Best Kept Secret 2018

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Omni vind ik wat saai maar zeker niet slecht. Ik vind Palm erg leuk en ben heel benieuwd naar het album van Moaning want de eerste nummers zijn erg prettig.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Omni en Palm echt meer dan goed. Moaning op basis van drie nummers veelbelovend. Ze tonen alle drie aan dat er nog leven zit in het gitaar genre. Fijn :)

Ook Bully en Downtown Boys kunnen me wel bekoren dus dat zal live, met wat biertjes op, ook wel goed komen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Mijn short-list: Alex Cameron, All Them Witches, AYWKUBTTOD, AM, Deerhunter; FJM; Future Islands, Gus Dapperton; LCD Soundsystem, Mattiel; Moaning; OMNI; Palm; Preoccupations; Rodriguez; Spoon; Superorganism; The Districts; The National (ja, ook ik ben om); Ty Segall; UMO; Wolf Alice - en Cocaine Piss zou geweldig zijn als die zangeres eens normaal ging zingen :) :) :)

Fun facts:
* Wolf Alice staat nu samen met Circa Waves op 3 keer verschenen op BKS....in 6 jaar tijd.
* Voor de tweede komen: Waxahatchee; UMO; Tyler, the Creator; Preoccupations; Future Islands CHVRCHES; Arctic Monkeys; Angus & Julia Stone
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Nou Dirk jij gaat het druk krijgen! Veel op je lijst ga ik ook kijken. Na de lichte teleurstelling van de namen ben ik inmiddels een stuk positiever over de line-up. Staan toch al weer erg veel leuke dingen hoor.

Ja er zijn flink wat namen die al geweest zijn. Of dat erg is dat licht natuurlijk ook aan je voorkeur. Al vind ik Wolf Alice en Circa Waves die allebei 3 keer zijn geweest in 6 jaar echt te veel. Aan de ander kant. Al zou Radiohead elk jaar komen zou ik niet klagen............ :wink:
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik vind dat het best nog meevalt hoor. Oké 3x op 6 jaar is wel wat veel maar 2x komen in 6 jaar tijd is toch een vrij normale hoeveelheid?

8 namen zijn dus al eerder op BKS geweest dat wil zeggen dat er 45 nog nooit eerder stonden. Dat is toch een zeer mooi gemiddelde?
Circa Wavves vond ik vorig jaar nog heel vermakelijk zelfs, al ben ik wel eerder vertrokken om nog even toilet en bar aan te doen voor ik naar de TWO ging (geen idee meer wie toen exact speelde).
En Wolf Alice hun laatste album heeft zeer goede reviews gekregen dus normaal dat je die nog eens op de line up zwiert als je de kans krijgt.

Bovendien is een extra album en een andere spot toch een heel andere beleving. Zet bv. Wolf Alice als opener van de Main of als afsluiter van de Five en je hebt 2 totaal verschillende vibes in de show!

Ze doen het prima daar in kamp Best Kept Secret!
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Probleem met namen die er vaker staan is dat je die gaat vergelijken met die er niet staan en als die afweging dan negatief is baal je daarvan. Maar inderdaad als je kijkt naar de kwaliteit is het zeker geen probleem. Wolf Alice is een goede band waar ik nu ook zeker naar ga kijken.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Omni vind ik wat saai maar zeker niet slecht. Ik vind Palm erg leuk en ben heel benieuwd naar het album van Moaning want de eerste nummers zijn erg prettig.

Dat Omni wat saai zou zijn hoor ik wel vaker. Vind ik nou juist het tegendeel van saai. Nummers die om de haverklap van structuur veranderen en die geweldige gitarist die zoveel varieert in toon en riff dat het mij nou juist geen moment verveelt :)
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Ik ga Omni zeker nog de kans geven. Idd geweldige gitarist.
Tweede album bevalt al stuk beter!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Wolf Alice is in die drie keer zeker gegroeid. de eerste keer waren ze nog echt piepjong en onervaren. Misschien vind ik The Kills wel stoerder dan Wolf Alice.
Ik ben inmiddels aan het luisteren naar een minimaal gefilterde lijst en -net als elk jaar- hebben ze toch weer een heel goed setje muziek bij elkaar weten te zetten....das een ding wat zeker is.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
BKS bestaat nu 5 jaar en dus een mooi moment voor een terugblik. Wat zijn je favoriete optredens?

Hier is mijn top 10:

1 Wilco
2 Radiohead
3 Balthazar (beide keren)
4 ALT-J (2013)
5 Death Cab For Cutie
6 King Gizzard & The Lizard Wizard
7 Arctic Monkeys
8 Typhoon
9 DIIV
10 The Notwist

Leuk om terug te kijken en zeer moeilijk om te kiezen!

Hier kun je zien wat er allemaal is geweest:

History BKS
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
1. Portishead
2. Slowdive
3. Damien Rice
4. Interpol
5. Death Cab For Cutie
6. Mew
7. Interpol
8. Ride
9. Radiohead
10. The Jesus & Mary Chain
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Moeilijk, moeilijk...

1. Radiohead
2. Royal Blood
3. Soulwax
4. James Blake
5. Elbow
6. SOHN
7. DIIV
8. Catfish and the Bottlemen
9. Tora
10. Jamie xx
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Aanwezig in 2014, 2015 en 2017.

1. The War On Drugs (2014)
2. Arcade Fire (2017)
3. King Gizzard & The Lizard Wizard (2017)
4. Pixies (2014)
5. Future Islands (2015)
6. Cloud Nothings (2017)
7. The Notwist (2014)
8. FIDLAR (2015)
9. The Parrots (2017)
10. The Libertines (2015)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ben er zelf vorig jaar voor het eerst geweest helaas, maar leuk om deze lijstjes terug te lezen!
 

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
153
99
Arcade Fire
Balthazar
Preoccupations
Radiohead
Belle & Sebastian
King Grizzard & the Lizard Wizard
The Jesus & Mary Chain
Sleaford Mods
Future Islands
The War on Drugs
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Veel nieuwe namen voor All Points East die ook naar BKS kunnen komen als BADBADNOTGOOD, Nick Murphy en Django Django.

Verder ook Oscar and the Wolf.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.672
2.005
1. Radiohead
2. Arctic Monkeys
3. The Jesus and Mary Chain
4. Wolf Parade
5. Slowdive
6. Jonny Greenwood and the LCO
7. Beach House
8. Wilco
9. Sigur Ros
10. Death Cab for Cutie

Alleen in 2014 geen weekendticket.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken