Best Kept Secret 2020 - Nieuws en geruchten

Het is Nick Cave. Je hoeft dat album niet te horen om te weten dat het tourwaardig is. :wink:

Afgelopen maanden heb ik een lijstje bijgehouden met volslagen uit de lucht gegrepen namen die ik verwacht te zien op BKS 2020. Puur op gevoel of dat ik zag dat ze een nieuw album hadden of er geruchten zijn en ook wat nieuw spul on the block. Dit zijn ze en over een paar maanden eens kijken hoeveel er goed van waren. Overigens mogen de programmeurs van bks hier gratis gebruik van maken om te boeken ?
Bks20

Hot chip
Metronomy
The S.L.P
Roosevelt
One true pairing
Missy elliot
Lana del rey
Taylor Swift
Arthur
Skinny Pelembe
!!!
The Script
The Early November
Naaz
Sevdaliza
Efterklang
L’Epee
Equiknoxx
Exra Furman
Gender Roles
The Irrational Library
Psycadelic furs
HMLTD
Supergrass
Pavement
1975
Temples
Keane
Brittany howard
The murder capital
Marieke Jager
Beck
Angel Olsen
(Sandy) Alex G

Daar zitten een paar namen tussen die ik niet op BKS zou verwachten (Taylor Swift? The Script?), maar mooie lijst.

Destroyer is al bevestigd voor Vida 2020 begin juli. Lijkt mij ook een goede kanshebber.
En laat Big Thief vanwege nog een nieuw album maar terugkomen!

Metronomy zie ik ook wel weer terug komen inderdaad. Zit er niet per se op te wachten, maar ze stonden er in 2017 met een redelijk geslaagd optreden, en nu hebben ze een nieuw album op zak. Is denk ik wel een zekerheidje voor komende edititie.

Taylor Swift lijkt mij persoonlijk een flinke vooruitgang t.o.v, Carly Rae Jepsen. Vrees dat Timo Pisart het dan helemaal niet meer droog houdt.

Metronomy mag van mij zo weer aanschuiven, maar zou al wel de 3e keer worden in 7 edities, dus weet niet of BKS dat wil.
Nick Cave als headliner zou echt geweldig zijn. Hou mijn hart wel vast voor het tweede deel van de plaat: twee lange nummers met spoken word(s) tussendoor....

Misschien 1 oktober afwachten of Northside met namen komt?

Let wel: 1 oktober start de verkoop, maar Northside heeft nog niets gezegd over namen.
Het is wel heel waarschijnlijk dat er eerder al namen zijn: vorig jaar begon die verkoop op 1 november en was oa Bon Iver al bekend als headliner.

Het is Nick Cave. Je hoeft dat album niet te horen om te weten dat het tourwaardig is.
1f609.svg
Aha blind erin gaan. Dan ben je echt fan. :D
Laten we dan maar hopen dat ie in de Mojo-poel zit komend jaar, ik hou niet zo van Cave.
Ik stelde een normale vraag en krijg een hypetrain-antwoord waar IK niks mee kan in ieder geval, dus even de reden waarom ik vroeg of die nieuwe dubbelaar wel een festivaltour waard is:
Quote OOR: "De eerste helft heeft als thema ‘children’ en bestaat uit acht tracks. Op de tweede helft staan de ‘parents’ centraal met twee lange nummers die aan elkaar geknoopt worden door een spoken word-track. ‘ Ghosteen is a migrating spirit’, aldus Cave."
Laten we wachten op de release en dan weten we meer denk ik. Dit hoort zich aan als een heel experimenteel stuk plaat..

Er is een beetje overlap met Northside, maar da's dan meer de periode in het jaar, temeer omdat Northside niet meer echt bij FKP Scorpio zit.

Timmetje wrote:
Het is Nick Cave. Je hoeft dat album niet te horen om te weten dat het tourwaardig is.
1f609.svg

Aha blind erin gaan. Dan ben je echt fan.
1f600.svg

Laten we dan maar hopen dat ie in de Mojo-poel zit komend jaar, ik hou niet zo van Cave.
Ik stelde een normale vraag en krijg een hypetrain-antwoord waar IK niks mee kan in ieder geval, dus even de reden waarom ik vroeg of die nieuwe dubbelaar wel een festivaltour waard is:
Quote OOR: “De eerste helft heeft als thema ‘children’ en bestaat uit acht tracks. Op de tweede helft staan de ‘parents’ centraal met twee lange nummers die aan elkaar geknoopt worden door een spoken word-track. ‘ Ghosteen is a migrating spirit’, aldus Cave.”
Laten we wachten op de release en dan weten we meer denk ik. Dit hoort zich aan als een heel experimenteel stuk plaat..

Ik denk net dat hij opgewekter gaat klinken dan zijn vorige 2 platen. De track nummers zijn ook niet per se langer dan normaal. Op die 2 laatste nummers na dan (waar ik ook heel benieuwd naar ben).

Wat mij betreft is Nick Cave & The Bad Seeds de beste liveact ter wereld, met alleen Springsteen en de E Street Band op eenzelfde hoogte. Dus van alle mogelijke namen op de BKS-bucketlist staat deze met stip bovenaan. Bij mij, maar misschien ook wel bij de organisatie. Ben je ook verzekerd van een uitverkochte dag.

Skeleton Tree was trouwens misschien zijn moeilijkste plaat ooit maar net dat album deed zijn populariteit exploderen.

DennisvdBr wrote:

Er is een beetje overlap met Northside, maar da’s dan meer de periode in het jaar, temeer omdat Northside niet meer echt bij FKP Scorpio zit.

De afgelopen jaren deelden zij iedere keer een belangrijke headliner, als Radiohead, the National en Bon Iver. Maar de vroege start van de verkoop, en de berichten in het PP-forum over een grote headliner, zoals Coldplay, die mogelijk snel wordt bekendgemaakt op andere festivals, roept bij mij de vraag op of de eerste bekendmaking niet eerder over Pinkpop- dan BKS-namen gaat.

Dirk wrote:

Timmetje wrote:
1f609.svg

Aha blind erin gaan. Dan ben je echt fan.
1f600.svg

Quote OOR: “De eerste helft heeft als thema ‘children’ en bestaat uit acht tracks. Op de tweede helft staan de ‘parents’ centraal met twee lange nummers die aan elkaar geknoopt worden door een spoken word-track. ‘ Ghosteen is a migrating spirit’, aldus Cave.”

Ik denk net dat hij opgewekter gaat klinken dan zijn vorige 2 platen. De track nummers zijn ook niet per se langer dan normaal. Op die 2 laatste nummers na dan (waar ik ook heel benieuwd naar ben).

Wat mij betreft is Nick Cave & The Bad Seeds de beste liveact ter wereld, met alleen Springsteen en de E Street Band op eenzelfde hoogte. Dus van alle mogelijke namen op de BKS-bucketlist staat deze met stip bovenaan. Bij mij, maar misschien ook wel bij de organisatie. Ben je ook verzekerd van een uitverkochte dag.

Nick Cave zou geweldig zijn.
Voor mij staan Sufjan Stevens, Björk of nogmaals Radiohead nog net wat hoger op de BKS-bucketlist.

Weezer op het strand net voor de zon onder gaat lijkt me ook tof. Maar is wel alles behalve een typische BKS band

Rond welke tijd komen ze normaliter met de eerste namen of is dat elk jaar verschillend?

Users who are viewing this thread