Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

wilmer

Playlistbediener
30 mei 2015
38
2
wilmer wrote:
Ik had toch stiekem gehoopt op vanmorgen nog een headliner, dan morgen er misschien nog een en eind van de week wat kleinere namen. Toen ik gister las dat de nieuwe namen ‘sneller dan verwacht’ zouden komen ging ik er vanuit dat het sowieso deze week nog zou zijn, maar nu twijfel ik. Ik vond in het verleden namen als Elbow, Franz Ferdinand, Sigur Ros, Damien Rice prima tot heerlijke headliners, dus ik hoop dat er nog 2 namen bij komen dat dit kaliber en die in mijn straatje passen.

Van mij hoeft een The Strokes of een The Cure niet, dus ik ga voor Vampire Weekend en nog een verrassing (The War on Drugs, Thom Yorke Solo, Eels, Radical Face, Sigur Ros, Sufjan Stevens, Godspeed You! Black Emperor, Steven Wilson, Beach House! Geen idee of dat echt headliners kunnen zijn, want ik heb totaal niet gekeken naar tourschema’s of andere informatie.

Wat kleinere namen die ik gaan (nog eens) zou willen zien:
Nils Frahm, Olafur Arnalds, Explosions in the Sky, Blonde Redhead, Benjamin Clementine, Flying Horseman, Glen Hansard, Het Zesde Metaal, Lost in the Trees, Matt Elliott, Soulsavers, Anathema, Asaf Avidan, Klangstof, Dan Mangan, dEUS, Dry the River, Jan Swerts, Local Natives, Moddi, Ought, Perfume Genius, Tamino, Tinariwen en nog wel wat namen.

Ik gok dat je van bovenstaande namen 75% of meer kunt afvinken omdat ze niet touren, in Amerika zitten in die periode of wat voor reden dan ook, maar een mooi wensenlijstje dacht ik zo.

Leuke lijst. Ik hoop Clementine ook ooit nog eens ergens te zien! ! Dry the River is helaas gestopt, meende ik.

Ppfff... Ik kom ook even onder mijn steen vandaan hoor... gestopt in 2015 al! Volgde de band ook niet echt op de voet, maar had ze nog wel live willen zien.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.189
Ik zou Despacio Sound System ook wel leuk vinden.
1f61b.svg

Nee, niet weer....
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.189
Feitelijk begint de voorverkoop vrijdag al (bungalows en tenten) en die gaan ze echt niet beginnen met één naam. Verwacht morgen en/of overmorgen een pakketje namen.

Vrijdag zijn allemaal nog weekendkaart, maar zaterdag gaan kennelijk alle dagkaarten in de voorverkoop. Betekent dat er voor alle dagen voldoende namen bekend moeten zijn om te kunnen starten met die verkoop. Kan natuurlijk nog wel dat, net zoals Arctic Monkeys dit jaar, een headliner later een hele tour bekend maakt.
Morgen dus maar...
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik verwacht ook morgen of donderdag nog namen. The Cure verwacht ik helaas niet meer, zou niet weten waarom die dan nog niet aangekondigd zou zijn? Wellicht toch nog een naam van een act die zelf de tour aankondigt of een act die een ander festival eerst mag aankondigen. Ik denk hierbij aan een The Strokes, Kendrick Lamar of Childish Gambino?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.189
Er is blijkbaar een gerucht dat Primavera morgen met namen komt. Dat zou wel verklaren waarom BKS op maandag alvast Bon Iver als naam lost (stonden in 2017 op Primavera, dus zal waarschijnlijk niet op Primavera staan), ook om start van reguliere verkoop aan te kondigen, en dan op donderdag met een uitgebreidere lijst namen. En de kans is dan dus groot dat er twee headliners komen die verder nog niet zo in beeld zijn.
Vorig jaar was Primavera al weken aan het teasen, dus het zou wel een opvallende zet zijn om nu min of meer uit het niets met een affiche te komen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Vorig jaar was Primavera al weken aan het teasen, dus het zou wel een opvallende zet zijn om nu min of meer uit het niets met een affiche te komen.
Misschien is het wel The New Normal... ;-)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Zou wel heel tof zijn moest Primavera (en dan tuurlijk OOK BKS) met namen komen morgen.

Vannacht nog gedroomd over een klein pakketje waarvan Sting de headliner was (al zie ik dit niet direct gebeuren op BKS)... Wilt wel zeggen dat het hoogtijd word natuurlijk :D
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Underworld kan je zonder problemen neerzetten,
Wat een act en wat een sfeer wederom!

Ah, jij bent gisteren geweest? Was tof dus? Ik mag vanavond nog!

Yes, ben gisteren geweest.
Het was echt waanzinnig goed!

Voorprogramma is echt al heel lekker en daarna Underworld die je vanaf de eerste seconde meenemen met een fantastische setlist (al is dat natuurlijk subjectief).

Je gaat een mooie avond tegemoet, veel plezier!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.791
Wilco 16 juni in Paradiso. Denk niet dat we ze dan op BKS kunnen verwachten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Raar... Toch echt wel een BKS band.

Maar het kan nog lijkt me? Bands als Cloud Nothings, Rodriguez,... speelden ook nog shows in Nederland een paar dagen na/voor Best Kept Secret afgelopen jaren. In België zijn er ook meteen 2 shows voor Wilco bekend gemaakt in dezelfde zaal, 2 dagen na elkaar. In case dat er in Nederland maar 1 is, zou ik hen zeker nog niet helemaal uitsluiten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Holy... In Nederland kost Wilco show €53 in België "maar" €37. Da's echt wel een groot verschil.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.791
Deed zelfs een losse show in Tivoli voor Le Guess Who… maar het zal wel niet nee..

Dat was om de druk op Le Guess Who een beetje te spreiden aldus de organisatoren van Le Guess Who. (Als je echte fans de kans geeft een dag eerder te komen, komen ze niet ook nog tijdens het festival)

Maar zoals hierboven ook al aangegeven, 2 shows in Belgie, 1 in Nederland. Kan nog steeds dus, de kans is alleen iets kleiner geworden.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Holy… In Nederland kost Wilco show €53 in België “maar” €37. Da’s echt wel een groot verschil.
Paradiso, capaciteit 1500 man, 1 optreden.
AB, capaciteit 2000 man, 2 optredens.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Nouja aan “sneller dan verwacht” hebben ze zich al niet aan gehouden in ieder geval :D.

Zal wel te maken hebben met Primavera? Kan toch niet anders? Dan zullen die deze week wel moeten komen of BKS moet de voorverkoop beginnen zonder de overige twee headliners en alleen wat kleinere namen net als vorig jaar met de vrijdagnamen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Van Roskilde mogen ze Brockhampton wel binnenhalen. Christine & The Queens kan bijna niet missen (CHVRCHES spot van vorig jaar?), Spritualized nog graag. En als dance namen zou Jon Hopkins en Ross From Friends wel tof zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken