Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:

gesp wrote:

neracroft wrote:
Het valt ook wel op dat de ticketverkoop minder als vorige jaren gaat. Heb al 3 wedstrijden zien passeren om tickets te winnen. Vroeger zag ik er ook veel passeren (heb er zelfs eens een gewonnen) maar de afgelopen 2 edities zag ik er geen enkele.


Op ticketswap is ook (veel) meer aanbod dan vraag. Vaak ook een goede graadmeter.


Aangeboden: 332
Gezocht: 663

332 > 663?

Als er meer vraag dan aanbod is zouden er geen tickets beschikbaar zijn, toch?

Niet iedereen die aangeeft een ticket te zoeken, zoekt ook daadwerkelijk een weekendticket. Prijzen voor een weekendticket liggen momenteel op 102 euro..

Volgens de economische theorieën heb je volledig gelijk. Maar o.b.v. de quote zou je denken dat er een paar honderd kaarten worden aangeboden terwijl er helemaal geen vraag is. En dat klopt niet. Er zijn ook gewoon al meer dan 800 van eigenara gewisseld. Dus er is wel degelijk meer vraag dan die quote suggereerde.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Timmetje wrote:
Christine and the Queens is toch groter en bekender dan Tame Impala?


Neen..

Christine kreeg AFAS niet eens vol…


Ja, maar AFAS namen headlinen wel vaker op BKS. Is een Beck groter dan? Of een Run The Jewels? Noel Gallagher (die in een halfege AFAS stond)? Jamie XX? Franz Ferdinand? Pixies? Christine is in ieder geval bekender dan LCD Soundsystem (die voor sommige mensen misschien wat ‘moeilijk’ was vrees ik?). Maar goed, die discussie is al gevoerd..

Maar dat was niet de vraag. Dat was of CATQ niet groter en bekender is dan Tame Impala. En dat is gewoon niet zo. Dat staat helemaal los van wat je van hun muziek vind. Tane Impala zou Ziggo Dome uitverkopen. Christine krijgt Afas niet vol. Dan is mijn conclusie dat TI een grotere en bekendere act is.

vindT
TaMe
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.457
1.602
Staat in de mail ook dat je dit jaar je eigen waterfles het terrein op mag nemen, goede ontwikkeling om tot nog minder afval te komen.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
301
302
Goed lezen indiaantje, de waterfles is toegestaan Vanaf dit jaar.
Ik heb ht echt geprobeerd maar Bon Iver wordt hem niet. Ik begrijp de opwinding rondom deze nieth elemaal. Maar 2 van de drie headliners willen zien is al veel voor mij. En ik heb een afwijkende smaak voor dit forum, excuses.

In mijn lijst gewoon opvallend veel vrouwen die ik moet zien. Kate Tempest, Lizzo, Charlotte Gainsbourgh, bbymutha, catnapp, Angie mcmahon, sophie, charlotte adgery, aldous harding, selma judith, caroline rose, princess nokia, carly en Christine. En ik wordt er blij van. Dat is echt voor het eerst, geldt dat ook voor anderen of niet?
Baal dat ik niet naar Interpol kan maar niemand neemt mij Lizzo af. Wel goed dat interpol er tegenover staat omdat ik echt bang ben dat de tent te klein is voor het publiek van Lizzo

Nog een weekje en ik loop wer rond met een brede glimlach...jeujjj.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.304
In mijn lijst gewoon opvallend veel vrouwen die ik moet zien. Kate Tempest, Lizzo, Charlotte Gainsbourgh, bbymutha, catnapp, Angie mcmahon, sophie, charlotte adgery, aldous harding, selma judith, caroline rose, princess nokia, carly en Christine. En ik wordt er blij van. Dat is echt voor het eerst, geldt dat ook voor anderen of niet?

Er staan sowieso heel veel goede vrouwelijke artiesten en bands met met vrouwelijke leden. Ik heb een iets ander lijstje maar nog steeds een met meer vrouwen dan op de meeste festivals:

Sophie, Sports Team (drumster), Stereolab, Crack Cloud (afhankelijk van de samenstelling), Puce Mary, Snail Mail, The Jicks (bassiste), Julia Holter, Big Thief, Julien Baker, Charlotte Gainsbourgh, Carly Rae Jepsen, Princess Nokia, Liz Phair, The Beths. En Jambinai, Kate Tempest, Lewsberg (bassiste), Lizzo, Priests etc. die ik dan nog moet missen door clahses.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Volgens Weerplaza breekt bij de start van Bon Iver een licht zonnetje door en blijft het daarna droog.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Goed lezen indiaantje, de waterfles is toegestaan Vanaf dit jaar.
Ik heb ht echt geprobeerd maar Bon Iver wordt hem niet. Ik begrijp de opwinding rondom deze nieth elemaal. Maar 2 van de drie headliners willen zien is al veel voor mij. En ik heb een afwijkende smaak voor dit forum, excuses.

In mijn lijst gewoon opvallend veel vrouwen die ik moet zien. Kate Tempest, Lizzo, Charlotte Gainsbourgh, bbymutha, catnapp, Angie mcmahon, sophie, charlotte adgery, aldous harding, selma judith, caroline rose, princess nokia, carly en Christine. En ik wordt er blij van. Dat is echt voor het eerst, geldt dat ook voor anderen of niet?
Baal dat ik niet naar Interpol kan maar niemand neemt mij Lizzo af. Wel goed dat interpol er tegenover staat omdat ik echt bang ben dat de tent te klein is voor het publiek van Lizzo

Nog een weekje en ik loop wer rond met een brede glimlach…jeujjj.
Ik lees goed.. maar op een waterfles zit geen statiegeld. Daarom slecht idee. Gewoon beter op het terrein wat kopen, verdiend de organisatie ook wat.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Volgens Weerplaza breekt bij de start van Bon Iver een licht zonnetje door en blijft het daarna droog.

Klopt, weersvoorspelling wordt steeds beter!
Maar: als Bon Iver begint is de zon al wel al drie kwartier onder!!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Goed lezen indiaantje, de waterfles is toegestaan Vanaf dit jaar.
Ik heb ht echt geprobeerd maar Bon Iver wordt hem niet. Ik begrijp de opwinding rondom deze nieth elemaal. Maar 2 van de drie headliners willen zien is al veel voor mij. En ik heb een afwijkende smaak voor dit forum, excuses.

In mijn lijst gewoon opvallend veel vrouwen die ik moet zien. Kate Tempest, Lizzo, Charlotte Gainsbourgh, bbymutha, catnapp, Angie mcmahon, sophie, charlotte adgery, aldous harding, selma judith, caroline rose, princess nokia, carly en Christine. En ik wordt er blij van. Dat is echt voor het eerst, geldt dat ook voor anderen of niet?
Baal dat ik niet naar Interpol kan maar niemand neemt mij Lizzo af. Wel goed dat interpol er tegenover staat omdat ik echt bang ben dat de tent te klein is voor het publiek van Lizzo

Nog een weekje en ik loop wer rond met een brede glimlach…jeujjj.

Klopt, het zijn dit jaar vooral de vrouwen die interessant zijn, en het aardige is dat ik deels tot een heel ander lijstje kom dan jij (Stereolab, the Beths, Big Thief, Julia Holter, Snail Mail, Helena Deland, the Visual, Kate NV bijvoorbeeld).

Bon Iver is voor mij wel een echte must see. Vooraf al de band die voor dit jaar bovenaan mijn lijstje stond en ik ben erg blij dat ze op BKS staan. Verwacht dat dit live ook een stuk intenser zal zijn dan op plaat.

Wordt mooi!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Klein interviewtje met Roel Coppen:

https://www.nu.nl/festival/5902206/hoe-kiest-een-programmeur-liever-een-speciale-act-dan-een-grote-naam.html

Ze zijn (als verwacht) al bezig met de grote namen voor 2020. En over Lizzo in FIVE:

"Het is ieder jaar passen en meten. Soms kies je er bewust voor om een heel populaire act op een kleiner podium te zetten, omdat deze in de avonduren veel beter past, maar het hoofdpodium al bezet is. Dat hebben we dit jaar bijvoorbeeld met Lizzo gedaan."
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Volgens Buienradar regent het op vrijdag alleen om 03:00 en 04:00 's ochtends! Prima dus. En de zaterdag en zondag helemaal niet, en rond de 18-20 graden. Heerlijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Staan opbouw foto’s op Facebook.

Stage TWO lijkt toch gewoon weer een zelfde tent te zijn? In ieder geval een tent vol met pilaren.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Heb een weekendticket incl camping + boutique village plek te koop wegens ziekte vriend. Tegen elk aannemelijk bod!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Zondagticket gekocht! Belachelijk veel zin om Whispering Sons te zien en Carly natuurlijk! Hopen dat ik nog Lizzo kan zien voordat de tent stampvol staat. Voor de rest moet ik me nog even snel inluisteren voor de rest van de dag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
https://festileaks.com/2019/05/vooruitblik-op-best-kept-secret-met-programmeur-roel/?fbclid=IwAR33YBvt0I5RojiuSDx0AWe_UXSOKKg4zkPFw7iBC4cq2FhSmmmXOASl_xI

Interssant interview met BKS programmatuur Roel Coppens. Dagelijks dus 22 en 23 duizend man verwacht. Op een capaciteit van 25K is dit toch erg netjes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken