteen door de modder gehaald worden!

(laten we edit:) laat me hopen dat hij een kleine aanpassing doet aan de line-up-diversiteit, ik bedoel minder disco queens en franse-hijgmeisjes. en meer guys en bitches met gitaren.

Vind net dat die disco queens en franse-hijgmeisjes voor méér diversiteit zorgen en niet voor minder. Het grootste deel van de BKS- lineup van dit jaar waren acts met gitaren, dus acts die daar wat buiten gaan zijn zeer welkom.

Dat Franse hijgmeisje was geweldig trouwens. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Bonnie St. Claire op de main volgend jaar, pop diva puur sang. Ook wel een rock 'n roll verleden dus voor ieder wat wils. En ze mogen me altijd DM'en, ik kom voor een paar consumptie bonnen ook wel setje draaien, ik heb nog wat oude trance classics in mijn platenkoffer zitten
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.720
En ze mogen me altijd DM’en, ik kom voor een paar consumptie bonnen ook wel setje draaien, ik heb nog wat oude trance classics in mijn platenkoffer zitten

Zou ik oprecht wel eens willen zien. Ik zeg doen!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.673
1.206
neracroft wrote:
+ weet ook dat ze een nieuwe directeur hebben, hij gaat ook een klein beetje op safe willen spelen (in hoeverre dat kan Best Kept zijnde) anders gaat zijn naam meteen door de modder gehaald worden!

(laten we edit:) laat me hopen dat hij een kleine aanpassing doet aan de line-up-diversiteit, ik bedoel minder disco queens en franse-hijgmeisjes. en meer guys en bitches met gitaren.

Wat ik bedoelde is vooral: ik denk niet dat er veel aan de line up gaat veranderen, maar stel dat hij een jaartje eerder directeur was geworden. Zou hij het misschien niet/minder snel gedurfd hebben om bv. Christine als headliner te zetten. Want dan gaat iedereen dit met commentaren komen van "vroeger met meneer X als directeur was het toch beter' en dergelijke. zo'n slechte eerste indruk wil je natuurlijk voorkomen. En een 2e jaar als directeur ofzo ga je al meer risico's durven nemen.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.482
1.640
Ik meen dat bij BKS de verantwoordelijkheid voor het programma niet bij de festivaldirecteur ligt maar bij de ‘programmacommissie’, dus ik geloof niet dat de wisseling op dit vlak tot veel verschil zal leiden.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
De Happy Mondays staan in maart in Paradiso. Daar ga ik geen 40 euro voor neertellen, maar als ze op BKS staan, dan ga ik daar toch wel even kijken. En waarschijnlijk zal ik niet de enige zijn, maar voor het hoofdpodium zal de opkomst niet groot genoeg zijn, hoewel dat toch wel een band is waar een zonnetje bij past.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Dat Franse hijgmeisje was geweldig trouwens.
1f642.svg

Ja, maar jij hebt ook een hele rare smaak in mijn ogen :) Ik ben hier de propaguurder (huppakee een nieuw woord) van harde gitaarmuziek, jij van franse hijgmeisjes en trance, ieder zijn ding, toch ?
Ik weet dat ik 0,0 invloed heb op wat er gaat komen bij de volgende editie, als er nou 60% disco zou zijn volgend jaar, dan nog zou ik er het hele weekend zijn.
Ik ben fan van BKS. Volgens mij hebben we dat dan gemeen. En dat zegt dan best veel over de aard van het festival.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.276
2.210
teunajax wrote:

neracroft wrote:
Stil hierop het forum in het midden van het festivalseizoen.
Toch eens een gokje/wishlistje wagen voor volgend jaar:

ONE: THE STROKES – Pavement* – Temples – Alex Lahey
TWO: Venetian Snares – Lykke Li – Diiv – Iguana Death Cult
OTHERS: Lee Ranaldo – Chad Vangaalen – Dirk – Julia Jacklin

ONE: LORDE – Foals – Car Seat Headrest – Ezra Furman
TWO: The Shins – Weyes Blood – Crocodiles
OTHERS: Kiasmos – Fontaines DC – Gurr – Peuk

ONE: ANDERSON .PAAK – Beach House – Ry X – Pip Blom
TWO: Sebadoh – Parquet Courts – Brutus – Stella Donnelley
OTHERS: Black Midi – Phoebe Bridgers – Dumb – Good Shade

* Ik weet dat ze Primavera exclusief zijn, maar misschien als surprise act of dat ze een deal maken met Primavera dat ze ze heel laat bekend maken of dergelijke… Onwaarschijnlijk, maar dromen mag!


We hebben natuurlijk ook al een 2020 draadje, hoewel het daar ook angstvallig stil is. Met de aankondiging van Lana Del Rey’s nieuwe album en Ziggo Dome show in februari hoop ik een klein beetje dat ze haar boeken. De Ziggo Dome show wordt ook georganiseerd door Friendly Fire. Het is een risico, want ze is niet goedkoop, maar het zou een leuke boeking zijn.

Verder zou Pavement echt een droom zijn, maar het lijkt me raar als dat exclusiteitsdingetje van Primavera niet doorgaat.

Oei ja, verkeerde topic.
Heel ander kaliber maar Balthazar zou ook hun enige Belgische festivalshow op Rock Werchter spelen. Een dag na Rock Werchter kondigde Crammerock ze aan…

Hoort inderdaad hier thuis.

Je maakt een mooi programma @neracroft. Ik twijfel wel over Anderson.Paak als headliner (maakte vorig jaar toch niet zoveel indruk op DTRH) en Beach House moet natuurlijk in het donker spelen (afsluiter TWO of ONE). Verder hoop ik dat na de ervaring met CatQ dit jaar de zondag eindigt met een headliner waarvoor het publiek ook langer blijft.

Gehoopte headliners zou voor mij iets zijn als Beach House - Sufjan Stevens - Björk.
Ik hou het op dit moment op: Lana del Rey (of Lorde) - The XX - The Strokes

Verwacht verder nog Belle & Sebastian als sub en Explosions in the sky op een mooie spot.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Verder hoop ik dat na de ervaring met CatQ dit jaar de zondag eindigt met een headliner waarvoor het publiek ook langer blijft.
Of zou juist meewegen dat je op deze manier een meer gespreide uitloop hebt? De komende aflevering van 3voor12's De Machine podcast gaat als ik het wel heb over de dynamiek van driedaagse festivals, onder andere ook naar aanleiding van het best wel lege veld bij Janelle Monae op DTRH.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.276
2.210
Processierups wrote:
Verder hoop ik dat na de ervaring met CatQ dit jaar de zondag eindigt met een headliner waarvoor het publiek ook langer blijft.

Of zou juist meewegen dat je op deze manier een meer gespreide uitloop hebt? De komende aflevering van 3voor12’s De Machine podcast gaat als ik het wel heb over de dynamiek van driedaagse festivals, onder andere ook naar aanleiding van het best wel lege veld bij Janelle Monae op DTRH.

Op een festival als Lowlands zou dat inderdaad kunnen werken, maar op BKS en tegenwoordig ook DTRH valt het wel erg op als het festival wordt afgesloten met een half leeg veld. Kan me ook voorstellen dat het voor de betreffende artiesten erg vervelend is en daarmee ook niet goed voor de naam van het festival. Drie avonden een vol veld (zoals in 2017 met Run the Jewels, Arcade Fire en Radiohead) zal voor een festival altijd beter zijn.

Overigens stond CatQ erg laat geprogrammeerd (23:15), dus wellicht was er al wel rekening mee gehouden dat na Raconteurs en Interpol/Lizzo het terrein al flink zou leeglopen.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Het achterliggende idee zou dan zijn dat een grote groep van de bezoekers van specifiek BKS en DTRH het op zondagavond niet laat wil maken want ze moeten op maandag weer op hun werk verschijnen (vakantiedagen zijn niet eindeloos) en de kinderen moeten weer naar school (eerst bij opa en oma ophalen). Als je dan een beetje keuze hebt welke act je op welke dag zet kun je de act die het minst aansluit bij die groep als hoofdact op zondag zetten.

Dat wil niet zeggen dat je een topact niet boekt als die alleen op zondag komt, maar dat als je de keuze hebt het zo zou kunnen inrichten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Vind dat zelf een beetje rare logica. Zoveel boeit het toch niet dat het zondagavond is?
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Zou zelf een combinatie van Lorde/Lana del rey, Brockhampton en Beach house een hele mooie vinden, ook passend in het niet te grote afstand willen hebben tussen hoofdact en undercard. Mogelijk iets te kleine namen, maar met een goede undercard zou het kunnen werken denk ik.

Helaas zie ik Brockhampton niet gebeuren, want Mojo. Zou wel echt kneiter vet zijn om een headline show van hun te zien op een Nederlands festival.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Nick Cave brengt ook nieuw album uit in 2019/2020, lijkt mij voor BKS een ideale haalbare headliner die ze nog niet gehad hebben
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
166
41
Zou zelf een combinatie van Lorde/Lana del rey, Brockhampton en Beach house een hele mooie vinden, ook passend in het niet te grote afstand willen hebben tussen hoofdact en undercard. Mogelijk iets te kleine namen, maar met een goede undercard zou het kunnen werken denk ik.

Helaas zie ik Brockhampton niet gebeuren, want Mojo. Zou wel echt kneiter vet zijn om een headline show van hun te zien op een Nederlands festival.

Zou Lorde én Lana del rey op één dag niet te duur zijn?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken