Best Kept Secret 2018

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Misschien ook nog een pluspuntje voor SP live: Gary Lightbody komt bijzonder oprecht over en de interactie met het publiek is zeldzaam fijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.399
5.127
Morgenochtend 10.00 nieuwe namen voor Northside. De zaterdagheadliner ontbreekt daar nog.
Is dat dan ook het moment dat BKS met namen komt?
Daar staat Beck tussen. Mogelijk als sub zou me niet eens verbazen (ik zie hier geen headliner meer in, gezien het huidige festival geweld en de opties die er zijn). Verder hadden die Diplo. Jimmy Eat World, Thundercat en Rhye).
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Nu The War on Drugs op de radio heeft gezegd dat ze naar Belgie komen eind augustus (dus Pukkelpop), zet ik mijn geld in op de volgende dagafsluiters:

DTRH: QOTSA - Nick Cave - Massive Attack
BKS: The National - LCD Soundsystem - Bjork
Lowlands: The War on Drugs - Florence + The Machine - Gorillaz of Snow Patrol

Ik ga zelf al jaren naar Lowlands. Volgend jaar wil ik graag daarnaast naar nog een festival in NL. Zouden jullie DTRH of BKS aanraden? Line up is semi belangrijk, gaat me vooral om een leuke/jonge sfeer en een degelijk nachtprogramma.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.274
2.209
Processierups wrote:
Morgenochtend 10.00 nieuwe namen voor Northside. De zaterdagheadliner ontbreekt daar nog.
Is dat dan ook het moment dat BKS met namen komt?

Daar staat Beck tussen. Mogelijk als sub zou me niet eens verbazen (ik zie hier geen headliner meer in, gezien het huidige festival geweld en de opties die er zijn). Verder hadden die Diplo. Jimmy Eat World, Thundercat en Rhye).

Beck was vorig jaar nog headliner op BKS. Ik kan me met de huidige potentiële headliners en subs niet voorstellen dat hij hier staat...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.482
1.640
Nu The War on Drugs op de radio heeft gezegd dat ze naar Belgie komen eind augustus (dus Pukkelpop), zet ik mijn geld in op de volgende dagafsluiters:

DTRH: QOTSA – Nick Cave – Massive Attack
BKS: The National – LCD Soundsystem – Bjork
Lowlands: The War on Drugs – Florence + The Machine – Gorillaz of Snow Patrol

Ik ga zelf al jaren naar Lowlands. Volgend jaar wil ik graag daarnaast naar nog een festival in NL. Zouden jullie DTRH of BKS aanraden? Line up is semi belangrijk, gaat me vooral om een leuke/jonge sfeer en een degelijk nachtprogramma.
Denk dat Gorillaz in augustus de festivals in de VS en Canada afgaan, drie maanden in Europa lijkt mij onwaarschijnlijk.

Hopelijk volgende week de eerste namen voor BKS, wordt wel eens tijd.
 

Grizzly Bear

Playlistbediener
26 jan 2017
35
0
Hopelijk volgende week de eerste namen voor BKS, wordt wel eens tijd.

We (ik ook) gaan hierbij uit van de aankondigingen van vorig jaar. Maar twee jaar terug kwamen ze pas half december met de eerste namen. Het kan dus ook zomaar nog 2 weken duren... Helaas.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Indiaantje89 wrote:

Processierups wrote:
Morgenochtend 10.00 nieuwe namen voor Northside. De zaterdagheadliner ontbreekt daar nog.
Is dat dan ook het moment dat BKS met namen komt?


Daar staat Beck tussen. Mogelijk als sub zou me niet eens verbazen (ik zie hier geen headliner meer in, gezien het huidige festival geweld en de opties die er zijn). Verder hadden die Diplo. Jimmy Eat World, Thundercat en Rhye).

Beck was vorig jaar nog headliner op BKS. Ik kan me met de huidige potentiële headliners en subs niet voorstellen dat hij hier staat…

Beck was er in 2016 Kan best weer in 2018...preekt voor eigen smaak hier :wink:
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Nu The War on Drugs op de radio heeft gezegd dat ze naar Belgie komen eind augustus (dus Pukkelpop), zet ik mijn geld in op de volgende dagafsluiters:

DTRH: QOTSA – Nick Cave – Massive Attack
BKS: The National – LCD Soundsystem – Bjork
Lowlands: The War on Drugs – Florence + The Machine – Gorillaz of Snow Patrol

Ik ga zelf al jaren naar Lowlands. Volgend jaar wil ik graag daarnaast naar nog een festival in NL. Zouden jullie DTRH of BKS aanraden? Line up is semi belangrijk, gaat me vooral om een leuke/jonge sfeer en een degelijk nachtprogramma.

Hey Maurice, ik ken alle drie de festivals en ben grootste fan van LL. Dit jaar kan ik ook niet en kies daarom nu ook voor BKS, we gaan nl jaarlijks ook naar DTRH, tis toch een klein LL met een eigen sfeer en smoel. DTRH is afwisselender dan BKS en daarmee ook minder op de programmering en muziek gericht. Het nacht programma is wel weer meer dance en LL like....althans volgens mij dan hè....er zullen vast andere opinies zijn hier..
Succes met kiezen
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Wij gaan behalve naar Werchter en Pukkelpop al jaaaren naar Best Kept Secret en de sfeer is super ongedwongen en relaxed. Locatie en aankleding is alsof je op een groot tuinfeest staat met foodstands 2.0, het publiek is wellicht iets ouder en komt gemiddeld echt voor de muziek (geluid is top!l) en er zijn continue dj's tot midden in de nacht. Voor de echte feestbeesten is er plenty te doen maar ook voor de echte muziekliefhebbers waar ik mezelf onder schaar. Op youtube zijn voldoende aftermovies om je een idee te geven.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik vind bks redelijk met lowlands te vergelijken de grootste verschillen zijn.
- Iets ouder publiek.
- Er zijn veel meer Belgen.
- Minder mainstream optredens.
- main stage is buiten.

En op bks zijn er ook zat mensen die niet voor de muziek komen. Als je ergens achter bij een stage staat word er ook massaal door heen geouwehoerd.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ik vind bks redelijk met lowlands te vergelijken de grootste verschillen zijn.
– Iets ouder publiek.
– Er zijn veel meer Belgen.
– Minder mainstream optredens.
– main stage is buiten.

En op bks zijn er ook zat mensen die niet voor de muziek komen. Als je ergens achter bij een stage staat word er ook massaal door heen geouwehoerd.

Vorige keer waren er aanzienlijk minder Belgen omdat BKS in hun examenweek viel. Ik heb geen probleem met Belgen trouwens.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.274
2.209
Maifeld Derby vindt dit jaar in het weekend na BKS plaats, en deelt ieder jaar veel namen met BKS. Tot kerst wordt iedere dag een nieuwe naam aangekondigd op Facebook. Tot dusverre zijn dat Deerhunter, All Them Witches en Klangstof. Goede kanshebbers dus voor een plekje op BKS.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
roluf wrote:
Ik vind bks redelijk met lowlands te vergelijken de grootste verschillen zijn.
– Iets ouder publiek.
– Er zijn veel meer Belgen.
– Minder mainstream optredens.
– main stage is buiten.

En op bks zijn er ook zat mensen die niet voor de muziek komen. Als je ergens achter bij een stage staat word er ook massaal door heen geouwehoerd.

Vorige keer waren er aanzienlijk minder Belgen omdat BKS in hun examenweek viel. Ik heb geen probleem met Belgen trouwens.

In 2018 zullen er nog minder belgen zijn, want dan zijn de examens nog niet eens begonnen.
Misschien leuker en meer van doorslaggevende aard -zeker als je er niet van houdt, net als ik- BKS is voetbalvrij (en dus ook voetbalsupporter-vrij) in 2018 ! Zowel DTRH, Pinkpop als RW zullen grote schermen moeten neerzetten....de muziek zal wat aandacht moeten inleveren daaro.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.399
5.127
Ik ben een voetbal liefhebber, maar op een festival mogen ze het van mij inderdaad verbannen. 2 jaar terug vond ik de Belgen ook best irritant aanwezig nadat ze een wedstrijd hadden gewonnen op BKS. In hun euforie en de beschonkenheid waren ze best luidruchtig en irritant aanwezig in de Two. Dus voor mij hoeft het niet zo.

Zit toch wel beetje te wachten op de eerste namen nu :(.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Oh, voor de goede orde: ik ben zelf ook een fervente voetballiefhebber. Voetbal zelf paar keer per week en kijk ook heel veel. Maar op een festival hoeft het voor mij echt niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.136
Misschien leuker en meer van doorslaggevende aard -zeker als je er niet van houdt, net als ik- BKS is voetbalvrij (en dus ook voetbalsupporter-vrij) in 2018 ! Zowel DTRH, Pinkpop als RW zullen grote schermen moeten neerzetten….de muziek zal wat aandacht moeten inleveren daaro.
ik ben ook voetballiefhebber, maar schermen om het voetal?
Beter dat ze het niet doen imo.
Overigens zit Pinkpop tijdens de eerste voorronde wedstrijden (van groep A tm F), dus nog niet zo heel spannend en zeker niet voor Nederland.
Ik verwacht dat Pinkpop op het festivalterrein er niets mee zal doen.
DTRH is tijdens de achtste finale (eerste afvalronde), dat is misschien wel een dingetje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken