Best Kept Secret 2018

Bij BKS zaten de grootste namen (zeg headliners en die net eronder) volgens mij altijd in de eerste of tweede golf. In golf 3 zaten dan de onbekendere namen (maar wel parels). Maar ik zou geen sub-headliner meer verwachten hierna eigenlijk.

Vaak zijn het inderdaad wat kleinere namen en DJ's maar ook nog wel een grotere naam hoor. Maar in verhouding minder grote namen.

Jelle Teitsma wrote:
Met Arctic Monkeys, The National, LCD Soundsystem, Warpaint, Unknown Mortal Orchestra, John Maus, Four Tet, Future Islands, Angus & Julia Stone, Deerhunter, Rodriguez, Wolf Alice, Preoccupations, Father John Misty, SPOON en Superorganism zit ik al op 16 optredens waar ik bij zou willen zijn. Een flink aantal sowieso, een paar niet perse. Voor nu: zeker tevreden. Ook omdat er best wat onbekend werk tussenzit waar ik nog naar luisteren moet.

Edit: zo klinken The Districts en SYML al meer dan de moeite waard.

We zitten straks op 53 namen. Er waren vorig jaar 79 optredens. Nog +/- 25 te gaan dus.

Ze zeiden zelf vandaag meet dan 100 acts in totaal…

Waar hebben ze dat gezegd?

Quote van uit hun mail omtrent Arctic Monkeys:

"Artic Monkeys, The National en LCD Soundsystem zijn de headliners van Best Kept Secret 2018. In totaal maar treden er meer dan 100 artiesten, bands en DJ’s op. Daarover hoor je sneller dan je denkt meer."

Quote van uit hun mail omtrent Arctic Monkeys:

“Artic Monkeys, The National en LCD Soundsystem zijn de headliners van Best Kept Secret 2018. In totaal maar treden er meer dan 100 artiesten, bands en DJ’s op. Daarover hoor je sneller dan je denkt meer.”

Dat was vorig jaar ook de boodschap. Die 100 artiesten is inclusief de dj's e.a. op Four. Bovenop deze lijst zullen er dus inderdaad nog zo'n 25 bijkomen, plus het Four-programma.

Na alle teleurstelling hier zijn ze nieuwe namen aan het zoeken.

Wie weet... De wat onhandige leak heeft er wel voor gezorgd dat de aandacht wel erg snel is verlegd van de boeking van Arctic Monkeys, en het knappe lijstje headliners, naar deze lijst met vooral kleinere namen (en de niet misschien niet-reële verwachting dat nog er nog enkele subheadliners van Primavera zouden overkomen).

En nu dus ook (met enige zelfspot) bevestigd op Facebook:

Het blijkt anno 2018 haast onmogelijk om onze festivalnaam eer aan te doen met al die leaks en geruchten... Wij geven het op voor vandaag, dus hierbij nog eens 26 extra must sees voor Best Kept Secret 2018: Angus and Julia Stone, Job Jobse, The Kills, Warpaint, Wolf Alice, All Them Witches, Bully, Cocaine Piss, Downtown Boys, FLOHIO, Gus Dapperton, John Maus, Karen Elson Official, Lido Pimienta, Mattiel, Moaning, Omni, Optimo (Espacio), Palm, Ray Fuego, Sudan Archives, Susanne Sundfør, SYML, The Districts, UMFANG en Yellow Days. Vanochtend werd ook bekend dat Arctic Monkeys de derde headliner van Best Kept Secret Festival 2018 is. Kaartverkoop is begonnen! Ga naar http://bestkeptsecret.nl
De komende tijd hopen we jullie met meer dan 40 echte best kept secrets te verrassen. Wish us luck!

Ik zat me trouwens te bedenken, als A&JS op BKS komen.. dan lijkt het mij dat het best kan dat Angus Stone ook een set speelt als Dope lemon! Lijkt mij heel leuk.

Goede damagecontrol en mooie erkenning van het betere lekwerk op dit forum, zelfs met een linkje in de gestuurde mail. Vorig jaar zaten we er al dicht op door voortijdig Radiohead en Arcade Fire te voorspellen en door de ontdekte vroegtijdige posterleak van Chris Cohen, maar dit jaar mede bepalend voor de marketingstrategie. Als jullie meelezen: Kan gebeuren jongens, zelfs bij grote broer Primavera ging het mis dit jaar. Wederom mooie namen en veel te ontdekken, chapeau. Wel mis nog net de superovertuiging.

Is ook wel aan de inbreng in dit topic te danken!!

mrgreen.png
Ja al moet je wel oppassen met dit soort dingen. Want het is gewoon strafbaar wat je doet.

Welnee man, de 'h4ck3r' maakte gebruik van een publieke standaard informatie-uitwisselingsachterdeur van Wordpress waarin de namen van plaatjes open en bloot stonden omdat BKS ze al voorbereid had om te publiceren. Dat is een onhandigheidje van de kant van de website-bouwer, maar iets waar je al snel overheen kijkt (WordPress staat wel bekend om dit soort 'open deurtjes', dat de site er nu uit ligt heeft ook vast met Wordpress te maken, die draait nogal zwaar voor wat je er voor terug krijgt en aangezien de website van BKS informatie-only is, had er een andere keuze gemaakt kunnen worden, maar tja: WordPress is wel lekker goedkoop en makkelijk om mee te werken).

Leuke reactie van BKS in ieder geval!

Welnee man, de ‘h4ck3r’ maakte gebruik van een publieke standaard informatie-uitwisselingsachterdeur van WordPress waarin de namen van plaatjes open en bloot stonden omdat BKS ze al voorbereid had om te publiceren. Dat is een onhandigheidje van de kant van de website-bouwer, maar iets waar je al snel overheen kijkt (WordPress staat wel bekend om dit soort ‘open deurtjes’, dat de site er nu uit ligt heeft ook vast met WordPress te maken, die draait nogal zwaar voor wat je er voor terug krijgt en aangezien de website van BKS informatie-only is, had er een andere keuze gemaakt kunnen worden, maar tja: WordPress is wel lekker goedkoop en makkelijk om mee te werken).

Ah, waar is de tijd dat dit soort trucjes regelmatig de Werchteraankondigingen een avond op voorhand deden lekken?

Welnee man, de ‘h4ck3r’ maakte gebruik van een publieke standaard informatie-uitwisselingsachterdeur van WordPress waarin de namen van plaatjes open en bloot stonden omdat BKS ze al voorbereid had om te publiceren. Dat is een onhandigheidje van de kant van de website-bouwer, maar iets waar je al snel overheen kijkt (WordPress staat wel bekend om dit soort ‘open deurtjes’, dat de site er nu uit ligt heeft ook vast met WordPress te maken, die draait nogal zwaar voor wat je er voor terug krijgt en aangezien de website van BKS informatie-only is, had er een andere keuze gemaakt kunnen worden, maar tja: WordPress is wel lekker goedkoop en makkelijk om mee te werken).

Nee hoor het is echt wel strafbaar, als bij iemand zijn voordeur openstaat geeft je geen vrijbrief om heel dat huis leeg te halen.

AT&T vs. Weev is daar een bekend voorbeeld van. Ik neem aan dat BKS niet je gelijk voor de rechter sleept. Maar als ze willen... gewoon een advies :).

Wat me trouwens aan de dagindeling opvalt is dat er super veel op zondag staat. Niet alleen in aantal maar ook in de grotere namen. Die zondag wordt sowieso een crime qua schema volgens mij. Zo veel leuke dingen!

Users who are viewing this thread