Best Kept Secret 2018

Phoenix voor the National op de One zou een bijzonder toffe keuze zijn van de organisatie. en Thom Yorke die de nacht inluidt in de Two.

Ik zat hetzelfde te denken, hoop er erg op! Maar ben bang dat ze misschien iets te groot zijn.. of niet?

Martijn wrote:
Phoenix voor the National op de One zou een bijzonder toffe keuze zijn van de organisatie. en Thom Yorke die de nacht inluidt in de Two.

Ik zat hetzelfde te denken, hoop er erg op! Maar ben bang dat ze misschien iets te groot zijn.. of niet?
Valt wel mee met de populariteit van Phoenix in Nederland, denk dat Paradiso uitverkopen voor hun het hoogst haalbare is. 2013 totaal misplaatst op Pinkpop, en in 2010 voor het laatst een eigen show tijdens de Wolfgang Amadeus Phoenix tour.

Thom Yorke in Two zie ik niet gebeuren. Verwacht sowieso niet dat hij veel optredens gaat doen.

Phoenix zou zeker kunnen:

Er is bijna volledige overlap met This is not a love Song festival.

Hoe groot zijn Catfish & TB eigenlijk tegenwoordig ? Hieronder van APE Presents....

Since bursting into the public consciousness with their debut platinum album The Balcony, Catfish and the Bottlemen have grown to become the UK’s biggest guitar band to break through this decade. Their sophomore effort The Ride topped the UK Album Chart and saw them step up to true Arena status, conquering huge rooms and festival slots in the process. Next summer they come to Victoria Park for their biggest headline show to date with a huge supporting lineup in tow, they’re not to be missed.

Van McCann from Catfish and the Bottlemen says:

“This is gonna be a massive night! Doesn’t get much better than 40,000 people outdoors screaming every word you’ve written back at you! That’ll do us nicely!”

With the show set to be a who’s who of modern guitar music, the supporting lineup is suitably huge. Currently holed away in the studio working on the follow up to their number 1, Mercury Music Prize nominated debut album, Blossoms join the lineup alongside fan favourite pop-rockers The Hunna who bring their huge album 100 to Victoria Park fresh from their hugely successful UK headline tour.

als die een dag op APE gaan hosten met de namen die daar mee komen (Fran Carter oa). Volgens mij zijn ze sinds 2014 flink gegroeid. Ze waren op BKS14 al zo goed en zo jong nog. Dit zou natuurlijk ook een van die "kleinere acts kunnen zijn die dit jaar zouden kunnen headlinen", of niet ?
In dat rijtje zitten imo:
* War on Drugs
* Royal Blood
en nu ook: * Catfish & The Bottlemen

Wachten op maandag dan....

I really like to think, according to their track record, that the BKS bookers' taste is above Catfish and the bottlemen. Never heard of them prior, but it's some of the most boring music i've heard in recent times.

Not a fan of Royal Blood either, and doubt they are headline material. Wouldn't mind War on Drugs at all to Headline ONE on friday night?
I won't be suprised if Phoenix is the friday headliner, but would be quite dissapointed. Although the line up is already so good, I won't really mind that much.

Top choices for Friday night headliner, and I think all is possible:
1. Arctic Monkeys
2. Jesus and Mary Chain
3. War on Drugs

Most dissapointing choices for possible friday headliner:
1. The KIllers
2. Phoenix
3. Catfish and the bottlemen

Okay blijkbaar is Catfish and the Bottlemen in GB een stuk groter dan ik dacht. Die populariteit hebben ze in Europa zeker (nog) niet dus headliner zullen ze niet worden. Dit geldt in mindere mate ook voor Phoenix en Jesus and Mary Chain. Wat niet wil zeggen dat ze niet op BKS kunnen staan dit jaar. Ik verwacht toch een headliner uit het rijtje AM, TWOD, Gorillaz, The XX of Björk.

Okay blijkbaar is Catfish and the Bottlemen in GB een stuk groter dan ik dacht. Die populariteit hebben ze in Europa zeker (nog) niet dus headliner zullen ze niet worden. Dit geldt in mindere mate ook voor Phoenix en Jesus and Mary Chain. Wat niet wil zeggen dat ze niet op BKS kunnen staan dit jaar. Ik verwacht toch een headliner uit het rijtje AM, TWOD, Gorillaz, The XX of Björk.

Lijkt me een 'safe bet'. Waarbij Bjork volgens sommige insiders het zeker niet zou zijn. BKS had wat Bjork betreft achter het net gevist, zo luidt het gerucht. Laat het maar de AM zijn dan.

Dat gerucht over Björk ken ik ook inderdaad. Denk dat BKS ze heel graag had willen hebben. Past heel goed bij het festival. En had ook gekund aangezien ze wel op Northside staat.

Ga alsjeblieft weg met Bjork en Nick Cave ! Die lui hoef ik nooit te zien of te horen. Verschrikkelijke artiesten...

"Bjork misgegrepen" llijkt me #fakenews ........als ie al in de vijver zit hoef je hem er alleen maar uit te vissen. er is iets anders aan de hand:

Age V. van Friendly Fire een veto heeft neergelegd bij het boeken van zowel Bjork als Nick Cave.......niks gemiste kans, gewoon skippen die handel was zijn advies.

Wanneer komt The Wombats met hun nieuwe album en de eerste festivaldatums ?

Ga alsjeblieft weg met Bjork en Nick Cave ! Die lui hoef ik nooit te zien of te horen. Verschrikkelijke artiesten…

Dit lees ik niet graag hoor Dirk.

Je noemt daar net twee artiesten op een perfect fit zijn voor (een festival als) BKS. En ook nog eens twee acts die qua genre niets, maar dan ook niet met elkaar gemeen hebben. Behalve dat ze beide al langer meedraaien maar nog steeds spannende muziek uitbrengen. Live is Björk natuurlijk een pak introverter dan Cave, die er een beroep van maakt om het publiek altijd te betrekken tijdens zijn shows. Maakt van elk optreden een soort rollercoaster ritje. Björk is dan weer een pak exclusiever.

Ik durf over 'mislopen' te spreken.

Ga alsjeblieft weg met Bjork en Nick Cave ! Die lui hoef ik nooit te zien of te horen. Verschrikkelijke artiesten…

BKS is hét festival voor artiesten als Björk en Cave... Hoewel ik ook liever AM heb, zijn dit wel grote artiesten die op Best kept secret zeker niet zouden misstaan. Misschien is Pinkpop meer iets voor jou Dirk?

Ik ook niet. Maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Ieder zijn ding. Denk wel dat BKS beide graag had gehad maar in beide gevallen (lijkt het) is afgetroefd door Mojo/Livenation. In het geval van Nick Cave is dag logisch omdat die ook geboekt wordt in Nederland door Mojo maar in het geval van Björk is dat pijnlijker zeker omdat ze wel op Northside staat en dus via FKP Scorpio geboekt is.

Ik heb geen twijfel, de Arctic Monkeys komen gewoon. Verder zou ik Phoenix graag als sub zien. Thom Yorke zal wel weer een vrij exclusieve act zijn en zie ik niet snel komen. Ben wel benieuwd waar ze mee gaan komen in de rest van het affiche.

Ik heb geen twijfel, de Arctic Monkeys komen gewoon. Verder zou ik Phoenix graag als sub zien. Thom Yorke zal wel weer een vrij exclusieve act zijn en zie ik niet snel komen. Ben wel benieuwd waar ze mee gaan komen in de rest van het affiche.

Het worden The XX ;-)

Dat zou me verbazen, maar als dei de vorm hebben van Lowlands vorig jaar dan zijn ze wat mij betreft welkom.

Ik durf over ‘mislopen’ te spreken.

Dan durven we allebei over iets verschillends te spreken.

Ik spreek over een veto van Age Versluis over het booken van Bjork. geen bewijs voor, dus net zo 'fake news' als op dit forum zeggen dat de BKS organisatie Bjork misgelopen is.
Ik denk dat het nog steeds toegestaan is om je mening te posten op dit forum, toch ? Net zoals je ook mag zeggen dat je Bjork en Nick Cave geweldig vindt, maar dat "lees ik dan weer niet graag".

In ieder geval Nick Cave komt niet dit jaar. Die valt af.
Bjork kan nog wel. Hopen dat Age Versluis zijn poot stijf houdt..... :)

O ja, en ik ga dit jaar zowel naar Pinkpop als BKS. Ik hoor inderdaad niet thuis op BKS, ik kom een weekend en ben dan weer weg.
Ik ben al vanaf 2013 op BKS te vinden. Niet vanwege de aan- (of beter afwezigheid) van acts als Bjork of Nick Cave trouwens, Juist vanwege al die andere dingen die wel leuk zijn.

Terug on-topic: Klangstof moet maar snel worden bekendgemaakt.

Ik denk dat het nog steeds toegestaan is om je mening te posten op dit forum, toch ? Net zoals je ook mag zeggen dat je Bjork en Nick Cave geweldig vindt, maar dat “lees ik dan weer niet graag”.

Zeker, de vraag is alleen of het nodig is om te melden dat jij het niet leuk vindt. Wel goed om te horen dat je de rest van de BKS-namen wel leuk vindt :).
Klangstof lijkt me een goede BKS-naam, sluit goed aan op festival en publiek denk ik!

Users who are viewing this thread