Best Kept Secret 2018

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
hallodaar wrote:
Welnee man, de ‘h4ck3r’ maakte gebruik van een publieke standaard informatie-uitwisselingsachterdeur van WordPress waarin de namen van plaatjes open en bloot stonden omdat BKS ze al voorbereid had om te publiceren. Dat is een onhandigheidje van de kant van de website-bouwer, maar iets waar je al snel overheen kijkt (WordPress staat wel bekend om dit soort ‘open deurtjes’, dat de site er nu uit ligt heeft ook vast met WordPress te maken, die draait nogal zwaar voor wat je er voor terug krijgt en aangezien de website van BKS informatie-only is, had er een andere keuze gemaakt kunnen worden, maar tja: WordPress is wel lekker goedkoop en makkelijk om mee te werken).

Leuke reactie van BKS in ieder geval!

Nee hoor het is echt wel strafbaar, als bij iemand zijn voordeur openstaat geeft je geen vrijbrief om heel dat huis leeg te halen.

AT&T vs. Weev is daar een bekend voorbeeld van. Ik neem aan dat BKS niet je gelijk voor de rechter sleept. Maar als ze willen… gewoon een advies :).

Natuurlijk wel een verschil in het type informatie. Deze persoon bracht namen naar buiten die enkele uren later sowieso aangekondigd gingen worden, is toch iets anders dan het opgraven van privégegevens van duizenden klanten.

Het festival kan hier uiteraard wel dik mee in de problemen geraken bij artiesten en managers, maar ik neem aan dat ze dan eerder tijd gaan investeren in het voorkomen van dit soort lekken dan het aanklagen van de mensen die (zonder kwade intenties) namen delen op fora.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Dat maakt niet echt uit, de methode was hetzelfde.
Maar goed ik heb mijn zegje gedaan.

Wat moeten eigenlijk in godsnaam met Job Jobse oo het affiche... beetje standaard.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Net speurwerk jongens!!
BKS en DTRH staan naar mijn mening nog op gelijke hoogte. Had verwacht dat BKS er met deze aankondiging overheen zou gaan. Helaas weinig bekends wat natuurlijk niet slecht hoeft te zijn maar had wel meer middelgroots verwacht.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Arctic Monkeys, Angus and Julia Stone, Wolf Alice en Gus Dapperton maken me blij. De rest moet ik me eens in verdiepen. Valt me trouwens op dat er relatief veel vrouwelijke acts staan. Goeie ontwikkeling lijkt me zo :) Ik had eigenlijk wel, samen met vele anderen hier zo te zien, gehoopt op een Lorde, Grizzly Bear en Slowdive. Maargoed. Hopelijk zitten er tussen de laatste namen nog wat pareltjes!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Wat BKS nu begint op te breken is het beperkte rooster van Friendly Fire. Daardoor heb je namen als Chvrches, Angus & Julia Stone, Wolf Alice en in mindere mate Unknown Mortal Orchestra op plekken waar je eigenlijk Grizzly Bear, Fleet Foxes enz. zou willen hebben.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Wat BKS nu begint op te breken is het beperkte rooster van Friendly Fire. Daardoor heb je namen als Chvrches, Angus & Julia Stone, Wolf Alice en in mindere mate Unknown Mortal Orchestra op plekken waar je eigenlijk Grizzly Bear, Fleet Foxes enz. zou willen hebben.

Dat is absoluut waar. En daardoor die irritante herhalingen. Desalniettemin is het verschil tussen de headliners en de tweede rij op de poster qua kwaliteit (Spoon, Deerhunter, Warpaint, Ty Segall, Vince Staples) een stuk kleiner dan vorig jaar en daarmee vind ik de line-up evenwichtiger.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Wat denken jullie?

ONE: The Districts / Future Islands / Chvrches / Arctic Monkeys
TWO: Sudan Archives / And You Will Know Us By The Trail Of Dead / Deerhunter / Tyler, The Creator / ???
THREE: Susanne Sundfor / Rex Orange County / ??? / ??? / Flohio / Job Jobse
FIVE: The Comet Is Coming / Palm / All Them Witches / Ray Fuego / Naaz / ???

ONE: Alex Cameron / The Kills / ?? / Angus & Julia Stone / The National
TWO: Omni / SHanti Celeste / Warpaint / The Internet / Vince Staples / Four Tet(live)
THREE: UMFANG / Mattiel / Lidio Pimienta / SYML / Karen Elson / ?? / ??
FIVE: Optimo / Cocaine Piss / Downtown Boys / Bully / ?? / ?? /??

ONE: ?? / ?? / Spoon / Father John Misty / LCD Soundsystem
TWO: Yellow Days / Wolf Alice / Rodriguez / Khruangbin / ?? / ??
THREE: Waxahatchee / Gus Dapperton / Aldous Harding / John Maus / Rostam / Unknown Mortal Orchestra
FIVE: ?? / Moaning / Superorganism / Preoccupations / ?? / Ty Segall
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik hoop zo op een voor mij gunstige plek voor Vince Staples, vroig jaar op Lowlands al moeten missen, maar ik wil hem nu toch echt zien. Net voor of net na The National zou ik echt kut vinden, want daar wil ik wel vooraan staan...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Volgens mij is de zondag-sub nog helemaal niet bekend hoor, als ik zo kijk..? Misschien iets als Lorde er nog tussen zetten? Zou volgens mij best passen en heeft Nederland afgelopen festivalzomer ook al overgeslagen. Zie wel erg veel leuks, maar hoop nog op wat namen als Mount Eerie, King Krule, Mount Kimbie, POND, Joywave etc. Kortom, mooie namen voor in de TWO/THREE.
 

fiery

Playlistbediener
29 jan 2018
5
0
ik mis nog Haim, Yungblud, Pale Waves, Jungle, Oh Sees en Idles(knettergek live)

Of wil ik té veel? :D
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Wat denken jullie?

ONE: The Districts / Future Islands / Chvrches / Arctic Monkeys
TWO: Sudan Archives / And You Will Know Us By The Trail Of Dead / Deerhunter / Tyler, The Creator / ???
THREE: Susanne Sundfor / Rex Orange County / ??? / ??? / Flohio / Job Jobse
FIVE: The Comet Is Coming / Palm / All Them Witches / Ray Fuego / Naaz / ???

ONE: Alex Cameron / The Kills / ?? / Angus & Julia Stone / The National
TWO: Omni / SHanti Celeste / Warpaint / The Internet / Vince Staples / Four Tet(live)
THREE: UMFANG / Mattiel / Lidio Pimienta / SYML / Karen Elson / ?? / ??
FIVE: Optimo / Cocaine Piss / Downtown Boys / Bully / ?? / ?? /??

ONE: ?? / ?? / Spoon / Father John Misty / LCD Soundsystem
TWO: Yellow Days / Wolf Alice / Rodriguez / Khruangbin / ?? / ??
THREE: Waxahatchee / Gus Dapperton / Aldous Harding / John Maus / Rostam / Unknown Mortal Orchestra
FIVE: ?? / Moaning / Superorganism / Preoccupations / ?? / Ty Segall

Mooi lijstje; dit zal het in grote lijnen wel worden. Wolf Alice zal denk ik op ONE staan. Rodriquez staat ook in TivoliVredenburg en heeft eerder in HMH gestaan. Die krijgt echt wel een stevigere plek in het programma op ONE of later op TWO.

En ik denk ook dat we m.n. op zaterdag nog een naam missen op ONE. Verwacht verder geen grote verassingen meer.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Volgens mij is de zondag-sub nog helemaal niet bekend hoor, als ik zo kijk..? Misschien iets als Lorde er nog tussen zetten? Zou volgens mij best passen en heeft Nederland afgelopen festivalzomer ook al overgeslagen. Zie wel erg veel leuks, maar hoop nog op wat namen als Mount Eerie, King Krule, Mount Kimbie, POND, Joywave etc. Kortom, mooie namen voor in de TWO/THREE.

Een Mount Eerie zou mooi zijn. Lorde verwacht ik niet meer. Eerder of Lowlands of misschien zelfs op Pinkpop.

Vrijdag de volgende namen voor Northside - daar zit wellicht nog wat tussen voor BKS.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Persoonlijk lijstje (vet wil ik heel graag zien, de rest oké maar sommige zullen nog wel groeien):

VR: Arctic Monkeys - Future Islands - Trail Of Dead - Deerhunter - The Districts - All Them Witches
ZA: The National - Warpaint - Bully - Karen Elson
ZO: Father John Misty - Ty Segall - Waxahatchee - Wolf Alice - Moaning - Rodriguez - Spoon - Gus Dapperton

Dit is het momenteel voor mij. Vooral zaterdag heel zwak, en zondag mis ik nog een naam die voor mij dé naam van die dag word.
Ik ben er sowieso weer bij maar persoonlijk ben ik nog niet satisfied, maar ik trek me op dat al verschillende jaren een paar van de favoriete bands in de laatste worp zat (denk Cloud Nothings, Diiv,...)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik ga alleen de vrijdag dit jaar. Persoonlijk had ik met het nieuwe rijtje toch wat meer verwacht. Uiteindelijk hebben ze nu in totaal voor BKS-begrippen een heel nette line-up denk ik, maar mij persoonlijk doet het allemaal niet zo veel. Eigenlijk zou (nog steeds) alleen Four Tet een must-see zijn voor mij.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik heb persoonlijk al heel veel wat ik graag wil zien. Voor mij is dat:

Vrij Arctic Monkeys, Deerhunter, … And You Will Know Us By The Trail Of Dead

Zat The National, Vince Staples, Warpaint, Four Tet

Zon LCD Soundsystem, Spoon, Ty Segall, Unknown Mortal Orchestra, John Maus, Preoccupations

Maar hoop nog wel op dingen als Slowdive, Johan, Shame, Sevdaliza
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Heb ook wel aardig lijstje toch wel:

Vrijdag:
Arctic Monkeys - Future Islands - Tyler, The Creator - ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead - Deerhunter

Zaterdag:
The National (ergens vooraan) - Angus & Julia Stone - Four Tet - Vince Staples - Warpaint (hier mag echt nog wel wat bij dit dagje)

Zondag:
LCD Soundsystem - Father John Misty - Spoon - Rodriguez - John Maus - Superorganism
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken