Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
165
41
Als ik mag dromen, dan krijgen we volgend jaar een triootje a la:
Björk – Solange – The Strokes
Nick Cave & The Bad Seeds – d’Angelo – Blur
David Byrne – Massive Attack – Frank Ocean
A Tribe Called Quest – PJ Harvey – Tame Impala
David Byrne is van maart 2018 tot januari 2020 bijna non-stop aan het touren met een fysiek zware liveshow. Ik denk dat hij niet meer terugkeert naar Europa na zijn Broadway residentie dit najaar.
Zijn optreden op Gent Jazz vorig jaar is wel het beste optreden dat ik ooit gezien heb. Ik prijs me gelukkig dat ik dit in zo'n relatief intieme omgeving heb mogen meemaken.

Verder zie ik Grinderman inderdaad als een realistische optie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
mattman wrote:
Als ik mag dromen, dan krijgen we volgend jaar een triootje a la:
Björk – Solange – The Strokes
Nick Cave & The Bad Seeds – d’Angelo – Blur
David Byrne – Massive Attack – Frank Ocean
A Tribe Called Quest – PJ Harvey – Tame Impala

David Byrne is van maart 2018 tot januari 2020 bijna non-stop aan het touren met een fysiek zware liveshow. Ik denk dat hij niet meer terugkeert naar Europa na zijn Broadway residentie dit najaar.
Zijn optreden op Gent Jazz vorig jaar is wel het beste optreden dat ik ooit gezien heb. Ik prijs me gelukkig dat ik dit in zo’n relatief intieme omgeving heb mogen meemaken.

Verder zie ik Grinderman inderdaad als een realistische optie.

Ja, snap ik. Was ook eerder om een richting van goede combo's aan te geven dan een realistische voorspelling. A Tribe Called Quest bestaat bevoorbeeld niet meer geloof ik.

Grinderman kan perfect op de TWO ja. Maar denk wel dat ze een ONE headlineslot aankunnen zonder door de mand te vallen.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Omdat het hier zo stil is, post ik een klein wishlistje. Geen rekening houdend met tourplannen, booking agent, reeds gespeeld op BKS,... dus wijs me maar terecht als dat nodig is. ;)

Goat - Anna Calvi -Tom Yorke - Anna von Hausswolf - The Radio Dept - Dan Deacon - Robyn - Eefje De Visser - John Maus - Nils Frahm - Johnny Marr - Suede - The Knife - The Mars Volta
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
300
171
Ik heb maar weer mijn wildste onrealistische fantasieën ingestuurd:

– Sufjan Stevens
– My Bloody Valentine
– Pavement
– The Replacements
– King Krule

Aanwezig! Hoewel ik moet toegeven dat ik nog nooit van King Krule gehoord heb en dat ik MBV niet meer wil zien sinds die keer op Pukkelpop dat ze zwaar over de toegelaten decibellimiet gingen... Maar alleen al voor de 3 overblijvende namen koop ik een combiticket! ;)
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
668
343
Het is nog maar amper september maar het begint al weer te kriebelen. Over 2/3 maanden zullen de eerste namen vast bekend zijn, inclusief een headliner of twee. Ik gok op The Strokes als eerste naam.

King Krule is echt goed trouwens. Je moet zeker even The OOZ checken.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Terug van ITGWO. Wat n heerlijk festival is dat. Ik heb wel wat bands gezien die op BKS2020 mogen staan:
The Murder Capital
Squid
Pottery
En de Equal Idiots

Verder heb ik gehoord dat Yin Yin en Eefje
de Visser rop waren, alleen hou ik er niet van....
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.274
2.209
Wat denken we van Lana del Rey als headliner?
Nieuwe album wordt heel goed ontvangen (9,4 op Pitchfork) en de Ziggo show wordt geboekt door Friendly Fire. Maar de Amerikaanse festivals in dezelfde periode (Bonnaroo in hetzelfde weekend) zullen haar ook willen boeken.

Laat the Murder capital en Squid inderdaad maar komen.
Belle & Sebastian en the Slow show lijken me ook hele goede kanshebbers.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Lana Del Rey als headliner wordt al jaren op dit forum genoemd, juist door de ZiggoDome show vind ik het kunnen. Ik heb het idee dat LdR wel goed kan vallen bij het BKS-publiek, maar ze heeft ook heel veel fans die juist niks met de rest van de artiesten op BKS hebben. Zonder een aparte show zouden die dan in grote getale dagkaarten kopen en de hele dag voor de ONE kamperen. (Niet dat ik daar dan enorm veel last van zou hebben.)

Uit het ' international roster' van Friendly Fire zouden Death Cab For Cutie en The 1975 kunnen. Ik zou verder Missy Elliott of Aphex Twin graag zien en passend vinden als headliner (maar voor een uitverkocht festival heb je toch iets andere namen nodig).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.274
2.209
Patrick Watson staat 9 maart in TivoliVredenburg. Ook dat zou een mooie naam zijn.
Sowieso bevat het ‘Indie’-programma van TiVre veel namen die passen bij BKS.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Als we dan toch een iets mainstreamer headliner krijgen, dan 500% liever Lana dan The 1975...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.274
2.209
Vampire Weekend kunnen we alvast afschrijven voor BKS. Spelen eerste helft juni in de VS, ook in het BKS-weekend.
Misschien nog wel kanshebber voor Lowlands.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
668
343
Ik hoop ook heel erg op Alex G, ook al zie ik hem in maart ook al in Vera in Groningen. Stilletjes is hij echt een van de beste songwriters van de afgelopen tijd met een megacollectie van goede songs. Ik hoor dat z'n nieuwe album weer redelijk de experimentele hoek induikt, dus een doorbraak zal het wel niet worden, maar hij verdient echt wat meer bekendheid in Nederland en de rest van Europa.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Als een van de twee The Strokes of Black Keys komen, kan mijn festival al niet meer stuk.
Trouwens: Wat ik heb gemerkt op ITGWO19, is dat twitter echt n hype train kan veroorzaken (bij Personal Trainer stonden opeens 100 kleine kindjes, Parcels, iedereen had het over Yin Yin en Eefje de Visser, want die waren behoorlijk gehyped).
De echte gems ontdek je toch pas als je je ouderwets probeert in te luisteren.
Ik sprak met meerdere mensen op de camping en bijna iedereen, vooral jongere mensen, zeiden dat ze hun eerste filtering maakten obv de geschreven tekst in t boekje of twitter (whatsapp) posts van het festival, en DAARNA pas STUKJES youtube videos kijken of het echt in hun straatje past. Ik vind dat raar. Dit is een mening.
Maar dit is echt een verandering in festivalpubliekgedrag dat ik nog niet eerder had gezien en ik weet nu dat een groot deel van de festivalbezoekers gewoon op de hypetrain stapt, zonder van te voren te weten wat er echt speelt.
Zo krijg je dus dat er bij The Murder Capital zon 400 man stonden en niemand op de camping had ze gezien. Ze verdienen meer. Geweldige band.

 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.333
1.348
Ik was ook bij ITGWO, maar daar is het publiek wel echt een stuk jonger dan op menig ander meerdaags festival hoor. Bij Zwangere Guy stond het ook vol met jong publiek die daar niks te zoeken hebben (, die voor de eerste keer waarschijnlijk kennis maakten met een moshpit, met als gevolg dat de helft onderop lag in een grote valpartij. Goede lering, dacht ik zo).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.274
2.209
Wat denken we? Volgend jaar op BKS en de andere festivals rond die tijd (zoals Northside en Primavera)?
Of eerst een gewone tour langs zalen?

https://pitchfork.com/news/nick-cave-and-the-bad-seeds-announce-new-album-ghosteen-out-next-week/
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.482
1.640
Volgens mij is de relatie tussen Cave en Mojo vrij innig, dus ik zie dat helaas niet gebeuren.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.274
2.209
Northside maakt net bekend al op 1 oktober te starten met kaartverkoop. Waarschijnlijk dus voor die tijd ook een of meer namen bekend. Deelde afgelopen jaren verschillende headliners met BKS, dus interessant om te zien waar zij mee komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken