Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
In alle Nederlandse to see lijstjes voor BKS staat Lizzo.

Zo zegt 3Voor12 bv:
Tijdens haar shows geeft ze wijze lessen voor alle generaties op gebied van body-positivity, emancipatie en onafhankelijkheid, maar ook laat ze zien hoe je tegelijkertijd kan dwarsfluitspelen en twerken.

Ik heb het nog een keer op Spotify geprobeerd maar ik snap echt de hype niet. Ga er misschien toch maar even kijken als het live echt zo bijzonder moet zijn al zou die tent wel overvol zitten!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.558
De 'kleinere namen tip' lijstjes, opgelijst:

Programmeur Roel, via Festileaks: https://festileaks.com/2019/05/5-tips-voor-best-kept-secret-van-programmeur-roel/
3voor12: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/mei/BKS19--Dit-zijn-onze-twaalf-tips-voor-Best-Kept-Secret-2019.html
HUMO: https://www.humo.be/muziek/401993/de-10-geheimen-van-best-kept-secret-2019-playlist
De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/de-gids/wat-zijn-de-interessantste-acts-op-best-kept-secret-tips-van-de-recensenten-van-v~b2b0e222/

Lizzo en Guided By Voices komen een paar keer voorbij. Maar in hoeverre dat nog onondekte 'geheimen' zijn...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Guided by voices en Lizzo zijn ook gewoon hele goede boekingen. Hier nog zo’n lijstje:

https://www.dansendeberen.be/2019/05/28/elf-tips-voor-een-geslaagd-best-kept-secret-festival/

Big Thief wordt ook bijna iedere keer genoemd en die krijgen hier ook een onwaarschijnlijk goede recensie voor optreden in Botanique.
Het blokje Primal Scream - Stereolab - Spiritualized komt ook in veel vooruitblikken langs, net als Sports team.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Big Thief gisteren gezien in de Botanique, dat was onwaarschijnlijk sterk! Achteraf per toeval nog een praatje gemaakt met de zangeres, heel fijne en bescheiden vrouw ook.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
159
41
Gisteren speelde Stereolab de eerste show sinds hun reünie en de setlist ziet er perfect uit!
https://www.setlist.fm/setlist/stereolab/2019/music-hall-ramsgate-england-1b904d28.html
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Er vielen me twee kleine verschillen tussen de timetable 'regulier' en PDF op. Ten eerst is op de PDF-versie het blok TBC op zondag op de FOUR verdwenen. Op de reguliere timetable staan op zaterdag nu The Bakabanas vermeld in de CASBASH, op de PDF niet, deze had ik niet eerder vermeld zien staan.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Er vielen me twee kleine verschillen tussen de timetable ‘regulier’ en PDF op. Ten eerst is op de PDF-versie het blok TBC op zondag op de FOUR verdwenen. Op de reguliere timetable staan op zaterdag nu The Bakabanas vermeld in de CASBASH, op de PDF niet, deze had ik niet eerder vermeld zien staan.

Nog steeds twee grote lege blokken op FOUR. Ik neem aan dat we pas tijdens het festival gaan horen wat daar gaat gebeuren.
Inmiddels ook al waarschuwingen op Facebook voor het zomerse weer op zaterdag en zondag.
 

Kevin VD

Playlistbediener
9 dec 2016
16
0
Weet er iemand of er in de bungalows een dekbed en dergelijk aanwezig zijn?
Of moeten we dat zelf meenemen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.558
Ik zie trouwens dat C&TQ afgelopen zondag een grote catwalk had op All Points East. Vraag me af of er zondag ook eentje voor de ONE zal staan, de hele dag. (En ook een beetje hoe haar productie überhaupt op de ONE zal passen.)

 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Ik zie trouwens dat C&TQ afgelopen zondag een grote catwalk had op All Points East. Vraag me af of er zondag ook eentje voor de ONE zal staan, de hele dag. (En ook een beetje hoe haar productie überhaupt op de ONE zal passen.)


Ik zag zelfs een bericht dat er een klein brandje was op het podium tijdens haar set.
 

MauRisico

Playlistbediener
31 jan 2015
17
3
Net een paar mooie foto's ontvangen van het festivalterein.
Hier een eerste indruk van het nieuwe SEVEN
[/IMG]
 

MauRisico

Playlistbediener
31 jan 2015
17
3
Net een paar mooie foto's ontvangen van het festivalterein.
Hier een eerste indruk van het nieuwe SEVEN
207nrsl.jpg
">
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.957
529
Net een paar mooie foto’s ontvangen van het festivalterein.
Hier een eerste indruk van het nieuwe SEVEN
207nrsl.jpg
“>
Nice! THREE ook echt open lucht. Kunnen leuke feestjes worden 's nachts.

Heb je nog meer foto's die je wil/kan delen? :)
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
298
300
Net een paar mooie foto’s ontvangen van het festivalterein.
Hier een eerste indruk van het nieuwe SEVEN
207nrsl.jpg
“>
Nu krijg ik helemaal zin. Twee nachtjes nog en dan zijn we er weer. Dank je voor de foto. Heb je er meer?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Zonde man... waarom niet die oude Sahara Tent van Three niet terug.. en van de SEVEN gedeelte gewoon een dance gebied ook maken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.180
Kan me het niet goed voorstellen vanboven zicht...; Is het witte de Casbah en daar links onder de SEVEN dan? Of is dat witte echt de SEVEN...? Zoja wat is daar links onder dan?
 

MauRisico

Playlistbediener
31 jan 2015
17
3
Kan me het niet goed voorstellen vanboven zicht…; Is het witte de Casbah en daar links onder de SEVEN dan? Of is dat witte echt de SEVEN…? Zoja wat is daar links onder dan?

SEVEN is wit met rood op drijvend vlot, CASBAH is niet goed zichtbaar, maar inderdaad linksonder tussen de bomen met groen dak.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.828
825
Best Kept Secret geeft alle 25.000 bezoekers een gratis bril voor speciaal optreden Kraftwerk: ‘3D-beleving is onmisbaar’

Het wordt een opvallende opgave voor Best Kept Secret. Zaterdag kunnen alle 25.000 bezoekers van het festival gratis een 3D-brilletje ophalen om het 3D concert van de Duitse band Kraftwerk optimaal te kunnen beleven. De festivalorganisatie zet een uur voor het optreden op verschillende plekken standjes neer waar de brillen worden uitgedeeld.

Dat is even wat werk, maar dat heeft Best Kept Secret er wel voor over. ,,Een 3D-beleving van het concert is onmisbaar. Je hoeft voor een optimale beleving niet in een zaal te staan, het werkt ook prima buiten. We hebben dat vorig jaar kunnen ervaren op een festival in Denemarken en dat was supertof. Je hoeft ook niet vlak voor het podium te staan om het goed te kunnen zien”, zegt Roosmarijn Reijmer, woordvoerder van festivalorganisator Friendly Fire. Je kunt vliegende schotels verwachten die over de waterplas schieten en je op de Autobahn wanen.

Het uitdelen van gratis plastic brilletjes klinkt niet erg duurzaam, maar Reijmer verzekert dat er na afloop geen brilletjes her en der in het bos zullen slingeren. ,,We zorgen voor een goede verwerking. Mensen kunnen na afloop de brillen inleveren bij de stands, maar de ervaring leert dat bijna niemand dat doet en dat bijna iedereen het brilletje mee naar huis neemt als aandenken.”

Kraftwerk begon in 1970 in Düsseldorf en brak vier jaar later door met het album Autobahn. De band groeide uit tot een pionier op het gebied van elektronische muziek. De laatste jaren is er niets nieuws meer verschenen. Vorig jaar kwam The Catalogue 3D uit, een overzichtsbox met het oude werk van de groep waarmee Kraftwerk ook optrad op allerlei bijzondere plaatsen zoals grote internationale musea.

Van de originele bezetting is alleen Ralf Hütter nog over en de groep lijkt zich de laatste jaren te beperken tot het recyclen van oud materiaal. Toch, juist vanwege de grote invloed die de groep had en heeft op de hedendaagse muziek was er bij Friendly Fire geen enkele aarzeling om Kraftwerk te boeken.

Reijmer: ,,Als je kijkt naar de line up van het komende festival dan zie je heel veel bands in de elektronische hoek die er zonder Kraftwerk niet zouden zijn geweest. Nu is Kraftwerk weer aan het zoeken om te kijken hoe je de beleving van een concert kunt vergroten. Die invloed is bijzonder en neemt niet af. Het blijft fris en urgent. Iemand als DJ Koze bijvoorbeeld wilde per se bij ons op het festival komen toe hij hoorde dat hij na Kraftwerk zou kunnen draaien. We hebben altijd acts op ons festival die van grote invloed zijn geweest op andere bands, zoals nu Guided By Voices en Primal Scream.”

De zevende editie van het festival heeft dit jaar ook een nieuw podium: Seven. Er komen pontons op het water waarop een nieuwe club zal verrijzen die plaats biedt aan driehonderd bezoekers.

Grote namen staan daar niet. ,,Het is een podium voor meer experimentele acts die zich niet snel in een muzikaal vakje laten duwen en baat hebben bij een kleine, compacte beleving van hun muziek’', zegt Reijmer. Toetsenist Niels Broos en elektronica-artiest Kate NV zijn twee van de acts. Het is een kwestie van er vroeg bij zijn. Bij driehonderd bezoekers gaan de deuren dicht.

Best Kept Secret verwacht komende dagen geheel uit te verkopen. Ongeveer een derde van de bezoekers komt uit België maar er zullen ook veel Duitsers en Engelsen zijn. De capaciteit is gehouden op 25.000 bezoekers. Dat is een bewuste keuze. Best Kept Secret zegt vooral bezig te willen zijn met het festival leuker te maken.

Dit jaar zijn drie podia vernieuwd. Het tweede podium heeft een nieuwe tent, het derde podium is vernieuwd en het gebied rond podium vijf is op de schop gegaan. Eén mogelijk probleem loste zich vanzelf op. Omdat Ajax in extremis werd uitgeschakeld voor de finale van de Champions League, komen er geen schermen voor de finale van de Europese competitie. ,,We zijn een muziekfestival’', klinkt het.

Artikel Brabants Dagblad
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken