Best Kept Secret 2018

Phoenix zou ik ontzettend tof vinden, maar ik veracht ze niet. Hopelijk zit er nog wat onverwachte pareltjes tussen die ze kunnen pikken van Primavera.

Maar als inderdaad maandag Arctic Monkeys wordt bevestigd (en wie twijfelt daar nog aan?): dat doet BKS dan toch weer erg goed.

Met LCD Soundsystem en The National erbij heb je prachtige bovenste regel op je affiche. Vorig jaar was er nog sprake van een derde headliner die van een veel kleiner kaliber was. Dat is dit jaar absoluut niet het geval. En misschien blijft er dit jaar nog iets meer over voor de undercard. Dat zou ook niet gek zijn.

Zo groot zijn The National en LCD Soundsystem toch ook niet? AFAS Live niveau (en The National kan die dan nog 2x vol krijgen). Voor mij is er bijna geen betere band op de wereld dan The National, maar kwa formaat waren Arcade Fire en Radiohead toch groter dan Arctic Monkeys + The National.

Maar goed, zou er van te voren voor tekenen voor deze 3 headliners. Toch hoop ik nog op iets scherps in die volgende lichting. Idd een My Bloody Valentine of iets in dat kaliber.

Voor BKS zijn dit prima headliners en gezien de grootte (op AM na) mag je verwachten dat ze de undercard nu ook goed hebben want dat is voor dit festival zeker zo belangrijk. Gezien de namen die ze nu al hebben beloofd dat ook goed te komen.

Zo groot zijn The National en LCD Soundsystem toch ook niet? AFAS Live niveau (en The National kan die dan nog 2x vol krijgen). Voor mij is er bijna geen betere band op de wereld dan The National, maar kwa formaat waren Arcade Fire en Radiohead toch groter dan Arctic Monkeys + The National.

Maar goed, zou er van te voren voor tekenen voor deze 3 headliners. Toch hoop ik nog op iets scherps in die volgende lichting. Idd een My Bloody Valentine of iets in dat kaliber.

Ik vind het altijd lastig om de populariteit of grootte van een band in te schatten maar AM lijkt mij toch echt groter dan AF. Radiohead valt buiten alle normen natuurlijk. Groter zullen ze nooit meer kunnen boeken (ervan uit gaande dat de line-up dezelfde signatuur blijft houden en bands als Foo Fighters buiten de orde vallen).
Ik hoop ook op nog wat meer scherpte en MBV zou welkom zijn maar de scherpte mag ook in de kleine(re) namen zitten.

LCD cancelt tour in Australië en Nieuw-Zeeland. Hopelijk is dit niet de opmaat naar het afzeggen van BKS.

De tour in Australië en Nieuw-Zeeland is gecanceld wegens hele tegenvallende ticket sales volgens mij. Dus niet iets waar we ons druk over hoeven te maken.

Ik zie The Distillers nog wel op Primavera staan... Op Best Kept Secret ligt dat wat moeilijk denk ik?

van facebook
1699512863443626

Volgens bronnen staan ze dus 27/6 in de AFAS Live. Ik vind NIN echt niet te hard voor BKS (kon op Lowlands immers ook). Toch weer jammer, hebben we zoveel festivals in ons kikkerlandje, en dan nog niet een band als Nine Inch Nails daar kunnen wegzetten.

Is zeker jammer maar er is dit jaar ook wel erg veel te kiezen en dus zijn er ook die buiten de boot vallen (NIN en Eels).

Volgens bronnen staan ze dus 27/6 in de AFAS Live. Ik vind NIN echt niet te hard voor BKS (kon op Lowlands immers ook). Toch weer jammer, hebben we zoveel festivals in ons kikkerlandje, en dan nog niet een band als Nine Inch Nails daar kunnen wegzetten.

Eens, al vind ik voor NIN een zaalconcert met een volledige setlist eigenlijk wel beter dan een set op een festival.

Users who are viewing this thread