Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Ik begrijp het ook wel dat je liever met 20 namen in 1x komt dan alleen bv. The Cure bekend te maken. Alleen bij Radiohead en Arctic Monkeys waren ze denk ik genoodzaakt om een aparte bekendmaking te doen.

Met Alleen The Cure bekend te maken gaan ze nu niet meer zoveel mensen van hun sokken blazen, maar smijten ze daar dan nog wat bands als mac DeMarco, Wilco, beach House e.d. bij dan zal er wel over gepraat worden.
En ook als ze The Cure nu alleen bekend maken gaan de fans pas echt ongeduldig worden? welke dag spelen? Wanneer begint ticketverkoop? Wanneer komen er meerdere namen? Terwijl het nu nog vrij stil blijft (hoewel ik liever ook al wel wat nieuws had gekregen).
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
46172546_2037361689909933_3862514589518266368_n.jpg


Net als dit jaar heeft Shaky Knees geen verkeerde line-up, zou er best wat namen van willen zien. Jammere is dat dit jaar en ook het jaar er voor er echt maar enkele namen door kwamen naar BKS... Nu wil ik niet meteen spreken van een patroon, maar mag niet te veel hopen.
Grijp nu alles aan om aan wat namen te komen.
 

raginfullon

Playlistbediener
6 feb 2018
40
2
Ik durf de gok wel aan dat Bon iver, Smashing Pumpkins of Tame Impala en Foals de headliners zijn.
Foals zijn in de buurt en al op DTRH geweest, Bon iver vanwege de goede banden met Belmont bookings die Bon iver in nederland op de rooster heeft staan. En door scorpio op northside geboekt
(The Cure gaat naar pinkpop verwacht ik en Tool op BKS zou ook nog kunnen puur omdat robert swarts die naam verrassend bij terugblik op 2018 dropte)
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
Ik zou het voor BKS een wat rare keuze vinden om zowel the Cure als Smashing Pumpkins te boeken, maar toch:
O.a. Smashing Pumpkins en die Antwoord bevestigd voor Heartland, Denemarken in het BKS-weekend:
https://www.heartlandfestival.dk/music/
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
Die gaan dan dus naar DTRH of Pinkpop, toch ? Heartland is gewoon LiveNation sponsored.

Bon iver en Beach house laten headlinen gaat BKS niet doen, das te 'dreamy'. Beach house zal dan wel sub zijn. Met The Cure hebben ze wel de actie, maar ik denk dat er nog een gitaarbandje of hiphopact bijkomt.......Tool is trouwens tot nu toe ook alleen maar bekend gemaakt bij LiveNation festivals.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Die gaan dan dus naar DTRH of Pinkpop, toch ? Heartland is gewoon LiveNation sponsored.

Bon iver en Beach house laten headlinen gaat BKS niet doen, das te ‘dreamy’. Beach house zal dan wel sub zijn. Met The Cure hebben ze wel de actie, maar ik denk dat er nog een gitaarbandje of hiphopact bijkomt…….Tool is trouwens tot nu toe ook alleen maar bekend gemaakt bij LiveNation festivals.

Bon Iver is headliner op BKS of hij staat ergens anders zo simpel is het volgens mij, die gaat echt niet subben op een middelgroot festival als BKS.

Zegt sowieso verre van veel maar toch... Check zijn plays op bv. Spotify. Meer dan Smashing Pumpkins, Beach House, Arcade Fire, The National, LCD Soundsystem,...
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
Die gaan dan dus naar DTRH of Pinkpop, toch ? Heartland is gewoon LiveNation sponsored.

Bon iver en Beach house laten headlinen gaat BKS niet doen, das te ‘dreamy’. Beach house zal dan wel sub zijn. Met The Cure hebben ze wel de actie, maar ik denk dat er nog een gitaarbandje of hiphopact bijkomt…….Tool is trouwens tot nu toe ook alleen maar bekend gemaakt bij LiveNation festivals.

Zo 'dreamy' is Bon Iver live niet hoort. Hij heeft een vrij grote band bij zich die muzikaal alle kanten op waaiert; minimaal net zo veelzijdig als the National (om maar een andere indie darling te noemen). En dus heel geschikt als BKS-headliner. Hoop echt dat hij die vrijdag staat.

Beach House zou ik een mooie zet vinden, maar ik denk uiteindelijk dat het een iets veiligere keuze gaat worden.

Ik begrijp zelf niet zo goed waarom Foals hier als mogelijke headliner wordt gezien. Leuk bandje hoor, en heeft al eens op een vroege editie van DTRH geheadlined, maar heeft die band nou echt iets extra's waardoor het op BKS kan headlinen?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
Dirk wrote:
Die gaan dan dus naar DTRH of Pinkpop, toch ? Heartland is gewoon LiveNation sponsored.

Bon iver en Beach house laten headlinen gaat BKS niet doen, das te ‘dreamy’. Beach house zal dan wel sub zijn. Met The Cure hebben ze wel de actie, maar ik denk dat er nog een gitaarbandje of hiphopact bijkomt…….Tool is trouwens tot nu toe ook alleen maar bekend gemaakt bij LiveNation festivals.

Bon Iver is headliner op BKS of hij staat ergens anders zo simpel is het volgens mij, die gaat echt niet subben op een middelgroot festival als BKS.
Ik bedoelde eigenlijk Bon Iver laten headlinen en dan OOK NOG Beach House boeken als headliner, dat gaan ze niet doen volgens mij. Ik denk dat Bon iver wel komt headlinen, alhoewel ze ook op Mad Cool staan....ik denk beach house niet.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.556
1.790
Bon Iver kan zelfs Lowlands headlinen. Daar mag niet over getwijfeld worden dat zij niet een dag afsluiten. Live trouwens veel meer actie dan men misschien verwacht, of men kent Bon Iver niet goed.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Ik bedoelde eigenlijk Bon Iver laten headlinen en dan OOK NOG Beach House boeken als headliner, dat gaan ze niet doen volgens mij. Ik denk dat Bon iver wel komt headlinen, alhoewel ze ook op Mad Cool staan….ik denk beach house niet.

Misverstandje dus ;) Anderzijds ben ik wel voorstander van Weezer op het strand (al gaan die nooit headliner zijn).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
Bon Iver kan zelfs Lowlands headlinen. Daar mag niet over getwijfeld worden dat zij niet een dag afsluiten. Live trouwens veel meer actie dan men misschien verwacht, of men kent Bon Iver niet goed.
Tsja, hoe je "veel actie" interpreteert, is verschillend voor iedereen. Bon Iver op Pinkpop of Graspop is geen gelukkige match, dat kan ik je nou al vertellen.
Ik denk ook niet -want dat ligt niet in de lijn hoe BKS headliners zijn geboekt in het verleden- dat er naast Bon Iver veel andere "rustigere" acts geboekt zullen staan.


 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.535
2.041
Bon Iver kan zelfs Lowlands headlinen. Daar mag niet over getwijfeld worden dat zij niet een dag afsluiten. Live trouwens veel meer actie dan men misschien verwacht, of men kent Bon Iver niet goed.

Ik zou Bon Iver als headliner op Lowlands toejuichen; zijn optreden in Tivoli vorig jaar was magisch mooi. En inderdaad intenser dan men zou verwachten.

Maar ik geloof nooit dat Lowlands hen als afsluiter in de Alpha programmeert. Daar staan doorgaans toch gewoon Ziggonamen. En dat is Bon Iver niet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
mdekens wrote:
Bon Iver kan zelfs Lowlands headlinen. Daar mag niet over getwijfeld worden dat zij niet een dag afsluiten. Live trouwens veel meer actie dan men misschien verwacht, of men kent Bon Iver niet goed.

Tsja, hoe je “veel actie” interpreteert, is verschillend voor iedereen. Bon Iver op Pinkpop of Graspop is geen gelukkige match, dat kan ik je nou al vertellen.
Ik denk ook niet -want dat ligt niet in de lijn hoe BKS headliners zijn geboekt in het verleden- dat er naast Bon Iver veel andere “rustigere” acts geboekt zullen staan.

Bon Iver is ook niet constant rustig hoor. Live kan dat soms heel bombastisch worden (zie 2e helft van: https://www.youtube.com/watch?v=cxZJtRUVbZY ) en die nieuwe heeft ook wel wat gestructureerde chaos wat het ook niet zo rustig maakt met momenten. Een alt-J of Elbow zou ik als rustiger kunnen beschouwen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
733
465
Bon Iver en The Cure zijn beide bezig met het aankondigen van festivalshows door heel Europa. Als we die allebei zouden hebben dan is de aankondiging voor BKS ook heel dichtbij lijkt me toch? Een eerste worp van Bon Iver + The Cure met wat mooie namen eronder lijkt me wel een hele sterke, dus ik zou niet weten wat ze nog tegenhoudt om het bekend te maken als ze die twee hebben.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
Bon Iver en The Cure zijn beide bezig met het aankondigen van festivalshows door heel Europa. Als we die allebei zouden hebben dan is de aankondiging voor BKS ook heel dichtbij lijkt me toch? Een eerste worp van Bon Iver + The Cure met wat mooie namen eronder lijkt me wel een hele sterke, dus ik zou niet weten wat ze nog tegenhoudt om het bekend te maken als ze die twee hebben.

Waarschijnlijk wil BKS in ieder geval de headliners compleet hebben, zodat ze meteen de voorverkoop van de drie dagen ook kunnen starten. Misschien hebben nog een mooie naam die ze delen met Primavera. Het kan nog wel even duren. De 'early bird'-verkoop loopt nog steeds en er is weinig activiteit op sociale media en zo.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Ik denk dat we binnen een 3 a 4 tal weken wel zeker een eerste lading zullen hebben. Best Kept is op dat vlak altijd stressloos gebleven en gewoon hun eigen ding blijven doen.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.618
2.761
Ik denk dat we binnen een 3 a 4 tal weken wel zeker een eerste lading zullen hebben. Best Kept is op dat vlak altijd stressloos gebleven en gewoon hun eigen ding blijven doen.

Was afgelopen jaar ook begin december en rond die tijd zou ook Primavera met namen moeten komen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.002
6.300
Van die nieuwe Werchter lichting zie ik Miles Kane mogelijk wel eens komen. The Blaze zou ook nog wel mogen.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Misschien klinkt dit heel gek, maar het nieuwe album van Mumford & Sons zou niet misstaan op BKS denk ik zo
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken