Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
LCD zijn geen ‘knopjesdraaiers’ als CB, maar een band die zo ongeveer alle relevante muziekstromen van de laatste 30 jaar door elkaar gooit!
Ik hoor juist voornamelijk muziekstromingen van meer dan dertig jaar geleden erin.

Of een act bestaat uit 'knopjesdraaiers' of niet vind ik nou niet per se een teken of ze wel of niet op BKS passen. Chemical Brothers hadden eind jaren '90 begin jaren '00 een aantal kneiters van hits in de alternatieve hoek en zijn sindsdien albums blijven maken die goed gewaardeerd worden. Geen idee hoe het nu live is, heb ze voor het laatst in 2004 gezien, maar toen was het een groot feest.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Chemical Brothers met een nieuw album en hopelijk een upgrade van hun show. Lijkt mij geen enkel probleem om dat als headliner op het strand van de Beekse Bergen te zetten. Misschien niet het meest voor de hand liggend, maar plaats er twee alternatievere headliners naast (The Cure en Bon Iver?) en ik ben een tevreden man.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Ik heb niets tegen knopjesdraaiers. En Chemical Brothers zijn gewoon tof hoor. Maar het is niet wat ik verwacht op BKS. Jamie XX vond ik ook een beetje misplaatst. En Jamie zelf heeft ook een iets alternatievere status dan Chemical Brothers.

 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Processierups wrote:
LCD zijn geen ‘knopjesdraaiers’ als CB, maar een band die zo ongeveer alle relevante muziekstromen van de laatste 30 jaar door elkaar gooit!

Ik hoor juist voornamelijk muziekstromingen van meer dan dertig jaar geleden erin.

Of een act bestaat uit ‘knopjesdraaiers’ of niet vind ik nou niet per se een teken of ze wel of niet op BKS passen. Chemical Brothers hadden eind jaren ’90 begin jaren ’00 een aantal kneiters van hits in de alternatieve hoek en zijn sindsdien albums blijven maken die goed gewaardeerd worden. Geen idee hoe het nu live is, heb ze voor het laatst in 2004 gezien, maar toen was het een groot feest.

Klopt hoor. Ik heb Chemical Brothers eerder op Lowlands gezien en dat was een hele goede set. Ik vind de vergelijking tussen LCD Soundsystem en Chemical Brothers nogal mank gaan, zowel muzikaal als qua show.
Als ik de lijst van mogelijke headliners zie dan lijkt Chemical Brothers mij op dit moment niet de meest waarschijnlijke voor BKS. Ondanks nieuw album, dicht in de buurt e.a..

Hopelijk weten we het volgende week. Met het sluiten van de 'early bird' zou er langzaam toch nieuws moeten komen.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Met zoveel moois in de pijplijn hebben we besloten om maar alvast early birds te halen en die zijn dus ook binnen ! : Wiehoe !)
Ik heb er gewoon weer veel zin in volgend jaar.

Met camping? Jij woont toch om de hoek?
Ik zou willen dat er early bird tickets zonder camping waren...

 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Chemical Brothers, waarom niet? Regio Tilburg staat bekend om zijn 'chemische' activiteiten...?
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
er zijn best wel een aantal acts die ik graag zou willen zien in 2019
tool, smashing pumpkins, the cure, bon iver, chemical brothers en er zijn er nog wel meer.
zul je zien dat op Pinpop, BKS, DTRH en LL overal precies 3 bands staan die ik wil zien.
dan moet ik naar alle 4 de festivals.....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
er zijn best wel een aantal acts die ik graag zou willen zien in 2019
tool, smashing pumpkins, the cure, bon iver, chemical brothers en er zijn er nog wel meer.
zul je zien dat op Pinpop, BKS, DTRH en LL overal precies 3 bands staan die ik wil zien.
dan moet ik naar alle 4 de festivals…..

Als je alleen maar headliners wil zien dan is die kans natuurlijk groot ja dat ze geen 7 headliners op 1 festival plaatsen.
Rock Werchter al eens overwogen? Verwacht de meeste van jouw lijstje daar wel, en dan kom je er met een tweetal festivals nog relatief goedkoop vanaf!
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
ik noem enkel een aantal bands die headliner zijn.
er zijn nog wel meer bands die ik graag wil zien.

het probleem is: pinkpop is traditie en ligt erg dicht bij
LL ga ik ieder jaar sws naar toe
maar BKS en DTRH hebben wellicht wel de beste line up

werchter vind ik te massaal, als je daar een goede plek wil hebben bij een optreden dan moet je een uur ( soms zelfs 2) van te voren al klaar gaan staan
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
ik noem enkel een aantal bands die headliner zijn.
er zijn nog wel meer bands die ik graag wil zien.

het probleem is: pinkpop is traditie en ligt erg dicht bij
LL ga ik ieder jaar sws naar toe
maar BKS en DTRH hebben wellicht wel de beste line up

werchter vind ik te massaal, als je daar een goede plek wil hebben bij een optreden dan moet je een uur ( soms zelfs 2) van te voren al klaar gaan staan

2 uur is ook wat overdreven. Alleen bij headliners kan je niet echt op de eerste rijen meer geraken voor de show.
Ik ben zelf 1x een dag naar Pinkpop gegaan en vond het daar toch veel ongezelliger, drukker aanvoelen, slechter ingedeeld e.d.

Maar als je je festivals kiest als 'is traditie en dichtbij' en 'ga ik elk jaar naartoe' dan moet je ook niet klagen dat je niet alle bands kan zien die je wil vind ik :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.535
2.042
Maar, volgende week dan de eerste namen van BKS? Aangezien de early bird gaat stoppen?

Ben erg nieuwsgierig; als er meteen een flinke bekendmaking volgt, zal dat ongetwijfeld een stuk duidelijkheid geven over de verdeling tussen de big four in Nederland.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Dinsdag is normaal wel de dag voor nieuws, dus zet min of meer in op dinsdag voor de eerste namen. Hoorde dat een Friendly Fire medewerker tegen een vriendin van me zei dat er eind december namen zouden komen, maar gezien het stopzetten van de Early birds gok ik dat dit eind november gaat zijn. Hoop er in ieder geval op.
Mag dan wel meteen zo'n mooie eerste worp zijn als afgelopen jaar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.761
1.363
Als je iets van Best Kept Secret verwacht (zoals de meeste nu doen) heeft ervaring mij geleerd dat je daar vaak nog een paar weken mag bij doen tegen er effectief iets komt.
Al hoop ik ook zo snel mogelijk. Denk dat het een mooie worp gaat worden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.003
6.301
Als we maar niet zo'n jaar krijgen als in 2015. Toen werden de eerste namen pas op 4 februari bekend gemaakt.

Dat was echt killing toen.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dinsdag is normaal wel de dag voor nieuws, dus zet min of meer in op dinsdag voor de eerste namen. Hoorde dat een Friendly Fire medewerker tegen een vriendin van me zei dat er eind december namen zouden komen, maar gezien het stopzetten van de Early birds gok ik dat dit eind november gaat zijn. Hoop er in ieder geval op.
Mag dan wel meteen zo’n mooie eerste worp zijn als afgelopen jaar.

Die uitspraak van die FF medewerker sterkt mijn vermoeden dat we pas namen krijgen na de bekendmaking van de PS line-up. Aan de ene kant jammer maar als dat betekent dat bijvoorbeeld My Bloody Valentine en The Strokes komen hoor je mij niet klagen.
 

yngvar

Randprogramma
22 nov 2018
136
115
Ik zou persoonlijk wel blij zijn met Goat.

Geen idee of dat realistisch is.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.019
169
Dirk wrote:
Met zoveel moois in de pijplijn hebben we besloten om maar alvast early birds te halen en die zijn dus ook binnen ! : Wiehoe !)
Ik heb er gewoon weer veel zin in volgend jaar.

Met camping? Jij woont toch om de hoek?
Ik zou willen dat er early bird tickets zonder camping waren…

Met camping maar ik ga niet op de camping staan.
Ik denk dat de prijs van de early bird met camping net zo duur, dan niet goedkoper is dan weekendkaartjes zonder camping buiten de early bird. We komen in 2019 weer op en neer fietsen, vorig jaar had ik een huisje, dat beviel me echt heel erg goed om eerlijk te zijn.
Ik denk dat BKS 2019 best wel eens in trek kan zijn, vandaar dat ik maar al;vast kaartjes heb gescoord.
Ik zie Weezer opeens bij Werchter announced staan.....ik zou geen probleem hebben met hun boeking.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken