Dirk wrote:
Timmetje wrote:
Het is Nick Cave. Je hoeft dat album niet te horen om te weten dat het tourwaardig is.
Aha blind erin gaan. Dan ben je echt fan.
Laten we dan maar hopen dat ie in de Mojo-poel zit komend jaar, ik hou niet zo van Cave.
Ik stelde een normale vraag en krijg een hypetrain-antwoord waar IK niks mee kan in ieder geval, dus even de reden waarom ik vroeg of die nieuwe dubbelaar wel een festivaltour waard is:
Quote OOR: “De eerste helft heeft als thema ‘children’ en bestaat uit acht tracks. Op de tweede helft staan de ‘parents’ centraal met twee lange nummers die aan elkaar geknoopt worden door een spoken word-track. ‘ Ghosteen is a migrating spirit’, aldus Cave.”
Laten we wachten op de release en dan weten we meer denk ik. Dit hoort zich aan als een heel experimenteel stuk plaat..
Ik denk net dat hij opgewekter gaat klinken dan zijn vorige 2 platen. De track nummers zijn ook niet per se langer dan normaal. Op die 2 laatste nummers na dan (waar ik ook heel benieuwd naar ben).
Wat mij betreft is Nick Cave & The Bad Seeds de beste liveact ter wereld, met alleen Springsteen en de E Street Band op eenzelfde hoogte. Dus van alle mogelijke namen op de BKS-bucketlist staat deze met stip bovenaan. Bij mij, maar misschien ook wel bij de organisatie. Ben je ook verzekerd van een uitverkochte dag.